Start MwP Spis treści MwP 2/2014
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 2/2014

obrazek

Tematu numeru: Design thinking w marketing

  • ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

     
  • Otwieranie się na kreatywność

    Katarzyna Talaga-Korcz

    Do efektywnego generowania pomysłów wystarczy zaangażowanie i otwarte podejście. Najważniejsze to chcieć i nie przywiązywać się do swoich idei, a otworzyć się na testowanie, sprawdzanie, ulepszanie.

  • Pułapki co-creation

    Magda Mielczarek, Anna Rzeźnik

    Współpraca z konsumentem w budowaniu marki ma duży potencjał. Ale trzeba pamiętać, że dziś wyzwaniem jest nie tyle zdecydowanie się na działania co-creation, ile uniknięcie drobnych pułapek, które czają się na różnych etapach pracy nad projektem.

  • Zagadka Doliny Krzemowej

    Łukasz Liebersbach

    Skąd w tym regionie tyle innowacji? Jakie są składniki eliksiru, który napędza tamtejsze firmy? Wiele już zostało napisane o czynnikach sukcesu Doliny Krzemowej.

  • Pomyśl i zrób to sam!

    Marcin Piotrowski

    Klasyczny sposób tworzenia produktów i usług zakłada eksperckie projektowanie docelowych rozwiązań. Jak można podejść do tego inaczej? Po prostu połączyć ze sobą część badawczą i projektową. Włączyć w proces projektowy swoich użytkowników końcowych. Zachęcam.

  • Łódzkie: Huston, mamy problem

    Grzegorz Kosson

    Przywołuję przykład pierwszej polskiej marki terytorialnej, która świadomie wykorzystuje myślenie projektowe do rozwiązania wrażliwych problemów lokalnych. Czy Łódzkie stanie się ziemią obiecaną dla rodzimych liderów design thinking?

  • Okiem stratega

    Bartłomiej Juszczyk

    Design thinking nie powinien spowodować, że zapomni się o klasycznym podejściu do projektowania strategii, gdzie praca głównie opiera się na żmudnym analizowaniu danych.

  • Trafność i prostota

    Robert Kozielski

    Narzekamy, że jesteśmy trybikami w wielkich korporacyjnych maszynach. Frustracja narasta. Pracownicy firm tęsknią za pracą, w której widzą sens. Klienci oczekują rozwiązań, które nie będą fasadowe, ale w realny sposób wpłyną na wygodę ich życia. Design tinking i co-creation są powrotem do tych ważnych pytań i prowadzą do rozwiązań, których siłą jest trafność i prostota.

  • Wzmacnia firmy i ludzi

    Iwona Gasińska-Mulczyńska

    W tym tkwi siła tej metody. Budowanie marki staje się pretekstem, zastrzykiem wielkiej mocy dla zarządzających przedsiębiorstwem. Metoda design thinking wzmacnia firmy, ale przede wszystkim wzmacnia ludzi wewnętrznie. Jak powiedział David Kelly – zwraca ludziom kreatywność, którą zabrała im szkoła.

  • NARZĘDZIA:

     
  • Opowieści rynkowe sprzedają

    Michał Celmerowski

    Są tysiące powodów, ze względu na które warto korzystać ze storytellingu. Ale ja skoncentruję się na sześciu przyczynach, które sprawiają, że trudno sobie wyobrazić, by można się było dziś bez tej techniki obejść.

  • Polubić firmę, polubić klientów

    Krzysztof Grzyb

    Jak wiele firm na świecie stawia sobie za cel uszczęśliwianie swoich klientów? Wszystkim z pewnością zależy na ich satysfakcji, ale czy dziś, w czasach ostrej walki o klienta, to wystarczy?

  • Mobilni kupują blisko

    Tomasz Zywer

    Rozwiązania łączące mobile i location oraz wykorzystujące naszą skłonność do kupowania w najbliższym otoczeniu mogą w największym stopniu pomóc w promocji oferty małych i średnich firm. Jednocześnie odpowiednio przygotowana i wdrożona strategia tego typu może się sprawdzić również w dużych firmach.

  • Jak obsługiwać wirtualnych

    Martyna Szuta

    Konsument oczekuje kontaktu z marką wtedy, kiedy chce, gdzie chce i w jaki sposób chce. W naturalny sposób szuka tego kontaktu w social mediach. Należy wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom. Utrata klienta spowodowana błędami client service i nieobecnością tam, gdzie oczekuje kontaktu, jest bolesna.

  • Koszty firmy w social mediach

    Małgorzata Kulka

    Usługi związane z social mediami są świadczone przez tak różne podmioty, że rozbieżności pomiędzy poszczególnymi wycenami mogą wynosić nawet kilka tysięcy złotych. Temat jest niestety słabo znany wśród potencjalnych odbiorców takich usług. Przyjrzyjmy się więc zagadnieniu bliżej.

  • Nos do zakupów

    Paweł Soluch

    Spore korzyści dla handlu płyną z decyzji o wykorzystaniu w miejscach sprzedaży stymulatorów zapachowych. Odpowiednie aromaty wpływają na zwiększenie wydawanych kwot i powodują, że klient spędza więcej czasu na oglądaniu oferty pachnącego miło sklepu.

  • Piękne słowo „premia”

    Maciej Kraus, Krzysztof Boś

    Wiele firm, aby poprawić swą konkurencyjność, zastanawia się nad wprowadzeniem systemu motywacyjnego dla pracowników. W jaki sposób to zrobić? Wyniki badań przeprowadzonych przez Fern Partners posłużyły do sformułowania konkretnych wniosków.

  • ANALIZY:

     
  • Licz przyjaciół, nie wskaźniki

    Artur Noga-Bogomilski

    Do lamusa odchodzą wskaźniki marketingowe oparte na tradycyjnym lejku. Wyzwaniem staje się zarządzanie marką w kontekście relacji, jaką ona buduje z obecnymi i potencjalnymi klientami.

  • Y warte zabiegów

    Mateusz Gordon

    Pokolenie Y z jednej strony ma potencjał zakupowy (dochody), z drugiej zaś doskonale przyswoiło sobie reguły handlu w sieci, ma narzędzia temu służące i sięga z upodobaniem po urządzenia mobilne.

  • Mobile trendy – jeszcze szybciej!

    Magdalena Nowak, Anna Kaliska, Piotr Biegun

    Klient jest teraz podłączony do sieci non stop i oczekuje przede wszystkim natychmiastowej reakcji na swoje problemy. Toteż przybywa aplikacji i gadżetów elektronicznych. Przewidywany jest wzrost automatyzacji w mobile´u.

  • Satysfakcja w chmurze

    Marcin Grygielski

    Chmura, czyli model udostępniania zasobów informatycznych poprzez sieć w formie abonamentowej usługi, to prostota i wygoda dla użytkownika. Kupuje bowiem tylko funkcje, których w danym momencie potrzebuje. W dowolnym momencie może zrezygnować z części usługi lub zwiększyć jej zakres.

  • Miasta jak magnes

    Bartosz Kotowicz

    Proces urbanizacji jest faktem. Jak wskazują wszelkie prognozy to właśnie miasta będą w najbliższej przyszłości odgrywały kluczową rolę na mapie świata. Rozpoznawalność to napływ turystów i inwestorów. Warto więc być silną marką. Jak wyglądają kulisy brandingu miejsc?

  • OPINIA:

     
  • Big szansa

    Tomasz Lechowicz

    Big Data dawno stała się faktem. Wyzwaniem wciąż jest jednak umiejętne spożytkowanie danych, a w praktyce – szybkie przetwarzanie tych informacji, które można za pomocą właściwych narzędzi analitycznych zastosować w biznesie lub innych dziedzinach życia.

  • WARSZTATY:

     
  • Remarketing – druga szansa marketera

    Aneta Mondry-Gałecka

    Remarketing to jedna z nowszych funkcji oferowanych przez Google do prowadzenia działań reklamowych. Na tyle nieskomplikowana, że warto samodzielnie z niej skorzystać.

  • CASE STUDY:

     
  • Torf Corporation – Fabryka Leków/tołpa. O pielęgnacji kupowania mniej

    Agnieszka Pełka-Szajowska

    Zmieniliśmy strategię, język i design. Przez cały rok propagowaliśmy ideę, by kupować mniej i racjonalniej. Cieszymy się z Kreatury 2013 za najlepszą kampanię reklamowa w Polsce. Ale szczerze mówiąc, bardziej byśmy się cieszyli, gdyby więcej ludzi kupowało mniej.

  • Imago, Neinver/PKP Nowa twarz dworcowego brutala

    Waldemar Szymczyk

    Zadanie było trudne. Jak zakomunikować mieszkańcom Katowic, że mają zbudowany de facto od podstaw dworzec PKP, a jednocześnie nie zdenerwować obrońców starego budynku, który uchodził za perełkę architektury brutalistycznej? „Złoty Spinacz 2013” w kategorii event komercyjny pokazuje, że to się udało.

  • Marketing Wizards/Złote Wyprzedaże. Jak zdobyć 1,8 mln użytkowników

    Karol Misztal

    Klub zakupowy Złote Wyprzedaże, działający w segmencie fashion, za pomocą kampanii reklamowej w internecie chce objąć pozycję lidera. Cel osiągnie, jeśli szybko zbuduje potężną bazę klientów.

  • Practum Consulting/Frisco.pl. Wizerunek wyskanowany w metrze

    Kinga Szkutnik, Anna Omelańska

    Po raz pierwszy w Polsce został uruchomiony wirtualny supermarket w metrze. Ściany peronów stacji Centrum zostały wyklejone plakatami przypominającymi półki sklepowe Frisco.pl. Skanując smartfonem kody kreskowe produktów, można było podczas oczekiwania na metro zrobić zakupy z dostawą wprost do domu.

  • FELIETON MARKETINGOWY:

     
  • Marketing pełną gębą

    Jan Hartman

    Marzy się uczonym jakaś uniwersalna supermetoda rozwiązywania wszystkich problemów i zagadek. Tworzenie wizji takiej metody przypomina do dziś gonienie króliczka. Króliczkiem jest Eureka!

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij