Spis treści wydania drukowanego MwP 12/2015
Tematu numeru: Konsument przewidywalnie nieracjonalny
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Wyróżnij się i zgiń
Jacek Wasilewski, Jacek Kowalski
Ostatnia reklama Roleskiego zebrała skrajne opinie – od zachwytów i cmokań, po prychanie specjalistów. Jest ona swego rodzaju mutantem w kategorii przysmaków w słoiczkach. Dlaczego mutantem? Już wyjaśniamy…
-
Jak patrzeć, żeby zrozumieć
-
Mistrzowie wnioskowania z banału
Marcin Klaus, Anna Ściechowska
Lepiej unikać jednopłciowych drużyn marketingowych, bo nikt nas nie jest wolny od skrzywionej percepcji płci własnej i tej drugiej. To niby oczywiste, choć wiemy, że w praktyce błąd ten przydarza się często.
-
Premium w opałach
Krzysztof Polak, Marzena Żurawicka
Klasyczne marki premium za chwilę znajdą się w opałach, jeśli ich właściciele nie zaczną traktować economy premium jak konkurencję. Panująca tu ignorancja jest niebywale niebezpieczna. Komunikacja obu kategorii przestała być dystynktywna i upodobniła się. To mocny sygnał ostrzegawczy.
-
Zwyczajność niewyprasowana
Alicja Wysocka-Świtała
70 proc. młodych Polaków z większych miast deklaruje, iż szuka w życiu równowagi, a 61 proc. chciałoby żyć w świecie prostszych wartości. Ponad połowa ma dość afiszowania się markami i rezygnuje z nich, demonstrując to z nonszalancją.
-
Fandom to szansa
Krzysztof Domeradzki
Fandom nie jest jeszcze zjawiskiem w Polsce rozpowszechnionym, ale jest potencjałem, który powinniśmy znać i brać pod uwagę. Dla jakich marek to potencjalna szansa?
ANALIZY:
-
Pierwiastek niedoskonałości
-
Marketing polityczny i jego konsumenci
Magdalena Jaworowicz, Piotr Jaworowicz
Ostatnie kampanie wyborcze – majowa prezydencka i październikowa parlamentarna, potwierdziły dobitnie, że mamy do czynienia z ewolucją komunikowania politycznego, zmierzającą do jego silnej marketyzacji. Produktem są politycy oraz idee, które sprzedają, a brandami, które się promuje – ugrupowania polityczne. Wybory są dobrą okazją do zaprezentowania rosnącej na znaczeniu gałęzi marketingu, jakim jest marketing polityczny.
-
Jak zostać królem mobile’u
Karol Kaczorowski, Łukasz Chmura, Oskar Żyndul
Dwa lata temu zgłosił się do nas jeden z klientów, oznajmiając, że chce być królem mobile’u w Polsce, a my mamy mu w tym pomóc. Wszystko skończyło się dobrze – nasz klient osiągnął cel, a nas zdobyte doświadczenie skłoniło do paru przemyśleń.
NARZĘDZIA:
-
Kto jest lepszy niż fan
-
Pokaż się od kuchni
Szymon Lisowski
Marki rzadko decydują się na wybór Instagrama jako głównego kanału komunikacji w mediach społecznościowych, uważając, że ma zbyt wiele wad. Ale dla niektórych nad wadami przeważają zalety.
-
Lojalność niczym czuły flirt
Kamil Kociszewski
Olśnił mnie film „Ona”, w którym bardzo sugestywnie przedstawiono, co musi się dziać między klientem i marką, żeby zbudować trwałą relację i wynieść ją poza płaszczyznę wymiany towarowo-pieniężnej.
-
Jak podejść shoppera
Tomasz Bogdanowicz
Jakie działania shopper marketingowe podejmują marki, a jakie sklepy? Które z nich mają największy wpływ na klientów?
-
Gorące 10 sekund
Joanna Stefaniak
Snapchat jako narzędzie, którego prowadzenie nie wymaga od nas większych nakładów finansowych, może stać się ogromną pokusą dla marketingowców, zwłaszcza tych, którzy lgną do nowych rzeczy, jak ćmy do światła.
-
Natywna z poczuciem humoru
Artur Zawadzki
Dobrze przemyślana, wysokiej jakości treść może budować nieosiągalne innymi narzędziami zaangażowanie użytkowników. Jak jeszcze można ją wykorzystać, aby pracowała na wizerunek i realizację celów biznesowych? Przyjrzyjmy się, co ma do zaoferowania reklama natywna i kto z sukcesem z niej już korzysta.
-
Przyłapać klienta na decyzji
Łukasz Gujski
Kontekst, w jakim się znajdujemy, bardzo często ma zasadniczy wpływ na nasze zachowanie i decyzje zakupowe. Ten wpływ bywa nawet większy niż wyznawane poglądy, wartości i opinie.
-
Digital szyty na miarę
Kamil Kaniuk
Kluczowe dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej będzie znalezienie partnera technologicznego – zwinnej firmy typu software house potrafiącej pogodzić potrzeby digitalowe marki z umiejętnościami doradczymi i produkcyjnymi, pozwalającymi stworzyć szyte na miarę rozwiązania webowe.
-
Dotyk otwiera kieszenie
Joanna Bociąg
Osobiste doświadczenie ciężaru kubka czy filiżanki w dłoni, sprawdzenie opuszkami palców faktury materii i jakości wykończenia – to są aspekty, które mają istotny wpływ na całokształt odbioru produktu i finalnie podjęcia decyzji zakupowej.
-
Sprzedaż aromatyzowana
Iwona Kliś
W jednym z testów umieszczono dwie identyczne pary butów w dwóch identycznych pomieszczeniach. Jedyną różnicą był zapach – w jednym z tych pokojów zastosowano delikatną woń kwiatów. Aż 84 proc. uczestników badania wybierało obuwie właśnie z aromatyzowanego pomieszczenia.
-
Przekonać niedowiarków do UX
Daria Plutecka
Jeśli badamy funkcjonalność serwisu internetowego, o wiele bardziej niż to, ile osób nie znalazło jakiejś funkcjonalności, powinno nas interesować, dlaczego jej nie znalazły, gdzie by się jej spodziewały, jakie są ich preferencje, po jakich ścieżkach się poruszały oraz jakiego rodzaju są użytkownikami.
-
Korzyści prospołecznej marki
Kamila Bilska
Marketing społecznie zaangażowany to działanie, które przyczynia się do pomnożenia zysków partnerów biznesowych i do rozwiązywania problemów społecznych.
OPINIE:
-
Sfer wyczuwanie
Bartłomiej Juszczyk
Działania z blogo- i vlogosferą powinny prowadzić do generowania konkretnych zysków, a nie zawsze tak się dzieje.
CASE STUDY:
-
FreshMail/bdsklep.pl Jak zrobić klientów z nieaktywnych
-
GoldenSubmarine/SEAT. Na pohybel rutynie: Leon X-Perience
Wincenty Kokot
Zintegrowana kampania towarzysząca wejściu na rynek modelu Leon X-Perience zyskała uznanie w oczach klientów, a także branżowych ekspertów, otrzymując m.in. nominację w kategorii strona brandowa w konkursie MIXX Awards 2015. Przekonajcie się, co zadecydowało o jej powodzeniu.
-
MillionYou/Bank Zachodni WBK. Kreatywne wideo zcrowdsourcingu
Jan Kasprzycki-Rosikoń
Aktywne poszukiwanie jakościowych i dobrze dopasowanych treści, połączone z chęcią zaangażowania grupy docelowej Banku Zachodniego WBK, zaowocowało udaną kampanią crowdsourcingową.
-
They.pl/AccorHotels. Content na 111metrach
Patrycja Rogacz
AccorHotels, największa sieć hotelowa w Europie, postanowiła zwiększyć swoją widoczność w internecie i przedstawić firmowane przez siebie hotele jako miejsca inspirujące do niecodziennych aktywności. Dzięki atrakcyjnemu contentowi udało się osiągnąć sukces.
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Niemodna większość
Jan Hartman
Kupują sobie ubrania i sprzęty tańsze i mniej efektowne, niż to wynikałoby z ich zamożności. Zdają się nie zauważać reklam i nie pragnąć tych wszystkich rzeczy… Ignorują nas?
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO