Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w opcjach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij

 R E K L A M A
 Strona główna
 
Ustaw jako strona startowa Dodaj do ulubionych
 O nas   Reklama   Prenumerata   Baza wiedzy / Czytelnia 

Aktualny numer



Internet
Kampanie
Produkty/Usługi
Wydarzenia
Marketing branżowy
Raporty
Marketing polityczny
Oferty Pracy
newsletter
 Marketing newsroom
Przebudowa Stena Baltica w Stoczni Remontowej w Gdańsku

Stena Line wybrała Stocznię Remontową w Gdańsku do przebudowy promu Stena Baltica. Jest to już piąty prom należący do koncernu Stena Line, który w ciągu ostatnich pięciu lat jest przebudowywany właśnie w Gdańsku. Ta przebudowa jest zarazem największą w swoim rodzaju w koncernie jak i najdroższą - o wartości inwestycji około 235 milionów koron szwedzkich (około 104 mln złotych). Podczas gdy prom Stena Baltica będzie stał w stoczni, zastąpi go na linii Gdynia - Karlskrona inna jednostka koncernu, Stena Challenger.

Przebudowa Stena Baltica powinna potrwać około dwóch i pół miesiąca; w ciągu tego czasu dokonana zostanie całkowita zmiana aranżacji wszystkich przestrzeni pasażerskich. Dzięki modernizacji prom uzyska także dodatkowe metry ładunkowe dla jednostek frachtowych. Podczas dokowania promu Stena Baltica na linii Gdynia – Karlskrona zastąpi go Stena Challenger. Ten prom z kolei wyjdzie z Remontowej, gdzie jest aktualnie poddawany renowacji po służbie na linii Portsmouth-Cherbourg, dla P&O.

- Jesteśmy naprawdę zadowoleni z efektów pracy Stoczni Remontowej w przypadku poprzednio remontowanych promów. Ponieważ zainteresowanie wyjazdami do Polski rośnie, odpowiednia wydaje się realizacja tak dużej inwestycji właśnie tutaj. - mówi Ryszard Bogdan, Dyrektor Zarządzający Stena Line Polska.

Stena Baltica pływa na linii Gdynia-Karlskrona razem ze Stena Nordica, który pojawił się na tej trasie w maju 2004. W ciągu ostatniego roku koncern Stena Line zainwestował w tę linię aż 650 milionów koron szwedzkich (ponad 280 milionów złotych).

- Wymiana handlowa oraz ruch turystyczny między Polską a Szwecją stale rosną. W ciągu ostatniego roku zauważyliśmy między innymi duże zainteresowanie w Szwecji wyjazdami na zakupy do Polski. Wielu drobnych szwedzkich przedsiębiorców zdecydowało się już stale kupować materiały po tej stronie Bałtyku, co przynosi oczywiście korzyści tak Stena Line, jak Polsce. - mówi Ryszard Bogdan – Z kolei w związku z wejściem Polski do Unii Europejskiej wzrosło w naszym kraju zainteresowanie wyjazdami do Szwecji. W zeszłym roku zanotowaliśmy duży wzrost przewozów samochodów osobowych na linii, wzrost, który spowodowali przede wszystkim polscy podróżni.

W ciągu roku 2004 na linii między Polską a Szwecją Stena Line przewiozła 420 000 pasażerów, 65 000 samochodów osobowych oraz 62 400 jednostek frachtowych.

10.02.2005


 Zobacz też:
Brand Support dla Tikkurila Polska
Ceramika Paradyż w nowej odsłonie
XRS dla Presto Clean
Przedpremierowy pokaz modelu Lexus CT 200h
Egzo Group dla Spot Light


 góra | strona główna  

     

 
 Wydanictwo Marketing w Praktyce

 Design by sympatico
 BS4 CRM