Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2016
Tematu numeru: Audyt marketingu bez stresu
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Cztery postacie przeciwko sztampie
Marcin Gieracz
Od kilkunastu lat przyglądam się, jak polskie i zagraniczne firmy radzą sobie z rozwojem, wzrostem i w ogóle z coraz trudniejszymi realiami rynkowymi. Mam wiele obserwacji i wyciągam różne wnioski, ale jedno zjawisko zwraca moją uwagę bardziej niż inne – sztampowość działań, powielanie pomysłów, strach przed ryzykiem.
-
Weź to na warsztat
-
Do dna marki!
Tomasz Bartnik, Adam Polasz
Znacznie lepiej wyjaśnia sytuację marki myśl „rynek uważa, że to jest przestarzały produkt” niż „marka wizerunkowo traci 5 punktów procentowych na wymiarze postrzeganego bezpieczeństwa”. Konkluzje z audytu marki powinny wyjaśniać sytuację marki w prosty i intuicyjnie rozumiany sposób, niezależnie od przyjętych wskaźników.
-
Sprawdź, co lojalności służy
Kamil Kociszewski
Dobry program lojalnościowy marce służy. Zły jej szkodzi. Nie ma tu sytuacji pośredniej. Prosta prawda zatem brzmi: prowadź program dobrze lub nie zaczynaj go wcale. Prowadząc zaś, monitoruj stale, by wiedzieć, jak działa na markę.
-
Wejdź, będzie fajnie
Bartłomiej Dudka
Zbudowanie dobrego wrażenia już na wejściu jest ważne. Ale to wcale nie oznacza pełnego sukcesu – wiele sklepów niszczy pierwszą zachętę nieodpowiednią ofertą i obsługą. Czyli kolejnymi miejscami w twoim sklepie, do których trzeba dotrzeć z audytem. Jak to zrobić dobrze? Zapraszam do wędrówki po śladach klienta.
-
Weź to na warsztat
Wojciech Walczak, Radosław Kacznarek
Sławek był brand managerem w jednym z większych banków i wiedział jak ważne jest wykorzystywanie warsztatów strategicznych w pracy marketingowej. Chcecie poznać jego sekrety?
-
Prześwietlanie brandingu
Magdalena Albińska
Nawet na wysyconym rynku maszynek do golenia można dzięki audytowi odnaleźć niszę dla siebie. W taką niszę uderzyła firma Dollar Shave Club. Niedawno została kupiona przez Unilever za miliard dolarów.
-
10 wskazówek dla wytrwałych
Mariusz Ludwiński
Audyt nie powinien być traktowany jak kara, jak narzędzie szukania winnych, ale jak okazja do poszerzenia wiedzy o firmie, rynku, biznesie.
ANALIZY:
-
W mgle błądzisz
Marcin Gieracz
Firmy bez strategii są jak ślepcy we mgle. Gdzieś podążają, coś sprzedają, ale nie są świadome tego, który z mechanizmów czy narzędzi działa najbardziej skutecznie oraz skąd płyną pieniądze.
-
Na wojence z adblockerami
Maciej Sawa
Internauta polski w kategorii blokowania reklam jest liderem globalnym – blokuje prawie co drugą! (42 proc.). Czy pod wpływem perswazji wyłączy adblockery? Zrobili tak litewscy internauci. Kto i jak ich do tego przekonał?
NARZĘDZIA:
-
Błąd 503 i kampania zatopiona
-
Codzienne narzędzia dla client service
-
Event szczęśliwych marketerów
Andrzej Gruszka
Miarą sukcesu eventu branżowego przeznaczonego dla marketerów jest zadowolenie uczestników. Tylko jak sprawić, by poczuli się szczęśliwi? Jeśli będą miło wspominać daną konferencję, nie tylko wrócą za rok, ale polecą ją swoim branżowym znajomym.
TRENDY:
-
Zmierzch 3D, świt VR
Marcin Wiśniewski
Technologie VR i AR, które coraz śmielej wchodzą na rynek, to zupełnie nowe otwarcie w kwestii wciągnięcia użytkownika w świat wirtualny. Porównanie nowych technik do trójwymiarowych okularów 3D to jak zestawienie staroświeckiego automobilu z nowoczesną, luksusową limuzyną.
CASE STUDY:
-
Sarota PR/Sapphire:
Sapphire Nation na dojrzałym rynkuJacek Dembicki
W Sapphire Technology podjęto decyzję o stworzeniu własnej, globalnej platformy – z kategorii „owned media” – nad którą będzie można sprawować pełną kontrolę. Ale w internecie istnieje bardzo dużo portali informacyjnych dla graczy: z nowinkami, recenzjami gier, poradnikami, treściami rozrywkowymi inspirowanymi grami. Portal Sapphire musiał zatem wejść na dojrzały rynek i utrzymać się na nim.
-
Mastercard:
Wyedukowani przez ninja – bezcenne!Anna Marciniak
Czy w tak korporacyjnym temacie, jak „włączenie finansowe” (przeciwdziałanie wykluczeniu) można skutecznie zaangażować konsumentów i dotrzeć do ich świadomości z pozytywnymi skojarzeniami dotyczącymi marki? Można! Dzięki współpracy z „finansowym ninja”, który w atrakcyjny i przystępny sposób rozmawia z Polakami o pieniądzach.
-
Ricoh:
Woodstock – 360° dla tęskniącychJustyna Cachel
Ricoh stawia na wydarzenia, które z jednej strony docierają do różnych grup docelowych, ale dają też szansę na pokazanie od najlepszej strony marek Ricoh i Pentax. Przystanek Woodstock to trzydniowe święto muzyki, które łączy setki tysięcy uczestników z Polski i z zagranicy. Obecność marki Ricoh na tym festiwalu idealnie wpisuje się w jej dotychczasowe działania, w których pokazuje swoją innowacyjność oraz wspieranie zrządzania wiedzą.
-
24/7 Communication/McDonald’s:
Big Mac podglądanyAugustyn Lauks
McDonald’s dla wielu to tzw. love brand. Kochamy go nie (tylko) za to, co sprzedaje, ale przede wszystkim za to, jak. A robi to od ponad 75 lat na tyle skutecznie, że kolejne restauracje rosną jak grzyby po deszczu. Ciągle jednak boryka się z opinią o niskiej jakości swoich produktów. Spróbowaliśmy zmienić ją w Polsce.
WYWIAD:
-
Jak fiskus patrzy na konkurs
Agnieszka Lach rozmawia z Marią Pietrzyk-Wdowiak
Kontynuujemy rozpoczęty na naszych łamach latem cykl rozmów z serii „Podatkowe rafy w marketingu”. Tym razem Maria Pietrzyk-Wdowiak, ekspertka z Taxline – Doradcy Podatkowi, uczula i uczy, jak osłonić przed niespodziewanym opodatkowaniem zdobywców naszych konkursowych nagród.
OPINIE:
-
Wirus z marihuany i obcego DNA
Piotr Bucki
Udostępniam, więc jestem. Tak często definiuje się dzisiejszych użytkowników mediów społecznościowych.
-
Marketing patrzy na kobiety
Marta Ulman
Zastanówmy się, jak wygąda nasze własne – marketerów – postrzeganie kobiety jako konsumentki. Sięgamy po aspiracje czy zadowalamy się stereotypem?
-
Inbound – po prostu narzędzie
Łukasz Gujski
Trzeba przyznać, że narracja agencji inbound marketingowych to prawdziwy reklamowy majstersztyk.
PORADY:
-
Jak rozpoznać dobry nagłówek
Michał Capiński
Dostajesz ze współpracującej agencji tekst: news, informację prasową, artykuł, advertorial. Możesz nie mieć częstego kontaktu z dziennikarstwem, PR, content marketingiem, by od razu zorientować się w wartości takiego tekstu. Jak możesz ocenić jego jakość?
-
Jak zapanować nad 99 zadaniami w ciągu dnia
Patryk Leszczyński
Praca osoby odpowiedzialnej za marketing i komunikację to bardzo wymagający kawałek chleba. Liczba zadań do wykonania każdego dnia powoduje, że niezbędna staje się umiejętność panowania nad wieloma projektami i wątkami jednocześnie. Jak to w ogóle możliwe?
-
Jak najprościej nawiązać współpracę z miastem
Robert Stępowski
Gdyby połączyć działania samorządów z działaniami firm funkcjonujących na ich terenie, pozytywne efekty dla każdej ze stron byłyby o wiele większe.
PSYCHOLOGIA BIZNESU:
FELIETON:
-
Marketing u lekarza
Jan Hartman
Z audytem jak z lekarzem. Jeśli się go wstydzimy albo boimy się złych wiadomości, lekarz niewiele nam pomoże. Szczerość z lekarzem popłaca. Szczerość z audytorami, zarówno naszymi, jak zewnętrznymi, opłaca się również.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO