Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2016
Tematu numeru: Strategia marki w nowych czasach
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Strategia na dłużej
Karolina Stanisławska
Dobrze zaplanowana, długofalowa strategia marki, wsparta strategicznymi działaniami komunikacyjnymi, dopasowanymi do bieżących potrzeb klientów, to na pewno solidny fundament do zbudowania silnej pozycji rynkowej.
-
Czasy, w których marki mają problem
-
Od wiarygodności do sukcesu
Jarosław Czulak
Zaszycie subtelnego przekazu o charakterze reklamowym w ramach merytorycznego, angażującego czytelnika tekstu jest bardzo efektywne – szczególnie w przypadku produktów przeznaczonych dla wąskiego targetu. Obserwacja rynkowych praktyk w tym zakresie daje wiele tego przykładów.
-
Piękne narzędzia, szlachetne intencje
Piotr Bucki
Oglądam krótki film o budowaniu w słoweńskich górach mikrochatki. Przez 3 minuty w skupieniu patrzę na pracę ludzi wznoszących architektoniczne cudo. Śledzę narrację i nasiąkam opowieścią o pewnym stylu życia. A tak naprawdę to oglądam reklamę kapci.
-
Czynienie dobra kusi
Natalia Drobniak
Założyciele polskiej marki Many Mornings, produkującej skarpetki w Aleksandrowie Łódzkim, podobnie jak TOMS Shoes, za każdą sprzedaną parę skarpetek, drugą przekazują do domów dziecka, osobom bezdomnym lub potrzebującym.
-
Nie strategia lecz biografia
Jan Hartman
Warto kierować się ogólną zasadą, aby „panowanie nad światem” zaczynać od samego siebie i najbliższego otoczenia. Kto ma porządek w głowie, ten ma go pewnie i w domu. A jak w domu, to pewnie i w pracy.
ANALIZY:
-
Ma być instant
-
Wszyscy zostaniemy analitykami
Krzysztof Sobieszek
W obecnej rzeczywistości marketingowej digital jest jak powietrze, wszechobecny, oczywisty i tym samym niezbyt dający się wyodrębnić. Taką samą drogę przejdą wkrótce kompetencje badawczo-analityczne i warto już dziś myśleć o tym, jak się do tego przygotować.
-
W stronę agencji zwinnej
Grzegorz Osóbka
Zacierają się sztywne granice między HR, produkcją, logistyką, finansami, sprzedażą i marketingiem. Ważne więc, by organizacja firmy była mobilna. Okazuje się, że nawet 4–5-osobowe zespoły są nieadekwatnie duże do obsługi większości projektów marketingowych.
-
Cisi bohaterowie aptek
Michał Capiński
Sytuacja wygląda zawsze niemal identycznie: najpierw przedstawia się urywek utopijnie szczęśliwego życia. Zaraz potem do akcji wkracza wróg – ból czy inna gorączka – i niszczy poprzedni błogostan. I wtedy wkracza bohater – tabletka lub syropek, który okazuje się prawdziwym pogromcą.
-
Event bardziej kulturalny
Szymon Walkiewicz
Przydałoby nam się coś na wzór eksplozji kulturowej z 1968 r. w Stanach Zjednoczonych. Kiedy to zaczęto odchodzić od utartych konwenansów w imię wolności, równości, otwartości i tolerancji. Postawiono na emocje, ich swobodny wyraz, na kolekcjonowanie prawdziwych doświadczeń. Odrzucono plastik na rzecz natury.
NARZĘDZIA:
-
Pojawia się i znika
Paweł Czerski
Jak zaangażować klienta w życie marki, wejść z nim w interakcję i jeszcze sprawić, aby ponownie skorzystał z jej usług? Narzędziem, które może pomóc w realizacji tych celów, jest pop-up store.
-
Nie pytaj klienta
-
Kolaż zamiast słów
Daria Plutecka
Na poziomie deklaratywnym firma została oceniona neutralnie lub pozytywnie, prawdopodobnie zresztą zgodnie z przekonaniami badanych. Nikt nie wspomniał o tym, że postrzega tę firmę jako mało nowoczesną. Dopiero technika projekcyjna pozwoliła uzyskać pełny obraz.
-
Cele dla content marketingu
Milena Majchrzak
Gdy w każdym działaniu będziesz próbował ich zachęcić do nabycia konkretnych produktów czy finalizacji umowy – mogą być niezadowoleni. Jakie inne wartościowe cele możesz sobie wyznaczyć w content marketingu?
-
Bój o ROI
Paweł Sala
Jakiś czas temu jeden z moich kolegów dostał „spersonalizowanego” e-maila, który zaczynał się od słów „Łukasz, sezon na szorty i minispódniczki tuż-tuż!”. Znam Łukasza i wiem, że tego typu ubiór nie jest w jego stylu. W tym wypadku marketer za bardzo zaufał systemowi do marketing automation.
-
Komu należy się kliknięcie
Maciej Wyszyński
Jaka jest prosta recepta na sukces kampanii reklamowej w internecie oraz satysfakcjonujące marketingowe ROI? Dobre dopasowanie odpowiedniego modelu atrybucji do danego biznesu.
-
Apka i złote jajo
Michał Dunin
Może ci się wydawać, że masz zupełnie rewolucyjny pomysł na apkę, jednak pamiętaj, że na całym świecie działa ponad milion aplikacji – wymyślenie czegoś nowego graniczy więc z cudem.
-
Audyt lojalności
Kamil Kociszewski
Proponuję, żebyśmy dziś przyjrzeli się wątkowi efektywności programów lojalnościowych. Pomiar ich skuteczności jest możliwy i przy dozie staranności całkiem precyzyjny.
-
Wyostrzenie zmysłów
Magdalena i Piotr Jaworowicz
Rozkwita komunikacja sensoryczna i synestetyczna. I już nie dziwi, że buty oznaczone brandem Melissa charakteryzują się… zapachem tego ziółka na tyle intensywnym, że miejsca, w których się znajdują, wypełniają swoim aromatem.
OPINIE:
-
Bunt czy ewolucja?
Łukasz Gujski
Czy jesteśmy właśnie świadkami powstania nowego pokolenia, które odmieni dotychczasowe postrzeganie rzeczywistości i wymusi zmianę zachowań?
CASE STUDY:
-
VML Poland, GPD/ Lidl Polska:
Jak ryby wypłynęły z InstagramaLudwik Puczyłowski
Lidl już ubiegłą jesienią przygotowywał się do intensywnej kampanii wspierającej sprzedaż za pomocą sprawdzonego mechanizmu kolekcjonerskiego. W zamian za dokonanie większych zakupów konsument otrzymywał prezent – książkę z przepisami Karola Okrasy i Doroty Wellman. A Instagram właśnie udostępnił narzędzie reklamowe dla polskich reklamodawców. Konkurencja jeszcze tego nie zwietrzyła…
-
5 sposobów na…/ Castorama:
Ożywić komunikację na 5 sposobówDawid Papież
Castorama chcąc ożywić komunikację za pośrednictwem YouTube, zdecydowała się podjąć współpracę z autorami popularnego kanału o majsterkowaniu, 5 Sposobów na… W ciągu niecałego roku trwania projektu liczba subskrypcji kanału firmy przekroczyła 150 tysięcy, a liczba obejrzeń zamieszczanych filmów zwiększyła się ponad 170-krotnie.
-
Brave Brain/ Osiedle Europejskie:
Lovemarks – debiut w branży deweloperskiejJonasz Wiercioch
Czy zjawisko lovemarks może zadziałać w każdej branży? Krakowska agencja Brave Brain prowadzi pierwszą na polskim rynku deweloperskim kampanię inspirowaną filozofią Kevina Robertsa.
-
John Pither/KR BRD:
Mistrz Zgazu Tanoga uświadamiaAgata Zambrowicz
Co jest charakterystyczne dla publicznych projektów, które ostatnio realizujemy? Zapał i profesjonalizm koordynatorów po stronie klienta. Obserwuję totalne odejście od starego niekorzystnego wizerunku urzędnika. Coraz więcej jest za to takich, którzy nie są naznaczeni strachem przed wyższą ceną zamówienia.
-
COI:
Publiczna ofensywa onlineJoanna Burdek
Być może jest jeszcze wiele do nadrobienia w sferze projektowania serwisów publicznych. Jednak poziom, na jakim jesteśmy w tym momencie, jest naprawdę zadowalający i nie ulega wątpliwości – marki publiczne otworzyły się na potrzeby obywateli.
-
Branch Brothers/Kolporter: Design thinking na salonach (prasowych)
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO