Start marka i reklama Reklama i produkt w kłopotach. Jak szybko wyjść z 7 kryzysowych sytuacji
Drukuj

NOWOŚĆ!
Szkolenie: Reklama i produkt w kłopotach. Jak szybko wyjść z siedmiu kryzysowych sytuacji - Monika Apitz.

Termin szkolenia

26 września 2017

godz. 10:00 – 17:00

Miejsce szkolenia: Warszawa

Cena: 1350 zł

Trenerzy szkolenia

 

Co roku tysiące firm wprowadzają na polski rynek nowe produkty, uruchamiają nowe promocje i reklamy. Wiążą z nimi nadzieje na sukces sprzedażowy i na wizerunkowy. Co roku wiele z nich – nawet tak poważne, jak banki, producenci FMCG czy branża auto-moto, a także lokalni producenci i przetwórcy – wpada w poważne kłopoty. Są zmuszeni błyskawicznie zmieniać lub nawet wycofywać swoje nowe produkty, reklamy, promocje. Taki może być efekt skarg klientów do instytucji branżowych lub fali ataków w mediach społecznościowych.

Kryzysów tego rodzaju nie da się rozwiązać typowymi narzędziami PR. W takim gorącym momencie niezbędne staje się podjęcie konkretnych działań produktowych lub reklamowych. Jak to zrobić szybko i skutecznie? Większość marketerów uczy się tego dopiero na własnych błędach. A to bardzo kosztowny sposób!

Na naszym szkoleniu przećwiczysz tworzenie planów właściwych kontrdziałań w przypadku siedmiu najczęściej wydarzających się kryzysów. Rzeczywistych, bo wziętych z życia. Będzie to nauka wyciągania praktycznych wniosków z błędów popełnionych przez inne firmy. Dla Twojej ta wiedza będzie najlepszym zabezpieczeniem. Przekonasz się, że nabyte w trakcie szkolenia umiejętności przydadzą ci się wielokrotnie. Nieprzewidywalne sytuacje zdarzają się przecież codziennie. Od tej pory bez obaw udźwigniesz odpowiedzialność za prowadzone kampanie, promocje konsumenckie i premiery produktów.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Błędy innych – nasze zabezpieczenia. Co poszło nie tak przy wprowadzaniu nowych produktów i kampanii reklamowych na rynek

  • Dziesięć rynkowych pouczających case’ów kryzysowych
  • Jak się rodzą sytuacje kryzysowe, jaki mają wpływ na marketing i sprzedaż firmy

2. Dwa podejścia do problemu. Synergia narzędzi komunikacyjnych i marketingowych

Uczestnicy otrzymają instrukcję rozwiązywania kryzysu z podziałem na dwie grupy działań:

A. Działania klasyczne – narzędzia PR-owe, m.in.:

  • powołanie zespołu antykryzysowego
  • przygotowanie oświadczenia dla mediów, klientów, pracowników
  • opracowanie i przekazanie wszystkim pracownikom zasad oficjalnej komunikacji na czas kryzysu

B. Działania, które jest w stanie wykonać wyłącznie dział marketingu, m.in.:

  • przygotowanie listy trudnych pytań i odpowiedzi na temat produktu lub reklamy dla wszystkich kanałów obsługi klienta
  • szybkie przygotowanie zastępczej kampanii reklamowej, odnoszącej się do kryzysu i wzmacniającej wizerunek marki
  • przeprowadzenie pilnej analizy otoczenia rynkowego ze szczególnym uwzględnieniem insightów bazujących na tych skargach klientów, które doprowadziły do napięć

3. Ćwiczenia praktyczne. Antykryzysowe procesy marketingowe

Warsztatowe zajęcia i instrukcje uruchamiające siedem procesów na czas kryzysu:

  • Odsunięcie w czasie zaplanowanych działań – case study
  • Uzupełnienie dystrybucji (uzupełnienie produktu) – case study
  • Opracowanie nowej reklamy, promocji – case study
  • Wymiana produktu na nowy, zaprzestanie produkcji wadliwego towaru – case  study
  • Zmiana strategii firmy w odpowiedzi na kryzys – case study
  • Employer branding – case study
  • Infolinia i profile w social mediach – case study

Uczestnicy na potrzeby macierzystej firmy przygotują pakiet startowy dla każdego z ww. procesów, obejmujący m.in. szczegółowy plan działań, budżet, testy, wskaźniki jakości oraz optymalizację działań.

4. Brand manager podczas kryzysu: współpraca z PR

  • Dlaczego marketing musi dostarczyć PR niezbędny pakiet informacji o produkcie, firmie i technologii
  • Jaką wartość wnosi marketer do zespołu kryzysowego
  • Czego wymagać od działu PR, gdy przydarzy ci się kryzys związany z produktem
  • Jak nadzorować działania komunikacyjne, dotyczące prowadzonej marki

5. Marketer oko w oko z dziennikarzami: co mówić i jak mówić, żeby łagodzić, a nie wywoływać kontrowersje

  • Jak bez zahamowań odpowiadać na trudne pytania
  • Jak udzielać na żywo wywiadów i nie dać się wciągać w polemiki jątrzące problem
 
 
 

Szkolenie: Reklama i produkt w kłopotach. Jak szybko wyjść z 7 kryzysowych sytuacji.

Miejsce szkolenia: Warszawa

Do podanej ceny szkolenia 1350 zł należy doliczyć podatek VAT - 23%

 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij