Drukuj

Szkolenie: ROI w marketingu. Efektywne i dynamiczne zarządzanie budżetem marketingowym – Michał Dziekoński.

Termin szkolenia

(-)

godz. 10:00 – 17:00

Miejsce szkolenia: Warszawa

Cena: 1598 zł

Trener szkolenia

Michał Dziekoński - zdjęcie trenera

Michał Dziekoński

Zapraszamy na unikalne szkolenie warsztatowe, którego podstawą jest MARKETING ROI PROJECT – symulacja strategiczna, w trakcie której uczestnicy, zarządzając przyznanym im budżetem, walczą o jak najwyższy wskaźnik Marketing ROI. Następnie, wykorzystując doświadczenie zdobyte w pierwszym dniu szkolenia, przećwiczymy w praktyce różne podejścia i techniki optymalizacji budżetów marketingowych i szacowania zwrotu z inwestycji marketingowych na rynkach B2B oraz B2C.

« Ukryj opinie o szkoleniu

 

Ciekawy i angażujący temat i tryb szkolenia. Prowadzący świetnie zarządza grupą i czasem. Materiały dostosowane do potrzeb konkretnych uczestników oraz bardzo miła i przyjazna atmosfera. Modele wyliczania ROI z nietypowych działań marketingowych oraz dokładna segmentacja klientów to zagadnienia, które od razu wdrożymy w naszej firmie.

Bartłomiej Daniłoś, Agencja Reklamowa INFOMAG

 

PROGRAM SZKOLENIA:  DZIEŃ 1

MARKETING ROI PROJECT

Symulacja strategiczna Marketing ROI Project umożliwia zarządzanie produktami w warunkach ograniczonych budżetów. Drużyny składające się z uczestników warsztatu dostaną możliwość wyboru strategii marketingowych oraz mediów - od tradycyjnych po najnowocześniejsze.

Zwycięży zespół, który uzyska najwyższą różnicę między marżą wygenerowaną ze sprzedaży produktów a poniesionymi kosztami marketingowymi. Ponieważ model gry generowany jest w Excelu, mamy możliwość przetestowania różnych strategii, sprawdzenia, jak zmiany wartości poszczególnych zmiennych wpływają na końcowe wyniki. Dzięki rywalizacji uczestnicy łatwiej i szybciej opanują posługiwanie się wskaźnikami i metodami ilościowymi.

Etapy symulacji rynkowej:

Etap 1

  • Wybieramy strategię STP (segmentacja – targeting – pozycjonowanie)
  • Definiujemy model biznesowy (online, offline, mix)
  • Podejmujemy kluczowe decyzje badawcze i strategiczne

Etap 2

  • Podejmujemy decyzje w zakresie customer insights
  • Określamy kluczowe działania w zakresie zarządzania cenami
  • Analizujemy wyniki rywalizacji po drugim etapie (porównanie kosztów marketingowych)

Etap 3

  • Wybieramy kanały dystrybucji produktów – od klasycznych po e-commerce
  • Optymalizujemy działania w zakresie komunikacji marketingowej
  • Analizujemy koszty działań marketingowych na końcowym etapie projektu

Etap 4

  • Podejmujemy najważniejsze decyzje w zakresie prognozowania sprzedaży i szacowania Marketing ROI

Wyniki gry:

  • Porównujemy zdobyte udziały ilościowe i wartościowe w rynku, oceniamy wskaźniki Marketing ROI
  • Wręczenie nagród najlepszej drużynie

PROGRAM SZKOLENIA:   DZIEŃ 2

Metody i techniki szacowania Marketing ROI

1. Przegląd wyników, wskaźników i strategii z gry

  • Porównanie i ocena strategii realizowanych przez poszczególne zespoły w symulacji rynkowej
  • Analiza osiągniętych - całościowych i cząstkowych - wskaźników Marketing ROI
  • Wnioski i wskazówki dla zwiększenia skuteczności i efektywności działań marketingowych w praktyce

2. Dlaczego pomiar działań marketingowych staje się kluczową kwestią

  • Jak finanse i liczby wkraczały do świata marketingu
  • Od budowania świadomości do generowania leadów sprzedażowych i zarządzania nimi
  • Jak dobierać działania marketingowe i techniki Marketing ROI w zależności od realizowanych strategii marketingowych
  • Jak optymalizować budżety marketingowe w warunkach spowolnienia gospodarczego (konieczność precyzyjniejszych pomiarów)
  • Benchmarking pomiarów online na działania marketingowe offline
  • Mierzenie skuteczności i efektywności działań marketingowych (marketing automation, Google Analitycs)

3. Najważniejsze metody i techniki oceny Marketing ROI offline

  • Badanie skuteczności i efektywności reklamy w klasycznych mediach (telewizja, radio, prasa)
  • Pomiar przepływu klientów z klasycznych mediów do nowych mediów (kody QR, unikalne adresy stron internetowych, mierzenie wejść na strony www po emisji reklam i in.)
  • Mierniki klasycznego marketingu bezpośredniego
  • Ocena skuteczności i efektywności promocji sprzedaży offline
  • Skuteczność klasycznego marketingu B2B – ROI z działań adresowanych do klientów biznesowych
  • Mapa klasycznych wskaźników marketingowych: świadomość reklamy i marki, intencje zakupów, preferowanie produktów i marek, budowanie przewagi dzięki dystrybucji i in.

4. Najważniejsze techniki oceny Marketing ROI online

  • Ewolucja pomiarów marketingu online: od banerów i odsłon stron www po social media, mobile marketing i programy afiliacyjne
  • Kluczowe wskaźniki oceny funkcjonowania stron www
  • Pozycjonowanie stron (SEO, SEM, AdWords) i sposoby oceny ich skuteczności i efektywności
  • Szacowanie skuteczności i efektywności kampanii e-mailingowych
  • Czy można precyzyjnie określić wpływ kampanii w social media na sprzedaż?

5. Zarządzanie cenami – optymalizacja marketingu od strony przychodów, a nie kosztów

  • Znaczenie zarządzania cenami dla rentowności działań marketingowych (na podstawie przykładów i badań)
  • Badania optymalizacji cen w praktyce
  • Metody psychologiczne zarządzania cenami, czyli jak skutecznie wpływać na decyzje zakupowe klientów
  • Techniki negocjowania cen w sektorze B2B
  • Poroblemy zarządzania cenami w epoce nowych mediów, czyli jak przezwyciężyć zjawisko ROPO (research offline, purchase online)

6. Kompleksowy system oceny działań marketingowych (Marketing ROI) w praktyce

  • Metoda śledzenia efektów działań marketingowych krok po kroku (Marketing Scorecard)
  • Automatyzacja pomiarów marketingowych online
  • Jak zwiększyć efektywności współpracy marketingu ze sprzedażą – wspólna ocena potencjału klientów

7. Wskazówki dotyczące tworzenia systemu Marketing ROI dla firm - uczestników warsztatów

 

Gwarantowany rozwój umiejętności:

  • zarządzania projektem marketingowym przy ograniczonym budżecie
  • tworzenia budżetu marketingowego w zależności od wyznaczonych przez firmę celów
  • planowania i realizacji strategii marketingowych w warunkach ograniczonych budżetów
  • szacowania zwrotu z klasycznych i nowoczesnych metod działań marketingowych
  • mierzenia skuteczności i efektywności narzędzi komunikacji marketingowej
  • zarządzania cenami za pomocą wybranych metod i technik

Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:

  • Symulacyjna gra strategiczna MARKETING ROI PROJECT (symulator w Excelu)
  • Analiza case studies i oparte na nich ćwiczenia praktyczne
  • Zadania realizowane w grupach
  • Experience learning – uczenie się na doświadczeniach i kontekście rynkowym firm uczestników warsztatu
  • Learning by doing (analiza wskaźników wygenerowanych w grze strategicznej)
 

ROI w marketingu. Efektywne i dynamiczne zarządzanie budżetem marketingowym.

Miejsce szkolenia: Warszawa

Do podanej ceny szkolenia 1598 zł należy doliczyć podatek VAT - 23%

 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij