Start sprzedaż Programy lojalnościowe. Jak przyciągnąć i zatrzymać klientów. Zwiększanie sprzedaży
Drukuj

Szkolenie: Programy lojalnościowe. Jak przyciągnąć i zatrzymać klientów. Zwiększanie sprzedaży – Renata Turska.

Termin szkolenia

(-)

dzień 1   10:00 - 17:00
dzień 2      9:00 - 16:30

Miejsce szkolenia: Warszawa

Cena: 1545 zł

Trener szkolenia

Renata Turska - zdjęcie trenera

Renata Turska

Bezbarwne nagrody, skomplikowane zasady uczestnictwa i rozliczeń, zawiłe poruszanie się po stronie programu... Lista zarzutów brzmi znajomo? Dlaczego wciąż te same błędy popełniane są w programach lojalnościowych, które z założenia powinny być przyjazne i budować silne więzi klientów z firmą? Tylko z braku odpowiedniej wiedzy, staranności i proklienckiej empatii podczas wyznaczania celów programu i mechaniki jego działania.

Te mankamenty stosunkowo łatwo można naprawić. A gdy jeszcze posiądziemy umiejętność stosowania grywalizacji i swobodę poruszania się w gąszczu wieloekranowej rzeczywistości - bo w takiej dziś żyją klienci - staniemy przed realną szansą zbudowania idealnego programu lojalnościowego. Takiego, który nie tylko pozwoli zarobić, ale i zdobyć dla firmy przewagę konkurencyjną!

« Ukryj opinie

 

Szkolenie ciekawie prowadzone. Oprócz wiedzy teoretycznej - praktyczne informacje, możliwość zadawania pytań. Ciekawa prezentacja, case study.

Anna Karpińska Weltbild Polska

 

Bardzo ciekawe, pouczające. Opierało się na przykładach realnych do wdrożenia. Co do trenerki - więcej takich prowadzących szkolenia!

Mariola Czepel Weltbild Polska

 

PROGRAM SZKOLENIA:  DZIEŃ 1

1. Jaki program lojalnościowy wybrać dla swojej firmy

  • Lojalnościowy, punktowy, rabatowy? – czym się kierować przy wyborze formuły programu
  • Multi- i monopartnerskie programy B2B / B2C - kiedy warto działać solo, a kiedy tworzyć koalicje
  • Zasady projektowania programu oferującego prawdziwą wartość klientom
  • Benchmarking - analiza stanu wyjściowego marki i przedsiębiorstwa
  • Retencja, churn, fraud – co kryje się pod tymi pojęciami

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Projektujemy wspólnie rozwiązania lojalnościowe w oparciu o program B2C Delikatesów Alma.

2. Budujemy program lojalnościowy metodą 8 kroków - część I

  • Dobór zespołu wykonawczego, podział kompetencji
  • Wybór mechaniki programu – oczekiwania i możliwości
  • Pozwól wejść za swoją ladę: czego możesz nauczyć się od klientów
  • Struktura punktów, jej znaczenie, jak odczytywać płynące stąd informacje

3. Budujemy program lojalnościowy metodą 8 kroków - część II

  • Nagrody czy korzyści? - co bardziej wpływa na wzmacnianie więzi z firmą
  • Promocje jubileuszowe, nagrodowe, produktowe – wzorce do wykorzystania
  • Najważniejsze narzędzia operacyjne ułatwiające zarządzanie programami
  • Kluczowe metody pomiaru efektywności - analizy, raportowanie, KPI

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Projektujemy wspólnie rozwiązania lojalnościowe w oparciu o program B2B wybranej firmy z sektora FMCG.

4. Solidna segmentacja to podstawa sukcesu!

  • Segmentacja behawioralna, psychograficzna, demograficzna
  • Ile segmentów powinien mieć twój program lojalnościowy
  • Zasada Pareto wciąż obowiązuje
  • Lojalnościowa baza danych, metody ewaluacji i zarządzaniaBudujemy profil klienta kluczowego

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Projektujemy wspólnie rozwiązania lojalnościowe w oparciu o program dla klientów Tesco.

5. Jak przyciągnąć uwagę klientów

  • Wybór kanałów komunikacji - jak z nich korzystać, by nie irytować odbiorców
  • Obecność w social mediach - obowiązkowa na Facebooku, Twitterze i innych ważnych serwisach
  • Sprawdzone strategie komunikacji z klientami

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Projektujemy wspólnie rozwiązania lojalnościowe w oparciu o programy B2C Coca-Coli oraz Apple.

PROGRAM SZKOLENIA:  DZIEŃ 2

1. Najlepsze schematy nagradzania i waga logistyki

  • Twarde i miękkie nagradzanie - wzorce do zastosowania w firmach uczestników szkolenia
  • Pułapki katalogów nagród
  • Kluczowe znaczenie logistyki (i dla przestrogi przykłady z życia, do czego może doprowadzić zaniedbanie planowania!)

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Projektujemy wspólnie rozwiązania lojalnościowe w oparciu o program sieci kawiarni Starbucks.

2. Dzień startu programu lojalnościowego. Pilnowanie kosztów

  • Wdrożenie wg przygotowanego planu: zespół, etapy działania, podział zadań i obowiązków
  • Finansowanie programu i stały nadzór nad budżetem
  • Jak zarobić na programie lojalnościowym

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: Trening z planowania, wdrożenia i budżetowania programu lojalnościowego.

3. Jak skutecznie docierać do klientów w internecie

  • Dlaczego świecimy w ciemności, czyli zderzenie z wieloekranową rzeczywistością
  • Nie tylko płatności bywają mobilne – zmienne się także oczekiwania prosumentów
  • Co to znacz być OMNI?
  • Jak dzisiejsze zasoby Big Data wykorzystamy jutro

4. Czy lojalności ma płeć? Ma!

  • Znaczenie pierwszego pytania z formularza: Kobieta czy Mężczyzna?
  • Dlaczego odmiennie reagujemy, kiedy zamykają ulubioną piekarnię
  • Relacje ze sprzedawcą czy jakość produktu/ usługi - na co stawiamy dokonując wyborów
  • Mężczyzna + produkt = akcja / Kobieta ma się bać! - praktyczne wskazówki jak dokonywać segmentacji
  • Co łączy takie marki jak Apple, Tesco i Persil

5. Co nas czeka w programach lojalnościowych w 2015 r.

  • Czego będą chcieć klienci i jak to przełożyć na atrakcyjny program
  • Grywalizacja - jak ją stosować bez ryzyka popełnienia błędów
  • Nowe sposoby na odzyskiwanie zaufania i odbudowywanie relacji z klientami
  • Jak ustrzec się 7 grzechów głównych wciąż obecnych w programach lojalnościowych
 

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Dla przedstawicieli firm planujących wdrożenie programu lojalnościowego w segmencie B2B / B2C. Dla dyrektorów i kierowników planowanych i działających programów lojalnościowych. Dla specjalistów odpowiedzialnych za przebudowę i reedycję istniejących programów lojalnościowych. Dla pracowników działów marketingu, w których mają zostać wydzielone zespoły do zarządzania programem lojalnościowym. Dla dyrektorów i prezesów firm pragnących przekonać się, że na programach lojalnościowych można budować przewagę konkurencyjną.

 

Szkolenie: Programy lojalnościowe. Jak przyciągnąć i zatrzymać klientów. Zwiększanie sprzedaży - Renata Turska.

Miejsce szkolenia: Warszawa

Do podanej ceny szkolenia 1545 zł należy doliczyć podatek VAT - 23%

 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij