Marketing w Praktyce
Jeśli mailing nie wyświetla się poprawnie, kliknij tutaj
Obrazek główny Gdy robi się gorąco, nie wystawiaj marki na ryzyko! Chyba każdy z nas doświadczył w pracy zdarzeń niespodziewanych, zaskakujących,  rzucających na kolana. A które, po chwili namysłu, okazały się wytłumaczalne i nawet przewidywalne.

Takie sytuacje "nieprzewidywalne - przewidywalne" świetnie tłumaczy teoria Czarnego Łabędzia, w której istotną rolę odgrywa indyk.

W listopadowym "Marketingu w Praktyce" znajdziecie 7 praktycznych rad opartych na przemyśleniach Nissama Taleba, filozofa, doradcy MFW i swego czasu handlowca, twórcy tej intrygującej teorii. Oto 2 z nich:

Eliminuj ryzykantów z brandingu!

Nie pozwalaj komuś czekającemu na premię od sprzedaży zarządzać marką w czasie kryzysu. Jest prawdopodobne, że będzie omijał wszystkie zabezpieczenia, by tylko wykazać się zyskiem. W brandingu, gdy robi się gorąco, powinna obowiązywać zasada chroń markę, a nie wystawiaj ją na ryzyko!

Dobra chemia, a nie pobożne życzenia!

Nie warto inwestować dużych nakładów w koncepty marketingowe, które od początku nie rokują pojawienia się tzw. chemii z odbiorcą. Nie wierz, że konsekwencja i kampania marketingowa załatwi sprawę - niestety nie załatwi!

Myślał indyk o niedzieli...

Swoją teorię Taleb zobrazował tak: indyk codziennie przez wiele miesięcy karmiony nabywa niezłomnego przekonania o tym, że tak będzie zawsze. Nie spodziewa się dnia, w którym hodowca przychodzi i kończy jego żywot...

Marketing w Praktyce 11.2012

Myśl z wyprzedzeniem o swoich umiejętnościach i wyzwaniach w pracy!

Zobacz

aktualny numer i zamów prenumeratę!

W "Marketingu w Praktyce" 11/2012 polecamy także cykl artykułów o psychologii reklamy, przydatne w codziennej pracy warsztaty marketingowe oraz case study "Chcemy 20 proc. zamówień więcej!".