Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w opcjach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij

 R E K L A M A
 Strona główna
 
Ustaw jako strona startowa Dodaj do ulubionych
 O nas   Reklama   Prenumerata   Baza wiedzy / Czytelnia 

Aktualny numer



 Warsztaty marketingowe
 Aktualny numer miesięcznika Marketing w Praktyce

MwP 8/2015

temat numeru 
Szybki marketing do młodych

Cyfrowi tubylcy wchodzą do gry  »
Anna Gruszka
Zetki dzielą swój czas i uwagę między różne platformy społecznościowe, na których funkcjonują w różny sposób i… w różnych tożsamościach. Potrafią prowadzić kilka swoich profili – anonimowy, dla znajomych, profil swojego psa czy kota oraz specjalny dla rodziców i rodziny. Uwaga Zetek jest więc rozproszona, a zaufanie do marki traci się między jednym dotknięciem ekranu a drugim. »

analizy

Jak przykuć uwagę o 500 sekund dłużej  »
Bartłomiej Speth
Chociaż czas nie jest oficjalnym czynnikiem rankingującym, doświadczenie wskazuje, że w rzeczywistości ma on kolosalne znaczenie dla pozycjonowania stron serwisów. Chcesz pójść w górę? Do dzieła, zastosuj nasze triki i wskocz na podium. »

narzędzia

Lojalność nie do podrobienia  »
Kacper Osiecki
Budowanie lojalności opartej na emocjach to proces długotrwały i skomplikowany, ale wart swojej ceny. Konkurencja może szybko zmienić politykę cenową, jednak nie wytworzy w krótkim czasie linku emocjonalnego z marką sklepu lub produktem. »

analizy

Nie myl emocji z podnieceniem  »
Piotr Bucki
Myślę, więc jestem – kładąc tak wielki nacisk na racjonalne poznanie świata, słynny myśliciel wpędził nas w pułapkę przekonania, że decyzje podejmujemy racjonalnie. W tej pułapce tkwimy do dziś, chociaż wiemy już o emocjach i rozumie coraz więcej. »

Marka z większym sensem
Paulina Goch-Kenawy
Wiedzieć, gdzie się jest, dokąd się zmierza i jakimi środkami można swój cel osiągnąć, jest podstawą rozwoju każdej marki. Semiotyka potrafi uchwycić te wymiary.
Kreatywność – radosne rzemiosło
Dominika Szarf
Prawdziwy rzemieślnik kreatywności nie potrzebuje weny twórczej, kreatywnego flow czy specjalnego talentu.
Niezastąpione osobiste przeżycie
Piotr Wojciechowski
Szaleństwem jest robić rzeczy w stary sposób i oczekiwać nowych rezultatów – mawiał Albert Einstein. Dlatego praca z klientami powinna stać się stałym elementem procesu rozwoju nowych usług i produktów. Oni wniosą inne spojrzenie, które może doprowadzić firmę do nowych pożądanych rezultatów.
Trudny biznes na fejsie
Łukasz Dębski
W czasie prowadzenia kampanii marketingowej na Facebooku producent kosmetyków zdobywał po 30 leadów dziennie. Jednak nie każda firma musi być na Facebooku.
Dobre praktyki w e-mailingach do B2B
Marta Lipka-Krawczyk
Żelazna zasada dobrych praktyk w rozmowach z B2B: firmy reagują na konkretne i merytoryczne informacje. Nadawca e-maila typu „Mariola z szybkiej pożyczki” i temat „weź pożyczkę, a dostaniesz bilet do kina” prawdopodobnie od razu trafi do kosza, a domena e-maila zostanie zablokowana.
Serwisy wysokiego zaufania
Krzysztof Kozak
Budowanie poczucia zaufania i bezpieczeństwa jest szczególnie ważne dla innowacyjnych serwisów, które przenoszą do wirtualnego świata kolejne aspekty naszego życia – tych zajmujących się usługami, które wpisują się w nurt ekonomii współdzielenia.
Obowiązkowe prześwietlenie rynku
Dominik Domarecki
Dzięki analizie rynku niedawno udało się uchronić firmę budowlaną przed wielomilionową inwestycją w fabrykę innowacyjnych opakowań – skomplikowane regulacje prawne uniemożliwiały wprowadzenie ich do obrotu. Firma z branży medycznej po takiej analizie zrezygnowała z kupna kosztownej licencji na wyłączną dystrybucję specjalistycznego preparatu dla dzieci, gdyż poznanie opinii lekarzy i rodziców wykazało ograniczone zainteresowanie nową ofertą.
Jak zaprojektować dobrze sklep
Iwona Kliś
Jak sprawić, aby przestrzeń, po której porusza się klient, była komfortowa, estetyczna i dodatkowo wpływała na jego unikalne doświadczenie zakupowe? Jak zaprojektować dobrze sklep?
Marka w kinie
Kinga Dołęga-Lesińska
Nie każda marka może sobie pozwolić na kampanię liczoną w dziesiątkach czy nawet setkach tysięcy złotych. Kino – medium demokratyczne – daje szansę mniejszym.
Emocje i konkret
Bartłomiej Juszczyk
Gdy zbyt wiele marek postawiło na emocjonalność przekazu, okazało się, że jako konsumenci chcemy konkretów.
Lokowanie na YouTube
Natalia Gańko, Weronika Niżnik
Popularność YouTube’a i interaktywność jego użytkowników stwarza duże szanse dla marek, które próbują się lansować w tym kanale, ale także bywa ryzykowne. Wszystko zależy od wiedzy o tym, co kto ogląda – tylko wtedy możemy dobrze ulokować produkt w filmowym przekazie.
Teraz czas na YUCCIES!
Barbara Frątczak-Rudnicka
YUCCIES to nazwa pochodząca od słów Young Urban Creative (Młodzi Miejscy Kreatywni). Ukuł ją niedawno David Infante z „Mashable”, który twierdzi, że są to następcy hipsterów. Wzory czerpią zarówno od tych ostatnich (chcą być kreatywni jak hipsterzy), jak i od YUPPIES (jak oni chcą być zamożni).
Big co? Panie, to się nie klika!
Piotr Prajsnar, Ryszard Kapuśniak
Mieliśmy sen. Piękny sen. Śniła nam się cyfrowa Polska. Polska, w której firmy monetyzują zgromadzone przez siebie Big Data, a losowy internauta dostaje w sieci tak dobraną reklamę, że na jej widok mlaszcze z zadowolenia, zamiast się dąsać.
Codzienność sprzedaży i marketingu
Michał Pawlik
Napięcie na linii sprzedaż – marketing często wynika z faktu współzależności obu zespołów. Ma to miejsce szczególnie w sytuacjach, kiedy sprawy nie toczą się pomyślnie.
Cube Group/MANGO. Gorący miesiąc w internecie
Anna Elwart, Katarzyna Irzyk
Wiosenna kampania online MANGO pokazuje, jak efektywnie kosztowo realizować cele wizerunkowe, a jednocześnie skutecznie dążyć do zwiększania poziomu zwrotu z inwestycji w reklamę.
Klik dojrzałych
Marcin Zduńczyk
Obraz stereotypowego seniora znacząco się zmienił. To osoby, które coraz chętniej wkraczają w wirtualny świat, by korzystać z zakupów w internecie.
Bzyk bzyk marketing
Jan Hartman
Czy szybko i krótko znaczy dobrze? Wiem, o czym myślicie. Tak, czasem znaczy bardzo dobrze. A czasem żenująco słabo. A jak to jest w marketingu?
Co robią młodzi w internecie
Sylwester Wrona
Na podstawie ankiet wypełnianych przez krakowskich gimnazjalistów i licealistów można by się pokusić o stwierdzenie, że dla tej grupy internet to przede wszystkim Facebook, YouTube i gry komputerowe. Szczegółowa analiza pokazuje jednak, że te założenia są zdecydowanie zbyt ogólne, a ta grupa konsumentów jest zdecydowanie bardziej różnorodna.
Żyję, to nadaję
Agnieszka Stelmaszczyk, Daniel Biegaj
Każda forma naszych zachowań podlega transformacji pod wpływem małego urządzenia w kieszeni. Jedną z kluczowych zmian, jakie możemy obserwować w komunikacji mobile, jest tryb „always on”.
Och snap!
Miłosz Jacyna
Trudno jest wyrzec się własnych przyzwyczajeń. Uwielbiamy działać w oparciu o doświadczenia, które gwarantują nam określone wcześniej efekty. Nasza wiedza jest uporządkowana. Aż nagle pojawia się Snapchat!
Marki na Snapchacie
Sebastian Umiński
Działania one-to-one charakterystyczne dla komunikatorów każą marketerom zmienić nastawienie do komunikacji z fanami i ponownie przypominają, że social media powinny być dialogiem.
QQ i WeChat
Justyna Adamczyk
W ostatnim czasie fenomenem ze względu na swoją unikatową funkcjonalność okazały się chińskie komunikatory: QQ oraz WeChat. Zdobyły uznanie nie tylko wśród Chińczyków, ale coraz częściej z powodzeniem są używane przez obywateli innych krajów, w tym także Polski.
Brief na Zety
Michał Capiński
W przypadku tych naprawdę młodych praca kreatywnego wygląda podobnie jak praca nad projektem dla obcych kulturowo rynków – wszystko trzeba zbadać od nowa i ze sporą rezerwą ufać własnemu „wydaje mi się”, bo to najprostsza droga do poważnych błędów.
Jak być firmą na czasie
Agnieszka Stelmaszczyk
Musimy przyzwyczaić się do myśli, że w kanałach społecznościowych trzeba obsługiwać klientów dużo szybciej i dużo lepiej niż w innych mediach.


 góra | strona główna  

     

 
 Wydanictwo Marketing w Praktyce

 Design by sympatico
 BS4 CRM