Drukuj

Szkolenie: Efektywna komunikacja w B2B i usługach. Wysoka skuteczność, koszty w ryzach – Michał Dziekoński

Termin szkolenia

(-)

godz. 10:00 – 17:00

Miejsce szkolenia: Warszawa

Cena: 1428 zł

Trener szkolenia

Michał Dziekoński - zdjęcie trenera

Michał Dziekoński

Marketerzy działający na rynkach B2B oraz usług coraz częściej otrzymują zadania stricte sprzedażowe. Działy marketingu mają narzucone konkretne wskaźniki dotyczące efektywności działań komunikacyjnych. Przełożeni sięgają po nowe narzędzia służące do coraz lepszego rozliczania czasu pracy marketerów i szacowania ich realnego udziału w budowaniu wartości dla firmy. Te warsztaty są dla specjalistów marketingu, którym zależy, by ich pracę oceniono jak najwyżej!

PROGRAM SZKOLENIA:  DZIEŃ 1

Symulacyjna gra strategiczna B2B Marketing Communication

1. Zdefiniowanie czym jest dziś marketing sprzedażowy

  • Ewolucja marketingu B2B i usług – od budowania świadomości do pozyskiwania leadów sprzedażowych
  • Marketing 3.0 i jego składowe
  • Warunki skutecznego wdrożenia nowoczesnego marketingu B2B i usług w firmie

2. Wprowadzenie do gry strategicznej B2B Marketing Communication

  • Podział na zespoły i role w zespołach
  • Omówienie zasad gry
  • Opracowanie planów sprzedaży i przygotowanie strategii marketingowo-sprzedażowej

3. Rywalizację czas zacząć – uruchomienie gry B2B MARKETING COMMUNICATION

  • Planowanie tras wizyt u klientów
  • Zbieranie informacji rynkowych
  • Przygotowywanie ofert i rywalizacja na symulowanym rynku
  • Ogłoszenie wyników drużyn-firm po pierwszej fazie symulacji
  • Wnioski po pierwszym etapie symulacji

4. Gra w toku i wielki finał B2B Marketing Communication

  • Przygotowanie strategii i ofert w fazie zamykania sprzedaży
  • Przełożenie inwestycji w relacje z klientami w sprzedaż
  • Realizacja sprzedaży w fazie trzeciej oraz ogłoszenie wyników i wręczenie nagród
  • Najważniejsze praktyczne wnioski z przeprowadzonej gry strategicznej

PROGRAM SZKOLENIA:   DZIEŃ 2

Nowoczesna komunikacja w B2B i usługach od strony praktycznej

1. Pogłębione wnioski z gry B2B Marketing Communication na temat:

  • skuteczności strategii działań poszczególnych zespołów,
  • przydatności w firmie najważniejszych wskaźników wyłonionych w symulacji,
  • jak doświadczenia zdobyte w symulacji wdrożyć w codzienne działania marketingowe uczestników szkolenia.

2. Możliwości i potencjał marketingu 3.0 na rynku B2B i w różnych sektorach usług

  • Potencjał imiennej bazy klientów i jak go najlepiej wykorzystać
  • Permission marketing – zgodny z prawem i oczekiwaniami klientów
  • Siła i znaczenie e-commerce w marketingu sprzedażowym
  • Jak działać pro-sprzedażowo na grupie klientów „nieinternetowych”

3. Planowanie działań komunikacyjnych w praktyce na rynku B2B i usługach

  • Ocena segmentów rynku i potencjału klientów
  • Budżet działań marketingowych i jego optymalizacja
  • Przygotowanie planu marketingowo-sprzedażowego B2B w Excelu (praktyczne narzędzie, które uczestnicy szkolenia otrzymają na własność)
  • Opracowanie planu wdrożeniowego i przyjęcie wskaźników kontrolnych

4. Jak dbać o efektywność komunikacji offline na rynku B2B i usługach

  • Przygotowanie strategii w zakresie marketingu bezpośredniego: telemarketingu, przesyłek bezpośrednich, cross- i up-sellingu
  • Ocena skuteczności POS i upominków reklamowych
  • ROI z marketing eventów i targów
  • Znaczenie public relations na rynku B2B

5. Jak dbać o efektywność komunikacji online na rynku B2B i usługach

  • Pozyskiwanie leadów sprzedażowych z różnych źródeł
  • Mailingi jako kluczowe narzędzie e-marketingu
  • Skuteczne działania na stronach WWW i w zakresie content marketingu
  • Potencjał marketingu mobilnego
  • Social media B2B i usług profesjonalnych - przełomowe znaczenie marketing automation

6. Zintegrowane planowanie i kontrola działań działań marketingowych na rynku B2B i usługach

  • Marketing dashboards – pomiar kluczowych wskaźników
  • Wnioskowanie na podstawie analizy wskaźnikowej off- i online
  • Trendy w zakresie rozwoju narzędzi marketingu B2B i marketingu usług w drugiej dekadzie XXI wieku
 

Uczestnicy szkolenia podniosą swoje kwalifikacje, biorąc udział w najnowszej grze MARKETING & SALES ROI symulującej sprzedaż na rynku B2B. Korzystając z najlepszych praktyk przybliżonych przez trenera, przygotują modelową komunikację marketingową dla swojej branży i specjalności. Na przykładach przećwiczą najnowsze sposoby pomiaru efektywności komunikacji na rynku klientów instytucjonalnych oraz w usługach.

Rozwój umiejętności:

  • doboru odpowiednich narzędzi komunikacyjnych, budujących sprzedaż,
  • opracowywania planów strategii komunikacji powiązanej z planem sprzedaży (na rynkach B2B oraz usług),
  • oceny potencjału klientów i optymalizacji narzędzi komunikacyjnych,
  • dopasowania kanałów do różnych segmentów klientów B2B i usług (B2B i B2C),
  • oceny efektywności działań komunikacyjnych i ich przełożenia na cele firmy.

Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:

  • Gry symulacyjne z komunikacji na rynku B2B w Polsce
  • Analizy rynkowych case studies
  • Zadania indywidualne i grupowe
  • Prezentacje ilustrujące działanie najważniejszych narzędzi
  • Learning by doing (analiza wskaźników wygenerowanych w grze strategicznej)
 

Efektywna komunikacja w B2B i usługach. Wysoka skuteczność, koszty w ryzach - Michał Dziekoński

Miejsce szkolenia: Warszawa

Do podanej ceny szkolenia 1428 zł należy doliczyć podatek VAT - 23%

 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij