Spis treści wydania drukowanego MwP 4/2016
Tematu numeru: Jak wywołać i mierzyć emocje
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Kto w dostawczaku. Kto w audi
-
Od neuromarketingu do zwykłej rozmowy
Anna Kuropatwa
Jestem absolutnie przekonana, że bezpośredni kontakt z konsumentem jest najlepszym źródłem wiedzy o emocjach i o tym, w jaki sposób emocje te przechodzą proces racjonalizacji i stają się zdroworozsądkowymi argumentami.
-
Błogosławiona nieświadomość
Tomasz Bartnik, Adam Polasz
Jesteśmy nie w pełni świadomi bodźców, które na nas oddziałują, i przeważnie emocjonalni, jeśli chodzi o motywację, ale staramy się być racjonalni w postępowaniu. Właśnie to napięcie najczęściej rozgrywa marketing. Jednak to nie znaczy wcale, że emocje się da komuś wmówić lub zakomunikować.
-
Czarne dziury reklamy na YT
Jacek Wasilewski, Przemysław Siewior
Świat się zmienia szybko, ale nasze przyzwyczajenia znacznie wolniej. Także te dotyczące sposobu reklamowania poprzez YouTube’a z wykorzystaniem popularności i wiarygodności youtuberów. Niby to wiedza powszechna, ale jak przychodzi do wydawania budżetu, chcielibyśmy mieć pewność skuteczności. Tymczasem jej nie ma, ba, reklamując produkt w tym kanale bez należytego podejścia, można wszystko zepsuć!
-
Wycisnąć event!
Agnieszka Kłys
Jest tylko jedno Euro 2016, tylko jeden Open’er 2016 i tylko jedne Targi Motor Show w Poznaniu w tym roku – wszystkie mają już sponsorów głównych i tych mniejszych, którzy pojawią się w spotach, na koszulkach, na trybunach, nad scenami czy w gąszczu kolorowych roll-upów. Naszej marki tam oficjalnie nie ma. Barierą okazali się silniejsi (finansowo) konkurenci, wątpliwości co do efektywności inwestycji czy zwykłe przegapienie tematu. Co można zrobić w takiej sytuacji?
-
Emocje i poszukiwanie sensu
Anna Żurek, Magdalena Brodka-Makara
Marki od zawsze wiedziały do kogo kierują swoją komunikację, od zawsze w centrum ich zainteresowania byli ludzie, można zatem powiedzieć, że H2H, trend, któremu poświęciliśmy wiele miejsca na łamach w ubiegłym miesiącu, nie jest innowacją, a właśnie powrotem do korzeni w nowej, o wiele głębszej, emocjonalnej odsłonie.
-
Magiczne „coś” innego
Anita Chabrowska
Duże marki sportowe nie wątpią w siłę komunikacji marketingowej opartej na emocjach. Chętnie odwołują się do codziennych zmagań. Pokazują upór i determinację w dążeniu do celu. Kreują pozytywnych bohaterów, którzy swoim przykładem motywują do osiągania szczytów możliwości. Tak działają te marki, które są dla nas czymś więcej niż produktem.
ANALIZY:
-
Hybryda zrobi marce dobrze
Piotr Stasiak
Krajobraz wygląda na dziś trochę tak: agencjom PR brakuje wiedzy o marce. Tradycyjnym agencjom reklamowym – kompetencji z zakresu storytellingu i digitalu. Agencje digitalowe nie mają wiedzy strategicznej, socjologicznej i zupełnie nie rozumieją treści. W każdym z tych przypadków zatraca się ostatecznie jakość treści.
-
Content marketing – trudna miłość
-
Nadzieją telewizji… młodzi
Elżbieta Gorajewska, Gabriel Matwiejczyk
Co wyniknąć może ze zderzenia świata telewizji i internetu? Internet jest medium niezwykle dynamicznym, obecnym już zarówno na komputerach, jak i w urządzeniach mobilnych. Czy skończy się to wessaniem i widzów, i wydatków przez ten kanał?
-
Aplikacja czy mobilna strona
Bartosz Sikora
Takie pytanie zadają zwykle marketerzy, zaczynając przygodę z mobile. Tego dylematu dotyczą też liczne poradniki w sieci, oferujące całkiem sensowne porównania i zestawienia – niestety bardziej techniczne niż strategiczne. A właśnie strategiczne podejście jest najważniejsze w przypadku podejmowania decyzji.
-
Kobiecy insight w natarciu
NARZĘDZIA:
-
Wideo się opłaca
Gabriela Jakimik
Jedną z najlepszych taktyk w strategiach marketingowych jest dziś wideo. Potencjał wideo w pełni wykorzystują marketerzy za oceanem. Na naszym podwórku zostało jeszcze trochę do nadrobienia – głównie przy uświadamianiu korzyści, jakie wideo może przynieść każdej firmie.
-
Co zgrzyta w influencer marketingu
Magdalena Grochala, Łukasz Majewski
Nie brakuje złych doświadczeń w influencer marketingu, które w dużym uproszczeniu można ująć w przerysowany obraz: PR-owiec to wymagający skąpiec, a digital influencer – leniwy i pazerny nieprofesjonalista.
-
Powab influencerów
Daniel Biegaj, Konrad Traczyk
W odróżnieniu od gwiazd filmu czy telewizji, instagramerzy, blogerzy i youtuberzy nie tworzą sztucznych barier pomiędzy sobą a fanami. Fani mogą zawsze do nich podejść, przybić piątkę i zagadać jak ze znajomymi. I to jest główna siła influencer marketingu.
-
Nowa twarz internetu
-
Co kocha Google
Karolina Malczewska, Michał Frąckowiak
Zapomnijmy na chwilę o tym, że Google to gigant z Mountain View wart ponad 470 mld dol. Wyobraźmy sobie, że to wrażliwy człowiek, który nie znosi fałszu i na dodatek lubi opiekować się zwierzętami. W kolekcji ma już rezolutną pandę, bystrego pingwina oraz przenikliwego kolibra.
-
Higiena bazy odbiorców
Paweł Sala, Barbara Hajduk
Jeśli odbiorca czeka na twoją wiadomość, w łatwy sposób ją identyfikuje, chętnie otwiera, czyta i klika, to twój sukces – zapracowałeś sobie na jego uwagę. Aby uzyskać taki efekt, zadbaj o higienę swojej bazy odbiorców.
-
Buduj persony
Andrzej Gruszka
Jak dotrzeć do klienta z ofertą w czasach silnej konkurencji? Na rynku produktów i usług nie rządzi marka, lecz konsument – może nie znać naszej firmy ani nikogo, kto korzystał z jej oferty. Jak zwrócić uwagę i go do nas przekonać? Korzystna cena to dziś za mało.
-
Jak mierzyć kapitał marki
Stanisław Stańczak
Kapitał marki jako suma pięciu atrybutów może dać marketerowi (lub współpracującej agencji brandingowej) bezcenne narzędzie do podejmowania strategicznych decyzji dotyczących marki.
-
Lek na zerową oglądalność
Marta Bąkowska, Sławomir Kornicki
Trudno nie dostrzec analogii między zakupami na rynku mediowym a problemami, które wiążą się z zakupami węgla kamiennego. Tyle że te pierwsze są jeszcze bardziej skomplikowane.
OPINIA:
-
Magia męska
Edyta Bach
Z poczuciem atrakcyjności u mężczyzn nie jest dobrze.
CASE STUDY:
-
Golden Submarine/ ING Bank Śląski Survival: Wytrwać w oszczędzaniu!
Anna Witecka
Co łączy mistrzynię rajdową, ski-alpinistę i eksperta survivalu? Cała trójka wie, że tylko wytrwałością można osiągnąć sukces. Nie zważając na trudności, systematycznie i wytrwale dążą do celu. A co to ma wspólnego z oszczędzaniem? O tym przekonali się internauci, którzy śledzili nasz cykl przygotowany wspólnie z Kubą Jankowskim: „Kto wie, jak oszczędzać, ten ma”.
-
Walk/Fundacja Integracja. Jak niewidomy strażak do pożaru
Magda „Bronka” Braniewska, Alek Frydrych
Niewidomy strażak prowadzi wóz na sygnale. Inny, mimo dobrych intencji, nie ma szans na złapanie rzucanego do niego węża – to trudne, kiedy nie ma się rąk. Głusi koledzy w dyżurce kompletnie ignorują syrenę alarmową i komunikaty radiowe. Choć sytuacje te wydają się żywcem wyjęte z komedii z Leslie Nielsenem, czy na pewno wypada się z nich śmiać? Ale my byliśmy pewni tego pozornie ryzykownego pomysłu.
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Marketingowa ars amandi
Jan Hartman
Jeśli przebieg konsumenckiej „pracy nad produktem” będzie niezakłócony, dojdzie do ostatecznego „aktu konsumpcji”. Jeśli jednakże coś nas rozproszy, zniechęci albo odstraszy, produkt wróci na swoją wirtualną lub realną półkę. Sprawy te są wielce delikatne, jak to w miłości.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO