Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w opcjach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij

 R E K L A M A
 Strona główna
 
Ustaw jako strona startowa Dodaj do ulubionych
 O nas   Reklama   Prenumerata   Baza wiedzy / Czytelnia 

Aktualny numer




Newsletter
TRENDY: Marketing antyczny dla pasjonatów wina

Czy można łączyć historię z promocją? Przykład z rynku włoskiego wydaje się przekonywać, że i owszem…

Jeszcze do niedawna firmy z Półwyspu Apenińskiego były kojarzone z próbami zestawiania win z popularnymi pozycjami menu jak pizza czy pasta. Dopiero projekt Madeinmilan Wines pokusił się o coś oryginalnego. Paradoksalnie innowacyjność stara się odnaleźć w historii. Celem projektu jest zaproponowanie nowych marek win w zestawieniu z potrawami sprzed wieków.

W tym celu już w nazwach win czerpie garściami z okresu Starożytności. Trzy pierwsze marki pochodzące z winnic północnych Włoch to:

  • Brutus (Sangiovese di Romagna),
  • Paparazzi (Lambrusco Grasparossa),
  • Romeo (Cagnina di Romagna).

Aktualnie względami cieszy się Brutus, któremu zafundowano kampanię promocyjną. W jej ramach prezentowanych jest pięć najlepszych zestawień wina z antycznymi posiłkami Rzymian. A ponoć najlepiej komponuje się z oliwkowym kawiorem, słodką szynką, kurczakiem po cesarsku, ziołowym serem i miodem.

Przepisy potraw – nie wymagających specjalnych umiejętności kulinarnych - można odnaleźć na stronie internetowej producenta.

Rys 1. Madeinmilan Wines – znajdź nowe wina w antycznej scenerii

Pomysł na połączenie menu patrycjatu i plebsu antycznego Rzymu z nowymi markami wina to ciekawe posunięcie marketingowe. W ramach działań wizerunkowych – możemy odnaleźć nieco zmodyfikowane obrazy prezentujące trunki Madeinmilan, które z pewnością by konsumowali uczestnicy starożytnych uczt. Takie podejście z pewnością wyróżnia firmę w strategii komunikacyjnej w stosunku do „klasyki” stosowanej przez rynkowych rywali…

Więcej na www.madeinmilanwine.com




 góra | strona główna  

     

 
 Wydanictwo Marketing w Praktyce

 Design by sympatico
 BS4 CRM