Start MwP Spis treści MwP 7/2014
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2014

Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2014

Tematu numeru: Klienci w nowych mediach

  • ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

     
  • Najszybciej jak można

    Tadeusz Żórawski

    Jak zmieniają się klienci pod wpływem nowych technologii i mediów cyfrowych? Jak zmienia się proces podejmowania decyzji i jak zmienia się psychologia konsumenta? I najważniejsze – jak to wykorzystać? »

  • Zrozumieć mechanizm e-zakupów

    Łukasz Chwiszczuk

    Często wydaje się nam, że zakup e-commerce odbywa się impulsywnie lub pod wpływem emocji. Odnosimy wrażenie, że wystarczy uruchomić kampanię przekierowywującą do prawidłowo zaprojektowanej witryny, a zlecenia (zakupy) będą do nas same napływać.

  • Facebook odkrywa karty… klientów

    Bartłomiej Rak

    Facebook właśnie udostępnił polskim użytkownikom nowe narzędzie do analizy grupy docelowej i tworzenia grup, do których chcemy skierować reklamę – Audience Insights. Jeśli skorzystamy z pełnej wersji amerykańskiej, będziemy zdumieni, jak wielką wiedzą na temat swoich użytkowników Facebook dysponuje. »

  • Zmysły przy stoliku

    Małgorzata Bednarek

    Dzięki marketingowi zmysłów można kreować niepowtarzalny nastrój podczas wydarzeń okolicznościowych, neutralizować efekt ciszy bądź pozbywać się niechcianych zapachów. Umiejętnie skomponowana strategia sensoryczna kreuje wizerunek restauracji.

  • Panie kupują po swojemu

    Anna Malczewska

    Podczas prowadzenia działań marketingowych w internecie czy projektowania stron internetowych i sklepów online dla kobiet warto mieć pewność, że agencja zna zasady gender marketingu. Zastosowanie odpowiednich trików pozwala skuteczniej wpływać na decyzje zakupowe płci pięknej.

  • Zachęcić prosumentów do offline

    Kamila Sowiar

    Jak aktywizować w centrach handlowych i sklepach stacjonarnych osoby, które decyzje zakupowe podejmują online i dużą część zakupów realizują w internecie? Zapraszam na przegląd narzędzi i technik mCommerce, które pomagają zachęcić użytkowników smartfonów do kupowania w trybie offline.

  • Klient z przyszłości

    Julia Izmałkowa

    Nie rozumiem, dlaczego próbujemy sobie wyobrazić internetowego klienta przyszłości? Po co? No bo jaki ma sens takie analizowanie „co by było, gdyby?” zarówno wtedy, gdy myślimy o przyszłości, jak i przeszłości. Kiedy przyszłość nastanie, wtedy będzie klient. Po prostu klient!

  • ANALIZY:

     
  • Opowieść na bazie trójkąta

    Paweł Tkaczyk

    Dlaczego storytelling, czyli opowiadanie angażujących historii o markach i produktach, tak szybko zyskuje na popularności w świecie marketingu? Odpowiedzi możemy szukać w różnych miejscach. Ode mnie usłyszycie tę inspirowaną hot-dogami i ADHD.

  • Insighty o ciemnej stronie

    Ewa Gołaś

    W spotach marki Luvs możemy zobaczyć doświadczone matki, które bez skrępowania karmią piersią w restauracji, oddają swoje dzieci w ręce umorusanych smarem mechaników, oblizują smoczki, które upadły na ziemię, czy czytają dzieciom do snu… tabloidy.

  • Biegologia w sieci

    Jagoda Prętnicka-Markiewicz

    Moda na zdrowie przyszła do nas z Zachodu i przyjęła się doskonale. Polacy wzięli się za be fit & life fit, jedzenie, ekologiczne ubrania, segregację śmieci i w końcu za swoje ciało. Wszystko, by przedłużyć egzystencję i poprawić jakość życia. Niedawno cała Polska tańczyła, śpiewała, gotowała… dziś cały naród trenuje.

  • NARZĘDZIA:

     
  • Dziś dogania przyszłość

    Katarzyna Młynarczyk

    Big Data, Wearable-tech, Internet of Things, Quantified-self. Marketerze, czy na pewno dobrze rozumiemy te nazwy? Refleksje po konferencji „New normal – NEXT”, skłoniły mnie, by przyjrzeć się bliżej pojęciom nieustannie używanym w naszej branży.

  • Merchandising w e-commerce

    Tomasz Waligóra

    Pracując na co dzień dla wielu różnych klientów z różnych kategorii, dostrzegam u nich często brak elementarnej wiedzy o pozycji własnych produktów w kanale online. Skąd się to bierze?

  • Daj powód fanom

    Małgorzata Cygan

    Zaangażowanie fanów to jeden z ważnych wskaźników dla oceny jakości komunikacji prowadzonej przez marki w social mediach. Lecz jeśli zamieszczane posty docierają zaledwie do kilku procent fanów, a reaguje na nie aktywnie jeszcze mniej – jak sobie z tym radzić?

  • Jak się robi promocje cenowe

    Anna Kwiecińska, Maciej Kraus, Maciej Kroenke

    Ponad 80 proc. z nas, wybierając miejsce zakupów, kieruje się poziomem cen. Ponadto kochamy promocje, więc stają się one głównym narzędziem wykorzystywanym przez firmy do zwiększenia sprzedaży. Ale tego typu działania nie zawsze są skuteczne. »

  • Tweetować każdy może

    Grzegorz Miecznikowski

    Twitter cały czas notuje wzrosty popularności wśród polskich internautów. Wygląda na to, że ćwierkanie może stać się interesującą alternatywą, choć pospolitego ruszenia firm na ten serwis jeszcze nie widać.

  • Obraz jak wirus

    Paweł Kuczma

    Ten serwis wyznacza dziś trendy. Społecznościowe funkcje YouTube´a umożliwiają powstawanie efektu wirusowego na wielką skalę, liczoną w milionach, a nawet w miliardach obejrzeń filmów wideo.

  • Fenomen zapachu

    Marta Siembab

    Moc skojarzeń związanych z filiżanką espresso ogarniała klientów w niekontrolowany sposób, kiedy do ich nosów docierał jej zapach – sam obraz nie był w stanie wzbudzić tak silnych reakcji. Bo zapach jest niezwykle potężnym narzędziem budującym mocne i trwałe więzi klienta z marką.

  • Komunikacja targetowana

    Michał Wojciechowski

    Jak skutecznie docierać do konsumenta ze spersonalizowanym przekazem? Odpowiedź zamyka się w dwóch słowach: targetowanie behawioralne.

  • Marketing handmade

    Anna Roman

    Rzemiosło przeżywa obecnie swój renesans. Zwłaszcza gdy to swojsko brzmiące określenie zastąpimy angielskim słówkiem „artisanal” (zapożyczonym z francuskiego!) i zdefiniujemy jako lokalne wytwarzanie na niewielką skalę – z wykorzystaniem unikatowych receptur i poszanowaniem środowiska naturalnego oraz ludzkiej pracy.

  • Yanosik drogowy

    Anita Pohl

    Popularna aplikacja Yanosik skupia największą społeczność kierowców w Polsce, dając dowód na to, że dla członków sieci społecznościowych jest miejsce nie tylko w sieci.

  • Umiar, biel i czerń

    Dominika Sikora

    W strategiach marketingowych po latach królowania energii i radości z życia przyszedł czas na bardziej stonowane i racjonalne podejście. Widać to także w opakowaniach produktów – pojawiło się tu kilka zaskakujących trendów.

  • OPINIE:

     
  • Marketing i gender

    Justyna Kręzel

    Skupienie się nie tyle na fizycznej płci konsumentów, ile na ich rzeczywistych potrzebach jest krokiem w stronę skuteczniejszej komunikacji.

  • Blisko jak NFC

    Rafael Moucka

    Komunikacja bliskiego zasięgu umożliwia bardzo łatwą i szybką wymianę danych, znajduje ogromne zastosowanie w działaniach marketingowych i reklamowych.

  • RAPORT:

     
  • E-sklepy stawiają na SEO

    Anna Spychalska

    Sklepy internetowe stawiają na SEO/SEM, katalogi internetowe i marketing szeptany. Nie znają sieci afiliacyjnych, ale dostrzegają potencjał emisji kodów rabatowych jako skutecznego sposobu na zwiększanie sprzedaży. To główne wnioski z przeprowadzonego przez serwis GoDealla.pl badania preferencji promocyjnych małych i średnich e-sklepów.

  • CASE STUDY:

     
  • GoldenSubmarine/Delikatesy Centrum. Serwowanie ciasteczek

    Sławomir Skowerski

    „Strona wykorzystuje pliki cookies. Akceptujesz?” – zapyta cię o to każdy polski serwis odwiedzany po raz pierwszy. Prawo to prawo, trzeba je respektować. Klik i uciążliwy baner znika. A gdyby tak to, co nudne i obowiązkowe, przekuć na korzyść? Tak w agencji GoldenSubmarine powstał pomysł na ciastka i promocję w sieci sklepów Delikatesy Centrum, jakiej jeszcze u nas nie było!

  • Design Thinking Poznań/Klinika Dentystyczna Sobota. Jak polubić dentystę

    Iwona Gasińska-Mulczyńska, Katarzyna Talaga-Korcz

    Zaprojektowana usługa, nawet w takiej branży jak dentystyczna, może być pomysłem na wyróżnik marki. Przygotowując strategię komunikacji, warto zwrócić uwagę na to, czy punktem wyjścia nie powinien być zachwyt klienta z doświadczeń towarzyszących korzystaniu z oferty firmy. Działania marki są wtedy zbiorem przemyślanych kroków prowadzących do maksymalizowania przyjemności klienta, nawet w klinice dentystycznej.

  • PRAWO:

     
  • Reklama i nieuczciwa konkurencja

    Aleksandra Maciejewicz, Paula Pul

    Któregoś razu kanadyjski krytyk kultury Henderson Stuart stwierdził, że „prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”. Jednakże z jeszcze gorszym skutkiem niektórzy tworzą reklamę, nie znając jej prawnych granic.

  • INSPIRACJE:

     
  • Drony dla reklamy

    Piotr Kopras

    Coraz bardziej popularnym trendem w marketingu i reklamie jest ambient marketing, czyli dosyć niekonwencjonalna forma prezentowania się. Skoro w biznesplanie uwzględniamy ciekawą reklamę, która ma nam przynieść pożądany efekt, dlaczego by nie zaplanować funduszu na drona?

  • FELIETON MARKETINGOWY:

     
  • Ujarzmić potwora

    Jan Hartman

    Jakiego potwora? Tak, tak. Twój klient jest twoim potworem. A ty musisz go ujarzmić. Ale najpierw musisz odnaleźć go w sobie i w sobie samym zwalczyć lęk przed nim. »

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij