Start CZYTELNIA
CZYTELNIA
 
 
  • CZYTELNIA - WYWIAD

    Reklamy irytują, opowieści wciąż słuchamy!

    Bartosz Fabianowicz

    Rozmowa Marketingu w Praktyce z Bartoszem Fabianowiczem, właścicielem agencji marketingu zintegrowanego NovaPR, ekspertem i pasjonatem storytellingu.

 
  • ekspert radzi - Narzędzia marketingowe

    Wystrzel nagłówkiem

    Artur Jabłoński

    Jedno z najsłynniejszych stwierdzeń legendy świata reklamy Davida Ogilvy’ego brzmi: pięć razy więcej osób czyta sam nagłówek niż treść przezeń zapowiadaną. W związku z tym – kontynuował mistrz – aż 80 proc. czasu poświęconego tworzeniu reklam powinniśmy przeznaczać na pracę nad przyciągającymi uwagę nagłówkami. Czy to wciąż aktualne?

 
  • ekspert radzi - Narzędzia marketingowe

    111 słów na stronie

    Artur Jabłoński

    Świadomość tego, jak internauci czytają, powinna całkowicie zmienić sposób, w jaki podchodzimy do pisania tekstu. Dziś należy projektować doświadczenie czytelnika, wytyczając mu ścieżkę od faktu do faktu, którą powinien podążać, by jak najwięcej skorzystał na lekturze.

 
  • ekspert radzi - Case Study

    Kampania za 1100 zł brutto

    Robert Ziółkowski, Daniel Biegaj

    Głównym celem kampanii było znalezienie nowych pracowników do działu kreatywnego agencji digitalowej. Osób, które swobodnie i aktywnie funkcjonują w mediach społecznościowych – zwłaszcza w obszarze nowych platform. Poszukiwaliśmy prawdziwych „digital natives” – ludzi pomysłowych, rozumiejących cyfrowe media i potrafiących dostrzec w nich potencjał marketingowy. Rekrutacje, które prowadziliśmy standardowymi technikami – nie przynosiły satysfakcjonujących efektów.

 
  • ekspert radzi - Narzędzia marketingowe

    Marki na Snapchacie

    Sebastian Umiński

    Działania one-to-one charakterystyczne dla komunikatorów każą marketerom zmienić nastawienie do komunikacji z fanami i ponownie przypominają, że social media powinny być dialogiem.

 
  • ekspert radzi - Narzędzia marketingowe

    Gorące 10 sekund!

    Joanna Stefaniak

    Snapchat z dnia na dzień przestaje być miejscem, które interesuje tylko grupę najmłodszych użytkowników. Choć na chwilę obecną wszystkie działania prowadzone w tym kanale możemy nazwać eksperymentami i testami, potencjał Snapchata odkrywa coraz więcej marek.

 
  • ekspert radzi

    Empatia zawsze wygrywa!

    Piotr Wojciechowski

    Wciąż istnieją firmy, które hołdują zasadzie, że to nie one są dla klienta, lecz klient dla nich. Ale są też inaczej myślące, które wygrywają!

 
  • ekspert radzi

    Niezastąpione osobiste przeżycie

    Piotr Wojciechowski

    Szaleństwem jest robić rzeczy w stary sposób i oczekiwać nowych rezultatów – mawiał Albert Einstein. Dlatego praca z klientami powinna stać się stałym elementem procesu rozwoju nowych usług i produktów. Oni wniosą inne spojrzenie, które może doprowadzić firmę do nowych pożądanych rezultatów.

 
  • ekspert radzi

    Natchnienie i wypocenie

    Piotr Wojciechowski

    To przez stereotypy kreatywność postrzegana jest jako coś dziecinnego i mało poważnego. Jako coś, czemu wielki i mały biznes nie poświęca uwagi, bo przecież my tu robimy poważne rzeczy. I nie jesteśmy już dziećmi.

 
  • ekspert radzi

    Precz z oczywistościami!

    Julia Izmałkowa

    Książę i królewna jako panująca para żyli długo i szczęśliwie w swoim wspaniałym królestwie. Świat stał przed nimi otworem zarówno wtedy, kiedy mieli lat 18, jak i pod koniec ich radosnego żywota. Tak jest u Braci Grimm, a w XXI wieku… im dłużej by żyli, tym mniej szczęśliwie. Kiedy przychodzi czas na oddanie władzy i splendoru innej grupie wiekowej – następuje czas wykluczenia i zapomnienia.

 
  • ekspert radzi

    Emocje mają płeć

    Katarzyna Pawlikowska, Iwona Michalczyk

    Marzeniem każdego marketera jest stworzenie dla kobiecej marki, którą się zajmuje, społeczności fanek i ambasadorek. Ta marka ma stać się dla nich częścią codzienności, wyrazem światopoglądu i wyznawanych wartości. Granie na emocjach – emotional branding – pomaga to osiągnąć.

 
  • ekspert radzi

    Wybór i wyróżnienie

    Renata Turska

    Lojalność kobiet i lojalność mężczyzn do dwa różne światy. Odmienne oczekiwania, różnice w odbiorze tych samych produktów oraz różny sposób doświadczania marki – to wszystko nie może zostać sprowadzone do wspólnego mianownika.

 
  • ekspert radzi

    Case study: Jak za 2000 zł dotrzeć do 100 klientów B2B!

    Michał Dziekoński

    Typowy decydent B2B niezbyt chętnie korzysta z social mediów, a zdarza się, że nawet pocztę elektroniczną uważa za zło konieczne. Czy jest sposób, aby takiego opornego 45 - 50 latka zachęcić np. do korzystania z marketing automation lub przynajmniej z przesyłek personalizowanych? Otóż jest!

 
  • ekspert radzi

    Zero presji, czyli Snapchat

    Martyna Tarnawska

    Na czym polega fenomen Snapchata? Dlaczego miliony ludzi oszalały na punkcie tej aplikacji i już co 5. użytkownik social mediów jest jej zwolennikiem?

 
  • ekspert radzi

    Jak się robi promocje cenowe

    Anna Kwiecińska, Maciej Kraus, Maciej Kroenke

    Ponad 80 proc. z nas, wybierając miejsce zakupów, kieruje się poziomem cen – tak mówią badania. Ponadto kochamy promocje, więc stają się one głównym narzędziem wykorzystywanym przez firmy do zwiększenia sprzedaży. Ale tego typu działania nie zawsze są skuteczne.

 
  • ekspert radzi

    Pewniak w komunikacji – ego!

    Barbara Stawarz

    Gdyby nie nasz narcyzm, to facebookowe tablice byłyby zupełnie puste. I w tym tkwi siła marki. Stawianie odbiorcy, użytkownika, potencjalnego klienta na piedestale to właśnie jej siła komunikacyjna. Warto w tej strategii skorzystać z teorii kierowania wrażeniem.

 
  • Ekspert radzi

    Co męskie, a co nie

    Julia Izmałkowa

    Tylko jedna rzecz w tym samym czasie jest dla mężczyzny ważna. A jeśli ma mecz lub dziecko do wyboru? Co wybierze?

 
  • ekspert radzi

    Grzechy główne w obsłudze klienta

    Artur Noga-Bogomilski

    To jedno z kolejnych zaskoczeń w naszym rankingu. Prawie jedna piąta konsumentów bezustannie skarży się na niemiłą, nieuprzejmą i opryskliwą obsługę. Odnoszą wrażenie, że obsługujący ich pracują jak za karę, skarżą się na kompletny brak zaangażowania i traktowanie klienta jak przeszkodę.

 
  • Ekspert radzi

    Co wzmacnia przekaz w internecie?

    Barbara Stawarz

    Podświadomość to potężna machina. Nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo kieruje nami każdego dnia. Dobrze wiedzieć, co na nią działa, szczególnie jeśli odpowiadamy za budowę komunikacji w firmie.

 
  • Ekspert radzi

     

    Krętą ścieżką do ceny

    Maciej Kraus, Maciej Kroenke

    Przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze strategii cenowej trzeba wziąć pod uwagę, że cena to nie tylko kwota, jaką zapłaci klient. To też wycena czasu – pieniądze za użyteczność produktu i jego trwałość.

 
  • Ekspert radzi

     

    Jak grać z klientem B2B

    Justyna Skorupska, Mateusz Falkowski

    Biznes na poziomie tworzenia i wprowadzania w życie strategii przypomina grę w szachy – planujmy badania relacji i sprzedaży B2B zawsze kilka ruchów do przodu!

 
  • Ekspert radzi

     

    Otwieranie się na kreatywność

    Katarzyna Talaga-Korcz

    Generowanie pomysłów, kreatywne rozwiązywanie problemów to nie jest kwestia natchnienia, chwilowego oświecenia czy dobrego dnia. Odpowiednie podejście, stosowanie konkretnych narzędzi, świadomość – to klucze do kreatywności własnej i do tego, żeby stymulować do niej innych.

 
  • Ekspert radzi

     

    Kobieta hybrydowa i facet z dzieckiem

    Magdalena Rzepka, Anna Roman

    To zupełnie świeża grupa konsumentów o niewykorzystanym dotychczas potencjale – nowi ojcowie. Musimy jednak pamiętać, że benefity naszego produktu lub forma komunikatu, które dotąd przemawiały do matek, mogą się zupełnie nie sprawdzić w przypadku mężczyzn.

 
  • Ekspert radzi

    Marketing ROI - as w rękawie marketera!

    Michał Dziekoński

    Rozmowa z Michałem Dziekońskim, partnerem w firmie Experience Group, ekspertem z zakresu mierzenia efektywności działań marketingowych, trenerem prowadzącym szkolenia z Marketing ROI od blisko 10 lat.

 
  • Ekspert radzi

    Co storytelling może dać marce?

    Paweł Tkaczyk

    Jeśli opowiadamy historię, dobrze się bawimy, mamy pozytywne skojarzenia. To jest właśnie storytelling. Bohaterowie marki (brand heroes) z charakterem – tacy jak Serce i Rozum od Orange czy Henio od Tesco - to przykłady świetnie zrealizowanych koncepcji storytellingowych.

 
  • Ekspert radzi

    Case study: Konwersja przez edukację

    Maciej Ossowski

    Sprzedaż jest procesem wymagającym ciągłej optymalizacji, poprawy wyników i osiągania kolejnych celów. Zachęcam do lektury case study, które opisuje, jak udało nam się to osiągnąć w GetResponse poprzez e-mail marketing.

 
  • Ekspert radzi

    Pozyskiwanie adresow do e-mail marketingu

    Paweł Sala

    Jak namówić kogoś, aby udostępnił nam do celów marketingowych swój adres e-mail? Analizując wyniki raportu „MarketingSherpa 2012. E-mail Marketing Benchmark Report”, poznajemy 10 najpopularniejszych metod zbierania adresów.

 
  • Ekspert radzi

    Magiczne 99 groszy

    Maciej Kraus, Maciej Kroenke

    Zmiana ceny z poziomu 2,20 na 2,00 zaowocuje około 18-procentowym wzrostem sprzedaży. W przypadku obniżki do poziomu 1,99, wzrost sprzedaży mógłby jednak wynieść aż 27 proc.

 
  • Ekspert radzi

    Strategie na nasyconych rynkach

    Jarosław Filipek

    Paradoksalnie, w trudnych czasach innowacje marketingowe i rynkowe są jeszcze bardziej pożądane...

 
  • marka i reklama

    Zachęć młodszego, przekonasz starszego

    Michał Hryniszyn

    Igrek wyznacza obecnie trendy i doradza rodzicom, który produkt, np. telefon, telewizor lub samochód, nabyć lub gdzie zjeść. Starsi o pokolenie, Iksy, chętnie ich naśladują, bo dzięki temu czują się młodziej i mają poczucie właściwie podjętej decyzji.

 
  • marka i reklama

    Markowość niematerialna

    Jacek Kotarbiński

    Nadal często okazuje się, że w kluczowym punkcie styku klienta z marką, czyli w sklepie, zawodzi relacja sprzedawca–kupujący. Dlaczego to tak ważne?

 
  • marka i reklama

    Nie trzeba krzyczeć, żeby było głośno

    Andrzej Falkowski, Alicja Grochowska

    Pani Goździkowa, która polecała etopirynę znajomym i sąsiadkom, długo utrzymywała się w spotach reklamowych.

 
 
  • sprzedaż

    Kiedy rekomendacje działają?

    Przemysław Fura

    W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku 22 proc. Polaków przynajmniej raz zdecydowało się na zakupy z polecenia.

 
  • sprzedaż

    Prostota promocji konsumenckiej

    Wojciech Walczak

    Prostota promocji to przede wszystkim sam przekaz: jeden zachęcający komunikat, zachęcające nagrody i informacja, co trzeba zrobić, by je wygrać. I koniec.

 
  • sprzedaż

    Klient lubi być zauważany

    Fragment artykułu

    O specyfice programów lojalnościowych prowadzonych obecnie w Polsce, a także istocie lojalności i działaniach motywujących klientów.

 
  • sprzedaż

    Dla kogo i po co program lojalnościowy

    Renata Turska

    Programu lojalnościowego nie można zbudować w pojedynkę, zza biurka. Nie da się tego zrobić nawet całym zespołem marketingu. Budowanie programu lojalnościowego to gra zespołowa.

 
  • sprzedaż

    Stan lojalności

    Ewa Sieńkowska

    Patrzmy na lojalność szeroko, jak na pewien stan umysłu i serca konsumenta!

 
  • e-marketing

    Remarketing robi wrażenie

    Artur Smolicki

    W stosunkowo krótkim czasie remarketing stał się jedną z najciekawszych, a przede wszystkim najskuteczniejszych metod personalizacji. Przypomina i wzbudza ciekawość, co w natłoku informacji oznacza więcej niż połowę sukcesu.

 
  • e-marketing

    Czasami wystarcza „dzień dobry”

    Olga Skwarna, Karol Misztal

    Czy rzeczywiście warto personalizować przekaz w online marketingu? Jeśli tak, to w jakich okolicznościach i jak najlepiej to robić? Staramy się odpowiedzieć na te pytania przez pryzmat naszych doświadczeń z pracy z klientami biznesowymi.

 
  • e-marketing

    Jak obsługiwać wirtualnych

    Martyna Szuta

    Krok pierwszy: stwórz i przeszkol zespół. Krok drugi: zacznij słuchać, rozmawiać i reagować na wiadomości i komentarze twoich klientów. Trzymaj się zasady, że nie ma niewygodnych pytań.

 
  • e-marketing

    Profiluj odbiorców!

    Paweł Sala

    E-mail marketing to najbardziej efektywny sposób komunikowania się z odbiorcami. Wynika to z trzech faktów – jest bezpośredni, personalny i daje możliwość dokładnego targetowania przekazu...

 
 
  • strategia marketingowa

    Porządkowanie portfolio marek i portfela ofert

    Jarosław Filipek

    Spowolnienie gospodarcze pokazuje, kto na rynku jest silny, a kto ma kłopoty. Te firmy, które przewidziały wcześniej obecną sytuację, mogły się do spowolnienia przygotować...

 
  • strategia marketingowa

    Z piekarnikiem przez sieć

    Sylwester Wrona

    Przemyślane i sprytne łączenie działań marketingowych przy wykorzystaniu różnych kanałów pozwala nam na skuteczne dotarcie do przyszłych klientów.

 
  • strategia marketingowa

    Strategia poszerza horyzont

    Marcin Gieracz

    Strategia marketingowo-rynkowa to wartość sama w sobie. Poszerza bowiem horyzont myślenia o miejscu, czasie...

 
 
  • marketing specjalistyczny

    Lekcje pana Miyagi

    Paweł Tkaczyk

    Drodzy fani „Gwiezdnych wojen”, musicie przełknąć tę gorzką pigułkę – mistrz Yoda nie był dobrym nauczycielem.

 
  • copywriting

    Naucz się pisać dla internautów

    Artur Jabłoński

    Internauta nigdy nie lubił czytać i trudno go za to winić. Ekrany szybciej męczą oczy, a sama lektura trwa dłużej niż w przypadku papieru...

 
  • storytelling

    Storytelling w służbie marki

    Grzegorz Kosson

    To koniec ery biernego odbiorcy. Tego, który słuchał. To początek ery nadawcy. Tego, który przesyła opowieść dalej...

 


Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij