Spis treści wydania drukowanego MwP 1/2014
Tematu numeru: Wsparcie sprzedaży w B2B
-
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Motywuj, nagradzaj, komunikuj
Cezary Hurka
Pod powierzchnią tego, co widzi konsument – uczestnik programu lojalnościowego na stacji benzynowej, w hipermarkecie czy kawiarni, odbywa się wściekła walka o lojalność… partnerów biznesowych. O tej walce konsumenci często nie mają pojęcia.
-
Jak grać z klientem B2B
Justyna Skorupska, Mateusz Falkowski
Oczekiwania klienta względem składania zamówienia w imieniu firmy, w której pracuje, nie różnią się zbytnio od tych, które towarzyszą zwykłym zakupom internetowym. Najważniejszą różnicą jest to, że zamiast jednego produktu zamawia np. sto.
-
Krótko, szybko, ciekawie
Andrzej Ogonowski, Anna Isakow
Działania komunikacyjne kierowane do klientów biznesowych niektórzy specjaliści określają mianem marketingu snajperskiego dla podkreślenia wyzwania, z jakim wiąże się skuteczne dotarcie do odpowiednich osób. Klient biznesowy to przecież profesjonalista. Jego wymagania są więc wyższe, a ocena komunikacji marketingowej, skierowanych do niego działań bardziej krytyczna niż przeciętnego konsumenta.
-
Różny biznes, różne eventy
Maciej Ledzion
Komunikacja z klientami biznesowymi jest wymagająca. Nie wszystkie rodzaje eventów stanowią jej opłacalne i skuteczne narzędzie. Najlepiej w tej kwestii polegać na profesjonalnym zespole ludzi zaangażowanych w interakcję.
-
Komunikuj tak, by się nie oparli!
Filip Kłodawski
E-mail marketing skierowany do firm jest skuteczny, gdy generuje wysoki wskaźnik Click to Open Rate. Aby osiągnąć oczekiwany efekt, trzeba mieć sporą wiedzę i włożyć w przygotowanie e-mailingu wiele staranności. Nie ma tu drogi na skróty!
-
Bądź widoczny blisko i daleko
Agata Marczewska, Dominika Walczak
Odpowiednio opracowana strategia zagospodarowania widoczności w internecie gwarantuje dotarcie z marką do dowolnego internauty zainteresowanego np. kupnem samochodu. Istnieją dwie strategie widoczności marki online.
-
ANALIZY:
-
Krótko markom pamiętamy
Michał Olbrychowski
Chciałbym, aby marki, które grają nieczysto, traciły klientów, a te dobre rosły w siłę. Jak pokazuje wiele przykładów, niestety na razie pozostaje to w sferze życzeń.
-
Wpuszczenie do smartfona
Andrzej Olekiewicz
Gdy rozumiemy po co, gdy widzimy wartość dla siebie, to bardzo szybko uczymy się wykorzystywać telefon, by sprawdzać ceny w innych sklepach czy też pytać znajomych o opinię w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach.
-
Zmysły na zakupach
Tomasz Soluch, Anna Stężycka
Sklep, punkt usługowy czy salon sprzedaży są miejscami, w których zapada ostateczna decyzja o zakupie. Konsument może wybrać nasz produkt, ale może też z niego zrezygnować na rzecz innej oferty i to niekoniecznie z powodu jakościowych różnic. Badania eyetrackingowe pomagają wyjaśnić, dlaczego niektóre produkty trafiają do koszyka, a inne nie.
-
Smak na podróże
Anna Proszowska-Sala
Ciekawość świata i ludzi oraz chęć kosztowania wyśmienitych potraw sprawiły, że powstał szczególny sposób podróżowania – turystyka kulinarna. Stała się swoistym fenomenem. Polska w tym obszarze mogłaby mieć wiele do zaoferowania zarówno dla krajowego, jak i zagranicznego turysty.
-
Kobieta hybrydowa i facet z dzieckiem
Magdalena Rzepka, Anna Roman
Do coraz bardziej popularnego wzorca kobiety „wszechrobiącej” muszą się ustosunkować mężczyźni. Czasem może to powodować zagubienie i niektórzy mogą mieć problemy z redefinicją siebie i swojej pozycji w związku.
-
OPINIE:
-
Mobile straszy
Karolina Gołaś
Technologia rozpoznawania obrazu zachęca klientów do zakupu online. Czy w tej nowej handlowej rzeczywistości sklepy w realu nie staną się tylko wystawami, niczym galerie z luksusowym towarem lub podmiotami rozpaczliwie walczącymi na ceny z konkurencją działającą w sieci?
-
Para w gwizdek
Karolina Rygalska
Jestem przekonana, że każdy z nas co najmniej raz w roku zadaje sobie pytanie, w jakim obszarze marketingu tkwi największy potencjał do poprawy. Według mnie najczęściej w shopper marketingu.
-
NARZĘDZIA:
-
O wydobywaniu się z e dołka
Tomasz Karwatka
Gdy projekt wchodzi w dołek, większość osób wycofuje się z inwestycji i wraca na bezpieczną pozycję. Niestety, wtedy biznes pozostaje niewielki i raczej nie przetrwa w starciu z liderami.
-
Jak ugryźć crowdsourcing?
Katarzyna Kandefer-Winter, Tomasz Winter
Wydawać by się mogło, że takie firmy jak Lego to dinozaury w świecie zabawek. Okazuje się jednak, że marka działa jak zwinny kameleon i potrafi skutecznie konkurować w erze gier komputerowych. Wykorzystuje crowdsourcing, by angażować tysiące fanów do rozwoju pomysłów i produktów.
-
Mapa pozytywnych doświadczeń
Artur Belka
Przedstawiona metodologia projektowania wizerunku marek i produktów na każdym etapie styku z konsumentem jest szeroko stosowana w świecie. Sprawdza się dobrze w przypadku projektowania nowych rozwiązań, a także przy pracach nad face liftingiem rozwiązań istniejących.
-
Lead tanio wygeneruj
Monika Modzelewska
Niezależnie od branży każda firma poszukuje jak najkorzystniejszych rozwiązań rynkowych pozwalających na powiększenie grona wiernych klientów. Jaka metoda będzie najefektywniejsza?
-
Koszyk bardziej przyjazny
Michał Hryniszyn
Klient sklepu internetowego dodaje produkt do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje transakcji – zatrzymuje się na jednym z etapów realizacji zamówienia i nie przechodzi do kolejnego. Co w tej sytuacji można i trzeba zrobić?
-
Kampania z listą produktów
Anna Wielgus
Od przeszło miesiąca polscy reklamodawcy mogą korzystać z nowego formatu reklamowego Google’a – reklam PLA (Product Listing Ads). Pojawiają się one w prawym górnym rogu wyników wyszukiwania, razem z linkami sponsorowanymi lub samodzielnie. Docelowo będzie je można również oglądać bezpośrednio nad wynikami wyszukiwania.
-
RAPORT:
-
Inspirująca spryto-wiedza
Barbara Frątczak-Rudnicka, Joanna Aleksandrowicz
Jak poznać, co w niedalekiej przyszłości będzie wyznaczać kierunki rozwoju wzornictwa opakowań, a co okaże się ślepą uliczką? Jak odróżnić trend od chwilowej mody? By odpowiedzieć na te pytania, przeprowadziliśmy interdyscyplinarne badanie. W jego wyniku wyłoniliśmy 7 istotnych już teraz trendów.
-
CASE STUDY:
-
INSIGNIA/Bosch. Gotowanie z product placement
Anna Kiljan
Moda na gotowanie obecna jest we wszystkich mediach. Ten trend wykorzystują również marketerzy w planowaniu kampanii promocyjnych, jak kampania blenderów i mikserów marki Bosch.
-
DDB Warszawa/Policja. Aplikacja do tropienia przestępców
Anna Ćwiklińska
Jest to pierwsza na świecie aplikacja ułatwiająca zapamiętywanie twarzy poszukiwanych przestępców. Jest na bieżąco uaktualnianą bazą danych, można więc szybko sprawdzić, kto i za co jest poszukiwany.
-
TBWA\TEQUILA Durex. Niewinne seksowne hakowanie
Andrzej Rogoń
Love Hacker to narzędzie, które zaskakiwało i przypominało zhakowanemu o jego lepszej połowie. Stanowi niecodzienny pomysł na prezent.
-
Peppermint/ Fundacja Dzieci Niczyje. Dobre słowo z wyszukiwarki
Bartek Cymer
W akcji Peppermint dla Fundacji Dzieci Niczyje tradycyjny nośnik treści sprzedażowych – wyszukiwarka – stał się nośnikiem treści edukacyjnych, wpływających na zmianę postaw i przyzwyczajeń.
-
SMSAPI/ Centrum Kredytowo-Ubezpieczeniowe. Rekord efektywności
Andrzej Ogonowski, Anna Isakow
Jedną z najskuteczniejszych kampanii SMS zrealizowanych w 2013 roku była akcja promocyjna niewielkiego biura kredytowo-ubezpieczeniowego ze Śremia (woj. wielkopolskie), która osiągnęła aż 80-procentowy (!) odzew ze strony klientów w zaledwie kilka godzin.
-
H7/HUSH Warsaw. Kreowanie wizerunku projektantów mody
Sylwia Mendyk
Zadaniem było opracowanie strategii komunikacji dla HUSH Warsaw tak, by stali bywalcy bez problemu, mimo innej nazwy, rozpoznali swoją ulubioną imprezę modową. Równocześnie nowy wizerunek – profesjonalny i świeży – miał przyciągnąć nowe osoby.
-
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Rzetelnie i bez ściemy
Jan Hartman
W sferze B2B nie należy dać się zwieść jej rzekomemu niepodobieństwu do B2C. Tu w szczególny sposób liczą się reputacja i wiarygodność
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO