Drukuj

Szkolenie: Jak ustalać optymalne ceny i zwiększać zysk firmy - dr Maciej Kraus i Maciej Kroenke.

Termin szkolenia

(-)

dzień 1   10:00 - 17:00
dzień 2      9:00 - 16:30

Miejsce szkolenia: Warszawa

Cena: 1598 zł

Jedyne takie szkolenie prowadzone przez ekspertów - praktyków w dziedzinie zarządzania przychodami i cenami. To interaktywna dwudniowa sesja warsztatowa, podczas której przećwiczone zostaną najważniejsze kwestie związane ze strategiami cenowymi, a szczególnie z obroną i możliwościami zwiększania zysku w różnych branżach. Otrzymamy odpowiedzi na pytania, jak ustalać optymalne ceny produktów i usług, w jaki sposób bronić marż i cen przy rosnącej presji klientów oraz w których momentach najczęściej tracimy zysk.

Wśród osób uczestniczących przeprowadzone zostanie badanie, którego wyniki pozwolą dopasować szkolenie do ich konkretnych oczekiwań i potrzeb.

PROGRAM SZKOLENIA:  DZIEŃ 1

1. Na czym polega zarządzanie cenami

  • Zestaw praktycznych ćwiczeń pokazujących znaczenie ceny dla produktu/ firmy
  • Budujemy wspólną terminologię

2. Znaczenie pozycjonowania cenowego. Wstęp do wartości, czyli za co klient jest skłonny zapłacić

  • Analiza oferty wartości w kontekście konkurencyjnym
  • Definiowanie pozycjonowania cenowego
  • Zbieramy uzasadnienia (wkład) do argumentacji cenowej

3. Jakie są sposoby ustalania cen

  • Co to jest wrażliwość cenowa
  • Symulacje wrażliwości cenowej na poziomie produktu
  • Co wpływa na wrażliwość cenową
  • Jak różnicować marże na poziomie produktu
  • Jak ustalać ceny usług dodatkowych, pakietów i mixu produktów
  • Jak należy budować cenniki i ceny cennikowe

4. Rola komunikacji cenowej

  • Najważniejsze zasady komunikacji cenowej
  • Podstawowe zasady argumentacji wartości
  • Praktyczne ćwiczenia z argumentacji konkurencyjnej

5. Polityka handlowa

  • Na co uważać przy budowaniu warunków handlowych
  • Jak różnicować marże na poziomie klienta i zamówienia
  • Różne taktyki wprowadzania i negocjowania warunków handlowych

PROGRAM SZKOLENIA:   DZIEŃ 2

1. Postrzeganie wartości przez klientów

  • Strategie pozycjonowania cenowego względem konkurentów
  • Zewnętrzna i wewnętrzna ocena cech (czyli weryfikacja naszej propozycji wartości dla klienta)
  • Jak na ceny i inne wartości patrzą klienci

2. Czym jest sprzedaż przez wartość?

  • Jakie są zależności między ceną a wartością
  • Marketingowa struktura produktu
  • Motywacje decydentów

3. Znaczenie sprzedaży poprzez wartość

  • Cena jako czynnik zysku
  • Obszary odpowiedzialności (koszty, wolumen i cena) - kto tutaj decyduje i ponosi odpowiedzialność?

4. Jak sprzedawać wartość

  • Podstawowe etapy ścieżki sprzedaży
  • Wstęp i otwarcie rozmowy handlowej

5. Rozumienie potrzeb klientów

  • Typologia potrzeb
  • Jak zadawać pytania by ustalić konkretne potrzeby klienta

6. Różne sposoby prezentacji produktów oparte na wartości

  • Zalety–Cechy–Korzyści
  • W jakiej kolejność prezentować argumenty

7. Techniki pokonywania zastrzeżeń klientów

8. Zamknięcie rozmowy handlowej

  • Metody i sposoby nakłaniania do podjęcia finalnej decyzji

9. Skuteczne sposoby forsowania ceny

  • Efektywne zasady i symulacja działania w praktyce
  • Różne podejścia w kontaktach z obecnymi i nowymi klientami
 

Celem tego szkoleniu jest zarówno przekazanie wartościowej wiedzy, jak i umiejętności prowadzenia w praktyce elastycznej i efektywnej polityki cenowej:

  • Jak kompleksowo zarządzać ceną i czynnikami wpływającymi na jej poziom
  • Jaką strategię cenową wybrać na zmieniającym się rynku
  • Czy polityka rabatowa musi zawsze wiązać się z utratą zysków
  • Jakie systemy motywacyjne są siłą napędową wszystkich działań cenowych
  • Jak wprowadzać podwyżki cen, minimalizując straty związane z ich efektami
  • Jak interpretować i wpływać na zmienne dynamiki cen w branży (np. jak sprawić, żeby wszystkie ogniwa łańcucha zarabiały)
  • Jak zarabiać na obsłudze posprzedażowej

Wszystkie omawiane tematy zilustrowane są aktualnymi case studies najlepszych praktyk i najczęściej popełnianych błędów.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Dla prezesów i dyrektorów zarządzających, revenue i pricing managerów, kierowników ds. zarządzania przychodami, kierowników ds. strategii cenowych, kierowników ds. analiz, business analysis managerów, business development managerów, dyrektorów marketingu handlowego, dyrektorów i kierowników marketingu, dyrektorów handlowych i ds. sprzedaży, kierowników wsparcia sprzedaży.

 

Szkolenie: Jak ustalać optymalne ceny i zwiększać zysk firmy.

Miejsce szkolenia: Warszawa

Do podanej ceny szkolenia 1598 zł należy doliczyć podatek VAT - 23%

 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij