Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2014
Tematu numeru: Zaangażowanie klienta w markę
-
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Społeczności firmami, firmy społecznościami
Dawid Sokołowski
Fenomen ekonomii współpracy zasadniczo jest bardzo podobny do mediów społecznościowych. Model jeden-do-wielu będzie coraz mocniej wypierany przez platformy internetowe wielu-do-wielu. Ta ekonomia dotyczy większości dziedzin naszego życia.
-
Jak zagaić w social mediach
Bartłomiej Rak
Na szkoleniach z mediów społecznościowych często spotyka się uczestników, którzy uwagę poświęcają głównie narzędziom. Popularne „gdzie kliknąć, żeby…” przedkładają nad wiedzę o grupie docelowej. Informacje o aplikacjach na FB nad zrozumienie kontekstu danego medium. Reklamy nad wartościowe treści. Z punktu widzenia ich przyszłych działań w social mediach brzmi to alarmująco.
-
Ja nie mam nic, ty nie masz nic, ale razem…
Karolina Liberka
Rozmowa, która niejednego może zainspirować: o stylu życia, dobrych pomysłach, starcie we własnym biznesie. Krótko mówiąc – o rozwoju marki Fun in Design, której właściciele zrezygnowali dla niej z etatowej pracy w korporacjach. »
-
Przejrzeć się w crowdsourcingu
Sylwia Mendyk, Paulina Popek
Każda marka powinna mieć precyzyjną świadomość samej siebie. Znajomość obszarów po jakich się porusza. Wiedza na temat potrzeb, na które ma odpowiadać dany produkt czy usługa, staje się dziś bezcenna. Partycypacja wpisana w zjawisko crowdsourcingu wiąże się również z możliwością znalezienia wyjścia z sytuacji kryzysowej.
-
Współtworzona przyszłość marek
Jarosław Goławski
Witajcie w nowym świecie! Świecie demokracji tłumu, myślącego roju, utraty kontroli przez tych, którzy dzierżyli ją przez lata, na rzecz tych, którzy do tej pory byli tylko pozycją w statystykach formularza Excel.
-
Zaangażowanie w wideo
Barbara Helman
Złoty czas dla reklam w postaci filmów wideo mamy odkąd na ekranach naszych telewizorów wyemitowano pierwszy spot. Niby niewiele się zmieniło. Po prostu dysponujemy nowym kanałem emisji dla reklamowych spotów wideo – internetem. Ale za tą pozornie niewielką zmianą idzie wiele, naprawdę wiele dodatkowych możliwości.
-
Tłum dla mniejszych
Karol Gajewski
Crowdsourcing jest szansą dla MSP na konkurowanie, także z większymi od siebie. Daje dostęp do mocy twórczych czy wykonawczych tylko wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim potrzebujemy. Unikamy w ten sposób tak krytycznych dla mniejszych firm kosztów stałych. Nie musimy mieć setek pracowników w biurze, oni siedzą sobie gdzieś tam i czekają na nasze zlecenia.
-
Boom na wartości
Magdalena Jaworowicz, Piotr Jaworowicz
Zwrot w stronę wartości był doskonale widoczny w reklamach zaprezentowanych podczas tegorocznego finału Super Bowl. Są to wartości najbliższe człowiekowi, na których można się oprzeć i dzięki temu odnaleźć poczucie bezpieczeństwa. »
-
Jak Igrek zmienia markę
Katarzyna Anders
Igrek na zakupy udaje się przygotowany, wie, gdzie znaleźć najlepszą ofertę, zdaje sobie sprawę co obiecuje marka i ile produkt powinien kosztować. Promocje kierowane do tej grupy odbiorców muszą być naprawdę dobrze wycelowane, atrakcyjne i dopięte na ostatni guzik.
-
Internet zamiast telewizji?
Michał Łępicki
Dwa światy – telewizja i internet – które niegdyś stały w opozycji do siebie, dziś się przenikają i trudno byłoby wytyczyć definitywną granicę między nimi. Czerpią nawzajem ze swych doświadczeń, zasobów, wdrażanych zmian technologicznych i nawyków konsumenckich. Który zyska przewagę i kiedy?
-
Bądź digital, klienci już są!
Malina Jankowska
Konsumenci mają dziś najdonośniejszy głos. To oni tworzą przestrzeń dla nowych przedsięwzięć biznesowych i zmieniają nasze podejście do marketingu. Rośnie w nim znaczenie technologii. Rosną także wpływy działów marketingu na jej implementację w firmach.
-
Trzeci sposób na sprzedaż
Paweł Tkaczyk
Zastanów się, gdzie w twoim procesie sprzedaży jest fragment, który mógłby skorzystać na grywalizacji. Akcja promocyjna? Program lojalnościowy? Kanał sprzedaży? Oprócz akcji sprzedażowych i kampanii wizerunkowych jest jeszcze jeden, trzeci sposób. Wykorzystaj go. »
-
S-ex w miejscu sprzedaży
Agnieszka Chrostowska
Jak to jest, że wokół nas są miejsca sprzedaży, które nie mają ładnego wystroju, ale generują dobrą sprzedaż? I odwrotnie – dlaczego spotykamy piękne wnętrza komercyjne, które sprzedają słabo? Co jest siłą, która przyciąga klienta? Co może go odepchnąć?
-
ROI w mediach off i online
Michał Dziekoński
Łączenie pomiaru marketingu off i online staje się coraz większym wyzwaniem i potrzebą zarówno dla marketerów wychowanych w epoce tradycyjnych mediów, jak i tych przyzwyczajonych wyłącznie do marketingu online. A że doczekaliśmy się stosunkowo niewielu narzędzi łączących oba światy, przyjrzyjmy się im uważnie.
-
Psychologia wyszukiwania
Marcin Kolonko
Wyszukiwarka już dawno przestała być tylko miejscem, które dostarcza nam w najszybszy możliwy sposób odpowiedzi na zadane pytanie. Teraz to także jeden z obszarów wykorzystywanych przez firmy do komunikacji i budowania stałych relacji z użytkownikami.
-
Budżet skromny, zysk godziwy
Kamil Borkowski
Obecny rok wzmoże konkurencyjność w zakresie zakupu reklamy w internecie. Ale mimo tłoku również kampanie o małych budżetach, ale odpowiednio prowadzone, mają duże szanse przynieść zleceniodawcom wymierne korzyści i zyski.
-
Zaciekawiające aplikacje mobilne
Marcin Borecki, Rafał Czupryński
Smartfony nie są już tylko gadżetami dla młodzieży i geeków – ich liczba stale rośnie, także u nas. Sprawia to, że stają się istotnym narzędziem jako nośnik treści marketingowych czy kanał interakcji z klientem. Wiele firm dopiero się tego uczy, ale już wkrótce zapewne zobaczymy coraz ciekawsze sposoby marketingowego wykorzystania aplikacji.
-
Zaufany i niedrogi
Marcin Papiński
Tym kanałem kontaktu są krótkie wiadomości tekstowe, SMS-y pojawiające się na ekranach naszych komórek. Z badań wynika, że są odczytywane w 98 proc. Korzystające z tego sposobu komunikacji firmy otrzymują dostęp do platformy wysyłania wiadomości i poza opłatą za przesłanie nie ponoszą dodatkowych kosztów.
-
Trendy dnia do kawy
Anita Wojtaś-Jakubowska
Facebook stopniowo, w kolejnych regionach geograficznych wprowadza nowe narzędzie – Facebook Trends. Na podstawie analiz, które już się pojawiły (np. w USA), można stwierdzić, że jego potencjał jest spory.
-
Vacaloca/PTOZ. Pogromcy Mitów Medycznych
Piotr Nogal
Spanie powyżej 10 godzin jest niezdrowe – fakt czy mit? Słuszność tego i wielu innych obiegowych twierdzeń sprawdzili wraz z ekspertami użytkownicy Pogromców Mitów Medycznych, pierwszego polskiego serwisu społecznościowego obalającego mity związane ze zdrowiem.
-
OX Media/DeeZee. Niemierzalny wizerunek to za mało!
Dariusz Szpak
Dzięki sprawnie prowadzonej kampanii reklamowej w social mediach dla marki DeeZee jej profil na Facebooku wzbogacił się o 12 086 fanów. Obie strony motywował do bardzo dobrej współpracy przyjęty model rozliczenia: abonament + opłata za sukces. Obu stronom po prostu zależało na mierzalności efektów.
-
RTB House/Quelle. Zawracanie ruchu na WWW
Rafał Wasyluk
Setki sklepów, wiele porównywarek cenowych oraz serwisów zakupów grupowych, a więc niemal nieograniczone możliwości wyboru, słowem: rynek niemiecki. Dotrzeć do internautów, którzy odwiedzili stronę, a nic nie kupili – takie zadanie postawił przed sobą i nami QUELLE – internetowy sklep z odzieżą, akcesoriami i dodatkami, produktami niezbędnymi w domu czy ogrodzie, artykułami sportowymi oraz multimediami.
-
Crowdmarketing nadchodzi
Jan Hartman
Kto pierwszy zaangażuje milion ludzi w świadomą działalność promującą określony produkt, a więc uczyni z nich prawdziwych marketerów, ten zasłuży na Nobla z marketingu. »
ANALIZY:
NARZĘDZIA:
CASE STUDY:
FELIETON MARKETINGOWY:
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO