Start MwP Spis treści MwP 6/2014
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2014

obrazek

Tematu numeru: Jak kuchnia zmienia marketing

  • ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

     
  • Społeczność Charlotte

    Karolina Liberka/Justyna Kosmala

    Rozmowa z współwłaścicielką warszawskiej klimatycznej knajpki, która odniosła szybki, spektakularny sukces, m.in. dzięki niekonwencjonalnym działaniom.

  • Tak pięknie jedzą w reklamach

    Julia Izmałkowa

    Po ośmiu latach prowadzenia głębokich badań pozadeklaracyjnych, tysiącach godzin wspólnego gotowania i jedzenia, muszę powiedzieć, że znane mi rodziny, które byłyby jak te z reklam produktów spożywczych, można policzyć na palcach jednej ręki.

  • Zmysły przy stoliku

    Aleksandra Potrykus-Wincza

    Dzięki marketingowi zmysłów można kreować niepowtarzalny nastrój podczas wydarzeń okolicznościowych, neutralizować efekt ciszy bądź pozbywać się niechcianych zapachów. Umiejętnie skomponowana strategia sensoryczna kreuje wizerunek restauracji.

  • Kulinarny atak na społeczności

    Anna Malczewska

    Dzisiaj, gdy tak mało ludzi ma czas na codzienne przygotowywanie sobie posiłków, branża spożywcza i gastronomia muszą znaleźć atrakcyjną drogę dotarcia do konsumentów. To nie lada wyzwanie, ale z pomocą przychodzą serwisy społecznościowe.

  • Kuchenne aplikacje

    Kamila Sowiar, Bartłomiej Juszczak, Aleksandra Grębska

    Jak wykorzystać aplikacje mobilne do promocji restauracji czy kawiarni? Jak sprawić, żeby klienci sami rozprzestrzeniali informacje o twoim lokalu wśród znajomych? Jak użyć geolokalizacji i innych mobilnych narzędzi, by nie zostawać w tyle?

  • Czas na biznes subskrypcyjny?

    Paweł Lipiec

    Kluczem do zrozumienia takiego typu rynku jest zmiana podejścia do zakupów. Należy zrozumieć, że bez względu na to, czy kupuję w tym modelu wino, kosmetyki czy dietę 1000 kalorii, to koniec końców płacę nie tyle za towar, ile za… styl życia. »

  • Na wynos rośnie jak na drożdżach

    Joanna Gruszczyńska, Michał Pawlik

    Rynek zamawiania jedzenia z dostawą do domu ulega wyraźnej przemianie. Jego obecna wartość na całym świecie szacowana jest na ponad pół biliona dolarów i ciągle rośnie. Zmienia się też sama forma zamawiania. Dowodem jest m.in. stały rozwój platform oferujących jedzenie na wynos, jak i wzrost potęgi międzynarodowych firm inwestujących w start-upy związane z zamawianiem jedzenia.

  • Oczy kupują pierwsze

    Mateusz Koncewicz

    Tak jak produkt jest zapakowany, jak wygląda na półce, ma szczególne znaczenie w przypadku klientów niezdecydowanych, podejmujących decyzje pod wpływem impulsów w miejscu sprzedaży.

  • Wierzę w marketing treści i Instagram

    Edwin Zasada

    Gdybym prowadził knajpę, pokusiłby się o przynajmniej dwa niestandardowe rozwiązania promocyjne na Instagramie.

  • ANALIZY:

     
  • Marka czerpie z kultury

    Krzysztof Polak

    Są marki, które czerpią swoją siłę z kultury. Gdyby porównać otaczającą nas kulturę z oceanem, takie marki byłyby jak świetny surfer, który potrafi wykorzystać siłę wznoszących się i opadających fal do własnego celu.

  • Podziel się, wymień, pożycz

    Michał Pawelec

    Żeby korzystać, nie musisz posiadać. Zamiast nabywać, lepiej jest wymieniać, dzielić się, pożyczać, współkorzystać. Nastała moda na współdzielenie.

  • NARZĘDZIA:

     
  • Potęga pomysłu i klik

    Wojciech Walczak, Radek Kaczmarek

    Aby zbudować markę, która nie będzie uzależniona od zwodniczych decyzji konsumenckich, wynikających z ceny i dostępności produktu, należy zainwestować w jej wizerunek. W wyróżnialną i masową komunikację. Sklepy i marki stricte internetowe zaczynają dostrzegać tę prostą prawdę: bez pomysłu ani rusz!

  • Jak być wyrazistym w masie

    Wojciech Walczak, Radek Kaczmarek

    Co można powiedzieć o cukrze, mące albo kajzerkach? – Takie pytanie wskazuje na brak marketingowej wyobraźni i edukacji, niechęć do zawierzenia specjalistom lub klasyczną postawę „nie da się”. Tymczasem wyraziste marki na rynkach masowych nie są zbędnym luksusem. Przeciwnie, dobrze zbudowane zapewniają życie w luksusie ich właścicielom.

  • Daj powód fanom

    Małgorzata Cygan

    Zaangażowanie fanów to jeden z ważnych wskaźników dla oceny jakości komunikacji prowadzonej przez marki w social mediach. Lecz jeśli zamieszczane posty docierają zaledwie do kilku procent fanów, a reaguje na nie aktywnie jeszcze mniej – jak sobie z tym radzić?

  • Ładnie i komercyjnie

    Agnieszka Lekszycka

    Poznaj Instagram – serwis społecznościowy, który potrzebował o połowę mniej czasu niż Twitter i o dwa lata mniej niż Facebook, aby osiągnąć próg 150 mln użytkowników. Serwis, na którym są twoi klienci.

  • Mekka biznesu dla marek?

    Katarzyna Młynarczyk

    Serwis LinkedIn uważamy przede wszystkim za miejsce, gdzie można stworzyć swoje interaktywne CV i gdzie znajduje się pracę, bo znajdą nas headhunterzy. Myślimy o nim jak o serwisie do działań indywidualnych, a nie komercyjnych aktywności firm i marek. Tymczasem LinkedIn zarabia!

  • Wyciskanie z bazy

    Filip Kłodawski

    Kontakt z tym najbardziej kobiecym sklepem w sieci – PerhapsMe.com – jest dla klientek przyjemnością i chętnie do niego wracają. Bezpośrednio po e-mailingu obserwuje się znaczny wzrost sprzedaży.

  • CASE STUDY:

     
  • Albedo Marketing/ Pracuj.pl. Umysł jak spadochron – działa lepiej, kiedy jest otwarty

    Martyna Kosakowska

    Akcję „Inspiracja jest Ci pisana” agencja zrealizowała jesienią ubiegłego roku, a w kwietniu tego roku odebraliśmy wspólnie nagrodę za „Najlepszą kampanię marketingu zintegrowanego” przyznaną w 16. edycji konkursu Polskiego Przemysłu Mediowego Impactor.

  • Ox Media/Volkswagen Polska. Gaz do dechy na Facebooku!

    Agnieszka Pająk

    Czy działania B2B i B2C na Facebooku w kontekście trudnej branży motoryzacyjnej są realne i potrafią przynieść mierzalne korzyści? Odpowiedź na to pytanie podsuwa nam przypadek łamiącej konwencję komunikacji firmy Volkswagen Polska na FB.

  • DEA Konsulting/Ladex. Design thinking dla wyrazistej marki

    Arkadiusz Dymalski

    Ponowne odkrycie tego, za co jesteśmy doceniani, wymaga spojrzenia na własny biznes z innej strony – oczami klienta. I w tym właśnie zakresie wyjątkowo inspirujące jest podejście kryjące się pod nazwą design thinking. Kierując się jego zasadami, wspólnie z doradcą biznesowym Wojtkiem Ławniczakiem, przeprowadziliśmy w Ladeksie cykl sesji współkreowania o charakterze warsztatowo-coachingowym.

  • OPINIE:

     
  • Kto się kryje za 3F

    Paweł Tkaczyk

    Ci ludzie szukają frajdy we wszystkim, co robią. Także… w pracy, czego nie może zrozumieć poprzednie pokolenie. Chcesz im sprzedawać? Postaraj się… »

  • Boom na wideo

    Arkadiusz Miegoń

    Pod strzechy dotarła rewolucja, która czkawką odbiła się i nadal odbija głównym nadawcom. Spójrzmy na skutki nagłego zainteresowania rynku tematem reklamy wideo.

  • PRAWO:

     
  • Prawna ochrona strony WWW

    Paula Pul, Aleksandra Maciejewicz

    Niezależnie od tego, czy sprzedajesz produkt eksploatowany przez ciebie i setki twoich konkurentów, czy oferujesz niszową usługę, której nikt inny nie ma w ofercie – twoja strona internetowa powinna zapadać w pamięć i zaciekawiać. Nie stanie się tak, jeżeli klient będzie ją mylił z dziesiątkami innych, podobnych, skopiowanych od ciebie!

  • RAPORT:

     
  • Smartfonia codzienna

    Magdalena Subdys

    Niewiele jeszcze osób posiada lodówkę, która sama zamawia jedzenie, albo system ogrzewania i klimatyzacji kierowany zdalnie. Ale większość młodych konsumentów ma smartfony ze stałym dostępem do internetu i używa wielu aplikacji. Jakie to rodzi skutki dla nich samych, życia towarzyskiego, pracy?

  • FELIETON MARKETINGOWY:

     
  • Wielkie żarcie

    Jan Hartman

    Przecież lepiej się żywić normalnymi serami, wędlinami i owocami niż jakimiś papkami z chemią. Dlatego rozwojowa para powinna iść nie w technologię i nie wiadomo jakie innowacje, lecz w sprzedaż i marketing. »

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij