Spis treści wydania drukowanego MwP 2/2014
Tematu numeru: Design thinking w marketing
-
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Otwieranie się na kreatywność
Katarzyna Talaga-Korcz
Do efektywnego generowania pomysłów wystarczy zaangażowanie i otwarte podejście. Najważniejsze to chcieć i nie przywiązywać się do swoich idei, a otworzyć się na testowanie, sprawdzanie, ulepszanie.
-
Pułapki co-creation
Magda Mielczarek, Anna Rzeźnik
Współpraca z konsumentem w budowaniu marki ma duży potencjał. Ale trzeba pamiętać, że dziś wyzwaniem jest nie tyle zdecydowanie się na działania co-creation, ile uniknięcie drobnych pułapek, które czają się na różnych etapach pracy nad projektem.
-
Zagadka Doliny Krzemowej
Łukasz Liebersbach
Skąd w tym regionie tyle innowacji? Jakie są składniki eliksiru, który napędza tamtejsze firmy? Wiele już zostało napisane o czynnikach sukcesu Doliny Krzemowej.
-
Pomyśl i zrób to sam!
-
Łódzkie: Huston, mamy problem
Grzegorz Kosson
Przywołuję przykład pierwszej polskiej marki terytorialnej, która świadomie wykorzystuje myślenie projektowe do rozwiązania wrażliwych problemów lokalnych. Czy Łódzkie stanie się ziemią obiecaną dla rodzimych liderów design thinking?
-
Okiem stratega
Bartłomiej Juszczyk
Design thinking nie powinien spowodować, że zapomni się o klasycznym podejściu do projektowania strategii, gdzie praca głównie opiera się na żmudnym analizowaniu danych.
-
Trafność i prostota
Robert Kozielski
Narzekamy, że jesteśmy trybikami w wielkich korporacyjnych maszynach. Frustracja narasta. Pracownicy firm tęsknią za pracą, w której widzą sens. Klienci oczekują rozwiązań, które nie będą fasadowe, ale w realny sposób wpłyną na wygodę ich życia. Design tinking i co-creation są powrotem do tych ważnych pytań i prowadzą do rozwiązań, których siłą jest trafność i prostota.
-
Wzmacnia firmy i ludzi
Iwona Gasińska-Mulczyńska
W tym tkwi siła tej metody. Budowanie marki staje się pretekstem, zastrzykiem wielkiej mocy dla zarządzających przedsiębiorstwem. Metoda design thinking wzmacnia firmy, ale przede wszystkim wzmacnia ludzi wewnętrznie. Jak powiedział David Kelly – zwraca ludziom kreatywność, którą zabrała im szkoła.
-
Opowieści rynkowe sprzedają
Michał Celmerowski
Są tysiące powodów, ze względu na które warto korzystać ze storytellingu. Ale ja skoncentruję się na sześciu przyczynach, które sprawiają, że trudno sobie wyobrazić, by można się było dziś bez tej techniki obejść.
-
Polubić firmę, polubić klientów
Krzysztof Grzyb
Jak wiele firm na świecie stawia sobie za cel uszczęśliwianie swoich klientów? Wszystkim z pewnością zależy na ich satysfakcji, ale czy dziś, w czasach ostrej walki o klienta, to wystarczy?
-
Mobilni kupują blisko
Tomasz Zywer
Rozwiązania łączące mobile i location oraz wykorzystujące naszą skłonność do kupowania w najbliższym otoczeniu mogą w największym stopniu pomóc w promocji oferty małych i średnich firm. Jednocześnie odpowiednio przygotowana i wdrożona strategia tego typu może się sprawdzić również w dużych firmach.
-
Jak obsługiwać wirtualnych
Martyna Szuta
Konsument oczekuje kontaktu z marką wtedy, kiedy chce, gdzie chce i w jaki sposób chce. W naturalny sposób szuka tego kontaktu w social mediach. Należy wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom. Utrata klienta spowodowana błędami client service i nieobecnością tam, gdzie oczekuje kontaktu, jest bolesna.
-
Koszty firmy w social mediach
Małgorzata Kulka
Usługi związane z social mediami są świadczone przez tak różne podmioty, że rozbieżności pomiędzy poszczególnymi wycenami mogą wynosić nawet kilka tysięcy złotych. Temat jest niestety słabo znany wśród potencjalnych odbiorców takich usług. Przyjrzyjmy się więc zagadnieniu bliżej.
-
Nos do zakupów
Paweł Soluch
Spore korzyści dla handlu płyną z decyzji o wykorzystaniu w miejscach sprzedaży stymulatorów zapachowych. Odpowiednie aromaty wpływają na zwiększenie wydawanych kwot i powodują, że klient spędza więcej czasu na oglądaniu oferty pachnącego miło sklepu.
-
Piękne słowo „premia”
Maciej Kraus, Krzysztof Boś
Wiele firm, aby poprawić swą konkurencyjność, zastanawia się nad wprowadzeniem systemu motywacyjnego dla pracowników. W jaki sposób to zrobić? Wyniki badań przeprowadzonych przez Fern Partners posłużyły do sformułowania konkretnych wniosków.
-
Licz przyjaciół, nie wskaźniki
Artur Noga-Bogomilski
Do lamusa odchodzą wskaźniki marketingowe oparte na tradycyjnym lejku. Wyzwaniem staje się zarządzanie marką w kontekście relacji, jaką ona buduje z obecnymi i potencjalnymi klientami.
-
Y warte zabiegów
-
Mobile trendy – jeszcze szybciej!
Magdalena Nowak, Anna Kaliska, Piotr Biegun
Klient jest teraz podłączony do sieci non stop i oczekuje przede wszystkim natychmiastowej reakcji na swoje problemy. Toteż przybywa aplikacji i gadżetów elektronicznych. Przewidywany jest wzrost automatyzacji w mobile´u.
-
Satysfakcja w chmurze
Marcin Grygielski
Chmura, czyli model udostępniania zasobów informatycznych poprzez sieć w formie abonamentowej usługi, to prostota i wygoda dla użytkownika. Kupuje bowiem tylko funkcje, których w danym momencie potrzebuje. W dowolnym momencie może zrezygnować z części usługi lub zwiększyć jej zakres.
-
Miasta jak magnes
Bartosz Kotowicz
Proces urbanizacji jest faktem. Jak wskazują wszelkie prognozy to właśnie miasta będą w najbliższej przyszłości odgrywały kluczową rolę na mapie świata. Rozpoznawalność to napływ turystów i inwestorów. Warto więc być silną marką. Jak wyglądają kulisy brandingu miejsc?
-
Big szansa
Tomasz Lechowicz
Big Data dawno stała się faktem. Wyzwaniem wciąż jest jednak umiejętne spożytkowanie danych, a w praktyce – szybkie przetwarzanie tych informacji, które można za pomocą właściwych narzędzi analitycznych zastosować w biznesie lub innych dziedzinach życia.
-
Remarketing – druga szansa marketera
Aneta Mondry-Gałecka
Remarketing to jedna z nowszych funkcji oferowanych przez Google do prowadzenia działań reklamowych. Na tyle nieskomplikowana, że warto samodzielnie z niej skorzystać.
-
Torf Corporation – Fabryka Leków/tołpa. O pielęgnacji kupowania mniej
Agnieszka Pełka-Szajowska
Zmieniliśmy strategię, język i design. Przez cały rok propagowaliśmy ideę, by kupować mniej i racjonalniej. Cieszymy się z Kreatury 2013 za najlepszą kampanię reklamowa w Polsce. Ale szczerze mówiąc, bardziej byśmy się cieszyli, gdyby więcej ludzi kupowało mniej.
-
Imago, Neinver/PKP Nowa twarz dworcowego brutala
Waldemar Szymczyk
Zadanie było trudne. Jak zakomunikować mieszkańcom Katowic, że mają zbudowany de facto od podstaw dworzec PKP, a jednocześnie nie zdenerwować obrońców starego budynku, który uchodził za perełkę architektury brutalistycznej? „Złoty Spinacz 2013” w kategorii event komercyjny pokazuje, że to się udało.
-
Marketing Wizards/Złote Wyprzedaże. Jak zdobyć 1,8 mln użytkowników
-
Practum Consulting/Frisco.pl. Wizerunek wyskanowany w metrze
Kinga Szkutnik, Anna Omelańska
Po raz pierwszy w Polsce został uruchomiony wirtualny supermarket w metrze. Ściany peronów stacji Centrum zostały wyklejone plakatami przypominającymi półki sklepowe Frisco.pl. Skanując smartfonem kody kreskowe produktów, można było podczas oczekiwania na metro zrobić zakupy z dostawą wprost do domu.
-
Marketing pełną gębą
NARZĘDZIA:
ANALIZY:
OPINIA:
WARSZTATY:
CASE STUDY:
FELIETON MARKETINGOWY:
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO