Drukuj

Szkolenie: ROI w internecie. Mierniki i pomiar efektywności działań w praktyce – Anna Miotk.

Termin szkolenia

(-)

dzień 1   10:00 - 17:00
dzień 2      9:00 - 16:00

Miejsce szkolenia: Warszawa

Cena: 1499 zł

Trener szkolenia

Anna Miotk - zdjęcie trenera

Anna Miotk

Promocja i komunikacja marki w internecie łatwo mogą stać się studnią bez dna. Poziom kosztów, jakie generuje obecnie e-marketing, zmusza do pilnowania i racjonalizowania wydatków nawet największe firmy. Zresztą dobrą zasadą – wydajesz, to mierz! - powinien kierować się każdy podmiot. Wybór mierników jest spory. Ważne są jednak praktyczne umiejętności posługiwania się nimi. Taki jest cel tego szkolenia: opanować w praktyce mierniki efektywności działań marketingowych w internecie.

PROGRAM SZKOLENIA:  DZIEŃ 1

1. Jak zaplanować działania w internecie, by móc stale mierzyć ich efektywność

  • Jak wyznaczać mierzalne cele
  • Tworzenie własnych Kluczowych Czynników Sukcesu (KPI)
  • Co mierzyć: skuteczność czy efektywność? Czym różni się jedno od drugiego
  • Czy wszystko powinno być natychmiast widoczne? Modele pomiaru efektów komunikacji w internecie

2. Najważniejsze narzędzia promocji i sposoby pomiaru ich skuteczności

  • Strona WWW
  • Newslettery
  • e-PR
  • Media społecznościowe: Facebook, Twitter, Instagram, blogi, fora internetowe, serwisy zawodowe - GoldenLine, LinkedIn
  • Content marketing: materiały eksperckie (e-booki, prezentacje), infografiki, podcasty, wideo
  • Reklama internetowa

3. Niezbędny zestaw podstawowych narzędzi analitycznych

  • Statystyki ruchu na stronach WWW
  • Badanie widowni internetowej - porównywanie się z innymi
  • Monitoring mediów społecznościowych i analityka SM
  • Narzędzia do planowania kampanii
  • Panele internautów

PROGRAM SZKOLENIA:   DZIEŃ 2

1. Czym są wskaźniki

  • Wskaźniki standardowe i niestandardowe
  • Jakie możemy mieć z nimi problemy

2. Standardowe wskaźniki mierzenia efektów komunikacji w internecie

  • Strona WWW
    • Unikalni użytkownicy
    • Odsłony
    • Sesje
    • Współczynnik odrzuceń
    • Zasięg
    • Współczynnik konwersji
    • Wskaźnik lepkości serwisu
    • Wskaźnik skupienia
    • Współczynnik świeżości
    • Współczynnik personalizacji
    • Wskaźnik skuteczności połączenia
  • Media społecznościowe
    • Zasięg
    • Zaangażowanie
    • Wydźwięk wypowiedzi
  • Reklama internetowa
    • CTR (Click Through Rate)
    • CPA (koszt pojedynczej aktywności)
    • CPC (koszt pozyskania kliknięcia)
    • CPM (koszt tysiąca odsłon)
    • OV (Share of Voice)
    • CPT (koszt na tysiąc)
    • VTR (View Through Rate)
  • Wartość zwrotu z inwestycji (ROI)
    • Czym jest zwrot z inwestycji (Return On Investment)
    • Jak go obliczać
    • Na co uważać

3. Tworzenie własnych wskaźników na potrzeby firmy

  • Mierzalne cele
  • Benchmark (punkt odniesienia pomiaru)
  • Czas i zmiany w czasie
  • Przykładowe wskaźniki dla kampanii internetowej

4. Problemy z mierzeniem efektów komunikacji w internecie

  • Integracja danych z różnych źródeł
  • Trudności z prześledzeniem ścieżki konsumenta
  • Brak standaryzacji w analityce social media
 

Wciąż wiele firm, decydując się na prowadzenie promocji i komunikacji w internecie, nie potrafi mierzyć ich rezultatów. Takie zaniedbanie często mści się niską efektywnością działań, wzrostem kosztów i w rezultacie ograniczaniem aktywności w tym największym, a zarazem najbardziej mierzalnym (!) kanale komunikacji. To poważny błąd, który może w przyszłości firmę drogo kosztować!

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Dla specjalistów i dyrektorów marketingu, właścicieli firm i prywatnych przedsiębiorców, specjalistów ds. promocji, brand oraz PR managerów, pracowników organizacji samorządowych i pozarządowych.

Gwarantowany rozwój umiejętności:

  • oceny efektów podejmowanych działań komunikacyjnych
  • rozumienia i interpretowania najważniejszych wskaźników internetowych
  • samodzielnego obliczania najważniejszych wskaźników internetowych
  • samodzielnego tworzeniaS niestandardowych wskaźników

Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:

  • ćwiczenia indywidualne i w grupach
  • aktualne case studies z rynku polskiego i rynków zagranicznych
  • indywidualne wskazówki trenera dla każdego uczestnika szkolenia
 

ROI w internecie. Mierniki i pomiar efektywności działań w praktyce.

Miejsce szkolenia: Warszawa

Do podanej ceny szkolenia należy doliczyć podatek VAT - 23%

 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij