Start MwP Spis treści MwP 11/2014
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 11/2014

Spis treści wydania drukowanego MwP 11/2014

Tematu numeru: Sztuka emocjonalnego brandingu

    • ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

       
    • Sprzedasz mniej bez emocji!

      Marta Szydlik

      Jeśli jeszcze komuś wydaje się, że racjonalnie podejmuje zakupowe decyzje i że na niego takie psychologiczne gierki nie działają, to bardzo się myli. Gdyby ludzie rzeczywiście mieli podejmować decyzje zdroworozsądkowo, to nie zawiązaliby nawet sznurówek od butów. »

    • Nieważne jak, ważne co!

      Maciej Boroń

      Chcemy w dobie clutteru i konwergencji mediów budować wyraźnie silniejsze emocje niż konkurencja? Przeznaczmy wyraźną część budżetu na długofalowe działania wizerunkowe i postarajmy się dostarczać wartościowy kontent, który pomoże pozostawić odpowiednie emocje w głowie i sercu konsumenta na dłużej.

    • Przestrzegaj czterech przykazań

      Krzysztof Reński

      Podziwiane marki – takie jak Apple, Harley-Davidson czy Zappos – nie kupiły miłości swoich fanów za punkty na kartach lojalnościowych. One postąpiły jak w rzeczywistym świecie relacji międzyludzkich i… okazały ją wcześniej.

    • Mobilnie kupujemy spokojnie

      Anna Radyno

      Dotknięcie produktu na ekranie smartfona czy tabletu daje ponoć podświadomie podobne poczucie doświadczenia produktu, jak dotknięcie go w sklepie stacjonarnym.

    • Opakowanie wrażeń

      Mariusz Koncewicz

      Bohaterowie marek, którzy są doskonałymi przekaźnikami pozytywnych emocji, zazwyczaj maja jakąś fizys. Tak jak Mr. Clean (znany w Polsce jako Mr. Proper. Jeszcze parę lat temu myślano o wygaszeniu tej marki, która mimo bogatej historii zaczęła tracić zainteresowanie konsumentów. Zdecydowano się podjąć ostatnią próbę jej reanimowania i… z pozytywnym efektem.

    • Trend na gorące kampanie

      Bartłomiej Juszczyk

      Po przylocie na pasażerów czekała wspaniała niespodzianka. Zamiast walizek na taśmie bagażowej zobaczyli paczki z wymarzonymi prezentami. Było zaskoczenie, śmiech, wzruszenie, nawet łzy. I wielki rozgłos stosunkowo niewielkim kosztem.

    • Poszukiwani stratedzy z sercem i głową!

      Karolina Liberka/Dawid Szczepaniak

      „Nasz rynek desperacko potrzebuje strategów, którzy z jednej strony mają doświadczenie komunikacyjne, zjedli zęby na kampaniach wizerunkowych, ale z drugiej, wiedzą wszystko o narzędziach, które mnożą się jak grzyby po deszczu.To zdecydowanie jest zawód przyszłości w branży reklamowej”.

    • Szczere są kochane

      Piotr Bucki

      Emotional branding wpływa na lojalność klientów często na poziomie zupełnie irracjonalnym. I nie mówię tego o zwyczajach zakupowych żon arabskich szejków podczas nowojorskiego tygodnia mody.

    • Udział w umysłach i emocjach

      Jacek Kotarbiński

      Branding oparty wyłącznie na swoistej zmysłowości, w starciu z wyposażonymi w wiedzę smart shopperami, może szybko okazać się zwykłą wydmuszką.

NARZĘDZIA:

 
    • Zachęć młodszego, przekonasz starszego

      Michał Hryniszyn

      Igrek wyznacza obecnie trendy i doradza rodzicom, który produkt, np. telefon, telewizor lub samochód, nabyć lub gdzie zjeść. Starsi o pokolenie, Iksy, chętnie ich naśladują, bo dzięki temu czują się młodziej i mają poczucie właściwie podjętej decyzji.

    • Marki zerkają na blogerów

      Paweł Lipiec

      Powstało zaledwie 75 takich koszul w rozmiarach slim fit. Cena jednej wynosiła 349 zł. Rozeszły się na pniu! Wszystkie! Jeden wpis na blogu i koszule za ponad 26 tys. zł rozchwytano jak ciepłe bułeczki.

    • Kontent premium

      Joanna Kosman

      Weszliśmy już dawno w fazę kontentu premium – spersonalizowanych treści bazujących na badaniach z obszaru neuromarketingu. Odniesiemy sukces, jeśli konsument usłyszy szelest falban i poczuje zapach wełnianego płaszcza, którego nie miał okazji nigdy dotknąć. »

    • Kampania? Postaw na efekt!

      Jacek Knosek

      Twojej firmie brakuje klientów? Oni czekają w internecie – czytamy w artykułach analizujących rynek reklamy online i rozmaite kampanie e-mailingowe. Autorzy zapewniają, że można w relatywnie prosty i tani sposób dotrzeć do nowych odbiorców i zwiększyć zysk z prowadzonej działalności. No tak, niby racja… Ale jak się do tego konkretnie zabrać?

    • Jest klient, jest rozliczenie

      Wojciech Starzewski, Marcin Michalski

      W praktyce walki o lojalność klientów liczą się głównie kampanie ATL, gdyż służą budowaniu świadomości. A gdyby tak wykorzystać internet do stworzenia komunikacji za półdarmo z konsumentami, którzy polubili naszą markę?

    • YouTube, bardzo proszę!

      Łukasz Chwiszczuk

      Coraz mniej z nas ogląda tradycyjną telewizję. Reklamy wideo i serwis YouTube mają natomiast coraz większy wpływ na świadomość produktów w naszych umysłach.

    • Projektujesz dla dzieci – włóż trampki

      Izabela Strońska

      Zacznijmy od sloganu: aby dobrze zaprojektować produkt czy usługę, należy wejść w buty użytkownika. Jasne. Ale w takim razie, w przypadku projektowania dla dzieci, należy wejść w buty dziecka. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić…

    • Bezpański klient 50+

      Barbara Frątczak-Rudnicka

      Myślenie o osobach w wieku 50+ jako o jednej grupie docelowej to tak, jakbyśmy chcieli uznać za jednorodną grupę osoby w wieku 0–49 lat. Nie ma żadnego sensu! »

OPINIE:

 
    • Dzieciaki, fejm, porno i hashtagi

      Krzysztof Winnik

      Łączy nas jedno – i my, i one nie wyobrażamy sobie życia bez social mediów. Ale dzieli bardzo dużo…

    • Trzecie oko

      Agnieszka Haponik

      Niekiedy słyszę opinie, że marketing wspierający działy sprzedaży nie jest prawdziwym marketingiem, że gra rolę służebną. Nie jest to prawdą.

    • CASE STUDY:

    • Procontent Communication/ Grupa Polpharma. Ciśnienie na życie

      Edyta Płuciennik-Skalska

      Wyzwaniem kampanii „Ciśnienie na życie” była nie tylko edukacja nt. profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego, lecz przede wszystkim nakłonienie Polaków do regularnej kontroli ciśnienia tętniczego krwi oraz skierowanie do lekarza osób, których wyniki odbiegają od normy.

ANALIZY:

 
    • Grzechy główne w obsłudze klienta

      Artur Noga-Bogomilski

      To jedno z kolejnych zaskoczeń w naszym rankingu. Prawie jedna piąta konsumentów bezustannie skarży się na niemiłą, nieuprzejmą i opryskliwą obsługę. Mają wrażenie, że obsługujący ich pracują jak za karę, skarżą się na kompletny brak zaangażowania i traktowanie klienta jak przeszkodę.

    • Prawdziwe relacje z detalistą

      Marek Kosakowski

      Większość producentów FMCG, tworząc strategię działania w punkcie sprzedaży, skupia swoją uwagę m.in. na: dostępności produktu, ekspozycji, strategii cenowej oraz rekomendacji zakupu. Za sterami każdego sklepu stoi jednak człowiek.

    • Kobiety w sieci są ostrożne

      Agnieszka Łopatowska

      Niemal zawsze robimy kilka rzeczy jednocześnie, jesteśmy ciekawe nowości, chcemy być oryginalne i móc wszystko wypróbować na własnej skórze. Nie inaczej kobiety podchodzą do reklamy w internecie. Multiscreening, mobilność, możliwość testowania produktów – to najważniejsze z najnowszych trendów w internetowej reklamie skierowanej do kobiet. »

    • Idealny marketing na 42 km

      Anita Chabrowska

      Maraton nowojorski (2 listopada) to największa na świecie masowa impreza biegowa. Tak perfekcyjnie jest zorganizowany, że warty analizy marketingowej.

FELIETON MARKETINGOWY:

 
  • Frymark uczuć

    Jan Hartman

    Zwykły człowiek jest bez szans. Umiejętność manipulowania uczuciami innych ludzkość posiadła w stopniu imponującym. Każdego można omamić i omotać.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij