Drukuj

Szkolenie: Projektowanie strategii marketingowej jako przewagi rynkowej firmy – Marcin Gieracz.

 

Termin szkolenia

(-)

godz. 10:00 – 17:00

Miejsce szkolenia: Warszawa

Cena: 1598 zł

 

Jakie nowe i konieczne elementy należy dziś wprowadzić do klasycznie pojmowanego procesu budowania strategii marketingowej, aby Twoja firma uzyskała przewagę w konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Jak skutecznie implementować tą nową strategię w firmie - to podstawy tego warsztatu.

« Ukryj opinie o szkoleniu

 

Szkolenie pozwoliło mi uporządkować wiedzę dotyczącą strategii marketingowej oraz pozwoli być w przyszłości bardziej wyczuloną na ważne dla firmy aspekty. Profesjonalny i zaangażowany trener.

Anna Pałyszka

 

Szkolenie uporządkowało moją wiedzę, dostarczyło/ uzupełniło obszary, które są do osiągnięcia. Dużo inspiracji.

Ewa Borowiak, Eurocash

 

To szkolenie ugruntowało mi wiedzę dotyczącą modelu biznesowego od strony bardziej praktycznej.

Magdalena Chudziak, KRAHN

 

Inspirujące, pokazujące kierunki, w których trzeba przeanalizować działania, wiedza praktyczna w pigułce. Trener otwarty i profesjonalny!

Kamila Kaliniak, Przedsiębiorstwo TYNKBUD 1 Sp. z o.o.

 

PROGRAM SZKOLENIA:  DZIEŃ 1

1. Wyzwania dzisiejszego rynku w ujęciu strategicznym:

  • Jak na naszych oczach zmieniają się postawy konsumenckie
  • Czego oczekuje nowy konsument digitalny
  • Specyfika pokolenia milenialsów
  • Jak narastająca konkurencyjność rynkowa i nadmiar dóbr wymuszają na firmach i markach konieczność poszukiwania autentycznych wyróżników rynkowych
  • Czas sprzedaży wielokanałowej (omnichannel) – klienci chcą kupować tam, gdzie im wygodnie

2. Jaką strategię marketingową wymusza dziś rynek (wg autorskiej koncepcji trenera)

  • Prezentacja szablonu procesu strategicznego i omówienie czterech głównych postaw współczesnego stratega - Obserwatora, Krytyka, Odkrywcy oraz Lidera

3. Case study strategii marketingowej wybranej firmy/ marki

Ćwiczenia warsztatowe: Uczestnicy zapoznają się z modelem pracy ułatwiającym tworzenie nowoczesnej strategii marketingowej

PROGRAM SZKOLENIA:   DZIEŃ 2

4. Klient wciąż nasz Pan

  • Nawyki, zwyczaje oraz oczekiwania konsumentów w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej jako kierunkowskazy dla wyboru strategii

5. Całodzienne ćwiczenia warsztatowe - symulacja strategiczna

Opis ćwiczeń:

  • Uczestnicy podzieleni na kilkuosobowe zespoły losują Kartę Zadania, które następnie będzie opracowywane według wybranego przez zespół szablonu procesu strategicznego (Karta Zadania jest kompleksowym przedstawieniem problemu rynkowego określonej firmy, dla której należy opracować strategię działań marketingowych)
  • Każdy z uczestników przyjmie jedną z czterech postaw stratega (drogą losowania) i będzie się kierował przypisanymi jej priorytetami w trakcie rozpracowywania zadania
  • Poszczególne zespoły wypracowują odrębne strategie marketingowo-rynkowe zgodne z celami ze swoich Kart Zadań

6. Analiza i ocena osiągnięć wszystkich zespołów

  • Prezentacja stworzonych przez zespoły koncepcji strategii
  • Doprecyzowanie i wyjaśnienie problemów, jakie pojawiły się w trakcie ćwiczeń warsztatowych
  • Szczegółowa ocena trenera wszystkich wypracowanych koncepcji strategii marketingowo-rynkowych
  • Indywidualne wnioski i zalecenia trenera dla każdego uczestnika szkolenia
 

Gwarantowany rozwój umiejętności:

  • korzystania z nowoczesnych narzędzi analitycznych i kontrolnych
  • określenia sytuacji swojej firmy na tle konkurencji
  • pogłębionej analizy aktualnej sytuacji marketingowej
  • samodzielnego i logicznego myślenia w procesie wyznaczania kierunku niezbędnych działań marketingowych (plany marketingowe)
  • twórczego i niekonwencjonalnego projektowania rozwiązań biznesowych
  • znajomości aktualnie dostępnych narzędzi projektowania i wdrażania modeli biznesowych
  • formułowania celów: strategicznych, jednostkowych, operacyjnych
  • formułowania zadań i projektów w ramach nowej strategii
  • kreatywnej pracy zespołowej
  • elastycznego reagowania na sygnały zmian na rynku (gotowość do re-strategii)

Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:

  • Brainstorming
  • Design Thinking i Lean Canvas
  • Pogłębione analizy case studies
  • Ćwiczenia warsztatowe w zespołach

Wartość dodana szkolenia:

  • Uczestnicy otrzymują szablony strategiczne i formularze ułatwiające przeprowadzenie procesu strategicznych zmian w firmach z praktycznymi wskazówkami trenera
  • Do dwóch tygodni po szkoleniu nieodpłatne konsultacje z trenerem w sprawie problemów własnej firmy/ marki – online na Skype lub telefonicznie.

 

 

18 maja 2015

NIEOBECNA REPUBLIKA ROLESKI

Aż trudno w to uwierzyć, ale w początkowej fazie kampanii po wpisaniu w Google „ketchup”, firma Roleski w ogóle nie pojawia się w wynikach TOP 10, a przy frazie „ketchup Roleski” wyskakują rozmaite strony tylko nie witryna tego producenta! Przy „majonez” jest podobnie. Firma która popisała się ostatnio błyskotliwą kampanią „Republika Roleski” najwidoczniej zapomniała o działaniach w internecie. Duży i kosztowny wizerunkowo błąd! Mam nadzieję, że specjaliści od SEO szybko to naprawią.

Doczekaliśmy się w końcu kampanii ciekawej, oryginalnej i zarazem realizującej cele taktyczne - prezentację szerokiego portfolio produktowego marki Roleski. Myślę, że niebanalna kreacja stanie się „driverem” zarówno do dyskusji w branży reklamowej, jak i dalszej promocji marki wśród konsumentów.

Złamali oklepane scenariusze

Co może się podobać? Na pewno wykorzystanie różnorodności postaci, które w niedalekiej przyszłości, w następnym kroku firmy będą lub mogłyby stanowić coś w rodzaju „bohaterów” przypisanych do poszczególnych produktów marki. Kolejny plus - muzyka: specyficzna, ale przez to bardziej zapamiętywalna. Dla wielu osób rozmawiających ze mną o tej kampanii, fajnie się kojarząca i wywołująca emocje. Na pewno zwraca też uwagę prostota pomysłu, która w zalewie przepychu reklam konkurencji bądź do bólu zębów standardowych ujęć rodziny żwawo przyrządzającej potrawy z „tych” produktów, łamie oklepane scenariusze. Dobrze również rozegrano kreacje użyte w kampanii - książę, markiza, hrabia - na pozostałych nośnikach reklamowych, w tym na firmowej stronie WWW. Stanowi to nie lada wyzwanie dla konkurencji, będzie trudno dorównać temu ewidentnie wyróżniającemu się przekazowi w kategorii.

Ale osobiście zrobiłbym tak...

Proces sprzedaży to jednak coś więcej niż tylko kampania reklamowa. Bo zbudowanie szerokiego dotarcia to jedno, a wtargnięcie do głów konsumentów i zmienienie ich nawyków zakupowych to coś znacznie trudniejszego. Osobiście zrobiłbym tak:

  • wyeksponował ideę kampanii oraz samych bohaterów „Republiki Roleski” w miejscach sprzedaży w formie woblerów, zawieszek, a nawet specjalnych stoisk, co stworzyłoby szanse na bezpośrednie pobudzanie emocji klientów przy okazjach zakupowych,
  • poszerzył przekaz o wskazówki/ informacje na temat „dlaczego właśnie Roleski”, bo smak i skład produktu, pojemność opakowania oraz cena to ważne czynniki dla już niemal 35% konsumentów, to one decydują o wyborze danej marki. Te elementy świetnie można byłoby rozegrać na stronie WWW, która w obecnym kształcie jest bardziej niż uboga i jedynie akcentuje bohaterów kampanii.

Szokująca nieobecność w internecie

Konsumenci żyją dzisiaj tym, co znajdą w sieci i mediach społecznościowych, często gęsto wrzutkami na portalach typu kwejk, demotywatory, wiedza bezużyteczna. Internet to naturalne miejsce, gdzie viralowy czy shockvertisiongowy styl reklam Roleski zyskałby uznanie i popularność. Jestem pewny, że mnogość działań i narzędzi, jakie oferuje ten najważniejszy dziś kanał komunikacji, pozwoliłby na dłużej zatrzymać się kampanii Roleski w naszych oczach, głowach i sercach, sprawić, by stała się ona jeszcze skuteczniejszą wizytówką tej marki. Tymczasem, gdy wpiszemy w Google „ketchup”, firma Roleski w ogóle nie pojawia się w wynikach TOP 10, a przy frazie „Ketchup Roleski” wyskakują rozmaite strony tylko nie witryna tego producenta! Przy wpisach „majonez” i innych jest podobnie. Szkoda. Myślę, że przy takim budżecie (5,5 mln. zł – dane te znalazłem w sieci) nie powinno zapominać się o działaniach wizerunkowych w internecie, które pozwoliłyby chociaż na chwilę bardziej zdominować tę wysoce konkurencyjną kategorię. A właśnie takie kampanie, dobrze rozprowadzone i zarządzane wielofrontowo, potrafią na bardzo długo pozostać w naszej pamięci i kształtować emocje klientów, w końcu wszyscy nadal pamiętamy „No to Frugo”....

 

Z perspektywy stratega:
Marcin Gieracz
CEO&Strategy Director
Rubikom Strategy Consultants
www.rubikom.pl

 

Projektowanie strategii marketingowej jako przewagi rynkowej firmy.

Miejsce szkolenia: Warszawa

Do podanej ceny szkolenia 1598 zł należy doliczyć podatek VAT - 23%

 
 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij