Drukuj

Szkolenie: Tajemnice i techniki odkrywania insightów konsumenckich – Julia Izmałkowa.

Termin szkolenia

(-)

godz. 10:00 – 17:00

Miejsce szkolenia: Warszawa

Cena: 2150 zł

Trener szkolenia

obrazek

Julia Izmałkowa

Julia Izmałkowa: Często dzieje się tak, że aby znaleźć coś nowego, trzeba zburzyć stare mury i wpuścić światło do tych zawalonych papierami pokoi, jakimi są nasze umysły. Będę Was namawiać, pokazując namacalne korzyści, abyście odeszli od schematów i rutynowego działania. Dostaniecie ode mnie mapę – unikalny zbiór technik i case'ów – która pokaże Wam, jak korzystać z wolności myślenia i ułatwi poszukiwanie insightów. Dzięki niej poczujecie się pewniej na swoich nowych drogach.

« Ukryj opinie o szkoleniu

 

Przede wszystkim - chcę więcej! Warsztat pozwala oderwać się od operacyjności i buduje samoświadomość! Crossowanie kategorii i koncentrowanie się na określonym kierunku strategicznym to zagadnienia, które zamierzam jak najszybciej wykorzystać w mojej pracy.

Kaja Kosowska, NPD Manager Dermocosmetics, Grupa Sanofi, Nepentes Pharma

 

Otwartość trenerki na uczestników i ich osobowości wyzwala spojrzenie na istotę zjawisk out-of-the-box! Ćwiczenie dobrych praktyk, takich jak strukturalizacja i formułowanie pytań „do szpiku kości” oraz umiejętność wnikliwej obserwacji z pewnością przyda się w codziennej pracy nie tylko marketera.

Anna Filipowska, Union Investment TFI SA

 

Szkolenie otwiera oczy na nowe horyzonty! Duża w tym zasługa Julii. Jej otwartości, chęci wyjaśniania niejasności i zachęcania do dyskusji.

Anna Mackiewicz, Grupa Sanofi, Nepentes Pharma

 

PROGRAM SZKOLENIA:  DZIEŃ 1

Drzwi do insightów jeszcze zamknięte

Jak korzystać z powszechnie dostępnych raportów i danych rynkowych (bezpłatnych), aby móc wyprowadzać z nich jak najwięcej konstruktywnych wniosków służących naszym działaniom marketingowym.

1. Definiujemy insight konsumencki

  • Czym może być, a czym na pewno nie jest
  • Jak dostrzec prawdziwy insight, wydobyć go, zaadaptować
  • Demonstracja insightów prawdziwych i udawanych

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: rywalizacja w grupach z wykorzystaniem analizy wstecznej – będziemy dochodzić, jaki insight stoi za danym przekazem marketingowym i odtworzymy historię jego znalezienia

2. Insighty za darmo

  • Techniki wyszukiwania insightów na podstawie danych powszechnie dostępnych
  • Research to nie tylko wyszukiwarki
  • Case studies marek, które znalazły swój insight, dzięki uważności i czujności

3. Praktyka wyciągania wniosków z badań

  • Trening uświadamiający, jak wiele można wysnuć z obserwacji badań i uważnego czytania raportów
  • Trening z umiejętności patrzenia i czytania między wierszami (na bazie autentycznych raportów z badań)

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: na podstawie niebadawczych case studies będziemy ćwiczyć nieliniowe sposoby wyciągania wniosków i poszukiwania nie zawsze oczywistych wytłumaczeń danych zjawisk

4. Przygotowanie do pracy z insightami przy drzwiach otwartych – wyjście w teren

  • Prezentacja wyjściowych case studies i omówienie najważniejszych zasad obowiązujących w terenie
  • Zestaw ćwiczeń przygotowujących uczestników do uważnej i wnikliwej obserwacji terenowej oraz prawidłowej analizy spostrzeżeń

PROGRAM SZKOLENIA:   DZIEŃ 2

Drzwi do insightów już otwarte

Nawet najbardziej systematyczna i uporządkowana praca researcherska na sucho nie zastąpi aktywności w terenie, zwłaszcza że nie są to konkurujące ze sobą sposoby poszukiwania insightów.

1. Techniki obserwacji

  • Home visits – obserwowanie kogoś w jego domu, nie gwarantuje z góry, że znajdziemy insight
  • Poznaj zasady skutecznej obserwacji. Dowiedz się, jak powinno się ją prawidłowo prowadzić

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: analizujemy case studies, by na tej podstawie wyciągać właściwie wnioski z własnych obserwacji

2. Techniki rozmawiania

  • Słuchanie – nie zawsze umiemy to robić. Rzadko też zadajemy właściwe pytania
  • Wywiad a rozmowa – zasadnicze różnice (uważna i emocjonalna rozmowa może dostarczyć insightów, a wywiad głównie informacji)
  • Rozmowy eksperckie: kogo możemy wskazać jako eksperta i do czego jest on nam potrzebny

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: po analizie wybranych case studies uczestnicy będą wybierać osobiście nietypowych ekspertów

3. Podzielni na zespoły zadaniowe wychodzimy w teren na obserwację i poszukiwanie insightów do wybranych firm, instytucji, ciekawych miejsc.

4. Po powrocie i przedstawieniu wyników poszukiwań – feedback ze strony trenera dla zespołów

  • Indywidualne wskazówki i rady dla każdego uczestnika szkolenia
 

Warsztat trwa dwa dni. Podczas pierwszego spotkamy się na sesji w sali kreatywnej, a drugi poświęcimy ćwiczeniom praktycznym – podzieleni na grupy wyjdziemy na zewnątrz, realizować konkretne zadania, zaglądając w różne miejsca, np. do przedszkola, restauracji czy wybranej firmy.

Podczas tych dwóch dni razem przestudiujemy przypadki tych, których podziwiamy i zobaczymy, jak oni wpadli na insighty: jakie stosowali techniki, w jaki sposób drążyli, gdzie szukali, a nawet gdzie nie zaglądali, mimo że powinni, bo uznali to za mało istotne lub szkoda im było czasu.

Rozwój umiejętności:

  • głębszego czytania i rozumienia dostępnych badań oraz zadawania dodatkowych pytań tak, aby wycisnąć ich potencjał jak cytrynę
  • spogladania na te same wyniki z różnych perspektyw i wyciągania niestandardowych wniosków
  • wyszukiwania insightów spoza swojej kategorii i stosowania ich z powodzeniem do swojej marki
  • śledzenia mikrotrendów, aby móc trafnie przewidywać, co może wydarzyć się w niedalekiej przyszłości
  • świadomej i analitycznej obserwacji oraz łączenia faktów w sposób nieoczywisty
  • adaptowania rozmaitych technik do samodzielnego poszukiwania insightów
  • wykorzystywania specyfiki otoczenia do tropienia insightów marketingowych
 

Tajemnice i techniki odkrywania insightów konsumenckich.

Miejsce szkolenia: Warszawa

Do podanej ceny szkolenia 2150 zł należy doliczyć podatek VAT - 23%

 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij