Spis treści wydania drukowanego MwP 11/2015
Tematu numeru: Marketing decydującej chwili
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Teraz. Tu. Tylko dla ciebie
-
Marketing 5 goli
Michał Capiński
W pogoni za wyczynem Lewego nie mogło zabraknąć także mniej znanych marek próbujących przy tej okazji wypłynąć choćby na chwilę. Przoduje tu gastronomia, której propozycje skupiają się wokół jedzenia pięciu produktów w 9 minut. Trudno pojąć, dlaczego ktoś w ogóle pomyślał, że istnieje jakakolwiek analogia pomiędzy zjedzeniem pięciu kotletów w 9 minut a strzeleniem pięciu bramek w tym samym czasie.
-
Chwycenie chwili
Piotr Bucki
Kiedy zacząłem pisać ten tekst o 6.27, dzień po wygranym meczu z Irlandią, na jednym z popularnych portali biznesowych można było już przeczytać o RTM. Tekst był dobry nie tylko dlatego, że punktował marki, które zaspały z działaniami w modelu RTM w związku z tym wydarzeniem, ale dlatego, że ukazał się zaraz po tym, jak mecz się skończył.
-
Newsjacking dla kreatywnych
Joanna Niemiec
Real time marketing niekoniecznie wymaga od nas reakcji w ciągu 24 h, choć często jest to wskazane. Najważniejsze jednak jest to, by adresując bieżące wydarzenia robić to w sposób kreatywny i z dużym wyczuciem, aby newsjacking nie przerodził się w kryzys w mediach społecznościowych.
-
Tego nie da się nauczyć
Kamil Mirowski
W RTM nie ma czasu na poprawki i oczekiwanie na akceptację zarządów. Pierwszą marką, która pokazała, jak się to powinno robić była Oreo.
-
Czas, kontekst, mobile
Anna Gruszka
W marketingu chwili kluczowe jest wykorzystanie urządzeń mobilnych. Dlatego wyzwaniem jest ciągle niski odsetek Polaków deklarujących dokonanie zakupu przez smartfona w ciągu ostatnich trzech miesięcy – poniżej 10 proc. wobec przykładowych 76 proc. w Chinach.
-
Momenty na ścieżce zakupowej
Dominik Kamocki
Z doświadczenia wynika, że kluczowym momentem na ścieżce zakupowej klienta powinna być finalizacja transakcji. W ostatecznym rozrachunku to ta właśnie chwila przynosi bowiem firmie zysk.
NARZEDZIA:
-
Jak spersonalizować Slósarczyka
-
Wyjaśniaj i pokazuj
Adam Sanocki
Niektóre marki tak radykalnie zmieniają dotychczasowe podejście, według opisanego tutaj nowego paradygmatu myślenia, że swoich menedżerów marketingu czy PR wymieniły na ewangelistów.
-
Programy naprawdę lojalnościowe
Kamil Kociszewski
W zdecydowanej większości przypadków, gdy klient słyszy hasło „program lojalnościowy”, przed oczami stają mu talia różnokolorowych plastikowych kart, tabele przeliczników gromadzonych z mozołem punktów, katalogi nagród, z których te atrakcyjniejsze są do zdobycia z końcem bieżącej pięciolatki. Ciąg skojarzeń kończy ważne pytanie: A co ja z tego będę miał?
-
Wymarzone miejsce dla emocji
Dorota Pindel
Emocje w sieci funkcjonują w sposób powszechny, dlatego że internet opiera się na ludziach – na kontakcie pomiędzy nimi i ich wzajemnych reakcjach. Oczywiście istnieje wiele niebezpieczeństw związanych z emocjonalizacją przekazu.
-
Nie wbijaj słupa w społeczności
Łukasz Jadaś
Czas, który do tej pory poświęcaliśmy na wstawienie kolejnego zabawnego mema, lepiej wykorzystać w social mediach na udzielenie pomocy osobom, które w przyszłości mogą stać się naszymi klientami.
-
Wieloekranowi sprawiają kłopot
Sebastian Szysz
Znając możliwości technologiczne i porównując je z tym, jak obecnie radzimy sobie z efektem tzw. ślepoty reklamowej, nietrudno stwierdzić, że multiscreening w Polsce jest zepsuty.
-
Profesjonalny spot taniej
Bartłomiej Foszer
Animacji reklamowych z miesiąca na miesiąc jest coraz więcej. Dotyczy to nie tylko telewizji, ale również reklam przeznaczonych do kin czy internetu. Warto zastanowić się nad produkcją takich spotów. Szczególnie w przypadkach, gdy mamy do dyspozycji niewysoki budżet. To produkcje znacznie tańsze niż wideo.
ANALIZY:
-
Strategia na dziś
Marcin Gieracz
Podążajmy za sposobem myślenia, reagowania i preferencjami swoich klientów. Zacznijmy komunikować strategię, a nie dywagować nad strategią komunikacji. Co to oznacza w praktyce?
-
ROPO: kto zyskuje, kto traci
Zbigniew Nowicki
Użytkownicy coraz chętniej polecają znajomym zakupy online. We wszystkich analizowanych segmentach sklepy internetowe mają znacznie wyższy wskaźnik chęci polecenia – NPS niż sklepy tradycyjne.
-
Być jak meaningful brand
-
Matematycy w marketingu
Sebastian Starzyński
W przypadku automatyzacji zbierania danych wyniki analiz Big Data będą przekazywane w czasie rzeczywistym do systemów egzekucyjnych, np. zarządzających kampaniami reklamowymi w internecie. W ten sposób z procesu podejmowania decyzji będą wykluczani ludzie.
OPINIE:
-
Cegiełka od laika
Marek Staniszewski
Oryginalne metody i sposoby działania zasługują na to, aby dopingować i wspierać tych, którzy po nie sięgają.
-
Polska szarża 100 freelancerów
Radosław Walczak, Wojciech Kaczmarek
Zawsze trzeba pamiętać, żeby nadawca komunikatu i jego odbiorcy zrozumieli się nawzajem. Bez tego robimy tylko piękny krok w przepaść.
PORADNIK LOJALNOŚCIOWY SODEXO:
-
Lojalność ciągle doskonalona
Dariusz Deszczka
Aby akcja wsparcia sprzedaży przynosiła stale efekty i wzbudzała zainteresowanie zarówno obecnych, jak i nowych użytkowników, musi być regularnie aktualizowana i udoskonalana.
TRENDY:
-
Mobilność – styl życia
Red. Magdalena Zasuń
„Online” tak naprawdę zaczyna równać się „mobile”. Bo w końcu życie bez smartfona… Co to byłoby za życie?! Tylko czy polskie przedsiębiorstwa są w pełni świadome, że to ma wpływ na ich biznes?
CASE STUDY:
-
Fenomem. Kampania za1100 zł brutto
Robert Ziółkowski, Daniel Biegaj
Głównym celem kampanii było znalezienie nowych pracowników do działu kreatywnego agencji digitalowej. Poszukiwaliśmy prawdziwych „digital natives” - ludzi pomysłowych, rozumiejących cyfrowe media i potrafiących dostrzec w nich potencjał marketingowy. Rekrutacje, które prowadziliśmy standardowymi technikami – nie przynosiły satysfakcjonujących efektów.
-
Sake Hands/Telepizza Polska. Doceniona odwaga Telepizzy
Anna Bober, Szymon Ślipko
Telepizza Polska, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów aktywnych w mediach społecznościowych, wprowadziła możliwość zamawiania pizzy jednym kliknięciem przez Twittera. To element nowej, innowacyjnej platformy Click & Pizza, która umożliwia zamówienie przysmaku w bardzo prosty sposób.
-
Dragon Rouge,Grupa Eurocash. Bez kompleksów przed półką win
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Znaj właściwy czas
Jan Hartman
Wszystko w swoim czasie… Kupowanie również. I sprzedawanie. I reklamowanie. Nie utrafić z przekazem marketingowym we właściwy moment to, jak trafić kulą w płot.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO