Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2016
Tematu numeru: Na tropie insightów w digitalu
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Marka jak piorun
Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek
Jeśli poszukujemy insightów i brakuje nam dedykowanych badań konsumenckich, nie bójmy się internetu i jego potężnych zasobów. W sieci istnieją setki miejsc, w których zarówno badacz, marketer, jak i strateg firmowy mogą znaleźć odpowiedni materiał do inspiracji.
-
W ciemnych zaułkach internetu
Marta Górazda
Konsumenci czasami sami podają nam insighty na tacy. Trzeba znać miejsca, gdzie to robią. Skarbnicą wiedzy o ludziach są fora, agregatory memów i dyskusje w komentarzach pod artykułami na portalach czy blogach. Miejmy jednak na uwadze, że insightem nie są same dane wyciągnięte z narzędzi analitycznych czy cytaty z wypowiedzi internautów.
-
Zasięg? Jakość!
Justyna Staszewska
W ostatecznym rozrachunku to nie masa, ale jakość wygrywa – jakość dopasowania.
-
Insight poszukiwany
Marek Łapczyński
Jest poszukiwany przez wszystkich, ale trudny do złapania. Stanowi obiekt westchnień wielu, ale czy ktoś go widział? Czy istnieje sposób na znalezienie naprawdę dobrego insightu?
-
A może własny social hub…
Dariusz Szpak
Social hub to własna społeczność skupiona wokół danego tematu bliskiego tworzącej go marce. Dzięki treściom tworzonym przez użytkowników mamy nie tylko dostęp do wartościowego user contentu, ale zyskujemy również ciekawe spostrzeżenia na temat naszej grupy docelowej.
-
Pewne targetowanie z Facebooka
Magdalena Krzemieniewska
Umiejętne wykorzystanie wiedzy o użytkownikach, a także narzędzi stworzonych przez samego Facebooka nie tylko oszczędzi czas i uchroni budżet przed zbędnymi testami, ale także pozwoli lepiej poznać odbiorców i dzięki temu przygotować bardziej atrakcyjny komunikat.
-
Co planner wiedzieć musi
Agata Szengowska
Oprócz precyzji przekazu coraz bardziej liczy się również jego jakość. A więc nie tylko musimy „złapać” jak najwięcej osób z grupy celowej, ale zrobić to jeszcze w sposób, który dla osób z tej grupy wyda się interesujący. I w tym właśnie punkcie insighty nabierają ogromnego znaczenia w planowaniu mediów.
-
Rola badacza, rola stratega
Jakub Kwaczyński
Finalną decyzję powinien podejmować strateg w oparciu o profesjonalną rekomendację agencji badawczej.
-
Odkrywanie doświadczeń klientów
Piotr Wojciechowski FUZERS/nocowanie.pl
Dla serwisu Nocowanie.pl określiliśmy 10 obszarów, w których warto podjąć działania, gdyż mogą one znacząco poprawić doświadczenie klientów oraz zwiększyć przychody firmy. To jeszcze nie koniec naszego wspólnego zadania.
ANALIZY:
-
Marki kontra zgiełk
-
Mem polski
Marta Bierca, Alicja Wysocka-Świtała
Zaskakująco duża grupa najmłodszych Polaków deklaruje, że podobają jej się memy na temat życia zawodowego i rynku pracy, w których szefowie zwykle przedstawieni są jako leniwi dyletanci, a pracownicy są znudzeni codzienną rutyną i niechętni do większego wysiłku.
-
Współdzielenie ma przyszłość
-
Single wychodzą z niszy
Barbara Frątczak-Rudnicka
Jest w nas coś takiego, że nie lubimy jeść w samotności. A przynajmniej do takiego wniosku doszła japońska firma Nissin Foods. Jak bowiem wynikało z badań konsumenckich przeprowadzonych przez koncern, to właśnie w trakcie posiłku najbardziej odczuwa się samotność. Ale z drugiej strony warto przynajmniej częściowo odejść od stereotypowego pokazywania konsumenta jako żyjącego w tradycyjnej rodzinie.
-
Kim jest smart Polak
Rafał Staszkiewicz
Szczególnie istotnie z punktu widzenia biznesu i komunikacji marketingowej są wnioski dotyczące smart zakupów. Aż 89 proc. konsumentów można uznać za smart shopperów. Co to oznacza?
-
Surfowanie na falach trendów
NARZĘDZIA:
-
Jaki wariant mobile wybrać
Katarzyna Dworzyńska
Wyszukiwań mobilnych związanych z zakupami, gdy użytkownik znajduje się w sklepie, jest dwa razy więcej niż normalnie. Widać więc wyraźnie, że posiadanie responsywnej strony jest w tych czasach absolutnym minimum.
-
Milenialsi potrafią być lojalni
Dominika Adasiewicz-Skorupka
Zamiast koncentrować siły wyłącznie na motywowaniu klientów do kolejnej transakcji, warto zidentyfikować oraz nagrodzić prawdziwych ambasadorów marki.
-
Wideo dopasowane się opłaca
Bartłomiej Foszer
Jeżeli na etapie pisania scenariusza wiemy, że będziemy produkować różne wersje reklamy wideo przeznaczone do różnych grup docelowych (personalizacja), koszt każdej kolejnej nie powinien przekroczyć 10–20 proc. ceny pierwszego spotu.
-
PR w nowej skórze
Ewa Skalniak
Przejście z tradycyjnego modelu, czyli z publikacji samych tekstów do publikacji tekstów wzbogaconych materiałami audiowizualnymi, nie nastąpi z dnia na dzień. Redakcje i dziennikarze będą potrzebowali czasu, aby zmienić swoje przyzwyczajenia. Jest to jednak nieuniknione.
-
Konkurs dobrze wspierający
Łukasz Wołek
Większość marketerów wie, jak zgodnie z prawem przygotować konkurs, jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak powinien on wyglądać, aby realizował zakładane cele marketingowe. Bez obaw, pomoże w tym krótki poradnik!
-
Jak nagradzać najwierniejszych
Przemysław Wenka
W dobie prawdziwej eksplozji marketingowych bodźców nie dziwi rosnąca obojętność klientów na przekazy reklamowe. Klient pragnie być uczestnikiem dialogu i współtwórcą wartości, a nie biernym odbiorcą komunikatów. Jak zatem stworzyć trwałą i długofalową relację na linii marka-klient?
-
Porandkuj z klientem
Katarzyna Królak-Wyszyńska
Dobra wiadomość jest taka, że doświadczenia klientów można zaprojektować, a dobre przynoszą wymierne biznesowe wyniki – choćby mniejsze koszty dotarcia do nowych klientów, a coraz większe przychody z tych obecnych, których już zachwyciliśmy.
-
Jak grać z zetami
Anita Chabrowska
Najważniejsze z punktu widzenia przedstawicieli marek sportowych jest to, aby strategia i działania komunikacyjne były dostosowane do bardzo dla nich interesującej i obiecującej generacji Zet – wręcz szyte na miarę. Wymagania i oczekiwania tej grupy są bardzo duże, znacznie większe niż poprzednich pokoleń.
-
Fun dla dwóch stron
-
Znak wymowny
Mateusz Lipski, Piotrek BDSN Okrasa
Ostatnio internet obiegła wiadomość o projekcie autorstwa szwajcarskich grafików. Zaprojektowali oni koszulkę IconSpeak z nadrukiem 40 uniwersalnych piktogramów, które pomogą nam się skomunikować w podróży bez znajomości języka, niezależnie od miejsca, w którym się znajdziemy.
TRENDY:
-
Kooperatywa spożywcza
Dorota Zmarzlak
Kooperatywy spożywcze to nie jest zabawa natchnionych posthippisów czy klienteli MOPS-u. Ze strony rynku to coraz poważniejszy biznes, a ze strony ludzi je tworzących to świadome decyzje dojrzałych życiowo osób, którym uczestnictwo w kooperatywie daje dostęp do dóbr „luksusowych inaczej”.
-
SoLoMo aktywizuje społeczności
Anna Szczęsnowicz
Warto się przyjrzeć temu, do czego tak naprawdę służą nam smartfony i inne urządzenia mobilne.
FELIETON:
-
Insajty w kwestii insajtów
Jan Hartman
Powiedziałbym tak: zabawa w insajty, zwłaszcza ściągane z sieci, jest dobra dla naprawdę doświadczonych i samodzielnie myślących marketerów. W przeciwnym razie może przynieść więcej szkody niż pożytku.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO