Spis treści wydania drukowanego MwP 10/2014
Tematu numeru: Marketing i rodzina
-
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Mozaika rodzinna
Julia Izmałkowa
Trzy dni po 12–14 godzin. Jedliśmy śniadanie, chodziliśmy do pracy, piliśmy kawę w firmowej kantynie, odbieraliśmy dziecko z przedszkola, kupowaliśmy żonie prezent, teściowej kwiaty, składaliśmy życzenia na imieninach teścia, robiliśmy zakupy, płaciliśmy rachunki… – To nie jest nasza grupa docelowa! To są jakieś potwory! – taka była pierwsza reakcja klienta na informację o przebiegu badania.
-
Źródło insightów
Marzena Żurawicka
Krótki przegląd idei i zjawisk kulturowych dotyczących rodziny pokazuje, jak pełna pomysłów, wglądów, insightów jest przestrzeń kultury, i jak dotąd skromnie z tego rezerwuaru pomysłów korzystały reklamy.
-
Pani w kuchni, pan na piwie
Marta Szydlik
Dziś już żaden facet nie zrobi swojej partnerce awantury, że przyniosła mu do domu krem do twarzy. Jak widać reklama potrafi jednak przełamywać cechy stereotypowo przypisywane konkretnym płciom. »
-
Życie rodzinne w sieci
Jagoda Prętnicka-Markiewicz
Kolejne już pokolenie Polaków pobiera się i rodzi w sieci, a ponadto spędza tam też wakacje. Chociaż coraz częściej wspomina się, o tym, że prywatność to unikalna waluta, a sporo osób zaczyna unikać social mediów, jest to tendencja prawie niezauważalna.
-
M-usługi dla e-rodziny
Magdalena Nowak
Cały trik polega na tym, by nie zapomnieć, że technologia jest dla ludzi, a nie odwrotnie. Dlatego podstawą do stworzenia dobrego produktu jest gruntowna wiedza o jego użytkowniku – o tym, jak się zachowuje, co lubi, gdzie go można spotkać itd.
-
Opakowanie rodzinności
Krzysztof Polak
Ważne jest zachowanie wyrazistości i spójności na opakowaniu. Nie można wziąć trochę z tego, trochę z tamtego, tylko dlatego, że się tak nam podoba. Powstaje wtedy zlepek znaczeniowy, który jest trudny do zdekodowania przez odbiorców. Decyzja, z której grupy kodów powinno korzystać nasze rodzinne opakowanie, jest decyzją strategiczną.
NARZĘDZIA:
-
Po cyfrowym śladzie za klientem
Grzegorz Urban
Pierwszym krokiem do zbudowania sprzedaży przyszłości jest postawienie na drodze klienta jak największej liczby miejsc, w których pozostawi on swoje cyfrowe ślady.
-
Komunikuj na trzy
Bartosz Fabianowicz
„Mężczyzna jest jak karuzela. Albo sprawia, że kręci ci się w głowie, albo masz mdłości”. Na pewno znasz niejeden tego typu czerstwy dowcip – jego pierwsze zdanie niewiele wyjaśnia – wręcz wprowadza zamieszanie. Ale drugie już powoduje, że wszystko nabiera sensu. Jego konstrukcja oparta jest na trójfazowym modelu opowieści, który towarzyszy nam na każdym etapie komunikacji. Chcesz go poznać?
-
Twitter w siedmiu radach
Małgorzata Bednarek
Twitter dla ciebie? Dla firmy? Oczywiście, może dać wiele dobrego. Ale najpierw poznaj siedem rad, jak prowadzić profil, aby był skuteczny i dla innych interesujący.
-
Jak pokazać się na Instagramie
Edwin Zasada
Masz aparat fotograficzny w smartfonie, dostęp do internetu oraz głowę pełną kreatywnych pomysłów? Jeżeli tak, to zaraz rozpocznij tanią, a przy okazji najbardziej autentyczną komunikację swojej firmy z konsumentami.
-
Jak zostać strategiem content marketingu
Barbara Stawarz
Dobrze zbudowana strategia content marketingowa zapewnia umocnienie pozycji firmy w internecie. Zresztą już sama praca nad tą strategią przynosi wiele organizacji, bo wartości, które ulepszają jej funkcjonowanie i poprawiają oferowane przez nią produkty czy usługi.
-
Jak przygotować kampanię content marketingową
Włas Chorowiec
Zacznijmy od krótkiego testu. Masz określony produkt lub konkretną usługę i chcesz to zakomunikować potencjalnym nabywcom. Jak określasz swoją grupę docelową? Zastanów się i dopiero czytaj dalej.
-
Beacon, czyli co?
Wincenty Kokot
Prym niewątpliwie wiedzie wywodzący się z Polski, a obecnie działający w Dolinie Krzemowej start-up Estimote. Ich kolorowe, charakterystyczne beacony wyznaczyły pewien standard, jak powinny wyglądać i działać te mikrourządzenia.
-
Obraz ma znaczenie
Michał Szylar
Badania pokazują to jasno: w komunikacji marketingowej przekaz wizualny jest bardziej efektywny niż słowny i może – w większości przypadków – sprawić, że informacja zostanie zapamiętana na dłużej.
-
Zdobyć klienta w 180 znakach
Andrzej Ogonowski
Wiadomości tekstowe jako szybki i skuteczny środek komunikacji są od lat stosowane zarówno w obsłudze klienta, jak i marketingu. Jeżeli planujesz lub chcesz wykorzystać to narzędzie we własnej firmie, musisz przygotowywać je sprawnie, by od początku osiągać dobre efekty.
-
Niedrażniąca reklama osobista
Maciej Wyszyński
Większość reklam, które ogląda przeciętny użytkownik, nie jest nawet zbliżona do jego zainteresowań i potrzeb. Rozwiązaniem tego problemu może być reklama osobista, opierająca się na analizie potrzeb klientów, dzięki czemu łatwiej zdobywa ich uwagę.
-
Wyrzucić magię z komunikacji
Andrzej Gruszka
Czas, by ambitni deweloperzy w swojej komunikacji porzucili słowa, które weszły do kanonu słownika reklamowego branży. Rodzinny, zielony, spokojny, inspirujący, piękny, przestrzenny, wyjątkowy, ekskluzywny, a nawet magiczny – to tylko niektóre z frazesów, które należy już wyrzucić do kosza.
-
Krętą ścieżką do ceny
Maciej Kraus, Maciej Kroenke
Jako marketerzy czy właściciele firm mamy na co dzień do czynienia z procesem wyceny swoich produktów i usług. Niestety, w wielu przypadkach, choć rozumiemy potrzeby klientów, to mamy mało doświadczenia w realnej ocenie wartości swojej oferty. Przydaje się wtedy psychologiczne podejście.
-
Smartfonem przez sklep
Tomasz Gorzkowicz
Dlaczego tak ważna jest orientacja w aplikacjach mobilnych, które przydać się mogą w handlu tradycyjnym? Odpowiedź jest oczywista: dwa lata temu smartfon znajdował się w kieszeni co czwartego Polaka. Dziś nosi go prawie połowa z nas.
CASE STUDY:
-
Adidas. Na Copacabanie i plaży nad Wisłą
Piotr Szeleszczuk
Ostatnie piłkarskie mistrzostwa świata były wielką bitwą marek, a marketing czasu rzeczywistego był na tej wojnie potężną bronią. Fachowcy nie mają wątpliwości – jednym ze zwycięzców tej wojny jest Adidas. Jaki jest przepis na sukces?
-
24/7 Communication/Grupa KRUK. Life-style’owo o zadłużeniu Polaków
Agata Wrońska
Przemyślana strategia i dobrze zaplanowane wdrożenie jej w życie są kluczem do sukcesu także w przypadku zagadnień, które są niechętnie podejmowane przez media. Do trudnych tematów należy z całą pewnością problem zadłużenia. »
ANALIZY:
-
Srebrny konsument – fakty i mity
Anita Chabrowska
Za pomocą jakich haseł i obrazów firmy próbują dotrzeć do osób, które młodość mają już za sobą? Jak tacy konsumenci postrzegani są przez pracowników działów reklamy – twórców licznych spotów, które mamy przyjemność oglądać na ekranach naszych telewizorów? Przeanalizujmy kilka przykładów. »
-
Zdrowe, bo biało-czerwone
Piotr Bucki
Świadomość konsumencka będzie wzrastać i coraz częściej rodzimy konsument będzie się domagać, podobnie jak w Australii, organicznego odpowiednika wszystkiego, co tylko możliwe – od miodu, owoców i warzyw począwszy, a skończywszy na… odżywkach do włosów i paznokci.
-
Ból głowy smartshoppera
Jacek Kotarbiński
Systemy rekomendacji dla klientów stają się dziś nieomalże przemysłem samym w sobie. Począwszy od niewinnych pytań: „Drogi fejsbuczku, doradź mi, czy kupić ABC…”, poprzez rozwijające się serwisy społecznościowe budowane w oparciu o opinie klientów. To wszystko w swej istocie ma budować wiarygodność relacji cena – jakość w oczach kupującego. Czy buduje?
OPINIE:
-
„Mamy cię!”
Jacek Kotarbiński
Z obyczajami firm w zakresie obsługi klienta, a szczególnie ich stosunkiem do klienckich zażaleń i reklamacji, bywa niestety różnie.
-
Siła opinii
Bartłomiej Juszczyk
Internauci chętnie i aktywnie dzielą się wiedzą i opiniami. Problem w tym, by umieć to wykorzystać i przekuć w sukces firmy.
-
Marki ludziom
Adam Przeździęk
Wśród palety ludzkich cech i zachowań są takie, których przyswajanie przez przedsiębiorstwo nigdy nie będzie w stu procentach naturalne i bezinteresowne.
-
Profil i co dalej?
Magdalena Szmidt
Czy myślenie o Facebooku nie jest przypadkiem tak przewartościowane, jak wartość jego akcji?
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Kupowanie łączy
Jan Hartman
Gdy wszyscy są w miarę zdrowi i mają jako taki byt, sprawy i troski rodziny przybierają kształt wspólnych planów materialnych czy raczej konsumenckich. I tu właśnie zapala się zielone światło dla marketingu. »
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO