Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2014
Tematu numeru: Klienci w nowych mediach
-
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Najszybciej jak można
Tadeusz Żórawski
Jak zmieniają się klienci pod wpływem nowych technologii i mediów cyfrowych? Jak zmienia się proces podejmowania decyzji i jak zmienia się psychologia konsumenta? I najważniejsze – jak to wykorzystać? »
-
Zrozumieć mechanizm e-zakupów
Łukasz Chwiszczuk
Często wydaje się nam, że zakup e-commerce odbywa się impulsywnie lub pod wpływem emocji. Odnosimy wrażenie, że wystarczy uruchomić kampanię przekierowywującą do prawidłowo zaprojektowanej witryny, a zlecenia (zakupy) będą do nas same napływać.
-
Facebook odkrywa karty… klientów
Bartłomiej Rak
Facebook właśnie udostępnił polskim użytkownikom nowe narzędzie do analizy grupy docelowej i tworzenia grup, do których chcemy skierować reklamę – Audience Insights. Jeśli skorzystamy z pełnej wersji amerykańskiej, będziemy zdumieni, jak wielką wiedzą na temat swoich użytkowników Facebook dysponuje. »
-
Zmysły przy stoliku
Małgorzata Bednarek
Dzięki marketingowi zmysłów można kreować niepowtarzalny nastrój podczas wydarzeń okolicznościowych, neutralizować efekt ciszy bądź pozbywać się niechcianych zapachów. Umiejętnie skomponowana strategia sensoryczna kreuje wizerunek restauracji.
-
Panie kupują po swojemu
Anna Malczewska
Podczas prowadzenia działań marketingowych w internecie czy projektowania stron internetowych i sklepów online dla kobiet warto mieć pewność, że agencja zna zasady gender marketingu. Zastosowanie odpowiednich trików pozwala skuteczniej wpływać na decyzje zakupowe płci pięknej.
-
Zachęcić prosumentów do offline
Kamila Sowiar
Jak aktywizować w centrach handlowych i sklepach stacjonarnych osoby, które decyzje zakupowe podejmują online i dużą część zakupów realizują w internecie? Zapraszam na przegląd narzędzi i technik mCommerce, które pomagają zachęcić użytkowników smartfonów do kupowania w trybie offline.
-
Klient z przyszłości
Julia Izmałkowa
Nie rozumiem, dlaczego próbujemy sobie wyobrazić internetowego klienta przyszłości? Po co? No bo jaki ma sens takie analizowanie „co by było, gdyby?” zarówno wtedy, gdy myślimy o przyszłości, jak i przeszłości. Kiedy przyszłość nastanie, wtedy będzie klient. Po prostu klient!
-
Opowieść na bazie trójkąta
Paweł Tkaczyk
Dlaczego storytelling, czyli opowiadanie angażujących historii o markach i produktach, tak szybko zyskuje na popularności w świecie marketingu? Odpowiedzi możemy szukać w różnych miejscach. Ode mnie usłyszycie tę inspirowaną hot-dogami i ADHD.
-
Insighty o ciemnej stronie
Ewa Gołaś
W spotach marki Luvs możemy zobaczyć doświadczone matki, które bez skrępowania karmią piersią w restauracji, oddają swoje dzieci w ręce umorusanych smarem mechaników, oblizują smoczki, które upadły na ziemię, czy czytają dzieciom do snu… tabloidy.
-
Biegologia w sieci
Jagoda Prętnicka-Markiewicz
Moda na zdrowie przyszła do nas z Zachodu i przyjęła się doskonale. Polacy wzięli się za be fit & life fit, jedzenie, ekologiczne ubrania, segregację śmieci i w końcu za swoje ciało. Wszystko, by przedłużyć egzystencję i poprawić jakość życia. Niedawno cała Polska tańczyła, śpiewała, gotowała… dziś cały naród trenuje.
-
Dziś dogania przyszłość
Katarzyna Młynarczyk
Big Data, Wearable-tech, Internet of Things, Quantified-self. Marketerze, czy na pewno dobrze rozumiemy te nazwy? Refleksje po konferencji „New normal – NEXT”, skłoniły mnie, by przyjrzeć się bliżej pojęciom nieustannie używanym w naszej branży.
-
Merchandising w e-commerce
Tomasz Waligóra
Pracując na co dzień dla wielu różnych klientów z różnych kategorii, dostrzegam u nich często brak elementarnej wiedzy o pozycji własnych produktów w kanale online. Skąd się to bierze?
-
Daj powód fanom
Małgorzata Cygan
Zaangażowanie fanów to jeden z ważnych wskaźników dla oceny jakości komunikacji prowadzonej przez marki w social mediach. Lecz jeśli zamieszczane posty docierają zaledwie do kilku procent fanów, a reaguje na nie aktywnie jeszcze mniej – jak sobie z tym radzić?
-
Jak się robi promocje cenowe
Anna Kwiecińska, Maciej Kraus, Maciej Kroenke
Ponad 80 proc. z nas, wybierając miejsce zakupów, kieruje się poziomem cen. Ponadto kochamy promocje, więc stają się one głównym narzędziem wykorzystywanym przez firmy do zwiększenia sprzedaży. Ale tego typu działania nie zawsze są skuteczne. »
-
Tweetować każdy może
Grzegorz Miecznikowski
Twitter cały czas notuje wzrosty popularności wśród polskich internautów. Wygląda na to, że ćwierkanie może stać się interesującą alternatywą, choć pospolitego ruszenia firm na ten serwis jeszcze nie widać.
-
Obraz jak wirus
Paweł Kuczma
Ten serwis wyznacza dziś trendy. Społecznościowe funkcje YouTube´a umożliwiają powstawanie efektu wirusowego na wielką skalę, liczoną w milionach, a nawet w miliardach obejrzeń filmów wideo.
-
Fenomen zapachu
Marta Siembab
Moc skojarzeń związanych z filiżanką espresso ogarniała klientów w niekontrolowany sposób, kiedy do ich nosów docierał jej zapach – sam obraz nie był w stanie wzbudzić tak silnych reakcji. Bo zapach jest niezwykle potężnym narzędziem budującym mocne i trwałe więzi klienta z marką.
-
Komunikacja targetowana
Michał Wojciechowski
Jak skutecznie docierać do konsumenta ze spersonalizowanym przekazem? Odpowiedź zamyka się w dwóch słowach: targetowanie behawioralne.
-
Marketing handmade
Anna Roman
Rzemiosło przeżywa obecnie swój renesans. Zwłaszcza gdy to swojsko brzmiące określenie zastąpimy angielskim słówkiem „artisanal” (zapożyczonym z francuskiego!) i zdefiniujemy jako lokalne wytwarzanie na niewielką skalę – z wykorzystaniem unikatowych receptur i poszanowaniem środowiska naturalnego oraz ludzkiej pracy.
-
Yanosik drogowy
Anita Pohl
Popularna aplikacja Yanosik skupia największą społeczność kierowców w Polsce, dając dowód na to, że dla członków sieci społecznościowych jest miejsce nie tylko w sieci.
-
Umiar, biel i czerń
Dominika Sikora
W strategiach marketingowych po latach królowania energii i radości z życia przyszedł czas na bardziej stonowane i racjonalne podejście. Widać to także w opakowaniach produktów – pojawiło się tu kilka zaskakujących trendów.
-
Marketing i gender
Justyna Kręzel
Skupienie się nie tyle na fizycznej płci konsumentów, ile na ich rzeczywistych potrzebach jest krokiem w stronę skuteczniejszej komunikacji.
-
Blisko jak NFC
Rafael Moucka
Komunikacja bliskiego zasięgu umożliwia bardzo łatwą i szybką wymianę danych, znajduje ogromne zastosowanie w działaniach marketingowych i reklamowych.
-
E-sklepy stawiają na SEO
Anna Spychalska
Sklepy internetowe stawiają na SEO/SEM, katalogi internetowe i marketing szeptany. Nie znają sieci afiliacyjnych, ale dostrzegają potencjał emisji kodów rabatowych jako skutecznego sposobu na zwiększanie sprzedaży. To główne wnioski z przeprowadzonego przez serwis GoDealla.pl badania preferencji promocyjnych małych i średnich e-sklepów.
-
GoldenSubmarine/Delikatesy Centrum. Serwowanie ciasteczek
Sławomir Skowerski
„Strona wykorzystuje pliki cookies. Akceptujesz?” – zapyta cię o to każdy polski serwis odwiedzany po raz pierwszy. Prawo to prawo, trzeba je respektować. Klik i uciążliwy baner znika. A gdyby tak to, co nudne i obowiązkowe, przekuć na korzyść? Tak w agencji GoldenSubmarine powstał pomysł na ciastka i promocję w sieci sklepów Delikatesy Centrum, jakiej jeszcze u nas nie było!
-
Design Thinking Poznań/Klinika Dentystyczna Sobota. Jak polubić dentystę
Iwona Gasińska-Mulczyńska, Katarzyna Talaga-Korcz
Zaprojektowana usługa, nawet w takiej branży jak dentystyczna, może być pomysłem na wyróżnik marki. Przygotowując strategię komunikacji, warto zwrócić uwagę na to, czy punktem wyjścia nie powinien być zachwyt klienta z doświadczeń towarzyszących korzystaniu z oferty firmy. Działania marki są wtedy zbiorem przemyślanych kroków prowadzących do maksymalizowania przyjemności klienta, nawet w klinice dentystycznej.
-
Reklama i nieuczciwa konkurencja
Aleksandra Maciejewicz, Paula Pul
Któregoś razu kanadyjski krytyk kultury Henderson Stuart stwierdził, że „prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”. Jednakże z jeszcze gorszym skutkiem niektórzy tworzą reklamę, nie znając jej prawnych granic.
-
Drony dla reklamy
Piotr Kopras
Coraz bardziej popularnym trendem w marketingu i reklamie jest ambient marketing, czyli dosyć niekonwencjonalna forma prezentowania się. Skoro w biznesplanie uwzględniamy ciekawą reklamę, która ma nam przynieść pożądany efekt, dlaczego by nie zaplanować funduszu na drona?
-
Ujarzmić potwora
Jan Hartman
Jakiego potwora? Tak, tak. Twój klient jest twoim potworem. A ty musisz go ujarzmić. Ale najpierw musisz odnaleźć go w sobie i w sobie samym zwalczyć lęk przed nim. »
ANALIZY:
NARZĘDZIA:
OPINIE:
RAPORT:
CASE STUDY:
PRAWO:
INSPIRACJE:
FELIETON MARKETINGOWY:
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO