Start MwP Spis treści MwP 6/2016
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2016

Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2016

Tematu numeru: Na tropie insightów w digitalu

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Marka jak piorun

    Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek

    Jeśli poszukujemy insightów i brakuje nam dedykowanych badań konsumenckich, nie bójmy się internetu i jego potężnych zasobów. W sieci istnieją setki miejsc, w których zarówno badacz, marketer, jak i strateg firmowy mogą znaleźć odpowiedni materiał do inspiracji.

  • W ciemnych zaułkach internetu

    Marta Górazda

    Konsumenci czasami sami podają nam insighty na tacy. Trzeba znać miejsca, gdzie to robią. Skarbnicą wiedzy o ludziach są fora, agregatory memów i dyskusje w komentarzach pod artykułami na portalach czy blogach. Miejmy jednak na uwadze, że insightem nie są same dane wyciągnięte z narzędzi analitycznych czy cytaty z wypowiedzi internautów.

  • Zasięg? Jakość!

    Justyna Staszewska

    W ostatecznym rozrachunku to nie masa, ale jakość wygrywa – jakość dopasowania.

  • Insight poszukiwany

    Marek Łapczyński

    Jest poszukiwany przez wszystkich, ale trudny do złapania. Stanowi obiekt westchnień wielu, ale czy ktoś go widział? Czy istnieje sposób na znalezienie naprawdę dobrego insightu?

  • A może własny social hub…

    Dariusz Szpak

    Social hub to własna społeczność skupiona wokół danego tematu bliskiego tworzącej go marce. Dzięki treściom tworzonym przez użytkowników mamy nie tylko dostęp do wartościowego user contentu, ale zyskujemy również ciekawe spostrzeżenia na temat naszej grupy docelowej.

  • Pewne targetowanie z Facebooka

    Magdalena Krzemieniewska

    Umiejętne wykorzystanie wiedzy o użytkownikach, a także narzędzi stworzonych przez samego Facebooka nie tylko oszczędzi czas i uchroni budżet przed zbędnymi testami, ale także pozwoli lepiej poznać odbiorców i dzięki temu przygotować bardziej atrakcyjny komunikat.

  • Co planner wiedzieć musi

    Agata Szengowska

    Oprócz precyzji przekazu coraz bardziej liczy się również jego jakość. A więc nie tylko musimy „złapać” jak najwięcej osób z grupy celowej, ale zrobić to jeszcze w sposób, który dla osób z tej grupy wyda się interesujący. I w tym właśnie punkcie insighty nabierają ogromnego znaczenia w planowaniu mediów.

  • Rola badacza, rola stratega

    Jakub Kwaczyński

    Finalną decyzję powinien podejmować strateg w oparciu o profesjonalną rekomendację agencji badawczej.

  • Odkrywanie doświadczeń klientów

    Piotr Wojciechowski FUZERS/nocowanie.pl

    Dla serwisu Nocowanie.pl określiliśmy 10 obszarów, w których warto podjąć działania, gdyż mogą one znacząco poprawić doświadczenie klientów oraz zwiększyć przychody firmy. To jeszcze nie koniec naszego wspólnego zadania.

ANALIZY:

 

NARZĘDZIA:

 
  • Jaki wariant mobile wybrać

    Katarzyna Dworzyńska

    Wyszukiwań mobilnych związanych z zakupami, gdy użytkownik znajduje się w sklepie, jest dwa razy więcej niż normalnie. Widać więc wyraźnie, że posiadanie responsywnej strony jest w tych czasach absolutnym minimum.

  • Milenialsi potrafią być lojalni

    Dominika Adasiewicz-Skorupka

    Zamiast koncentrować siły wyłącznie na motywowaniu klientów do kolejnej transakcji, warto zidentyfikować oraz nagrodzić prawdziwych ambasadorów marki.

  • Wideo dopasowane się opłaca

    Bartłomiej Foszer

    Jeżeli na etapie pisania scenariusza wiemy, że będziemy produkować różne wersje reklamy wideo przeznaczone do różnych grup docelowych (personalizacja), koszt każdej kolejnej nie powinien przekroczyć 10–20 proc. ceny pierwszego spotu.

  • PR w nowej skórze

    Ewa Skalniak

    Przejście z tradycyjnego modelu, czyli z publikacji samych tekstów do publikacji tekstów wzbogaconych materiałami audiowizualnymi, nie nastąpi z dnia na dzień. Redakcje i dziennikarze będą potrzebowali czasu, aby zmienić swoje przyzwyczajenia. Jest to jednak nieuniknione.

  • Konkurs dobrze wspierający

    Łukasz Wołek

    Większość marketerów wie, jak zgodnie z prawem przygotować konkurs, jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak powinien on wyglądać, aby realizował zakładane cele marketingowe. Bez obaw, pomoże w tym krótki poradnik!

  • Jak nagradzać najwierniejszych

    Przemysław Wenka

    W dobie prawdziwej eksplozji marketingowych bodźców nie dziwi rosnąca obojętność klientów na przekazy reklamowe. Klient pragnie być uczestnikiem dialogu i współtwórcą wartości, a nie biernym odbiorcą komunikatów. Jak zatem stworzyć trwałą i długofalową relację na linii marka-klient?

  • Porandkuj z klientem

    Katarzyna Królak-Wyszyńska

    Dobra wiadomość jest taka, że doświadczenia klientów można zaprojektować, a dobre przynoszą wymierne biznesowe wyniki – choćby mniejsze koszty dotarcia do nowych klientów, a coraz większe przychody z tych obecnych, których już zachwyciliśmy.

  • Jak grać z zetami

    Anita Chabrowska

    Najważniejsze z punktu widzenia przedstawicieli marek sportowych jest to, aby strategia i działania komunikacyjne były dostosowane do bardzo dla nich interesującej i obiecującej generacji Zet – wręcz szyte na miarę. Wymagania i oczekiwania tej grupy są bardzo duże, znacznie większe niż poprzednich pokoleń.

  • Fun dla dwóch stron

    Maja Gojtowska

    Głównym problemem Virgin Train był brak dostępu pracowników 50+ do kanałów komunikacji wewnętrznej, w tym firmowego intranetu. Zdecydowano się na wdrożenie modelu „Mobile first, cloud first”, który zakładał zastąpienie drogich publikacji drukowanych, stanowiących do tej pory trzon firmowej komunikacji wewnętrznej, dużo bardziej elastycznymi technologiami mobilnymi.  »

  • Znak wymowny

    Mateusz Lipski, Piotrek BDSN Okrasa

    Ostatnio internet obiegła wiadomość o projekcie autorstwa szwajcarskich grafików. Zaprojektowali oni koszulkę IconSpeak z nadrukiem 40 uniwersalnych piktogramów, które pomogą nam się skomunikować w podróży bez znajomości języka, niezależnie od miejsca, w którym się znajdziemy.

TRENDY:

 
  • Kooperatywa spożywcza

    Dorota Zmarzlak

    Kooperatywy spożywcze to nie jest zabawa natchnionych posthippisów czy klienteli MOPS-u. Ze strony rynku to coraz poważniejszy biznes, a ze strony ludzi je tworzących to świadome decyzje dojrzałych życiowo osób, którym uczestnictwo w kooperatywie daje dostęp do dóbr „luksusowych inaczej”.

  • SoLoMo aktywizuje społeczności

    Anna Szczęsnowicz

    Warto się przyjrzeć temu, do czego tak naprawdę służą nam smartfony i inne urządzenia mobilne.

FELIETON:

 
  • Insajty w kwestii insajtów

    Jan Hartman

    Powiedziałbym tak: zabawa w insajty, zwłaszcza ściągane z sieci, jest dobra dla naprawdę doświadczonych i samodzielnie myślących marketerów. W przeciwnym razie może przynieść więcej szkody niż pożytku.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij