Start marka i reklama Rebranding wzmacniający siłę marki
Drukuj

NOWOŚĆ!
Szkolenie: Rebranding wzmacniający siłę marki – Maciej Sznitowski.

Termin szkolenia

(-)

dzień 1:  10:00 – 17:00
dzień 2:9:00 – 16:00

Miejsce szkolenia: Warszawa

Cena: 1690 zł

Trener szkolenia

dott-3-small Jeśli twoja marka w okresie ostatnich 3-4 lat nie przeprowadziła żadnego rebrandingu w sposób zaplanowany i strategiczny, to jej pozycja w oczach klientów i miejsce na rynku są słabsze niż mogłyby być. To grozi wystawieniem się na ryzyko dalszego spadku w świadomości klientów i stratami w sprzedaży. Konkurencja swoimi agresywnymi działaniami może nawet wyrzucić z rynku marki wyglądające na przestarzałe.

dott-3-small W ostatnim czasie wiele brandów zmieniło komunikacje, loga, produkty, pozycje strategiczne. A twoja marka? Wciąż jest taka sama jak trzy, cztery, pięć lat temu? Przemyślanym, starannie przygotowanym rebrandingiem możesz to zmienić!

dott-3-small Na szkoleniu dowiesz się, jak opracować i przeprowadzić pełny i skuteczny rebranding. Jeśli planujesz wkrótce rozpocząć prace nad takim projektem dla marki, którą zarządzasz, to podpowiemy ci, co trzeba koniecznie zrobić, a czego absolutnie unikać.

PROGRAM SZKOLENIA:  DZIEŃ 1

Rebranding marki

1. Rebranding rdzenia emocjonalnego. Jak i kiedy repozycjonować markę w umysłach konsumentów

  • Sześć podstawowych typów potrzeb konsumentów i sposoby ich identyfikowania (wg metod Jobs-To-Be-Done)
  • Piwot marki: wybór filara zapewniającego marce stabilność
  • Definiowanie Customer Value Proposition i wpisanie CVP w model biznesowy marki (wg Four-Box Business Model)

2. Rebranding pozycji strategicznej. Zmiana miejsca marki na rynku.

  • Cztery grupy kierunkowych działań: Odnowienie, Przebudowa, Rozbudowa, Zamiana. Przykładowe taktyki ich realizacji
  • Odkrywanie okazji: analiza trendów i mapowanie kluczowych white spaces dla marki
  • Strategia dwutorowego działania (Dual Transformation): równoległa zmiana obecnej pozycji i stworzenie pozycji całkowicie nowej

3. Rebranding produktów i usług. Wprowadzenie na rynek nowej oferty.

  • Innovation Matrix – cztery główne modele innowacji. Który z nich najlepiej rozwiąże problem twojej marki?
  • Disruption – destrukcja w poszukiwaniu innowacji

Rebranding komunikacji marki

4. Rebranding nazwy. Jak i kiedy zmieniać ten najważniejszy element marki

  • Pięć sytuacji, które alarmują, że należy przeprowadzić renaming
  • Osiem strategii tworzenia nowej nazwy

5. Rebranding tożsamości wizualnej. Odświeżanie wyglądu marki

  • Nowe logo to symbol zmian, ale nie zmiana symbolu
  • Key Visual i Key Message – nierozłączna para: komunikacja wizualna wymaga precyzyjnego komunikatu
  • -Werbalny Gwóźdź i Wizualny Młotek: jak zobrazować pozycjonowanie marki. Żelazna zasada spójnego brandingu
  • Moodboardy: obrazowanie osobowości marki. Proste i skuteczne narzędzie do określania stylistyki marki (Brand Style)

6. Rebranding komunikacji marketingowej. Korekta przekazu reklamowego i kanałów dotarcia

  • Co możemy zmienić w komunikacji marki: Komunikat, Kod, Kanał
  • Cztery N, które alarmują, że należy zmienić komunikat: Nieaktualny, Nieczytelny, Nieprecyzyjny, Nieatrakcyjny
  • Brand Voice: definiowanie stylu komunikacji marki metodą odwrotnej inżynierii

Blok praktycznych ćwiczeń warsztatowych

Na przykładach polskich i światowych case studies uczestnicy szkolenia nauczą się jak rozróżniać poszczególne typy rebrandingów, oceniać ich zasadność i przewidywać efekty. Zdobędą także wiedzę niezbędna dla sprawnego monitorowania rynku w zakresie rebrandingu marek konkurencji.

 

PROGRAM SZKOLENIA: DZIEŃ 2

Planowanie, Implementacja, Komunikacja rebrandingu

1. Planowanie zmian w strategii rebrandingu

  • Diagnoza: Jak trafnie ocenić, które elementy marki wymagają pilnych zmian, gdyż nie realizują swojego potencjału lub wręcz powodują szkody - Podejście: Dobieranie odpowiednich rozwiązań dla zdiagnozowanych zagrożeń - Działanie: Tworzenie skutecznego planu działań naprawczych

2. Rebranding Do It Yourself – ćwiczenia warsztatowe

W tym bloku czasowym uczestnicy szkolenia będą pracować nad rebrandingiem swoich marek. Pod kierunkiem trenera przeprowadzą ocenę sytuacji, w jakiej się one obecnie znajdują, dobiorą najlepsze rozwiązania i zaplanują niezbędne działania. Wspólnie stworzą także zarys strategii brandingowych dla marek współuczestników.

3. Jak rozpoznawać zagrożenia w procesie rebrandingowym i im zapobiegać

  • Wykorzystanie efektu Wypychania, Odpychania, Przyciągania i Przywiązania
  • Wzorcowa komunikacja z kierownictwem firmy (CEO, CMO, CFO, CSO, COO, CTO)
  • Najczęstsze błędy poznawcze, które mogą zakłócić przebieg rebrandingu marki
  • Wartość dodana: Jak zmaksymalizować wewnętrzne i zewnętrzne korzyści płynące z dobrze zaprojektowanego procesu rebrandingowego

4. Finał: Implementacja zmian. Komunikacja rebrandingu

  • Story rebrandingowe: tworzenie zbioru gotowych odpowiedzi na pytania „dlaczego?” i „po co?”
  • Komunikacja wewnętrzna: debata jako recepta na nieuzasadnioną krytykę i rola decyzji odłożonych w czasie jako tłumika negatywnych emocji
  • Komunikacja zewnętrzna: jak nie zepsuć wszystkiego na ostatniej prostej. Dobre i złe praktyki prezentacji rebrandingu klientom, kontrahentom i innym interesariuszom

5. Indywidualne wskazówki trenera dla uczestników warsztatu. Rozdanie certyfikatów ukończenia szkolenia.

 

 
 

Rebranding wzmacniający siłę marki.

Miejsce szkolenia: Warszawa

Do podanej ceny szkolenia 1690 zł należy doliczyć podatek VAT - 23%

 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij