Spis treści wydania drukowanego MwP 2/2016
Tematu numeru: Projektowanie doświadczeń klientów
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Marko, pokochaj egoistów
-
Uwaga na punkty styku
Piotr Wojciechowski
Wszyscy chcą odnaleźć ten magiczny składnik sukcesu w coraz bardziej zażartej walce o lojalność i pieniądze klientów. Dużo się o tym mówi, sporo się pisze. Doświadczenie klienta. Ale czy wiemy, czego konkretnie szukamy?
-
Suma wrażeń
Aleksandra Potrykus-Wincza
Tak jak Apple nie sprzedaje jedynie komputerów, czy też Starbucks tylko kawy, tak też każda marka zasługuje na to, aby sprzedawać coś więcej niż tylko produkt – w dzisiejszych czasach najważniejsze jest, by sprzedawać całą filozofię.
-
Mapa w labiryncie emocji
Bartłomiej Dudka, Austin Campbell
To bardzo ważna wskazówka dla właścicieli i menedżerów sklepów. Dobra relacja nawet z jednym klientem może pozytywnie wpłynąć na nawiązanie kontaktu z kilkoma innymi potencjalnymi nabywcami.
-
Przelotne doświadczenia
Bartłomiej Dudka, Joanna Bociąg
Najlepsze lotniska świata wiedzą, jak zadbać o najważniejsze potrzeby podróżnych. Bezpłatna kawa i herbata w różnych smakach, komfortowe fotele do wypoczynku czy usługi spa to tylko niektóre z wielu oferowanych udogodnień. Jakie są najciekawsze trendy w dbaniu o doświadczenia podróżnych? Jak na tym tle prezentują się polskie lotniska?
-
Rozmawiać z klientem jak człowiek
Jacek Kotarbiński
Wielu wydaje kolosalne budżety na poprawianie znajomości marki czy zarzucanie nas feerią możliwości swojej oferty. A tymczasem, moim zdaniem, powinni raczej zadać sobie pytanie, ile czasu przeznaczają na ocenę emocji odczuwanych wobec ich marki przez klientów.
-
Więcej ekranów, mniej plakatów
Katarzyna Anders
W Japonii powstały już pierwsze billboardy reklamowe wyposażone w kamery, które potrafią rozpoznać wiek i płeć przechodniów. Na razie ekrany zbierają dane tylko w celach statystycznych, ale za kilka lat mogą stać się pożądanym nośnikiem komunikatów dla reklamodawców. Czy taka przyszłość rysuje się przed materiałami POS?
NARZĘDZIA:
-
Marki i diamenty nie są wieczne
-
Potężnieje blogosfera
Dominika Kozłowska
Polska blogosfera urosła w siłę i, co ważne, doskonale sobie z tej siły zdaje sprawę. Blogerzy wzbudzili zaufanie odbiorców i wypracowali ogromne zasięgi. A tam, gdzie duże zasięgi, są też pieniądze.
-
Fejs w stronę biznesu
Rozalia Walencik-Sean
Zarówno w interesie firm korzystających z Facebooka, jak i zwykłych użytkowników jest, by był on prowadzony w kierunku zaspokajania potrzeb przede wszystkim użytkowników – nie reklamodawców.
-
Bądź jak De Niro digitalu
Jan Szarras, Jan Prószyński
Żeby wypłynąć na fali cyfrowej transformacji, a nie dać się jej pochłonąć, firmy muszą zrozumieć, że wdrożenie nowego software’u klasy CLM, CRM czy wymiana teczek na tablety to tylko wierzchołek góry lodowej.
-
Pamiętaj o 4P. Dodaj 4E
Krzysztof Świtoński
Wszyscy dobrze znamy stare, dobre 4P tradycyjnego marketingu. W ciągu ostatnich lat dynamicznego wzrostu nowych mediów model ten zaczyna jednak ustępować pierwszeństwa młodszemu i ciekawszemu bratu. Poznaj 4E nowego marketingu.
-
Co robi Maslov na Instagramie
-
Zróbmy sobie mema!
Joanna Jędrasik
„Zróbmy mema” – te dwa słowa w briefie sprawiają, że ludzie od kreacji dostają białej gorączki. Bo jak tu zrobić coś, co naturalnie robi się samo?
-
Przyjazne przyciąganie subskrybentów
Ireneusz Klimczak
Istnieje wiele skutecznych metod pozyskiwania nowych subskrybentów. Jeżeli jednak już przy pierwszej okazji będziesz starał się za wszelką cenę doprowadzić do konwersji, użytkownicy mogą uznać twoje działania za zbyt natarczywe, a wtedy skutek będzie odwrotny do zamierzonego.
-
Transparentność za kasę
Jarosław Czulak
Pojęcie transparentności staje się w branży reklamowej coraz bardziej istotne. Wątpliwe jest jednak, by było wynikiem dążeń człowieka współczesnego do życia w pozbawionym chaosu, kłamstwa i skaz środowisku. Znacznie bardziej prawdopodobnym powodem obierania sobie przez wiele marek tej właśnie strategii marketingowej są pieniądze.
-
Branding na stereotypach
Joanna Roszkowska
Nikt nie chciałby, żeby designerski kocyk dla niemowląt kojarzył się z niemiecką niezawodnością. Wykorzystanie stereotypu w brandingu może przynieść korzyści, o ile będzie on dostępny, czyli zrozumiały dla grupy docelowej.
-
Co warto wziąć z wabi-sabi
Stanisław Stańczak
Ludzie patrzą na siebie samych – w danym momencie czasu – jak na osobę, którą pozostaną już do końca życia. Wydaje się, że podobnie sprawa ma się z markami.
-
Wrodzona na mobile
Eliza Durnakowska
Jak skutecznie spersonalizować reklamę w mobile? W realizacji tego celu pomoże nam mało znany, ale bardzo efektywny format reklamowy – reklama natywna, zwana też wrodzoną lub naturalną.
TOPY I WTOPY:
-
Sloganowe siódemki miesiąca
Michał Capiński
Przedstawię ostateczny owoc moich fascynacji telewizyjnymi reklamami w minionym miesiącu, czyli swoich sloganowych faworytów – nazwałem tę kategorię –- topy – oraz powiedzenia, do których stosunek mam raczej mało entuzjastyczny – dla mnie to wtopy.
ANALIZY:
-
Polska pomidorowa
Radosław Karczmarek, Wojciech Walczak
To nie ceviche, bitcoiny i konta na Instagramie do kupowania biletów do teatru. To nie przejażdżki rowerami z Fritz-Kolą między knajpami nad Wisłą. To pomidorowa zrobiona na niedzielnym rosole, obrady Sejmu i „Kevin sam w domu” na święta pod śledzia i wódkę. Tak wciąż wygląda Polska, drodzy marketingowcy.
-
Pożądana niepoprawność
OPINIE:
-
TV do internetu. Internet do TV
Agnieszka Dymacz
Jesteśmy specyficznym rynkiem, który nie zawsze przejmuje zachodni model zachowań konsumenckich.
-
Marketing Małego Księcia
Katarzyna Mierzwa, Mirosław Bogusławski
W marketingu podobno ma sens wiara w wagę otwartości, odpowiedzialności, zaangażowania, bliskości i autentyczności? Czy rzeczywiście może być tak jak w przyjaźni między ludźmi?
-
Gorący facet do koszyka
Monika Głowacka
Jak się okazuje, potrzeba nabywania jest w sposób nowoczesny zaspokajana również w branży randkowej.
CASE STUDY:
-
GoldenSubmarine/ NIVEA Polska. Ludzie znowu kartki piszą
Sławomir Skiwerski
Przed minionymi nie tak dawno świętami Bożego Narodzenia w skrzynkach pocztowych w całej Polsce pojawiły się kartki pocztowe ozdobiony fantastycznymi zdjęciami przytulających się rodzin i przyjaciół. Powstało ich aż 110 000!
TRENDY:
-
Czeka nas rok eksperymentów
Jarosław Grzesica
Będziemy z pewnością obserwować masową komunikację marek w mediach społecznościowych. Holistyczność, zaangażowanie, jakość, indywidualizm, autentyczność – to cechy, które będą wyznaczać ich działania w 2016 roku.
RAPORT:
-
Maniak i Zakładnik na zakupach
Agnieszka Kowalewska, Aneta Jaworska
Maniacy (23 proc. przebadanych). W „przybytkach konsumpcji” czują się jak u siebie. Centra handlowe akceptują w całości. Ceny, obsługa, oferta, nawet muzyka – wszystko jest idealne. Zakładnicy. W zasadzie nic im się w centrach handlowych nie podoba: ceny są za wysokie, wybór ubrań nieciekawy, obsługa nie jest pomocna, a muzyka za głośna.
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Duże fajne zakupy
Jan Hartman
Różni ludzie różne rzeczy kupują z różnych pobudek, w różnych nastrojach, a emocjonalne call for action też bywają rozmaite. Nie ulegajmy więc złudzeniu, że mechanizmy emocjonalne działają wszędzie tak samo i można na ślepo stosować je w każdej kampanii.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO