Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2019
Tematu numeru: Ta ważna persona w marketingu
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Ta ważna persona
-
Pareto i hot dogi
Wskazówka „przygotuj persony pod 20 proc. klientów, którzy robią 80 proc. dochodu” brzmi świetnie (zasada Pareto). Pod warunkiem, że faktycznie zejdziesz z marketingiem z rynku masowego.
-
Portfel pełen osób towarzyszących
Persony towarzyszące są niezwykle ważne marketingowo, ponieważ osoby te wpływają na używanie produktu i osiągnięcie sukcesu przez nabywcę.
-
Wiedzą ludzie, wie internet
Marketer, który chce „wejść w buty klienta” i „odkryć jego pragnienia i motywacje” wystawia się na dość duże ryzyko. Takie działanie może być obarczone wieloma błędami poznawczymi. Bez większych komplikacji może natomiast, wczuwając się w rolę klienta, rozpoznać jego ulubione kanały komunikacji.
-
Źródła i poziomy zaufania
Właściwy dobór źródeł i poziomów zaufania potrafi świetnie wzmocnić czynnik wyróżniający markę, a niewłaściwy potrafi zasiać w klientach wątpliwości.Znajomość produktu – na kogo grać?
Persona w podejściu 20 proc. w sposób naturalny sugeruje skupienie marketingu na klientach i użytkownikach z wiedzą na poziomie zaawansowanym lub eksperckim. Ale zawsze pojawiają się klienci, którzy chcą zapłacić za profesjonalne wsparcie. Na co więc się zdecydować? -
Jak poznać „sukces”
„Sukces” klienta polega na tym, że poprzez wykonanie pewnej czynności z użyciem produktu/marki rozwiązuje problem, z którym się boryka. Ten sukces dobrze jest określić metodą SMART, a sposób jego osiągnięcia poprzez mapy strategii.
-
Rzeczywisty świat persony
Jak sprawdzić rzeczywisty świat persony? Drogi są cztery: zorganizować panel klientów, przeanalizować social media, ocenić odbiór contentu punktowego, osobiście popracować na pierwszej linii sprzedaży i zdobyć informacje z pierwszej ręki.
-
Marketer w cudzych butach
Menedżerowie i sprzedawcy są chwaleni, gdy korzystają z osobistej znajomości specyfiki branży, klientów, projektów. Jednak marketerów krytykuje się za czerpanie z własnych doświadczeń i obserwacji. Czy słusznie?
-
Łańcuch sukcesów i kaskada pytań
Te dwie rzeczy potraktowane jako narzędzia bardzo pomagają w tworzeniu person. Pozwalają zamienić informacje o klientach uzyskane z wywiadów, paneli, obserwacji, w konkretne działania i treści, którymi marka ułatwia klientom pokonanie barier.
-
Czy korzystać z gotowych person
Każda persona, której nie posiadasz we własnym portfelu, to okazja, by odpowiedzieć na pytanie: „Czy przypadkiem nie pomijam w komunikacji pewnych czynników/elementów istotnych dla moich klientów?”.
-
Co w copy, co w kreacji
Przy nawiązywaniu do persony w komunikacji cały czas obowiązuje podstawowa zasada storytellingowa „show, don’t tell”. Ale ile pokazać, żeby zostawić pole do domysłu, żeby nie wyłożyć wszystkiego na tacy, co może znudzić odbiorców.
ANALIZY:
-
Ten budżet musi rosnąć
-
Streetwear – uliczny puls marketingu
Piotr Dziewulski
Streetwear to dzisiaj zdecydowanie więcej niż ubrania – stał się obiektem pożądania, a także wzajemnej motywacji na linii producent – konsument. Warto poznać ten lifestyle.
-
Bariery w komunikacji
redakcja i eksperci
Stary model komunikacji pozostaje aktualny w szalonej erze social mediów i influencerów. Ale uwaga, zawiera przeszkody zniekształcające lub całkowicie blokujące przekaz od nadawcy do odbiorcy. Czy pamiętasz o nich, planując kampanie?
RAPORT:
NARZĘDZIA:
-
Kampania reklamowa – krok do sukcesu
-
Strumień wzmacniający marketera
Maciej Sawa
Data Stream zapewniając dostęp do surowych danych, czyli niepoddanych żadnej edycji, pozwala na stworzenie precyzyjnej charakterystyki osób odwiedzających nasz serwis.
-
Design thinking i ruch oporu
-
Leady z twarzą
Julia Królak
Na targach wystawienniczych każdy lead ma twarz, sylwetkę, własny sposób komunikacji i model biznesowy oraz odmienne potrzeby. By skutecznie prowadzić marketing i sprzedaż, warto odejść od marketingowych sztuczek i skupić się na ludziach.
-
Zero waste. Trochę przemyśleń i praktyki
redakcja i eksperci
Zero waste można potraktować jako inspirację do doraźnej kampanii, ale też jako okazję do przeprowadzenia znaczącego projektu w firmie i jej otoczeniu.
CASE STUDY:
-
Czy dobro rusza generację Z
Martyna Wójcik
Jak zorganizować kampanię z influencerami, która będzie spójna z działaniami uczelni wyższej, a jednocześnie trafi do generacji Z? Można np. postawić youtuberów w roli wykładowców. Niech opowiedzą o czynieniu dobra – to jako wyzwanie!
-
Agent na specjalnej linii
Ewa Depta
Kiedy sprzedaż w głównym kanale zależy od wsparcia telefonicznego, contact center musi działać jak w zegarku. Jakie rozwiązanie okazało się sukcesem w przypadku biura podróży Grecos?
PANEL EKSPERCKI:
-
Rdzeń czy wszystko?
redakcja i eksperci
Skupcie się na core działalności i pozbądźcie reszty! Zatrzymajcie marżę i kontrolę nad całością! Tak od lat w biznesowych mediach nawołują dwie grupy ekspertów. Co o tym mają myśleć marketerzy? Czy odważyć się i budować na cudzej ziemi, czy jednak unikając ryzyka - wyłącznie na własnej?
GŁOSY NA CZASIE:
-
Ekologia – łatwopalny temat
Tomasz Chmielewski
Dbanie o środowisko staje się coraz istotniejszym tematem. Jak o tym mówić, żeby zostać dobrze zrozumianym?
-
BS czy BS?
Maciej Sznitowski
Znana marka ogłasza swój rebranding. Prezes zarządu publikuje na LinkedIn post. Marketerzy polecają i gratulują. Ale pojawia się komentarz, że taka zmiana to objaw megalomanii i zupełnie niepotrzebne wydawanie pieniędzy.
TRENDY:
-
Mądrość marki
Mateusz Zmyślony, Szymon Matląg
Przestaje liczyć się sam produkt jako efekt końcowy – coraz częściej zwracamy uwagę na drogę, jaką przebył, zanim znalazł się na sklepowej półce. Nadchodzi czas wise brandów!
PRAWO:
-
Rabaty nieopodatkowane
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Wyrok wydany w lipcu tego roku przez NSA po trwającej od roku 2016 batalii sądowej jest istotny, bo daje pośrednikom, jakimi są firmy prowadzące internetowe platformy handlowe, kolejne neutralne podatkowo narzędzie promocji – rabat dla klientów kupujących od sprzedawców oferujących na platformach swoje towary i usługi.
FELIETON:
-
Ostrożnie z mitami!
Jan Hartman
Typologia i profilowanie klientów musi być sposobem ich poznawania i porządkowania wiedzy o nich, a nie wmawianiem sobie, że są tacy, jakimi chcielibyśmy ich widzieć.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO