Start MwP Spis treści MwP 4/2014
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 4/2014

obrazek

Tematu numeru: Personalizacja przekazów marketingowych

  • ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

     
  • Jak zacząć personalizować

    Andrzej Ogonowski, Anna Isakow

    Nawet dla marketerów, którzy jeszcze nigdy nie prowadzili spersonalizowanej komunikacji ze swoimi klientami, mamy dobrą wiadomość: Najprawdopodobniej wszystko to, czego najbardziej potrzebujecie, udało się wam już zgromadzić. Wystarczy uważniej przyjrzeć się realizowanym do tej pory działaniom.

  • Jak reklama osobista zmienia e-handel

    Maciej Wyszyński

    Polski rynek reklamowy dopiero poznaje reklamę osobistą. Tymczasem badania pokazują, że aż 70 proc. odbiorców akceptuje przekaz w modelu osobistym, czyli dopasowanym do ich preferencji, a to skutkuje dwukrotnie większą liczbą transakcji niż w przypadku standardowych kampanii. A w kanale mobilnym skuteczność bywa nawet czterokrotnie większa.

  • Po imieniu z automatu

    Marek Broda

    Wykorzystanie w komunikacji reklamowej mechnizmów personalizacji i dynamicznej treści daje dużo lepsze rezultaty niż te osiągane przez klasyczne, statyczne newslettery. Marketing automation pozwala zarówno na personalizację wiadomości, jak i dopasowanie całej jej treści do konkretnego odbiorcy.

  • Personalizacji wymiar głębszy

    Jacek Kotarbiński

    Komunikacja e-mailingowa może dziś być w zasadzie w pełni zaprojektowana i zautomatyzowana w oparciu o scenariusze zachowań. Problem może pojawić się, gdy… klient będzie chciał odpowiadać, wdawać się w wymianę myśli.

  • Jak wpływać na wyniki w Google

    Mateusz Godala

    Google się zmienia. Spójrzmy na te zmiany oczami zwykłego użytkownika wyszukiwarki. Proponuję, abyśmy zajęli się tymi, które nastąpiły w ciągu ostatnich miesięcy, no może roku. Co chwilę pojawiało się bowiem coś nowego, jakieś dziwne zwierzę, które zawirowywało wynikami…

  • Nikt ich nie ogląda? Akurat!

    Paweł Kocon

    Dobry kontent zawsze sprawi, że internauci będą woleli poświęcić 30 sekund swojego życia na obejrzenie reklamówki niż chwilę na jej zamknięcie.

  • Każdy może wykorzystać dane

    Edwin Zasada

    Czas już uświadomić małym przedsiębiorcom, jak łatwo mogą to robić. Jest przecież internet – medium, w którym można skutecznie swoją wiedzę o kliencie wykorzystać i nawet policzyć jak bardzo się to opłaca.

  • Jak się reklamować na Facebooku

    Szymon Lisowski

    Facebook stale monitoruje działania i zachowania wszystkich użytkowników, także poza serwisem, wykorzystując piksele monitorujące, umieszczane w witrynach reklamodawców.

  • Remarketing robi wrażenie

    Artur Smolicki

    Wysoka skuteczność remarketingu to nie tylko efekt dopasowanego i w pełni spersonalizowanego przekazu reklamowego. To także psychologiczne wrażenie wysokiego standardu marki, obecności we wszystkich możliwych mediach, jakości gwarantowanej odrobinę złudną ilością wyświetlanych treści promocyjnych.

  • Czasami wystarcza „dzień dobry”

    Olga Skwarna, Karol Misztal

    Czy rzeczywiście warto personalizować przekaz w online marketingu? Jeśli tak, to w jakich okolicznościach i jak najlepiej to robić? Staramy się odpowiedzieć na te pytania przez pryzmat naszych doświadczeń z pracy z klientami biznesowymi. »

  • NARZĘDZIA:

     
  • Aaasprzedam M szybko

    Małgorzata Bednarek

    Jest wiele zasad i trików tworzenia wizualizacji nowych mieszkań przeznaczonych na sprzedaż, o których deweloperzy i architekci nie wiedzą, a marketerzy – tak.

  • Decyzje w sklepie internetowym

    Iwona Lencka, Alicja Wojciechowska

    Dopiero do jasno wyznaczonego celu możesz dopasować nie tylko formę prezentacji swojej oferty, ale również reklamy. Inne parametry decyzyjne będą kierować ludźmi młodymi, a inne ich rodzicami bądź dziadkami przy zakupie np. dysku zewnętrznego. Analogicznie, inne parametry wezmą pod uwagę będący w ciągłym biegu biznesmeni, a inne będą ważne dla pracujących stacjonarnie.

  • Pokusy miejsca sprzedaży

    Agnieszka Jankowiak-Kaczmarek

    Firma planująca stworzenie skutecznej komunikacji z klientem za pomocą Visual Merchandisingu powinna zaangażować do kreowania tego komunikatu wszystkie osoby, które mają wpływ na sprzedaż produktów oraz wizerunek marki

  • Oko na reklamę telewizyjną

    Tomasz Soluch, Anna Stężycka

    Jak rzeczywiście działa reklama telewizyjna i czy trafia do wszystkich przed odbiornikami? Jesteśmy w stanie powiedzieć coraz więcej na temat tego, co wpływa na zaangażowanie telewidza i na dostrzegalność poszczególnych elementów kreacji reklamowej.

  • Smart senior nie tylko dzwoni

    Magdalena Nowak

    Smartfon stał się niezbędnym towarzyszem życia przede wszystkim osób młodych. Jednak przyszedł czas, by zainteresować się starszymi grupami wiekowymi. Z dużym prawdopodobieństwem zaowocuje to w przyszłości. »

  • Logo nie lada sztuka

    Jacek Kłosiński

    Dobre logo to dopiero początek drogi. W procesie budowania silnej marki nie ma lepszego doradcy niż cierpliwość i systematyczność. Najbardziej znane znaki nie od razu cieszyły się dużą popularnością i rozpoznawalnością.

  • ANALIZY:

     
  • Flawesome na zaufanie

    Bartosz Fabianowicz

    Marek bez osobowości jest na świecie mnóstwo. Większości ludzi obojętne byłoby, gdyby 70 proc. marek po prostu zniknęło, bo nie łączy ich z nimi zupełnie nic. One przegrywają test nekrologu. Stąd kryzys zaufania i zwrot w stronę brandów flawesome. »

  • Łapani na nostalgię

    Adriana Szczęsna

    Ten trend, nazwijmy go retro, dotyczy całego sektora marketingu. Mając poczucie, że to, co minęło, było lepsze, konsumenci pragną wartości, które kojarzą im się z dawnymi czasami. Tematem wykorzystania nostalgii w strategii reklamy zajęła się francuska badaczka – Aurélie Kessous.

  • Dojrzali nie chcą bingo

    Magdalena Szmidt

    Jeśli myślicie, że poczciwi staruszkowie grają w bingo, rozwiązują krzyżówki i chodzą na długie spacery, to możecie być w błędzie. W samej Europie ludzie po sześćdziesiątce to już ponad 150-milionowa grupa przyciągająca coraz większą uwagę marketerów, także w Polsce.

  • Media pod presją online

    Michał Włodarczyk

    Teraz nie trzeba czekać na ustaloną przez wydawcę TV porę, aby obejrzeć serwis informacyjny albo premierowy odcinek ulubionego serialu. Treści wideo włączamy wtedy, kiedy mamy na to czas i ochotę, bez względu na to, gdzie się znajdujemy.

  • Zielony odcień zakupów

    Dolores Greń

    Konsument chce wiedzieć, co znajduje się w środku produktu, co spożywa, co dostarcza skórze i czy cena, którą płaci, jest adekwatna. Klienci uodparniają się także na greenwashing, a więc zazielenianie oferty, w celu wywierania wrażenia, że produkt jest bardziej naturalny, niż wskazuje na to stan faktyczny. Informacje przepływają w sposób błyskawiczny.

  • OPINIE:

     
  • Insight, instynkt, digital

    Wojciech Walczak, Radek Kaczmarek

    Najlepsze komunikacje i najlepsze marki – takie, które zmieniają zachowania konsumentów i trwale wpływają na ich wybory – zawsze oparte są na prostej, wydawałoby się oczywistej prawdzie o przedstawicielu naszej grupy docelowej.

  • Mobilna wisienka

    Daniel Marciniak

    Jeśli myślisz o aplikacji mobilnej dla swojej marki – zastanów się dwa razy! AppStore i GooglePlay mają już w swojej ofercie miliony aplikacji. Więc czy twoja będzie wystarczająco dobra, aby przykuć uwagę użytkowników?

  • CASE STUDY:

     
  • Czteryczwarte/Zeelandia. Od bezmarkowego do Tukana powszedniego

    Edyta Janiszek

    Choć półki uginają się pod ciężarem bochnów i bochenków, kategoria pieczywa jest zadziwiająco jednorodna pod względem nazewniczym i zdominowana przez nazwy przymiotnikowe.

  • Bluerank/ Inter Cars SA. E-commerce dla lokalnych warsztatów

    Krzysztof Przybysławski

    Platforma internetowa wspiera sieć 1000 warsztatów w Polsce, umożliwiając użytkownikom łatwe łączenie zakupu z jednoczesnym wyborem dogodnego wykonawcy usługi warsztatowej. To Motointegrator.pl.

  • WARSZTATY:

     
  • Zacznij od słowa – kluczowego

    Filip Mokrzycki

    Wybór słów kluczowych wydaje się błahą sprawą. Ale to pozory, bo proces ten jest dość złożony i żmudny. Zdecydowanie opłaca się poświęcić na to czas, a nawet pieniądze, bo wykonanie tej pracy właściwie przyniesie firmie profity w przyszłości.

  • FELIETON MARKETINGOWY:

     
  • Reklama pod kontrolą

    Jan Hartman

    Osobiście odczuwam dyskomfort, otrzymując spersonalizowane komunikaty marketingowe, a zwłaszcza reklamy. Czuję się nieswojo, gdy stwierdzam, że jakiś robot analizuje moje drogi w internecie. »

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij