Drukuj

Szkolenie: Service Design Thinking - projektowanie innowacyjnego marketingu – Piotr Wojciechowski.

Termin szkolenia

(-)

godz. 10:00 – 17:00

Miejsce szkolenia: Warszawa

Cena: 1745 zł

Trener szkolenia

 Piotr Wojciechowski - zdjęcie trenera

Piotr Wojciechowski

Czy wprowadzenie nowego produktu na pewno nam się opłaci? Co i jak zmienić w naszych usługach, by klienci polecali je innym i sami chętnie do nas powracali? Jak zminimalizować ryzyko obiecujących, ale niesprawdzonych w praktyce projektów marketingowych?

W takich sytuacjach warto sięgnąć do potencjału Service Design Thinking. Firmom ten system myślenia i działania pozwala projektować innowacyjne rozwiązania w niemal wszystkich dziedzinach biznesu. Dla marek to jeden ze skuteczniejszych sposobów na wypracowanie, tak cenionej dziś przez klientów, atrakcyjnej osobowości.

« Ukryj opinie o szkoleniu

 

Szkolenie pokazuje proces Design Thinking w praktyce, a na tym najbardziej mi zależało. Jest świetną przygodą i wychodzeniem ze strefy komfortu :) Bardzo ciekawe case studies oraz bardzo otwarty i pozytywny trener!

Patrycja Pietrzak, Account Manager, branża reklamowa.

 

Metoda ta daje bardzo szerokie spektrum wykorzystania i będę mogła ją stosować prowadząc niemalże każdy projekt. Umożliwia wprowadzanie małych usprawnień, które powodują duże zmiany i świetnie nadaje się do pracy w interdyscyplinarnych zespołach, na czym także mi zależało, gdy wybierałam to szkolenie.

Katarzyna Drecka-Chrzanowska, starszy specjalista ds. marketingu i PR, branża informatyczna.

 

PROGRAM SZKOLENIA:  DZIEŃ 1

Na początku warsztatu opracujemy mapę celów, jakie chce osiągnąć każdy uczestnik szkolenia.

1. Service Design Thinking - sięgniesz, jak poznasz i zrozumiesz

  • Kluczowe elementy pięcioetapowego procesu SDT: empatia, definicja, ideacja, prototypowanie, testowanie
  • Jakie firmy i w jakich sytuacjach korzystają z myślenia projektowego - aktualne przykłady

2. Najważniejsze narzędzia i metody SDT od strony praktycznej

  • Desk research, trendhunting /mapa trendów, shadowing, service safari, mapa interesariuszy, mobile etnography, persona, ścieżka klienta, storyboard, burza mózgów, role playing, protypowanie, service blueprint, „mapy drogowe” projektów

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Na konkretnych przykładach uczestnicy przetestują i nauczą się działania wybranych narzędzi.

3. Pierwszy krok w stronę projektowania

Uczestnicy staną wobec wyzwań, dla których będą musieli zaprojektować rozwiązania, przechodząc przez kolejne etapy procesu SDT:

  • Empatia - wykorzystując przygotowane przez trenera narzędzie, uczestnicy opanują umiejętność zdobywania informacji dotyczących oczekiwań i potrzeb potencjalnych użytkowników projektowanego rozwiązania.
  • Definicja - w oparciu o zebrane powyżej informacje i dane uczestnicy zdefiniują konkretne problemy i założenia dla projektowanego rozwiązania.

PROGRAM SZKOLENIA:   DZIEŃ 2

Prezentacja filmu wideo pokazującego istotę projektowania z myślą o użytkownikach: David Kelly (IDEO) „O projektowaniu zorientowanym na użytkownika”

1. Etap dojrzały projektowania

  • Ideacja - generowanie maksymalnie dużej liczby potencjalnych rozwiązań dla zdefiniowanych wcześniej problemów.
  • Ocena i wybór rozwiązań - na podstawie przekazanych przez trenera kryteriów oceny pomysłów z etapu ideacji, uczestnicy dokonają analizy swoich pomysłów i wybiorą te, które przejdą dalej - do fazy prototypowania.

2. Faza finalna projektowania

Prototypowanie to wizualizacja i nadawanie pomysłom fizycznej formy, by można było przetestować i ocenić ich funkcjonalność i mechanizm działania oraz uzyskać od potencjalnych użytkowników informację zwrotną, dotyczącą naszego pomysłu.

  • Prototypowanie - uczestnicy samodzielnie opracują prototyp wybranego przez siebie rozwiązania.
  • Testowanie - prezentacja wykonanych prototypów oraz zebranie informacji zwrotnych, oceniających ich funkcjonalność i przydatność.

3. Wdrożenie

  • "Mapa drogowa” projektu - ramowy plan i procedury wdrożenia w życie przygotowanych rozwiązań.

4. Utrwalenie całego procesu rozwojowo-projektowego

  • Rady i sugestie trenera dla każdego uczestnika szkolenia
 

Wykorzystanie w firmie Service Design Thinking wymaga otwarcia się na nowe doświadczenia i informacje oraz wyjścia poza ramy jednego biznesu. Pozwala na tworzenie rozwiązań, dzięki którym marki wyróżnią się na rynku, a produkty i usługi będą na pewno praktyczne i użyteczne. SDT rozwija także kreatywne myślenie oraz pokazuje jak ważna w procesie tworzenia innowacji jest praca zespołowa.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Dla specjalistów zarządzających firmami, markami, marketingiem, produktami i usługami, a także właścicieli firm MŚP i ich współpracowników.

Rozwój umiejętności:

  • efektywnego prowadzenia procesu rozwiązywania problemów, projektowania produktów i usług zgodnie z założeniami Service Design Thinking;
  • wykorzystywania praktycznych narzędzi myślenia projektowego, dzięki którym można optymalizować proces wdrażania produktów i usług i zyskać przewagę konkurencyjną;
  • “wchodzenia w buty” klienta, by móc poprawiać wizerunek naszego produktu/usługi/marki w jego oczach;
  • wdrażania innowacyjnego myślenia w firmie.

Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:

  • Case studies i ich analizy
  • Zadania indywidualne i grupowe
 

Service Design Thinking - projektowanie innowacyjnego marketingu.

Miejsce szkolenia: Warszawa

Do podanej ceny szkolenia 1745 zł należy doliczyć podatek VAT - 23%

 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij