Spis treści wydania drukowanego MwP 8/2014
Tematu numeru: Naturalny, ekologiczny marketing
-
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Potężny trend i bajery
Barbara Frątczak-Rudnicka
Ostatnio natknęłam się na reklamy ekorowerów (ecobikes). Zaciekawiło mnie to, bo cóż jest bardziej ekologicznego niż zwykły rower napędzany siłą naszych nóg… »
-
Czy eko potrzebuje marketingu?
Paweł Lipiec
Zanim twój obiad dotarł na stół, przebył średnio ok. 2,5 tys. km. Taką statystycznie odległość pokonuje żywność między producentem a konsumentem. Globalizacja handlu i przejście z hodowli i uprawy na przemysłową produkcję żywności spowodowały, że w skrajnym przypadku jabłka od sadownika mieszkającego blisko ciebie pokonują setki kilometrów zanim trafią na twój stół. Czy to ma sens?
-
Zielone jak fast food
Mateusz Koncewicz
Na miano prawdziwej zielonej marki trzeba sobie zasłużyć realnymi działaniami oraz prawdomównością.
-
Hyatt dla pszczół
Aneta Arwaj
Na pomysł założenia pasieki na dachu warszawskiego Hyattu wpadł jego obecny dyrektor Heddo Siebs. Zgodnie z nieśmiertelną zasadą: myśl globalnie, działaj lokalnie – postanowił pójść za przykładem innych światowych stolic (Nowego Jorku,Paryża, Berlina) i zlecił postawienie na dachu hotelu dwóch uli.
-
Ekomobile
Aleksandra Grębska
Eko jest w modzie. Dbamy o środowisko i chcemy żyć w ekologicznym świecie. Nie zawsze jednak wiemy, jak to robić. Z pomocą przychodzi smartfon.
-
Czy zdążymy?
Katarzyna Anders
Nasz styl życia powinien uwzględniać nie tylko nabywanie ekologicznych produktów, ale także selekcję śmieci, dojazd do pracy rowerem (kiedy to jest możliwe), poczytanie ksiażki zamiast oglądania telewizji. Najważniejsze jest jednak to, abyśmy trend przekształcili w standard naszego życia.
-
Zrównoważona à la polonaise
Natalia Puciato
Ogromny wpływ na zainteresowanie tym, co eko, ma obecna od kilku lat moda na gotowanie i zdrowe, lokalne jedzenie. Zdaniem ekspertów być może w ten sposób, przez żołądek do serca, idee zrównoważonej konsumpcji będa miały większe szanse przeniknąć do coraz bardziej masowego konsumenta.
-
10 sekund skupienia – Snapchat
Piotr Sobczyk
Snapchat od początku swojego istnienia bazował na dwóch rzeczach – kontrowersyjności oraz poczuciu anonimowości. Od ponad roku obserwujemy coraz więcej kampanii na tej platformie, a co za tym idzie, możemy się spodziewać, że moda na snapy zawita także do nas. »
-
Co się kryje za wisienką
Łukasz Musiał
Zastanów się. Jak stworzyć markę, która odniesie duży sukces i będzie pożądana przez rzeszę klientów? Z pewnością będziesz potrzebował nazwy, logo, hasła, opakowania i reklamy. Jeśli jednak sądzisz, że to wystarczy, jesteś w błędzie!
-
Pokaż twarz, marko!
Bartosz Fabianowicz
W gospodarce rynkowej bardzo często mamy możliwość obserwacji zjawiska komodyzacji. Dotyka ono marek, które oferują podobne do konkurencji produkty, w podobnych cenach, bez wyrazistej strategii komunikacji. Zjawisko to powoduje, że w oczach konsumenta marka traci odróżniające ją wartości i staje się taka sama jak inne, płytka. Marki z ludzką twarzą nigdy tego nie doświadczają – mogą sprzedawać więcej i drożej.
-
Zagraj na 10 wiadomości
Michał Leszczyński
Wiadomości, o których mowa, pozwolą ci skutecznie budować i zarządzać zaangażowaniem odbiorców. Poprzez oferowanie niekonwencjonalnych treści i przekazywanie ich w odpowiednim czasie i miejscu sprawisz, że odbiorcy będą pamiętać o twojej marce i powracać przy kolejnych zakupach.
-
Fenomen viral video
Magdalena Pawelec
W ciągu minuty użytkownicy serwisu YouTube udostępniają filmy o łącznej długości 72 godzin. Część ginie wprawdzie w czeluściach platformy, inne jednak cieszą się milionowymi wynikami odsłon. Jednak popularność rzadko bywa dziełem przypadku – jest na ogół efektem dokładnie zaplanowanej kampanii z wykorzystaniem tajników marketingu wirusowego.
-
Jak sprzedaje wyszukiwarka
Katarzyna Jeznach
W zakupach internetowych po jednej stronie mamy klienta, a po drugiej – technologię. Tylko naprawdę nieliczni klienci zdecydują się zadzwonić, dopytać albo napisać e-mail do sprzedawcy. Za to od 40 do 70 proc. (zależnie od branży) skorzysta ze sklepowej wyszukiwarki.
-
Pewniak w komunikacji – ego!
Barbara Stawarz
Gdyby nie nasz narcyzm, to facebookowe tablice byłyby zupełnie puste. I w tym również tkwi siła marki. Stawianie odbiorcy, użytkownika, potencjalnego klienta na piedestale to siła komunikacyjna marki. Warto w tej strategii skorzystać z teorii kierowania wrażeniem.
-
Prozaicznie wyjątkowy
Karolina Stanisławska
Mocny, odkrywczy insight może przyczynić się do powstania przełomowych kampanii, wyróżnienia się marki na rynku, a także do zaistnienia nowych, innowacyjnych produktów.
-
Wesprze cię milion
Bartosz Filip Malinowski
Nie ma znaczenia, czy chodzi o globalną korporację, dynamiczny start-up, czy może fundację non profit – crowdsourcing to zdrowy przejaw demokracji w kapitalizmie, który wszystkim na rynku daje perspektywę nowych możliwości.
-
Jak nie stracić na promocji
Monika Hasslinger-Pawlak
Promocja przestała być lekiem na wszelkie zło. Akcja promocyjna prowadzona bez kontroli i odpowiedniej analizy efektów może zaszkodzić marce i spowodować osłabienie jej atrakcyjności.
-
Mobile dla urody
Katarzyna Dworzyńska
Dzięki wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości, zarówno w kampanii Rimmel, jak i Vichy, możliwe było przeniesienie klientek w wirtualny świat marki. Kampanie były angażujące, a interaktywne treści, dostępne tylko z poziomu telefonu, dodatkowo wzmacniały przekaz.
-
Senior przyszłością marketingu
Joanna Śmietanka
Plasujemy się od lat w pierwszej 30. krajów demograficznie starych. Najbliższa przyszłość należeć więc będzie do seniorów jako wiodącej grupy konsumentów. Ten fakt wyznacza nowe trendy w komunikowaniu.
-
Design thinking w edukacji
Piotr Wojciechowski
Nauczyciele narzekają na uczniów, uczniowie narzekają na nauczycieli, rodzice na szkołę, a my na system edukacji, który jak większość już wie, nie przygotował nas do wymagań rynku.
-
Mix dwóch światów
Marta Odrzywolska, Karol Gajewski
Dziś nawet… krowy są podłączane do sieci. Tak Szkoci wykorzystują trend wearable tech.
-
Szare eminencje zakupów
Katarzyna Haczewska-Wierzbicka
Ludzie młodzi – nasze dzieci stają się głównymi decydentami w gospodarstwach, i że w wielu przypadkach komunikacja winna być kierowana do nich, a nie do starszych. »
-
Zwyczajni w natarciu
Piotr Bucki
Biel jest czernią tego sezonu. Może w polityce już nikt nam tego nie wmówi, ale w modzie dajemy się nabijać w butelkę od lat, sami nawet o tym nie wiedząc. Tym razem chodzi nie tylko o modę, lecz cały trend, w którym chcąc nie chcąc część z nas może się znaleźć. Jak to możliwe? Otóż w czasach hipsteriady nadciąga normcore.
-
Gada lis do kłębuszka
Jacek Kotarbiński
Wiele kampanii reklamowych, wliczając w to projekty samorządów, przybiera czasami dość specyficzną, żeby nie powiedzieć dziwaczną formę narracji.
-
Król jest jeden
Katarzyna Jeznach
Internet to już nuda. Offline wraca do łask, bo można dotknąć, bo to prawdziwe życie, a nie wirtualny świat. Albo jedno i drugie, zamknięte w urządzeniu – tak przecież działa internet rzeczy. Klient może wszystko. Nawet konkurować z korporacjami. Tak wygląda przyszłość handlu.
-
Marketing Wizards Group/Travelist.pl. Wszystkie ręce do internetu!
Kamil Borkowski
Sukces Travelist.pl jest idealnym przykładem, jak odpowiedni biznesplan połączony z jego konsekwentną egzekucją, tak w obszarze oferty, jak i marketingu, pozwala rozwinąć start-up do prężnie działającego przedsiębiorstwa.
-
Codemedia/FashionDays.pl. Jak trafić z inwestycją w media sprzedażowe
Marta Bąkowska
Zdecydowano się na wykorzystanie głównie komunikacji telewizyjnej ze wsparciem w internecie jako medium przekształcającym zbudowany ruch na zamówienia.
-
Kolo ekolo
Jan Hartman
Szkoda, że namnożyło się wielu rozmaitych cwaniaków, którzy handlując tandetą, wmawiają nam, że kupując ich produkt, robimy coś dla ochrony przyrody… »
NARZĘDZIA:
OPINIE:
ANALIZY:
CASE STUDY:
FELIETON MARKETINGOWY:
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO