Start MwP Spis treści MwP 5/2014
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2014

obrazek

Tematu numeru: Pokolenie silver tsunami

  • ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

     
  • Upgradowana wersja 35-latków

    Julia Izmałkowa

    Na świecie zaszły wielkie zmiany i to one spowodowały, że dzisiejsza grupa 50-latków ma się nijak do 50-latków sprzed dekady. My to wiemy. Oni to wiedzą. Ale nadal nie wie o tym komunikacja marketingowa.

  • Stare kobiety nie istnieją

    Agnieszka Ganclerz

    Gdy analizujemy wizerunek seniorów w dzisiejszych reklamach, wyraźnie dostrzegamy dwa dominujące trendy. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z eliminowaniem starości z reklamy w ogóle, a w drugim obserwujemy usuwanie wszelkich oznak starzenia się i promowanie wiecznej młodości.

  • Lubią sprawdzone rozwiązania

    Kamil Brożek

    Dynamika zmian w sieci jest ogromna. Każdego dnia powstają nowe sklepy, nowe serwisy informacyjne, a producenci sprzętu wypuszczają na rynek nowe, coraz bardziej innowacyjne urządzenia. W tej pogoni za nowinkami z wirtualnego świata może nam umknąć to, że ostatnia dekada zmieniła również bardzo mocno to, jak z internetu korzystają najstarsi.

  • Ważny jest sens, detale mniej

    Paulina Koziara

    Konsumenci w dojrzałym wieku mają swoje pieniądze, a do tego zapał do pracy, są wolni od wielu zobowiązań i mają sporo planów na przyszłość. Już czas dostrzec w nich grupę z potencjałem. »

  • Cyfrowy senior wsparty aplikacją

    Grzegorz Miłkowski

    Silver tsunami to – również w naszym kraju – pokolenie aktywne, które ma coraz wyższe dochody. Redakcja MobileClick.pl przygotowała przegląd narzędzi mobilnych, które mogą pomóc tym osobom w realizowaniu swoich codziennych pasji.

  • Kapitał czterech pokoleń

    Elżbieta Bednarkiewicz

    Czy którąkolwiek z gospodarek Europy i świata stać na to, by zlekceważyć potencjał wielu często najlepszych specjalistów, których kompetencji i doświadczenia nie są w stanie odtworzyć nawet najnowsze technologie? Oczywiście, że nie. Jednak w polskiej gospodarce brakuje systemowych rozwiązań w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim.

  • NARZĘDZIA:

     
  • Wrzuć luzik, marko!

    Bartosz Fabianowicz

    Marki, które w komunikacji zdecydują się zrzucić sztywny garnitur i poluzują nieco krawat, są w stanie szybko i trwale zyskać sympatię klientów i zawojować rynek. W czasach, gdy w ciągu jednego dnia więcej marek upada, niż powstaje, to niekiedy jedyna metoda na przetrwanie w biznesie.

  • ZMOT, chwila prawdy

    Martyna Zastrożna

    Kupujesz zapałki. Co sprawdzasz? Opinie i cenę. Ta parafraza telewizyjnej reklamy, choć mocno przesadzona, pokazuje jak bardzo dzięki internetowi zmieniły się nasze zwyczaje zakupowe. Jak wykorzystać tę rewolucję i skutecznie sprzedawać w czasach smart shoppingu?

  • Przyjazny sklep internetowy

    Agnieszka Lekszycka

    Duża liczba użytkowników, wielkie nakłady na reklamę, liczne publikacje w mediach – wszystko to zda się na nic, jeżeli sama strona twojego sklepu nie będzie konwertować. To tak jak w przypadku sklepu offline, do którego ustawiają się ogromne kolejki, a gdzie ostatecznie nikt nie dokonuje zakupu. Taki biznes po prostu nie generuje zysku.

  • Trzy trendy w zakupach

    Zofia Lach

    Jesteśmy świadkami zmiany. Tradycyjny handel żywnością nabiera nowego kształtu. Wkrótce technologia i codzienne zakupy będą nierozłączne. Takie środowisko jest szansą dla twórców aplikacji oraz zarówno małych sklepów, jak i wielkich sieci. Technologia pomaga wygrywać w konkurencyjnym wyścigu. »

  • Gibka strategia na „fejsie”

    Paweł Kocon

    W świetle ostatnich zmian w mechanizmie wyświetlania postów na Facebooku pojawia się zasadnicze pytanie: czy jest jakaś strategia na „fejsa”? Jak budować zasięg?

  • Poranna kawa i koty

    Justyna Kwiecień

    Warto poświęcić czas na stworzenie strategii działań w mediach społecznościowych, unikatowy i wartościowy kontent, systematyczną komunikację z fanami. Nie – poranna kawa i koty nie wystarczą. Chyba że twoja działalność to… kawiarnia.

  • Digitalny konsument naciska!

    Marcin Gieracz, Edyta Dobrowolska

    Technologia na tyle mocno integruje i jednocześnie zmienia dotychczasowe modele biznesowe, że nie sposób nadal funkcjonować według stereotypowych i konserwatywnych reguł.

  • Klient doradzi i kupi

    Tomasz Rudolf

    Warsztaty z klientami pomagają firmom, takim jak Young Digital Planet czy Netia, tworzyć i testować pomysły na nowe produkty. Są też sposobem na wzmocnienie relacji i tworzenie ambasadorów marki.

  • Drogi do autentyczności

    Natalia Kucza

    W czasach, kiedy autentyzm staje się kluczem do sukcesu w wielu dziedzinach życia, na ratunek przychodzi nam – marketerom – teoria Start With Why. Jej autor, Simon Sinek, daje proste wskazówki, jak powinniśmy komunikować się z naszymi konsumentami, aby chcieli nas w ogóle słuchać.

  • Kontrowersyjny foreign branding

    Piotr Gutfrański

    Uważa się, że foreign branding narodził się w 1961 r. w USA w głowach… Polaków. Właściciele firmy produkującej lody Häagen-Dazs, polscy imigranci, nadali swemu produktowi zagraniczny charakter poprzez zastosowanie skandynawsko brzmiącej nazwy.

  • Prasowa wciąż żywotna

    Tomasz Soluch

    Co jakiś czas pojawiają się głosy zapowiadające śmierć prasy drukowanej. Wydawcy są więc zaniepokojeni. Ale każdy numer czasopisma po części tworzą także reklamodawcy, przyczyniają się do jego odbioru i rentowności. Aby ich przyciągać, warto pamiętać, że reklamy prasowe zasadniczo różnią się od tych wyświetlanych w telewizji, w bloku reklamowym. Jak bardzo?

  • ANALIZY:

     
  • Z czym do konsumenta C

    Barbara Frątczak-Rudnicka

    Ich podstawowym wyróżnikiem jest multimedialność, biegłość w korzystaniu z internetu, technologii mobilnych i mediów społecznościowych. Technologię wyczuwają jakby szóstym zmysłem w roli narzędzia służącego do poznawania świata.

  •  
  • Miś pobudza pozytywnie

    Mateusz Koncewicz

    Rynek produktów spożywczych dla dzieci to ogromny, warty dziesiątki miliardów tort do podziału dla firm z branży FMCG. Przy rosnącym wpływie najmłodszych na decyzje zakupowe rodziców liczy się nie tyle sama cena produktu, ile jego opakowanie. »

  • Kobiety w sieci

    Joanna Skierska

    Czym się interesują i jakich treści poszukują w sieci kobiety? Tegoroczne badania przeprowadzone przez Gemius dostarczają dokładnej informacji. Na co można przełożyć tę wiedzę?

  • OPINIE:

     
  • Ucz i pokazuj

    Martyna Gańska

    Klienci chętnie biorą udział w akcjach edukacyjno-informacyjnych, a firma trafia idealnie do grupy docelowej z ofertą…

  • Tablety i dzieci

    Joanna Smalcerz

    Wszędzie, nawet w przedszkolach, spotykamy narzędzia z dotykowymi ekranami. A rodzice podzielili się na dwie grupy – przeciwników i zwolenników używania urządzeń mobilnych przez dzieci.

  • INSPIRACJE:

     
  • Kanban na wąskie gardła

    Izabela Goździeniak

    Kanban daje prostą receptę na to, jak skrócić czas realizowanych zadań, zwiększyć jakość dostarczanych rozwiązań i przejąć kontrolę nad procesem, w którym pracujesz. Za pomocą tablicy kanbanowej można zwizualizować pracę zarówno jednego zespołu, jak i skomplikowaną układankę wielu zespołów czy niezależnych specjalistów.

  • CASE STUDY:

     
  • ArtGroup/MakitaPolska. Wkrętarka, którą kochałem

    Tomasz Wieczorek, Szymon Serej

    „Sprzęt, który kochałem” ma szansę stać się najgłośniejszym tytułem sezonu – tak brzmi zapowiedź nietypowej kampanii edukacyjnej zrealizowanej przez ArtGroup dla firmy Makita Polska. Celem akcji jest budowanie świadomości potrzeby recyklingu zużytego sprzętu elektrotechnicznego.

  • GoldenSubmarine/Wieliczka. Wirtualnie po zabytkowej kopalni

    Sławomir Skowerski

    Zaczęło się 2 lata temu – GoldenSubmarine otrzymała zlecenie na stworzenie aplikacji dla kopalni soli, godnej niezwykłej, najpiękniejszej i najpopularniejszej dziś polskiej podziemnej trasy turystycznej.

  • PRAWO:

     
  • Znak towarowy, czyli co?

    Paula Pul, Aleksandra Maciejewicz

    Są wszędzie – na przesyłce kurierskiej, na puszce napoju, na tuszu do drukarki. Tajemniczy symbol TM albo R w kółku. Mają one wspólny mianownik – dotyczą znaku towarowego.

  • FELIETON MARKETINGOWY:

     
  • Srebrny marketing

    Jan Hartman

    Coś, co było trzydzieści lat temu przedmiotem powszechnej wzgardy, a mianowicie ci wszyscy odmładzający się łysi i siwi panowie w dżinsach oraz panie typu „z tyłu liceum, z przodu muzeum”, znalazło wreszcie swoje miejsce w liberalnym społeczeństwie. »

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij