Start MwP Spis treści MwP 1/2014
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 1/2014

obrazek

Tematu numeru: Wsparcie sprzedaży w B2B

  • ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

     
  • Motywuj, nagradzaj, komunikuj

    Cezary Hurka

    Pod powierzchnią tego, co widzi konsument – uczestnik programu lojalnościowego na stacji benzynowej, w hipermarkecie czy kawiarni, odbywa się wściekła walka o lojalność… partnerów biznesowych. O tej walce konsumenci często nie mają pojęcia.

  • Jak grać z klientem B2B

    Justyna Skorupska, Mateusz Falkowski

    Oczekiwania klienta względem składania zamówienia w imieniu firmy, w której pracuje, nie różnią się zbytnio od tych, które towarzyszą zwykłym zakupom internetowym. Najważniejszą różnicą jest to, że zamiast jednego produktu zamawia np. sto.

  • Krótko, szybko, ciekawie

    Andrzej Ogonowski, Anna Isakow

    Działania komunikacyjne kierowane do klientów biznesowych niektórzy specjaliści określają mianem marketingu snajperskiego dla podkreślenia wyzwania, z jakim wiąże się skuteczne dotarcie do odpowiednich osób. Klient biznesowy to przecież profesjonalista. Jego wymagania są więc wyższe, a ocena komunikacji marketingowej, skierowanych do niego działań bardziej krytyczna niż przeciętnego konsumenta.

  • Różny biznes, różne eventy

    Maciej Ledzion

    Komunikacja z klientami biznesowymi jest wymagająca. Nie wszystkie rodzaje eventów stanowią jej opłacalne i skuteczne narzędzie. Najlepiej w tej kwestii polegać na profesjonalnym zespole ludzi zaangażowanych w interakcję.

  • Komunikuj tak, by się nie oparli!

    Filip Kłodawski

    E-mail marketing skierowany do firm jest skuteczny, gdy generuje wysoki wskaźnik Click to Open Rate. Aby osiągnąć oczekiwany efekt, trzeba mieć sporą wiedzę i włożyć w przygotowanie e-mailingu wiele staranności. Nie ma tu drogi na skróty!

  • Bądź widoczny blisko i daleko

    Agata Marczewska, Dominika Walczak

    Odpowiednio opracowana strategia zagospodarowania widoczności w internecie gwarantuje dotarcie z marką do dowolnego internauty zainteresowanego np. kupnem samochodu. Istnieją dwie strategie widoczności marki online.

  • ANALIZY:

     
  • Krótko markom pamiętamy

    Michał Olbrychowski

    Chciałbym, aby marki, które grają nieczysto, traciły klientów, a te dobre rosły w siłę. Jak pokazuje wiele przykładów, niestety na razie pozostaje to w sferze życzeń.

  • Wpuszczenie do smartfona

    Andrzej Olekiewicz

    Gdy rozumiemy po co, gdy widzimy wartość dla siebie, to bardzo szybko uczymy się wykorzystywać telefon, by sprawdzać ceny w innych sklepach czy też pytać znajomych o opinię w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach.

  • Zmysły na zakupach

    Tomasz Soluch, Anna Stężycka

    Sklep, punkt usługowy czy salon sprzedaży są miejscami, w których zapada ostateczna decyzja o zakupie. Konsument może wybrać nasz produkt, ale może też z niego zrezygnować na rzecz innej oferty i to niekoniecznie z powodu jakościowych różnic. Badania eyetrackingowe pomagają wyjaśnić, dlaczego niektóre produkty trafiają do koszyka, a inne nie.

  • Smak na podróże

    Anna Proszowska-Sala

    Ciekawość świata i ludzi oraz chęć kosztowania wyśmienitych potraw sprawiły, że powstał szczególny sposób podróżowania – turystyka kulinarna. Stała się swoistym fenomenem. Polska w tym obszarze mogłaby mieć wiele do zaoferowania zarówno dla krajowego, jak i zagranicznego turysty.

  • Kobieta hybrydowa i facet z dzieckiem

    Magdalena Rzepka, Anna Roman

    Do coraz bardziej popularnego wzorca kobiety „wszechrobiącej” muszą się ustosunkować mężczyźni. Czasem może to powodować zagubienie i niektórzy mogą mieć problemy z redefinicją siebie i swojej pozycji w związku.

  • OPINIE:

     
  • Mobile straszy

    Karolina Gołaś

    Technologia rozpoznawania obrazu zachęca klientów do zakupu online. Czy w tej nowej handlowej rzeczywistości sklepy w realu nie staną się tylko wystawami, niczym galerie z luksusowym towarem lub podmiotami rozpaczliwie walczącymi na ceny z konkurencją działającą w sieci?

  • Para w gwizdek

    Karolina Rygalska

    Jestem przekonana, że każdy z nas co najmniej raz w roku zadaje sobie pytanie, w jakim obszarze marketingu tkwi największy potencjał do poprawy. Według mnie najczęściej w shopper marketingu.

  • NARZĘDZIA:

     
  • O wydobywaniu się z e dołka

    Tomasz Karwatka

    Gdy projekt wchodzi w dołek, większość osób wycofuje się z inwestycji i wraca na bezpieczną pozycję. Niestety, wtedy biznes pozostaje niewielki i raczej nie przetrwa w starciu z liderami.

  • Jak ugryźć crowdsourcing?

    Katarzyna Kandefer-Winter, Tomasz Winter

    Wydawać by się mogło, że takie firmy jak Lego to dinozaury w świecie zabawek. Okazuje się jednak, że marka działa jak zwinny kameleon i potrafi skutecznie konkurować w erze gier komputerowych. Wykorzystuje crowdsourcing, by angażować tysiące fanów do rozwoju pomysłów i produktów.

  • Mapa pozytywnych doświadczeń

    Artur Belka

    Przedstawiona metodologia projektowania wizerunku marek i produktów na każdym etapie styku z konsumentem jest szeroko stosowana w świecie. Sprawdza się dobrze w przypadku projektowania nowych rozwiązań, a także przy pracach nad face liftingiem rozwiązań istniejących.

  • Lead tanio wygeneruj

    Monika Modzelewska

    Niezależnie od branży każda firma poszukuje jak najkorzystniejszych rozwiązań rynkowych pozwalających na powiększenie grona wiernych klientów. Jaka metoda będzie najefektywniejsza?

  • Koszyk bardziej przyjazny

    Michał Hryniszyn

    Klient sklepu internetowego dodaje produkt do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje transakcji – zatrzymuje się na jednym z etapów realizacji zamówienia i nie przechodzi do kolejnego. Co w tej sytuacji można i trzeba zrobić?

  • Kampania z listą produktów

    Anna Wielgus

    Od przeszło miesiąca polscy reklamodawcy mogą korzystać z nowego formatu reklamowego Google’a – reklam PLA (Product Listing Ads). Pojawiają się one w prawym górnym rogu wyników wyszukiwania, razem z linkami sponsorowanymi lub samodzielnie. Docelowo będzie je można również oglądać bezpośrednio nad wynikami wyszukiwania.

  • RAPORT:

     
  • Inspirująca spryto-wiedza

    Barbara Frątczak-Rudnicka, Joanna Aleksandrowicz

    Jak poznać, co w niedalekiej przyszłości będzie wyznaczać kierunki rozwoju wzornictwa opakowań, a co okaże się ślepą uliczką? Jak odróżnić trend od chwilowej mody? By odpowiedzieć na te pytania, przeprowadziliśmy interdyscyplinarne badanie. W jego wyniku wyłoniliśmy 7 istotnych już teraz trendów.

  • CASE STUDY:

     
  • INSIGNIA/Bosch. Gotowanie z product placement

    Anna Kiljan

    Moda na gotowanie obecna jest we wszystkich mediach. Ten trend wykorzystują również marketerzy w planowaniu kampanii promocyjnych, jak kampania blenderów i mikserów marki Bosch.

  • DDB Warszawa/Policja. Aplikacja do tropienia przestępców

    Anna Ćwiklińska

    Jest to pierwsza na świecie aplikacja ułatwiająca zapamiętywanie twarzy poszukiwanych przestępców. Jest na bieżąco uaktualnianą bazą danych, można więc szybko sprawdzić, kto i za co jest poszukiwany.

  • TBWA\TEQUILA Durex. Niewinne seksowne hakowanie

    Andrzej Rogoń

    Love Hacker to narzędzie, które zaskakiwało i przypominało zhakowanemu o jego lepszej połowie. Stanowi niecodzienny pomysł na prezent.

  • Peppermint/ Fundacja Dzieci Niczyje. Dobre słowo z wyszukiwarki

    Bartek Cymer

    W akcji Peppermint dla Fundacji Dzieci Niczyje tradycyjny nośnik treści sprzedażowych – wyszukiwarka – stał się nośnikiem treści edukacyjnych, wpływających na zmianę postaw i przyzwyczajeń.

  • SMSAPI/ Centrum Kredytowo-Ubezpieczeniowe. Rekord efektywności

    Andrzej Ogonowski, Anna Isakow

    Jedną z najskuteczniejszych kampanii SMS zrealizowanych w 2013 roku była akcja promocyjna niewielkiego biura kredytowo-ubezpieczeniowego ze Śremia (woj. wielkopolskie), która osiągnęła aż 80-procentowy (!) odzew ze strony klientów w zaledwie kilka godzin.

  • H7/HUSH Warsaw. Kreowanie wizerunku projektantów mody

    Sylwia Mendyk

    Zadaniem było opracowanie strategii komunikacji dla HUSH Warsaw tak, by stali bywalcy bez problemu, mimo innej nazwy, rozpoznali swoją ulubioną imprezę modową. Równocześnie nowy wizerunek – profesjonalny i świeży – miał przyciągnąć nowe osoby.

  • FELIETON MARKETINGOWY:

     
  • Rzetelnie i bez ściemy

    Jan Hartman

    W sferze B2B nie należy dać się zwieść jej rzekomemu niepodobieństwu do B2C. Tu w szczególny sposób liczą się reputacja i wiarygodność

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij