Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w opcjach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij

 R E K L A M A
 Strona główna
 
Ustaw jako strona startowa Dodaj do ulubionych
 O nas   Reklama   Prenumerata   Baza wiedzy / Czytelnia 

Aktualny numer



Internet
Kampanie
Produkty/Usługi
Wydarzenia
Marketing branżowy
Raporty
Marketing polityczny
Oferty Pracy
newsletter
 Marketing newsroom
Najnowsze badania skuteczności kampanii „Pij mleko! Będziesz wielki”

Już niemal każdy Polak zna największą kampanię społeczną na rzecz mleka i jego przetworów „Pij mleko! Będziesz wielki”. Według najnowszych badań Instytutu MillwardBrown SMG/KRC aż 97% z 86% respondentów, którzy zauważyli akcje promujące mleko, pamięta hasło tej właśnie kampanii.

Społeczna kampania „Pij mleko! Będziesz wielki” jest prowadzona od 2003 roku przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce (IAA) jako część programu „Marketing dla Przyszłości”. Tegoroczna edycja została właśnie przebadana pod kątem rozpoznawalności i skuteczności (zmiany postaw w stosunku do mleka). Okazuje się, że „Pij mleko! Będziesz wielki” to kampania, która na stałe zagościła w świadomość Polaków i spełnia swój społeczny cel – wzrost spożycia mleka i produktów nabiałowych wśród najmłodszych.

Od lipca do września 2006 roku 62% dorosłych Polaków zauważyło akcje promujące mleko. Spośród 86% spośród nich zapamiętało jakieś hasło akcji, a aż 97% wymieniło hasło „Pij mleko! Będziesz wielki”. To wzrost o jeden punkt procentowy w stosunku do ubiegłego roku. Inne kampanie miały rozpoznawalność poniżej 5%. 96% z tej grupy zetknęło się z akcjami za pośrednictwem telewizji, 5% na ulicach i w środkach transportu.

Taki wynik jest efektem konsekwencji w prowadzeniu naszej kampanii. Po kilku latach stałych działań bardzo trudno jest nawet odrobinkę podnieść wypracowaną dużą rozpoznawalność, dlatego stały wzrost liczby Polaków, którzy znają nasza kampanię, świadczy o tym, że jest wyjątkowo dobrze odbierana i warto ją kontynuować  – podsumowuje Paweł Kowalewski, Prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA.

Po co taka kampania?

Badania prowadzone dla „Pij mleko! Będziesz wielki” mają na celu także ocenienie, czy rzeczywiście zwiększa się świadomość społeczna w zakresie prawidłowych nawyków żywieniowych. Według badań za 2006 rok respondenci, którzy zauważyli jakieś akcje, odpowiedzialni za dziecko w wieku 5-13 lat na pytanie: „Czy pana/pani dziecko zwróciło uwagę na te akcje promujące picie mleka lub inne akcje informacyjne na ten temat?”, odpowiedzieli: 73% - tak (to dwa punkty więcej niż w roku ubiegłym).  13% - nie, 13% - nie wiem, trudno powiedzieć.

43% rodziców dzieci w wieku  5-13 lat twierdzi, ze ich pociechy chętniej niż rok temu sięgają po mleko, a 81% zachęca je do jego picia! (w ubiegłym roku odpowiednio 39 i 72%)

„Możemy powiedzieć, że rośnie świadomość rodziców na temat roli mleka w prawidłowym rozwoju ich dzieci.” – komentuje Kuba Antoszewski z MillwardBrown SMG/KRC.

Badanie przeprowadzone zostało za pomocą sondażu Capibus na 1000 osobowej próbie ogólnopolskiej, losowo-kwotowej, imiennej, reprezentatywnej dla dorosłej populacji Polaków 15-75 lat. Próba ta odpowiada ok. 29 860 tys. osób. Zarówno próba jak i metodologia były analogiczne do tych, których użyto przy realizacji podobnego badania w poprzednich latach., co pozwala na porównanie fal badań.

29.11.2006


 Zobacz też:
Red Bull Heli Drifting a z nim polska agencja podbija świat!
Męskie Granie 2015 zagrało w Warszawie
Katalog IKEA 2016 - przekonaj się, że drobne rzeczy nadają życiu smak!
K2 z działaniami DOOH dla Żywiec Zdrój na Helu.
Brand Support dla Ferrero w krajach bałtyckich
Change realizuje projekt dla LOT-u
Graal postawił na agencję 24/7Communication


 góra | strona główna  

     

 
 Wydanictwo Marketing w Praktyce

 Design by sympatico
 BS4 CRM