Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2015
Tematu numeru: Szybki marketing do młodych
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Jak przykuć uwagę o 500 sekund dłużej
-
Brief na Zety
Michał Capiński
W przypadku tych naprawdę młodych praca kreatywnego wygląda podobnie jak praca nad projektem dla obcych kulturowo rynków – wszystko trzeba zbadać od nowa i ze sporą rezerwą ufać własnemu „wydaje mi się”, bo to najprostsza droga do poważnych błędów.
-
Żyję, to nadaję
Agnieszka Stelmaszczyk, Daniel Biegaj
Każda forma naszych zachowań podlega transformacji pod wpływem małego urządzenia w kieszeni. Jedną z klu- czowych zmian, jakie możemy obserwować w komunikacji mobile, jest tryb „always on”.
-
Och snap!
Miłosz Jacyna
Trudno jest wyrzec się własnych przyzwyczajeń. Uwielbiamy działać w oparciu o doświadczenia, które gwarantują nam określone wcześniej efekty. Nasza wiedza jest uporządkowana. Aż nagle pojawia się Snapchat!
-
Marki na Snapchacie
Sebastian Umiński
Działania one-to-one charakterystyczne dla komunikatorów każą marketerom zmienić nastawienie do komunikacji z fanami i ponownie przypominają, że social media powinny być dialogiem.
-
QQ i WeChat
Justyna Adamczyk
W ostatnim czasie fenomenem ze względu na swoją unikatową funkcjonalność okazały się chińskie komunikatory: QQ oraz WeChat. Zdobyły uznanie nie tylko wśród Chińczyków, ale coraz częściej z powodzeniem są używane przez obywateli innych krajów, w tym także Polski.
-
Co robią młodzi w internecie
Sylwester Wrona
Na podstawie ankiet wypełnianych przez krakowskich gimnazjalistów i licealistów można by się pokusić o stwierdzenie, że dla tej grupy internet to przede wszystkim Facebook, YouTube i gry komputerowe. Szczegółowa analiza pokazuje jednak, że te założenia są zdecydowanie zbyt ogólne, a ta grupa konsumentów jest zdecydowanie bardziej różnorodna.
-
Jak być firmą na czasie
Agnieszka Stelmaszczyk
Musimy przyzwyczaić się do myśli, że w kanałach społecznościowych trzeba obsługiwać klientów dużo szybciej i dużo lepiej niż w innych mediach.
NARZĘDZIA:
-
Marka z większym sensem
Paulina Goch-Kenawy
Wiedzieć, gdzie się jest, dokąd się zmierza i jakimi środkami można swój cel osiągnąć, jest podstawą rozwoju każdej marki. Semiotyka potrafi uchwycić te wymiary.
-
Kreatywność – radosne rzemiosło
Dominika Szarf
Prawdziwy rzemieślnik kreatywności nie potrzebuje weny twórczej, kreatywnego flow czy specjalnego talentu.
-
Niezastąpione osobiste przeżycie
Piotr Wojciechowski
Szaleństwem jest robić rzeczy w stary sposób i oczekiwać nowych rezultatów – mawiał Albert Einstein. Dlatego praca z klientami powinna stać się stałym elementem procesu rozwoju nowych usług i produktów. Oni wniosą inne spojrzenie, które może doprowadzić firmę do nowych pożądanych rezultatów.
-
Lojalność nie do podrobienia
-
Trudny biznes na fejsie
Łukasz Dębski
W czasie prowadzenia kampanii marketingowej na Facebooku producent kosmetyków zdobywał po 30 leadów dziennie. Jednak nie każda firma musi być na Facebooku.
-
Dobre praktyki w e-mailingach do B2B
Marta Lipka-Krawczyk
Żelazna zasada dobrych praktyk w rozmowach z B2B: firmy reagują na konkretne i merytoryczne informacje. Nadawca e-maila typu „Mariola z szybkiej pożyczki” i temat „weź pożyczkę, a dostaniesz bilet do kina” prawdopodobnie od razu trafi do kosza, a domena e-maila zostanie zablokowana.
-
Marka w kinie
Kinga Dołęga-Lesińska
Nie każda marka może sobie pozwolić na kampanię liczoną w dziesiątkach czy nawet setkach tysięcy złotych. Kino – medium demokratyczne – daje szansę mniejszym.
-
Serwisy wysokiego zaufania
Krzysztof Kozak
Budowanie poczucia zaufania i bezpieczeństwa jest szczególnie ważne dla innowacyjnych serwisów, które przenoszą do wirtualnego świata kolejne aspekty naszego życia – tych zajmujących się usługami, które wpisują się w nurt ekonomii współdzielenia.
-
Obowiązkowe prześwietlenie rynku
Dominik Domarecki
Dzięki analizie rynku niedawno udało się uchronić firmę budowlaną przed wielomilionową inwestycją w fabrykę innowacyjnych opakowań – skomplikowane regulacje prawne uniemożliwiały wprowadzenie ich do obrotu. Firma z branży medycznej po takiej analizie zrezygnowała z kupna kosztownej licencji na wyłączną dystrybucję specjalistycznego preparatu dla dzieci, gdyż poznanie opinii lekarzy i rodziców wykazało ograniczone zainteresowanie nową ofertą.
-
Jak zaprojektować dobrze sklep
Iwona Kliś
Jak sprawić, aby przestrzeń, po której porusza się klient, była komfortowa, estetyczna i dodatkowo wpływała na jego unikalne doświadczenie zakupowe? Jak zaprojektować dobrze sklep?
ANALIZY:
-
Cyfrowi tubylcy wchodzą do gry
-
Emocje i konkret
Bartłomiej Juszczyk
Gdy zbyt wiele marek postawiło na emocjonalność przekazu, okazało się, że jako konsumenci chcemy konkretów.
-
Lokowanie na YouTube
Natalia Gańko, Weronika Niżnik
Popularność YouTube’a i interaktywność jego użytkowników stwarza duże szanse dla marek, które próbują się lansować w tym kanale, ale także bywa ryzykowne. Wszystko zależy od wiedzy o tym, co kto ogląda – tylko wtedy możemy dobrze ulokować produkt w filmowym przekazie.
-
Nie myl emocji z podnieceniem
TRENDY:
-
Teraz czas na YUCCIES!
Barbara Frątczak-Rudnicka
YUCCIES to nazwa pochodząca od słów Young Urban Creative (Młodzi Miejscy Kreatywni). Ukuł ją niedawno David Infante z „Mashable”, który twierdzi, że są to następcy hipsterów. Wzory czerpią zarówno od tych ostatnich (chcą być kreatywni jak hipsterzy), jak i od YUPPIES (jak oni chcą być zamożni).
-
Big co? Panie, to się nie klika!
Piotr Prajsnar, Ryszard Kapuśniak
Mieliśmy sen. Piękny sen. Śniła nam się cyfrowa Polska. Polska, w której firmy monetyzują zgromadzone przez siebie Big Data, a losowy internauta dostaje w sieci tak dobraną reklamę, że na jej widok mlaszcze z zadowolenia, zamiast się dąsać.
RAPORT:
-
Codzienność sprzedaży i marketingu
Michał Pawlik
Napięcie na linii sprzedaż – marketing często wynika z faktu współzależności obu zespołów. Ma to miejsce szczególnie w sytuacjach, kiedy sprawy nie toczą się pomyślnie.
CASE STUDY:
-
Cube Group/MANGO. Gorący miesiąc w internecie
Anna Elwart, Katarzyna Irzyk
Wiosenna kampania online MANGO pokazuje, jak efektywnie kosztowo realizować cele wizerunkowe, a jednocześnie skutecznie dążyć do zwiększania poziomu zwrotu z inwestycji w reklamę.
OPINIE:
-
Klik dojrzałych
Marcin Zduńczyk
Obraz stereotypowego seniora znacząco się zmienił. To osoby, które coraz chętniej wkraczają w wirtualny świat, by korzystać z zakupów w internecie.
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Bzyk bzyk marketing
Jan Hartman
Czy szybko i krótko znaczy dobrze? Wiem, o czym myślicie. Tak, czasem znaczy bardzo dobrze. A czasem żenująco słabo. A jak to jest w marketingu?
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO