Start MwP Spis treści MwP 4/2016
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 4/2016

Spis treści wydania drukowanego MwP 4/2016

Tematu numeru: Jak wywołać i mierzyć emocje

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Kto w dostawczaku. Kto w audi

    Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek

    Ludzie nie są lojalni wobec marek. Kupują te, które w danym momencie zaspokoją ich potrzeby. Co nie oznacza, że marketing nie ma na konsumentów żadnego wpływu, że nie wywołuje silnych i pożądanych emocji. Musimy tylko pamiętać o tym, w jaki sposób ludzkimi emocjami chcemy sterować. Są marki, które grają wyłącznie na emocjach.  »

  • Od neuromarketingu do zwykłej rozmowy

    Anna Kuropatwa

    Jestem absolutnie przekonana, że bezpośredni kontakt z konsumentem jest najlepszym źródłem wiedzy o emocjach i o tym, w jaki sposób emocje te przechodzą proces racjonalizacji i stają się zdroworozsądkowymi argumentami.

  • Błogosławiona nieświadomość

    Tomasz Bartnik, Adam Polasz

    Jesteśmy nie w pełni świadomi bodźców, które na nas oddziałują, i przeważnie emocjonalni, jeśli chodzi o motywację, ale staramy się być racjonalni w postępowaniu. Właśnie to napięcie najczęściej rozgrywa marketing. Jednak to nie znaczy wcale, że emocje się da komuś wmówić lub zakomunikować.

  • Czarne dziury reklamy na YT

    Jacek Wasilewski, Przemysław Siewior

    Świat się zmienia szybko, ale nasze przyzwyczajenia znacznie wolniej. Także te dotyczące sposobu reklamowania poprzez YouTube’a z wykorzystaniem popularności i wiarygodności youtuberów. Niby to wiedza powszechna, ale jak przychodzi do wydawania budżetu, chcielibyśmy mieć pewność skuteczności. Tymczasem jej nie ma, ba, reklamując produkt w tym kanale bez należytego podejścia, można wszystko zepsuć!

  • Wycisnąć event!

    Agnieszka Kłys

    Jest tylko jedno Euro 2016, tylko jeden Open’er 2016 i tylko jedne Targi Motor Show w Poznaniu w tym roku – wszystkie mają już sponsorów głównych i tych mniejszych, którzy pojawią się w spotach, na koszulkach, na trybunach, nad scenami czy w gąszczu kolorowych roll-upów. Naszej marki tam oficjalnie nie ma. Barierą okazali się silniejsi (finansowo) konkurenci, wątpliwości co do efektywności inwestycji czy zwykłe przegapienie tematu. Co można zrobić w takiej sytuacji?

  • Emocje i poszukiwanie sensu

    Anna Żurek, Magdalena Brodka-Makara

    Marki od zawsze wiedziały do kogo kierują swoją komunikację, od zawsze w centrum ich zainteresowania byli ludzie, można zatem powiedzieć, że H2H, trend, któremu poświęciliśmy wiele miejsca na łamach w ubiegłym miesiącu, nie jest innowacją, a właśnie powrotem do korzeni w nowej, o wiele głębszej, emocjonalnej odsłonie.

  • Magiczne „coś” innego

    Anita Chabrowska

    Duże marki sportowe nie wątpią w siłę komunikacji marketingowej opartej na emocjach. Chętnie odwołują się do codziennych zmagań. Pokazują upór i determinację w dążeniu do celu. Kreują pozytywnych bohaterów, którzy swoim przykładem motywują do osiągania szczytów możliwości. Tak działają te marki, które są dla nas czymś więcej niż produktem.

ANALIZY:

 

NARZĘDZIA:

 
  • Wideo się opłaca

    Gabriela Jakimik

    Jedną z najlepszych taktyk w strategiach marketingowych jest dziś wideo. Potencjał wideo w pełni wykorzystują marketerzy za oceanem. Na naszym podwórku zostało jeszcze trochę do nadrobienia – głównie przy uświadamianiu korzyści, jakie wideo może przynieść każdej firmie.

  • Co zgrzyta w influencer marketingu

    Magdalena Grochala, Łukasz Majewski

    Nie brakuje złych doświadczeń w influencer marketingu, które w dużym uproszczeniu można ująć w przerysowany obraz: PR-owiec to wymagający skąpiec, a digital influencer – leniwy i pazerny nieprofesjonalista.

  • Powab influencerów

    Daniel Biegaj, Konrad Traczyk

    W odróżnieniu od gwiazd filmu czy telewizji, instagramerzy, blogerzy i youtuberzy nie tworzą sztucznych barier pomiędzy sobą a fanami. Fani mogą zawsze do nich podejść, przybić piątkę i zagadać jak ze znajomymi. I to jest główna siła influencer marketingu.

  • Nowa twarz internetu

    Monika Mikowska

    Jeśli ktoś chciałby zapamiętać tylko jedno zdanie z tego tekstu, niech brzmi ono tak: Nie rób własnej aplikacji mobilnej, tylko przenieś komunikację ze swoimi klientami do takich miejsc jak Messenger, WhatsApp czy KIK. To jest już nasze naturalne środowisko, w ten sposób chcemy komunikować się z całym światem.  »

  • Co kocha Google

    Karolina Malczewska, Michał Frąckowiak

    Zapomnijmy na chwilę o tym, że Google to gigant z Mountain View wart ponad 470 mld dol. Wyobraźmy sobie, że to wrażliwy człowiek, który nie znosi fałszu i na dodatek lubi opiekować się zwierzętami. W kolekcji ma już rezolutną pandę, bystrego pingwina oraz przenikliwego kolibra.

  • Higiena bazy odbiorców

    Paweł Sala, Barbara Hajduk

    Jeśli odbiorca czeka na twoją wiadomość, w łatwy sposób ją identyfikuje, chętnie otwiera, czyta i klika, to twój sukces – zapracowałeś sobie na jego uwagę. Aby uzyskać taki efekt, zadbaj o higienę swojej bazy odbiorców.

  • Buduj persony

    Andrzej Gruszka

    Jak dotrzeć do klienta z ofertą w czasach silnej konkurencji? Na rynku produktów i usług nie rządzi marka, lecz konsument – może nie znać naszej firmy ani nikogo, kto korzystał z jej oferty. Jak zwrócić uwagę i go do nas przekonać? Korzystna cena to dziś za mało.

  • Jak mierzyć kapitał marki

    Stanisław Stańczak

    Kapitał marki jako suma pięciu atrybutów może dać marketerowi (lub współpracującej agencji brandingowej) bezcenne narzędzie do podejmowania strategicznych decyzji dotyczących marki.

  • Lek na zerową oglądalność

    Marta Bąkowska, Sławomir Kornicki

    Trudno nie dostrzec analogii między zakupami na rynku mediowym a problemami, które wiążą się z zakupami węgla kamiennego. Tyle że te pierwsze są jeszcze bardziej skomplikowane.

OPINIA:

 
  • Magia męska

    Edyta Bach

    Z poczuciem atrakcyjności u mężczyzn nie jest dobrze.

CASE STUDY:

 
  • Golden Submarine/ ING Bank Śląski Survival: Wytrwać w oszczędzaniu!

    Anna Witecka

    Co łączy mistrzynię rajdową, ski-alpinistę i eksperta survivalu? Cała trójka wie, że tylko wytrwałością można osiągnąć sukces. Nie zważając na trudności, systematycznie i wytrwale dążą do celu. A co to ma wspólnego z oszczędzaniem? O tym przekonali się internauci, którzy śledzili nasz cykl przygotowany wspólnie z Kubą Jankowskim: „Kto wie, jak oszczędzać, ten ma”.

  • Walk/Fundacja Integracja. Jak niewidomy strażak do pożaru

    Magda „Bronka” Braniewska, Alek Frydrych

    Niewidomy strażak prowadzi wóz na sygnale. Inny, mimo dobrych intencji, nie ma szans na złapanie rzucanego do niego węża – to trudne, kiedy nie ma się rąk. Głusi koledzy w dyżurce kompletnie ignorują syrenę alarmową i komunikaty radiowe. Choć sytuacje te wydają się żywcem wyjęte z komedii z Leslie Nielsenem, czy na pewno wypada się z nich śmiać? Ale my byliśmy pewni tego pozornie ryzykownego pomysłu.

FELIETON MARKETINGOWY:

 
  • Marketingowa ars amandi

    Jan Hartman

    Jeśli przebieg konsumenckiej „pracy nad produktem” będzie niezakłócony, dojdzie do ostatecznego „aktu konsumpcji”. Jeśli jednakże coś nas rozproszy, zniechęci albo odstraszy, produkt wróci na swoją wirtualną lub realną półkę. Sprawy te są wielce delikatne, jak to w miłości.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij