Narzędzia
Marketing w Praktyce / Artykuły
Patrząc dziś na marki operujące w handlu B2C łatwo dostrzec, że nie wszystkie z nich posiadają programy lojalnościowe. Nie wszystkie brandy prowadzą także kampanie w dużych mediach offline'owych. Natomiast każda marka ma, lub za chwilę będzie miała, aplikację, której głównym celem jest budowanie lojalności.
Autor: Tomasz Walczak
Marketing w Praktyce / Narzędzia
Ekscytacji nie buduje się ot tak – nawet najwięksi uwodziciele nigdy nie zostawiali spraw przypadkowi. Wszystkie ich ruchy były starannie przemyślane i nie raz zaaranżowane jako pełnowymiarowy spektakl ze scenerią i udziałem osób trzecich. Marki, które chciałyby zdobyć uznanie tłumów i sięgnąć po nieśmiertelność, będą musiały, podobnie jak idealni kochankowie, włożyć w ten cel wysiłek i ułożyć pod niego plan.
Autor: Marianna Kupść
Listopad 2023
Marketing w Praktyce / Listopad 2023
Wiadomo, jak określać cele marketingowe firmy. Muszą być SMART. Muszą wskazywać kierunek działań marketingowych. Muszą przynosić zysk naszemu biznesowi. A jak określać cele komunikacji wewnętrznej? Tak samo! Bo koniec końców wszystkie działania w biznesie przekładają się na pieniądze. I warto o tym pamiętać, planując kolejną kampanię informacyjną.
Autor: Edyta Blachowska
Case Study
Marketing w Praktyce / Case Study
Strategii employer brandingowej nie powinno się dziś budować na lata - nie przy tak zmiennym rynku pracy! Jej prostą wersję można wykonać in-house - tak jak zrobiliśmy to my. Co jest zatem potrzebne na start i jak strategię EB krok po kroku stworzyć i nie dać się zwariować?
Autor: Alicja Okuniewska
Artykuły
Dzięki wykorzystaniu technologii AI firma może obsługiwać większą liczbę klientów i zadań przy minimalnym wzroście kosztów i bez znacznego zwiększania zasobów.
Autor: Sebastian Kopiej
Aż 45 proc. badanych Polaków oczekuje bardziej spersonalizowanych produktów i usług, jednocześnie ankietowani niechętnie godzą się na przekazywanie firmom swoich danych osobowych. Skala nieufności jest tak ogromna, że stanowi wyzwanie dla marek nastawionych na spersonalizowany marketing. Jak marki mogą przełamać ten opór?
Autor: Tomasz Kąkol
Ankiety internetowe i quizy online to bardzo popularne sposoby uzyskiwania wiedzy o klientach, zwykle w celach marketingowych. Niestety, okazują się często narzędziem wykorzystywanym przez cyberprzestępców. Jak chronić przed nim respondentów? Jak odróżnić oszukańczą ankietę od prawdziwej?
Autor: Kamil Sadkowski
Jak dobrze znasz się na ogrodnictwie? Ja wcale. Jednak nie trzeba rozległej wiedzy o uprawie roślin, by wiedzieć, że jeśli chcesz cieszyć się obfitymi zbiorami, potrzebujesz czasu, umiejętności, sprzyjających warunków i właściwie dobranych narzędzi. Z inbound marketingiem jest tak samo.
Autor: Hanna Sudak
wrzesień 2023
Marketing w Praktyce / wrzesień 2023
Czy marketing w naszej firmie funkcjonuje jak trzeba, czy coś jednak w nim szwankuje? Można to sprawdzić samodzielnie, zadając szefowi marketingu zaledwie pięć, ale bardzo istotnych pytań. Jako praktyk z 25-letnim stażem w marketingu mogę potwierdzić, że to metoda wypróbowana!
Autor: Arkadiusz Dobosz
Czy istnieje branża, która nie nadaje się do promocji w social mediach? My takiej nie znamy! W socialu swobodnie możesz i wypromować markę, i osiągać komercyjne cele! Zobacz ściągawkę jak kawa Dallmayr sprytnie zrobiła to na Facebooku i Instagramie!
Autor: Kinga Kantor
Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek. W obliczu zmian, jakie serwuje nam Meta, wątpliwości na temat marketingowej przydatności tego serwisu nie dziwią. Czy warto jednak od tego roku całkiem rezygnować z Facebooka?
Dlaczego działania marketingowe w internecie nie dają zadowalających rezultatów? Sieć daje przecież ogromne możliwości komunikacji z odbiorcami. A za pomocą sprawnego online marketingu można rozwinąć biznes zarówno na rynku polskim, jak i na międzynarodowym. Duże możliwości to jednak także duże ryzyko błędów. Jakie z nich powtarzane są najczęściej?
Autor: Elżbieta Pawlowski
Twórcy czując, że nie pozostawiono im pola do popisu, zrobią dokładnie to, czego brief od nich wymaga, i ani grama więcej.
Autor: Olga Gralińska
Czym właściwie jest metaverse, w którym ponad 16 milionów Polaków uczestniczyło lub chciałoby w najbliższym czasie uczestniczyć? Jaki jest potencjał marketingowy wirtualnych światów, także w Polsce, i co trzeba o nich dziś wiedzieć?
Autor: Wojciech Grzegorzyca
Prawo
Marketing w Praktyce / Prawo
Każdemu hejterowi można nieźle dopiec! Prawnie i finansowo! I nie musimy sami szukać anonimowego trolla w otchłani internetu! Zobacz, kto ma obowiązek zrobić to za nas!
Autor: Paweł Zieliński
W Google w ostatnim czasie sporo się działo – za nami kilka istotnych aktualizacji algorytmów, w dużej mierze dotyczących contentu. Co to oznacza dla właścicieli witryn i jak przygotowywać treści, by zwiększyć swoje szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? W jakim kierunku idą zmiany? Przeczytaj, by poczuć się bezpieczniej!
Autor: Krzysztof Gachowski
Wywiad
Marketing w Praktyce / Wywiad
Z usług PayPo korzysta już ponad milion klientów, a ta opcja płatności online jest dostępna w ponad 25 000 polskich sklepach. Jak wyglądał marketing marki w minionym roku? Podsumowania dokonał Piotr Szymczak, odpowiedzialny za marketing w PayPo, uhonorowany nagrodą dla najlepszego Dyrektora Marketingu w kategorii e-commerce.
Do niedawna sztuczna inteligencja była w marketingu wykorzystywana przede wszystkim jako hasło reklamowe dla usług agencji. Nic w końcu tak ładnie nie argumentuje wyższej ceny jak hasło „Mamy AI”! Pora wyjąć sztuczną inteligencję ze sloganu i przyjrzeć się jej z bliska.
Autor: Agnieszka Uba
Niezależnie, czy pracujesz na etacie czy prowadzisz firmę, to marka osobista jest czymś, w co warto dziś zainwestować, bo generuje duży zwrot z inwestycji.
Autor: Angelika Chimkowska
Marki rozprawiają coraz śmielej o kobiecej intymności, zachęcają do budowania wspólnoty i dzielenia się doświadczeniami. Kobiecy okres, suchość pochwy, seksualność, orgazm, karmienie piersią, połóg, menopauza – sprawdzamy, jak sobie marki radzą z przełamywaniem tabu.
Autor: Adrianna Kubik
Opinie
Marketing w Praktyce / Opinie
Nasza branża jest pełna mądrych, kreatywnych i zaangażowanych osób, które mogą naprawić świat fragment po fragmencie.
Autor: Ewa Zakrzewska
Aby tworzenie contentu miało sens, nie wystarczy po prostu zacząć pisać, kluczową rolę pełni tutaj obrana strategia i jej operacyjne przełożenie na konkretne działania. Na content plan. Spontaniczne dobieranie tematów na kolejne artykuły to zwykle tylko strata czasu i pieniędzy.
Autor: Robert Marczak
Trendy
Marketing w Praktyce / Trendy
Krótkie formy wideo stały się ważną częścią pracy marketerów. Ogromne zasięgi sprawiły, że ten format udostępniają już wszystkie najpopularniejsze platformy. Shortsy to zdecydowanie przyszłość dystrybucji treści w internecie.
Autor: Angelika Zaręba
„I will be back” – obiecywał słynny Terminator. I jak pokazuje historia serii, słowa dotrzymał. Dziś podobny los spotkał reklamę out-of-home.
Autor: Krzysztof Kozłowski
Uścisk dłoni na odległość? Powstaje rozwiązanie, które umożliwi doświadczanie dotyku w świecie wirtualnym.
Autor: Eksperci z SoftServe
W większości start-upów aż buzuje od pomysłów, jak zdobyć świat i zostać kolejnym jednorożcem. Takie podejście bywa jednak niebezpieczne, a nawet zgubne, bo najczęściej oznacza zbyt ogólną i szeroką komunikację w obawie przed pominięciem potencjalnej grupy klientów. Dlatego marketing w start-upie to jedno z najtrudniejszych zadań.
Autor: Błażej Abel
Twój film jest już gotowy. Kreatywny scenariusz, świetna szata graficzna i przejrzysta narracja sprawiają, że świetnie spełni swoje zadania i bez wątpienia trafią na niego wierni odbiorcy oraz inne osoby, które odwiedzają firmową witrynę. Warto jednak pójść dalej i sprawić, aby wideo zaczęło ściągać na stronę nowych użytkowników.
Autor: Krzysztof Wałaszewski
Nawet najbardziej atrakcyjna wizualnie i świetnie przygotowana pod kątem technicznym strona firmy może nie generować wartościowego ruchu, który przekłada się na sprzedaż. Jak go pozyskać?
Autor: Maciej Pobocha
Case study
Marketing w Praktyce / Case study
Wdarł się na rynek eventów sportowych, odważną decyzją i przebojem, a także pomysłem i niezłomnością jego twórców.
Autor: Michał Iwan
Analizy
Marketing w Praktyce / Analizy
Potencjalni klienci konwertują nawet dziewięć razy częściej, jeśli firma kontaktuje się z nimi w ciągu pierwszych 5 minut. Niestety robi tak zaledwie znikoma ilość sprzedawców. Aż trzy czwarte leadów jest w ogóle ignorowana, a średnia szybkość kontaktu z leadem to aż dwie doby. To mnóstwo czasu, aby potencjalny klient zrezygnował lub wybrał konkurencję. Czy voiceboty mogą go zatrzymać?
Autor: Bartosz Malinowski
Liczne ofiary fake newsów nie mają pojęcia, że ustawa o prawie prasowym zawiera narzędzie, które w sytuacji kryzysu wizerunkowego może uratować markę! To sprostowanie prasowe, wokół którego narosło jednak tak wiele mitów, że korzysta się z niego rzadko, wręcz za rzadko! Pora to zmienić.
Marketing zaczął być postrzegany wśród managerów wysokiego szczebla jako siła napędowa transformacji cyfrowej oraz klucz do poprawnego zrozumienia ścieżki klienta i wsłuchania się w jego głos – mówi Mikołaj Szymański, prezes zarządu KERRIS
Autor: redakcja MwP
Łączenie działań reklamowych z zakresu online i offline, to popularna metoda, która pozwala na docieranie z przekazem do użytkowników w najodpowiedniejszym czasie. Można w ten sposób znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.
Autor: Karolina Kawulka
Punkt widzenia
Marketing w Praktyce / Punkt widzenia
W reklamie Apartu mamy trzy ideały chodzące w jedwabiach, do których znowu trzeba byłoby doskoczyć, a już się nie chce – w tym roku jesteśmy po prostu przemęczone.
Ekspertki marketingu o świątecznej reklamie marki Apart
Jak marketerzy odpowiedzialni za marketing w wyszukiwarkach mogą pomóc w budowaniu cyberodporności marki i firmy na takie zagrożenia jak phishing, typosquatting czy tradycyjny hacking?
Autor: Krzysztof Marzec
Felieton
Marketing w Praktyce / Felieton
Oprawa marketingowa polityki jest tak dominująca, że politycy czują się dziś zakładnikami swoich doradców od spraw komunikacji i wygrywania wyborów.
Autor: Jan Hartman
Tworzenie treści jest bardzo skutecznym narzędziem w codziennej walce o uwagę. Ale przy tak wielkich ilościach rozmaitych materiałów pojawiających się w internecie tylko ich wysoka jakość oraz praktyczne podejście do przekazywania informacji daje nam szansę dotarcia i przekonania do naszego profesjonalizmu. Tylko tak możemy sprawić, że z czytelników zamienią się w klientów.
Autor: Marek Stokowski
Marketing w Praktyce nr 2 / 2020 / Narzędzia
Sentyment do marki ma wielkie znaczenie. Firmy, które straciły najmniej podczas pandemii koronawirusa, jeszcze zanim nastąpił kryzys, zdołały zbudować silną więź ze swoim odbiorcą za pomocą contentu. Ale sprawne pióro to za mało. Jeszcze trzeba wiedzieć, jak dystrybuować swoje treści. I tu przydaje się Big Data.
Autor: Grzegorz Kosiński
Marketing w Praktyce nr 1 / 2020 / Narzędzia
Jak ciekawie pokazać rolkę wełny i wyróżnić ją spośród dziesiątek takich samych na pierwszy rzut oka rolek, i to w sytuacji, gdy sam producent posiada tylko cztery produkty? Słowem, trudna branża! A co powiecie, gdy wskażemy na social media? Nieprawdopodobne? Niemożliwe? To posłuchajcie, jak się tworzy brand heroes w budowlance!
Autor: Anna Ulatowska
Kryzys to czas oszczędzania i drastycznego cięcia kosztów. Prezesi będą zadawać sobie pytanie: czy mogę oszczędzić na kosztach marketingu? Nie wszyscy odpowiedzą sobie na to pytanie tak, jak byśmy sobie tego życzyli.
Marketing w Praktyce nr 1 / 2020 / Analizy
To nie jest czas, żeby czekać, to nie jest czas, żeby milczeć. Teraz należy zastanowić się, czy marka (produkt i jego komunikacja) odpowiada nowym potrzebom konsumentów. Dziś wszyscy jesteśmy przecież launcherami, na nowo wchodzimy na rynek.
Autor: Jacek Sadowski
Nie do końca wiadomo, kto powinien zajmować się contentem – firmy, marketerzy, specjaliści SEO, agencje, a może wydawcy?
Autor: Dagmara Radomirska-Gala
Zanim powiedziałem „dzień dobry”, już na ekranie ukazali mi się uczestnicy – prelegenci z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii i Belgii. Mimo różnych stref czasowych wydarzenie odbyło się bez najmniejszego zakłócenia. Minęły raptem dwa miesiące od godziny zero dla całej polskiej branży eventowej, a świat zdalnych konferencji przestaje poruszać się po omacku!
Autor: Łukasz Cioch
SEO
Marketing w Praktyce / SEO
Przedsiębiorcy z różnym skutkiem promują swoje działania w sieci. Celem większości jest dodarcie do pierwszej dziesiątki na liście wyszukiwania Google. Jak skutecznie zwiększyć widoczność firmy w sieci?
Dziś nawet mniejsze organizacje widzą i doceniają, jak bogatą i zarazem skomplikowaną dziedziną jest SEO. Jak wiele czynników związanych z treścią czy linkami wpływa na skuteczność działań związanych z pozycjonowaniem firmowej strony na wysokim miejscu w wyszukiwarce Google.
Marketing w Praktyce nr 11 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego
Kiedy menedżer marketingu staje się top menedżerem? Na pewno nikt takim się nie rodzi. Naturalne predyspozycje to mało, by zasłużyć na takie określenie. Jakie zatem szczególne kompetencje powinien posiadać wybitny menedżer marketingu i sprzedaży?
Autor: Małgorzata Dziubała
Prężące się ciała, gołe klaty, kaloryfer na brzuchu i odkryte pośladki. Wyświechtane hasła w stylu: „Bądź lepszą wersją siebie”, „Krew, pot i łzy”, „Płaski brzuch”. Taki e‑mailing robi się sam. Przyjemnie. Tylko czy ludzie na to się jeszcze nabierają?
Autor: Magdalena Rodak-Dębowska
Człowiek w poszukiwaniu informacji w internecie zachowuje się niczym drapieżnik polujący na sawannie. Jego ostatecznym celem jest zdobycie tego, czego potrzebuje przy jak najmniejszym wydatku energetycznym. Kluczowe jest dla niego search experience, czyli ogólne doświadczenie wyszukiwania.
Autor: Jacek Popko
Nie tak dawno moja firma przeprowadziła webinar na temat, czym się kierować, wybierając do współpracy agencję e-commerce. Wydaje mi się, że omówienie na tych łamach najważniejszych kwestii, które zostały wówczas poruszone, pomoże marketerom rozwiać sporo wątpliwości i pozwoli uniknąć rozczarowań.
Autor: Agnieszka Polak
Marketing w Praktyce nr 11 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego
Wstaje dopiero, kiedy się wyśpi, jeździ 20-letnią hondą accord, a śniadania zawsze jada z rodziną. Nie ma też gosposi, więc miskę po owsiance zmywa sam. O kim mowa? Nie o statystyczny Kowalskim, lecz najbogatszym człowieku świata Jeffie Bezosie, którego firma – Amazon – tylko w zeszłym roku mogła pochwalić się obrotami rzędu 277 mld dol. brutto.
Autor: Sascha Stockem
Zdaniem specjalisty
Marketing w Praktyce / Zdaniem specjalisty
Na czym polega zjawisko Dream Gap? Okazuje się, że w odróżnieniu od chłopców dziewczynki w wieku 5 lat tracą wiarę w przyszłość. Przestają wierzyć, że mogą zostać prezydentami, naukowcami, astronautkami, prezesami czy wynalazcami.
Autor: Danuta Leszko-Rowsell
Marketing w Praktyce nr 9 / 2019 / Opinie / artykuł z wydania drukowanego
Senior 4.0 to nie staruszek. To senior turbo, który nie chce być nazywany seniorem.
Autor: Aleksandra Laudańska
Narzedzia
Marketing w Praktyce nr 9 / 2019 / Narzedzia / artykuł z wydania drukowanego
Nawet przy zaawansowanych negocjacjach potencjalni klienci nierzadko wycofują się – zwyczajnie przestają się odzywać. I wtedy kontakt umiera. Powstają w ten sposób całe cmentarzyska leadów B2B. Czy można je przywrócić do życia?
Autor: Anna Zalewska
To od nas – liderów, marketerów, menedżerów – zależy co, w jaki sposób, jak i do kogo będziemy mówić. Róbmy to więc bardzo świadomie, by nasza komunikacja z klientem była rozmową, a nie monologiem. Im bardziej wsłuchamy się w to, co mówi nasza grupa docelowa, tym większa szansa, że ona wysłucha nas.
Autor: Katarzyna Golonka
Gdyby wszyscy wszystko wiedzieli, nie byłoby marketingu. A skoro tak, to trzeba przyznać, że rynek i marketing żyją pod warunkiem istnienia niewiedzy, czyli ignorancji. W jakim sensie ignorancja rządzi rynkiem, a marketing tą ignorancją zarządza? A może marketing zarządza wiedzą?
Trendy wydają mi się oczywiste i można je wskazać bez ryzyka. Chciałbym jednakże zaryzykować prognozę czegoś jeszcze nieoczywistego, co może się spełnić lub nie. Nazwałbym to „marketingiem odwróconym”.
Marketing w Praktyce nr 8 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego
Marketerom zależy na wynikach swoich działań reklamowych, a wydawcy starają się realizować u siebie jak najwięcej kampanii i maksymalizować zyski. Jak pogodzić cele i oczekiwania każdej ze stron?
Autor: Lech Romański, Robert Kamiński
Błędne rozumienie design thinking często powoduje, że pracownicy tracą do tej metody zaufanie – ona wtedy po prostu nie działa. Jak temu zapobiec?
Autor: Alicja Bartkiewicz
Raport
Marketing w Praktyce nr 8 / 2019 / Raport / artykuł z wydania drukowanego
Jeśli marka pojawia się sporadycznie w social mediach, to jest traktowana przez użytkowników jako gość. Przyjdzie, to OK. Nie przyjdzie, też OK. Jest czas, by sprawdzić, co dzieje się u codziennego towarzysza – marki, która potrafi być na bieżąco.
Autor: redakcja
Marketing w Praktyce nr 8 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego
Internet stał się istotniejszy dla marketingu niż tradycyjne mass media. Pomimo tego jakoś nie dziwią milionowe wydatki na spoty telewizyjne, ale gdy w przypadku kampanii online mówi się o większych pieniądzach, nadal spotyka się to z zaskoczeniem.
Autor: Magdalena Gwiazdowska
„Content punktowy”? W marketingu mamy kłopoty z językiem. Nie dbamy wystarczająco o zachowanie polskich zwrotów i nie wkładamy dość wysiłku w tworzenie polskich odpowiedników angielskich terminów.
Biznes jest morderczy, a w konsekwencji morderczy robi się również marketing, będący dziś odrębną branżą usługową, z której usług działy marketingu nie mogą nie korzystać.
Marketing w Praktyce nr 7 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego
O czym rozmawiają socialowcy podczas przerwy śniadaniowej? O głośnych case’ach Lenora Macademian Girl oraz Powstaniu Warszawskim? O swoich kompetencjach? O rodzajach najlepszych postów na Facebooku? O wszystkim, co powyżej? Prawidłowa jest oczywiście ta ostatnia odpowiedź.
Autor: Grzegorz Miller
Panel ekspercki
Marketing w Praktyce nr 7 / 2019 / Panel ekspercki / artykuł z wydania drukowanego
Część szkodliwych chwytów i niezbyt godnych sztuczek wyłapują na bieżąco klienci i ostro reagują. Część budzących wątpliwości reklam jest jednak nie tyle nieetyczna, ile po prostu przestarzała i wyprana z wartości. Warto się orientować w topografii najczęstszych błędów.
Autor: Redakcja oraz 5 ekspertów
Nawet 400 dni – bywa że aż tyle w marketingu i reklamie czeka się na zapłatę za wykonane zadania. Jak się zabezpieczyć przed opóźnionymi płatnościami?
Autor: Piotr Suchodolski
Pozytywna rekomendacja popularnych influencerów przynosi czasem lepsze skutki niż wysokobudżetowa kampania reklamowa.
Autor: Kamil Świstowski
Typologia i profilowanie klientów musi być sposobem ich poznawania i porządkowania wiedzy o nich, a nie wmawianiem sobie, że są tacy, jakimi chcielibyśmy ich widzieć.
Marketing w Praktyce nr 6 / 2019 / Case study / artykuł z wydania drukowanego
Wzrost trafficu, ponad 9,5 mln zasięgu w social mediach, nowy inwestor, ponad 1000 zamówień miesięcznie: efekty po roku współpracy z marką Kubota są znakomite. Oto, jak przebiegała droga do tego sukcesu.
Autor: Performance Academy we współpracy z marką Kubota
Marketing w Praktyce nr 6 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego
Każdy film jest osobnym tematem, ze swoją treścią, historią i podejściem do grupy docelowej. Tworzenie materiałów wideo powinno być wspólną pracą, a zasady dobierane indywidualnie do każdej firmy.
Autor: Jacek Powałka
Marketing w Praktyce nr 6 / 2019 / Panel ekspercki / artykuł z wydania drukowanego
Fejsbuczenie bywa przypadłością zwyczajnych użytkowników internetu. Ale zagraża ono także i markom, gdy socialowcy i marketerzy przenoszą swoje przyzwyczajenia prywatne na pracę. Warto więc przyjrzeć się krytycznie swojemu zawodowemu podejściu do social mediów.
temat: redakcja wypowiadają się: Rafał Liebrecht, Monika Gawanowska, Paulina Morawska, Robert Sosnowski, Konrad Mizera, Magdalena Kubasiewicz, Mariusz Ludwiński
Sztuka inspiruje i wzrusza. Wzbudza podziw, a czasem kontrowersje. Agencje reklamowe i reklamodawcy, sięgając po dzieła sztuki lub odwołując się do postaci znanych artystów, podnoszą rangę produktu, jego znaczenie i wartość.
Autor: Ewa Cieniak
Pieniądze to coś znacznie więcej niż same pieniądze… W pieniądzach zaklęta jest praca, marzenia, postęp, wiedza, a nawet geniusz. Zysk o czymś świadczy!
Marketing w Praktyce nr 5 / 2019 / Case study / artykuł z wydania drukowanego
Czy można złapać uwagę i przyciągnąć turystów, nie biorąc udziału w wyścigu na najbardziej spektakularne miejsca i atrakcje? Tak, pod warunkiem, że rozumiesz social media. Brief, który agencja White Bits otrzymała od Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, wymagał solidnego odrobienia pracy domowej… z myślą o przemęczonych pracownikach warszawskich korporacji!
Autor: Katarzyna Stempniak
Marketing w Praktyce nr 5 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego
Nie każdy projekt lejka sprzedażowego gwarantuje wzrosty skuteczności, jakie chcemy osiągnąć. Za to wizja większej liczby leadów, niższych kosztów i wzrostu zysków zawsze wabi mocno. Zabierzmy się więc do pracy nad projektem niezawodnego dla naszych celów lejka sprzedażowego.
Autor: Konrad Jagieniak
Marketing w Praktyce nr 5 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego
O czym rozmawiają socialowcy podczas przerwy śniadaniowej? O social sellingowym déjà vu? O zasięgach i liczbach subskrybentów? O cenach realizacji usług socialowych? O tym wszystkim równocześnie? Prawidłowa odpowiedź to…
Tak jak zakochany zabiega o miłość wybranki swego serca i stara się do niej zalecać, tak też firma pragnąca zdobyć zaufanie klientów powinna coś robić, aby je zdobyć.
Nie zastąpię wizjonerów postmarketingu. Może jest wśród Was? Jeśli tak, to niechaj ma na uwadze sens takich pojęć, jak twórczość, nowość, innowacja.
Marketing w Praktyce nr 4 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego
To może być trudne do zrozumienia dla wielu marketerów i brand managerów. W social mediach to klienci są u siebie, a z odwiedzinami przychodzą marki. I powinny się stosownie zachowywać. Gdy pod tym kątem zaczniemy analizować wpisy, szybko zauważymy, co na naszym profilu nie gra.
Marketing w Praktyce nr 4 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego
Nic nie stoi na przeszkodzie, by dodać pięć kolejnych wideo. Nie mogą jednak dotyczyć po prostu firmy lub nowego produktu. Przygotuj je zgodnie z lejkiem wideo marketingu, a ich skuteczność będzie dużo lepsza.
Autor: Honorata Gawlas
Wielu marketerów uważa, że najlepsze customer experience jest wtedy, gdy odbiorca może osiągnąć swój cel w najprostszy, najszybszy i najmniej odstający od normy sposób. Niestety, często to jednak zbyt mało.
Autor: Karol Kieżel
Nie da się na sztywno zaplanować, którego konkretnie dnia wypuści się takie czy inne treści w danym medium. Sieć jest nieprzewidywalna, a marketing w mediach społecznościowych wymaga elastyczności.
Badania
Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Badania / artykuł z wydania drukowanego
Chcesz, żeby twoja marka była lubiana, a nawet kochana przez nabywców? Czy robisz wszystko, co trzeba, żeby taki efekt uzyskać? Jeśli nie masz pewności, po prostu posłuchaj klientów.
Autor: Katarzyna Czuchaj-Łagód
Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego
Branding kulturowy daje największe możliwości, aby stworzyć markę ikoniczną, ale nie jest on złotym środkiem do stworzenia marki pożądanej przez konsumentów.
Autor: Arkadiusz Mogiła, Mariusz Zaczyk
Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego
Automatyzację można wdrożyć na każdym etapie kampanii sprzedażowej, niezależnie od poziomu lejka czy dobranych touchpointów. Czas, jaki oszczędzamy na technikalia i optymalizację, możemy wtedy poświęcić na dopracowywanie ścieżki zakupowej czy analizę customer experience.
Autor: Kamila Fenik
Gdyby rzetelność przekazu była dla odbiorców kluczowa, to nie zawsze źródła najwyżej wypozycjonowane byłyby – jak to się dzieje od lat – najpopularniejsze.
Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak, Artur Roguski
Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Case study / artykuł z wydania drukowanego
Dwie kobiety o wspólnej wizji zapragnęły stworzyć markę z kategorii home decor. Co ciekawe, jedna z założycielek zażyczyła sobie, aby w nazwie pojawiła się litera „m”, ponieważ czuje do niej sympatię.
Autor: Agnieszka Okonek
Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego
Specjaliści z MediaKix obliczyli, że przeciętny użytkownik internetu spędza w mediach społecznościowych średnio 116 minut dziennie, czyli niemal 2 godziny! Robisz to nie tylko ty, robią to również twoi klienci. Dlaczego tego nie wykorzystać?
Autor: Monika Gawanowska
…to i tak warto nieco orientować się, co i jak. Poniżej w sposób maksymalnie praktyczny wyjaśniamy, o co chodzi we współpracy z influencerami na YT.
Autor: Kamil Bolek, Dominika Kucner
Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Narzędzia z Tematu Miesiąca: Big rock content – jak go tworzyć i wykorzystywać / artykuł z wydania drukowanego
Strony i portale contentowe traktowano kiedyś jak perły w koronie content marketingu, jak ideał mediów typu „owned”. Dziś ich blask przygasł, konkurencja opadła – co oznacza, że elastyczni marketerzy mogą wiele zyskać, decydując się na takie działanie.
Autor: Redakcja ze wsparciem eksperckim Grzegorza Millera
Oddawanie głosów w wyborach, podobnie jak wybory konsumenckie, w coraz większym stopniu podporządkowane jest budowaniu wspólnoty.
Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Felieton
Marketing, w odróżnieniu od opery mydlanej, nie kończy się nigdy… trzeba nieustająco opowiadać historię. I w dodatku musi to być never ending story.
Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego
Co zbadasz, jakie badania zamówisz, żeby odkryć przyczyny na przykład problemów z zyskiem i znaleźć pomysły na wyplątanie się z kłopotów?
Autor: Mariusz Ludwiński
Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego
Decydując się na badanie, firma nie musi dokładnie wiedzieć, o co i jak zapytać konsumenta czy partnera w biznesie. Ważniejsze jest uświadomienie sobie, po co dane badanie chcemy zrealizować. Reszta, czyli sposób realizacji badania i sformułowanie konkretnych pytań badawczych, leży po stronie agencji badawczej.
Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Badania / artykuł z wydania drukowanego
Prawie dwa koszyki na trzy są porzucane podczas e-zakupów, a najczęstsze powody to niespodziewane i za wysokie koszty dodatkowe (np. wysyłka), konieczność podania danych lub założenia profilu i brak chęci zakupu od samego początku.
O zmianie – czyli rebrandingu – należy pomyśleć wtedy, gdy komunikacja marki staje się 3 N: niejasna, nieaktualna lub nieadekwatna. Pokażę trzy sytuacje, które w każdym dziale marketingu powinny uruchomić sygnał alarmowy.
Autor: Maciej Sznitowski
Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Felieton
Pogłębiające się uzależnienie marketingu od technologii oraz metod badań empirycznych w socjologii może niepokoić. Jednak odwrotu nie ma.
Marketing w Praktyce nr 12 / 2018 / Narzędzia z Tematu Numeru: Jak optymalizować marketing / artykuł z wydania drukowanego
Wielu reklamodawców przykłada dużą wagę do grafiki, grup docelowych, budżetu. Ale z tekstami do reklam bywa gorzej. „No bo ludzie dziś nie czytają…”. I w efekcie reklamy nie są tak skuteczne, jak mogłyby być.
Autor: Natalia Jasiak