Drukuj

Szkolenie: E-mail marketing dla profesjonalistów. Jak osiągać wyniki budzące podziw – Paweł Sala.

Termin szkolenia

(-)

godz. 10:00 – 17:00

Miejsce szkolenia: Warszawa

Cena: 1498 zł


Dostępność, proste pomysły, wyjątkowa skuteczność i wzrost sprzedaży – to najkrótsza charakterystyka e-mail marketingu. Jeżeli dodasz do tego umiejętności na profesjonalnym poziomie - a tego właśnie chcemy cię nauczyć - wyniki twojej pracy będą budzić podziw. Nie mniejszy niż w przytoczonych poniżej przykładach, do których rękę przyłożył prowadzący nasze szkolenie trener P. Sala.

« Ukryj opinie o szkoleniu

 

Szkolenie przerosło moje oczekiwania! Paweł Sala jest rewelacyjnym wykładowcą, który potrafi zaangażować uczestników. Dostałam wyczerpujące odpowiedzi na wszystkie nurtujące mnie pytania i taką dawkę wiedzy, jakbym uczestniczyła w studiach podyplomowych.
Od razu będę wdrażać w życie wszystkie aspekty prawne, które zostały bardzo szczegółowo omówione. Zamierzam też wykorzystać tricki, które od zaraz poprawią efektywność emailingów. Dodatkowo będę bardzo intensywnie działać nad strategią email marketingową mojej firmy w oparciu o wskazówki pozyskane na szkoleniu.

Małgorzata Jasińska, Educational Testing Service (ETS) Global BV Sp. z o.o

 

Bardzo dobry prowadzący, przygotowany do tematu, praktyk! Rzetelne informacje, praktyczne uwagi i sugestie.

Emilia Chmurska, Winkolekcja

 

PROGRAM SZKOLENIA:  DZIEŃ 1

Wszystko, co profesjonalista powinien wiedzieć o odbiorcach

1. Każdy uczestnik wg wskazówek trenera przygotowuje plan strategii e-mail marketingowej dopasowanej do potrzeb swojej firmy

  • Tworzenie listy korzyści, które ma przynieść kampania
  • Przekazy wiarygodne dla odbiorcy i uwzględniające cele nadawcy

2. Sukces gwarantuje tylko prawidłowo zbudowana baza odbiorców

  • Gdzie i w jaki sposób najlepiej zbierać dane adresowe
  • O jakich wymogach i ograniczeniach prawnych należy pamiętać
  • Case studies sprawdzonych rozwiązań, które warto naśladować

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE. Uczestnicy, po omówieniu swojej metody zbierania danych i budowania baz, wspólnie z trenerem wypracowują listę rekomendacji do zmian.

3. Segmentowanie bazy danych – najlepsze praktyki

  • Jak interpretować, porządkować i korzystać z danych behawioralnych i deklaratywnych
  • Jak efektywnie wykorzystywać zasoby Big Data w e-mail marketingu
  • Jak stosować analizy RFM do tworzenia segmentów bazy danych
  • Case studies sprawdzonych rozwiązań, które warto naśladować

4. Nie mów w ten sam sposób tego samego do wszystkich! Różnicowanie komunikacji

  • Jak stworzyć efektywny program Lead Nurturing w e-mail marketingu
  • Jakie działania wzmacniają efekt synergii pomiędzy e-mail marketingiem a innymi formami komunikacji marketingowej
  • Case studies sprawdzonych rozwiązań, które warto naśladować

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE. Uczestnicy opracowują projekty programów zróżnicowanej komunikacji marketingowej.

PROGRAM SZKOLENIA:   DZIEŃ 2

Wszystko, co profesjonalista powinien wiedzieć o skutecznej komunikacji

1. Jak zwiększać szanse poprzez projektowanie niebanalnych e-mailingów

  • Mapa mocnych punktów w e-mailingach, wykaz czego lepiej unikać
  • Zasady rozplanowania tekstu, niełatwa sztuka doboru ilustracji
  • Fenomen przycisków call to action (dużo można zyskać, ale i stracić!)

2. Jak zwiększać szanse dzięki językowi korzyści

  • Metody budowania zaufania odbiorcy do przekazywanych treści
  • Redagowanie tekstów pod kątem potrzeb klienta, a nie autopromocji

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE. Uczestnicy redagują teksty językiem korzyści, aby osiągnąć cele wskazane przez trenera.

3. Jak zdecydowanie podwyższyć otwieralność e-mailingów dzięki tematowi wiadomości. Znaczenie zaufania do nadawcy

  • Kuchnia tematów wiadomości przykuwających uwagę
  • Czym najbardziej można zainteresować odbiorców
  • Budowanie zaufania do nadawcy

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE. Uczestnicy w praktyce poznają tajniki formułowania tematów wiadomości, które mogą zafrapować odbiorców

4. Uwaga na filtry antyspamowe! Oby nie zepsuły naszej pracy…

  • Mechanizmy działania filtrów antyspamowych i jak się z nimi nie zderzyć
  • Katalog zasad chroniących kampanię przed uznaniem jej za spam
  • Korzyści z testowania e-mailingów przed ich masową wysyłką

5. Sporządzanie i analizowanie raportów prowadzonych kampanii

  • Jakich danych statystycznych dostarczają systemy do masowej wysyłki
  • Jakie wnioski racjonalizatorskie możemy wyciągać z analiz danych
  • Najważniejsze kryteria sukcesu kampanii e-mail marketingowej

6. Najlepsze kampanie e-mail marketingowe od środka – jak inspirują i co można brać wprost z nich

 

Z 1 złotówki wydanej na kampanię e-mailingową firma turystyczna TUI uzyskała zwrot w postaci 1300 zł! E-mail marketing zapewnia teraz TUI aż 10% sprzedaży! Natomiast niewielkie studio fotograficzne Diamonds Faktory z Krakowa, z bardzo skromnym budżetem promocyjnym, potrafiło z każdej złotówki wydanej na mailingi wyciągnąć 53 zł zysku i ma dziś 91% obłożenia. Teraz kolej na ciebie!

Rozwój umiejętności:

  • opracowania strategii e-mail marketingowych w zależności od celów,
  • prawidłowej budowy baz odbiorców i ich efektywnej segmentacji,
  • tworzenia programów Lead Nurturing i wzmacniania efektu synergii w działaniach komunikacyjnych,
  • tworzenia kreatywnych, nieszablonowych e-mailingów,
  • właściwego doboru treści, grafiki oraz chwytliwych tematów e-mailingów,
  • używania języka korzyści, który najskuteczniej przemówi do odbiorców,
  • budowania e-mailingów, które ominą filtry antyspamowe,
  • sporządzania i analizowania raportów z przeprowadzonych kampanii.

Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:

  • Ćwiczenia z tworzenia newsletterów i e-mailingów
  • Analiza konstrukcji i struktury e-mailingów pod kątem przydatności dla konkretnych odbiorców
  • Przygotowywanie chwytliwych tematów i atrakcyjnych treści e-mailingów, dobór grafiki
  • Projektowanie makiet i szablonów e-mailingów/ newsletterów
  • Analiza case studies skutecznych i nieudanych kampanii e-mail marketingowych

 

 

Freshmail dla marki Perhapsme.com

CASE STUDY: NIE BÓJ SIĘ WYSYŁAĆ CODZIENNYCH MAILINGÓW!

Pierwszym założeniem kampanii sprzedażowej dla marki Perhapsme.com z branży modowej stała się duża częstotliwość wysyłanych e-mailingów.

Drugim założeniem była maksymalna personalizacja. Każdy e-mail powstawał na gorąco, na parę minut przed wysyłką – jak prawdziwe wiadomości one-to-one. Chcieliśmy przykuwać uwagę, a także dowiedzieć się, czy adresatki będą uważnie czytać to, co do nich piszemy.

Trzecim i być może najistotniejszym założeniem była chęć docenienia stałych klientek sklepu. Chcieliśmy sprawdzić, jak odbiorczynie zareagują na kontakt wprost – na to, że pokażemy im, iż wiemy, kim są i wiemy, że robią zakupy w tym sklepie. O tym, kto kupuje, jak często i ile wydaje pieniędzy, wiedzieliśmy właśnie dlatego, że przeprowadziliśmy wcześniej klasyczną analizę RFM bazy danych.

W co ubrać nieprzegapialne mailingi

Kreacja w takiej kampanii musiała być bardzo spójna – w końcu mieliśmy wysyłać nieprzegapialne e-mailingi codziennie, przez cały tydzień! Najpierw zrodził się pomysł odkrywania rabatów. Jeśli odkrywanie, to karty. A jeśli sklep przeznaczony jest dla kobiet, to damy! Tym samym, jakby samoistnie zrodziło się główne hasło kampanii: „Odkrywamy karty!”. Taki był też key visual. To, na jaką kategorię ubrań był rabat, przedstawiała odkryta karta – dama z wizerunkiem modelki. Nad częścią graficzną umieszczaliśmy nasz spersonalizowany tekst. Całość utrzymana była w wypracowanym stylu graficznym Perhapsme.

Komunikację rozpoczęliśmy w niedzielę

Komunikację tworzyliśmy dwutorowo. Stałe klientki zawsze dostawały rabaty z jednodniowym wyprzedzeniem w porównaniu z pozostałą grupą odbiorczyń. E-mailingi wysyłane były więc na zakładkę. Inne teksty były pisane dla wiernych klientek, a inne do okazjonalnych.

Rozpoczęlismy w niedzielę, wysyłając wiadomość o temacie: „Jesteś naszą stałą Klientką – zobacz, jak chcemy to docenić” (Open Rate – 30,5; CTR – 19,62 proc.). Treść tekstowa wiadomości wygladała tak:

Cześć! Jesteś naszą stałą Klientką i chcemy to docenić. Jutro rozpoczynamy tydzień dużych promocji. Asortyment jest ściśle ograniczony, ale Ty jako PIERWSZA możesz skorzystać z rabatów już dziś.
W kolejnych dniach także będziesz otrzymywać rabat o 1 dzień wcześniej niż inne klientki.
Życzę Ci udanych zakupów!

Kolejny e-mailing, jaki wysłaliśmy, odnosił się do poprzedniego:

Mamy nadzieję, że wczorajsze zakupy były udane! Dbamy o to, żeby nasze Stałe Klientki jako pierwsze miały dostęp do najlepszych rabatów i najszerszego asortymentu! Pamiętaj, że codziennie przez tydzień będziesz, wcześniej niż wszyscy inni, otrzymywać rabaty niespodzianki.
Dzisiaj przygotowaliśmy -20% na eleganckie bluzki i spódnice. Idealne jako kreacje na komunie, rodzinne imprezy, strój do pracy i na studia.
Życzymy Ci udanych zakupów!

Celowo powtarzaliśmy główne hasła promocji: „Stałe Klientki”, „codziennie”, „jeden dzień wcześniej”, ponieważ wiedzieliśmy, że każdego dnia trafi się grupa klientek, która nie otworzyła poprzednich wiadomości. Czasem robiliśmy to mniej dosłownie:

„PS. Twój rabat bluzkowy (QM3E7C) działa także dzisiaj (w końcu dostajesz wszystko z jednodniowym wyprzedzeniem :))”

Punktem kulminacyjnym, w którym chcieliśmy sprawdzić, jak dokładnie czytane są wiadomości, od nas był ostatni e-mailing (OR: 20,47%; CTR: 10,05%):

Tydzień promocji już prawie dobiegł końca. Dziękuję Ci, że przez cały ten czas byłaś z nami :) A jeśli regularnie otwierałaś wszystkie wiadomości w tym tygodniu, to jutro dostaniesz od nas specjalny BONUS. Co to będzie? Hm… coś idealnego na lato, coś nieskazitelnego i zawsze modnego… już wiesz co to będzie? :) Do zobaczenia jutro…

Ciągłe zachęcanie daje efekty

Chcieliśmy sprawdzić, jak dużo klientek wróci do wiadomości, które pominęły w ciągu tygodnia, i otworzy je po to, by dostać dodatkowy bonus. W tym celu utworzyliśmy we Freshmailu grupę osób, które otworzyły wszystkie kampanie i obserwowaliśmy, o ile osób owa grupa wzrośnie. Okazało się, że ponad 100 pań zdecydowało wrócić do poprzednich e-maili. Efektem była kolejna wiadomość wysłana do 550 osób (OR: 95,99%; CTR: 57,59%) z dodatkowym rabatem na ubrania w kolorze białym.

Ponieważ jednak tylko ponad połowa czytelniczek kliknęła w tę wiadomość, uznaliśmy, że pozostałe (przeszło 40 proc.) nie były zainteresowane oferowaną przez nas nagrodą. Postanowiliśmy więc po raz ostatni pokazać, jak bardzo doceniamy zaangażowanie w kampanię i wysłaliśmy im dodatkową komunikację – do 205 osób (OR: 96,70%; 42,45%):

Wczoraj wysłaliśmy Ci rabat na ubrania w kolorze białym, ale chyba nie byłaś nim zainteresowana. Tamtym bonusem chcieliśmy docenić to, że byłaś z nami przez ostatni tydzień. A skoro nie potrzebowałaś niczego białego, pomyśleliśmy, że najlepiej będzie, jeśli nagrodę dla siebie wybierzesz sama. Dlatego też proponujemy Ci rabat 30%, który możesz wykorzystać na zakupy w naszym sklepie. Na co tylko chcesz. Jedyne ograniczenie dotyczy czasu. Zniżka będzie ważna tylko do najbliższego piątku włącznie (do północy).

Pięć wniosków z kampanii

Cała ta tygodniowa kampania miała bardzo dobre wyniki sprzedażowe, a dodatkowo pozwoliła na wyciągnięcie z przebiegu komunikacji ciekawych wniosków.

1. Podwyższona częstotliwość wysyłki jest dobra, pod warunkiem że wcześniej uprzedzisz swoich odbiorców i dasz im coś w zamian.

2. Warto pisać w formule „do kobiet od kobiet” (oczywiście nie ma znaczenia, jaka płeć tak naprawdę jest autorem tekstu), nawet jeśli wymaga to dodatkowych 10–15 min pracy nad każdą kreacją. Na przykład tak:

Każda z nas chce robić świetne wrażenie gdziekolwiek się pojawia, prawda? :) Nic tak nie zwraca uwagi jak świetnie leżąca sukienka z koła. Dzieje się tak dlatego, że zachowuje harmonię między szerokością biustu, bioder a talią. Sukienka z koła świetnie podkreśli to, co w Tobie najpiękniejsze lub (w razie potrzeby) ukryje drobne niedoskonałości.
Kojarzy się z amerykańskimi latami 50. i stanowi podstawę modnej stylizacji typu pin up. Jeśli wybierasz się na imprezę taneczną, zachwyci Cię swoim kształtem podczas wykonywania obrotów :)
Życzę Ci udanych zakupów i… dobrej zabawy! :)”

3. Trzeba pokazywać odbiorcom, że dużo o nich wiemy, szczególnie jeśli idzie za tym korzyść dla nich.

4. Za pomocą e-maila można sterować zachowaniami odbiorców.

5. Nie da się utrzymać stałego zainteresowania komunikacją (początkowy OR – 30%, końcowy – 20%)

Przygotował: Filip Kłodawski, strategy manager Freshmail

 

E-mail marketing dla profesjonalistów. Jak osiągać wyniki budzące podziw.

Miejsce szkolenia: Warszawa

Do podanej ceny szkolenia 1498 zł należy doliczyć podatek VAT - 23%

 
 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij