Spis treści wydania drukowanego MwP 11/2014
Tematu numeru: Sztuka emocjonalnego brandingu
-
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Sprzedasz mniej bez emocji!
Marta Szydlik
Jeśli jeszcze komuś wydaje się, że racjonalnie podejmuje zakupowe decyzje i że na niego takie psychologiczne gierki nie działają, to bardzo się myli. Gdyby ludzie rzeczywiście mieli podejmować decyzje zdroworozsądkowo, to nie zawiązaliby nawet sznurówek od butów. »
-
Nieważne jak, ważne co!
Maciej Boroń
Chcemy w dobie clutteru i konwergencji mediów budować wyraźnie silniejsze emocje niż konkurencja? Przeznaczmy wyraźną część budżetu na długofalowe działania wizerunkowe i postarajmy się dostarczać wartościowy kontent, który pomoże pozostawić odpowiednie emocje w głowie i sercu konsumenta na dłużej.
-
Przestrzegaj czterech przykazań
Krzysztof Reński
Podziwiane marki – takie jak Apple, Harley-Davidson czy Zappos – nie kupiły miłości swoich fanów za punkty na kartach lojalnościowych. One postąpiły jak w rzeczywistym świecie relacji międzyludzkich i… okazały ją wcześniej.
-
Mobilnie kupujemy spokojnie
Anna Radyno
Dotknięcie produktu na ekranie smartfona czy tabletu daje ponoć podświadomie podobne poczucie doświadczenia produktu, jak dotknięcie go w sklepie stacjonarnym.
-
Opakowanie wrażeń
Mariusz Koncewicz
Bohaterowie marek, którzy są doskonałymi przekaźnikami pozytywnych emocji, zazwyczaj maja jakąś fizys. Tak jak Mr. Clean (znany w Polsce jako Mr. Proper. Jeszcze parę lat temu myślano o wygaszeniu tej marki, która mimo bogatej historii zaczęła tracić zainteresowanie konsumentów. Zdecydowano się podjąć ostatnią próbę jej reanimowania i… z pozytywnym efektem.
-
Trend na gorące kampanie
Bartłomiej Juszczyk
Po przylocie na pasażerów czekała wspaniała niespodzianka. Zamiast walizek na taśmie bagażowej zobaczyli paczki z wymarzonymi prezentami. Było zaskoczenie, śmiech, wzruszenie, nawet łzy. I wielki rozgłos stosunkowo niewielkim kosztem.
-
Poszukiwani stratedzy z sercem i głową!
Karolina Liberka/Dawid Szczepaniak
„Nasz rynek desperacko potrzebuje strategów, którzy z jednej strony mają doświadczenie komunikacyjne, zjedli zęby na kampaniach wizerunkowych, ale z drugiej, wiedzą wszystko o narzędziach, które mnożą się jak grzyby po deszczu.To zdecydowanie jest zawód przyszłości w branży reklamowej”.
-
Szczere są kochane
Piotr Bucki
Emotional branding wpływa na lojalność klientów często na poziomie zupełnie irracjonalnym. I nie mówię tego o zwyczajach zakupowych żon arabskich szejków podczas nowojorskiego tygodnia mody.
-
Udział w umysłach i emocjach
Jacek Kotarbiński
Branding oparty wyłącznie na swoistej zmysłowości, w starciu z wyposażonymi w wiedzę smart shopperami, może szybko okazać się zwykłą wydmuszką.
NARZĘDZIA:
-
Zachęć młodszego, przekonasz starszego
Michał Hryniszyn
Igrek wyznacza obecnie trendy i doradza rodzicom, który produkt, np. telefon, telewizor lub samochód, nabyć lub gdzie zjeść. Starsi o pokolenie, Iksy, chętnie ich naśladują, bo dzięki temu czują się młodziej i mają poczucie właściwie podjętej decyzji.
-
Marki zerkają na blogerów
Paweł Lipiec
Powstało zaledwie 75 takich koszul w rozmiarach slim fit. Cena jednej wynosiła 349 zł. Rozeszły się na pniu! Wszystkie! Jeden wpis na blogu i koszule za ponad 26 tys. zł rozchwytano jak ciepłe bułeczki.
-
Kontent premium
Joanna Kosman
Weszliśmy już dawno w fazę kontentu premium – spersonalizowanych treści bazujących na badaniach z obszaru neuromarketingu. Odniesiemy sukces, jeśli konsument usłyszy szelest falban i poczuje zapach wełnianego płaszcza, którego nie miał okazji nigdy dotknąć. »
-
Kampania? Postaw na efekt!
Jacek Knosek
Twojej firmie brakuje klientów? Oni czekają w internecie – czytamy w artykułach analizujących rynek reklamy online i rozmaite kampanie e-mailingowe. Autorzy zapewniają, że można w relatywnie prosty i tani sposób dotrzeć do nowych odbiorców i zwiększyć zysk z prowadzonej działalności. No tak, niby racja… Ale jak się do tego konkretnie zabrać?
-
Jest klient, jest rozliczenie
Wojciech Starzewski, Marcin Michalski
W praktyce walki o lojalność klientów liczą się głównie kampanie ATL, gdyż służą budowaniu świadomości. A gdyby tak wykorzystać internet do stworzenia komunikacji za półdarmo z konsumentami, którzy polubili naszą markę?
-
YouTube, bardzo proszę!
Łukasz Chwiszczuk
Coraz mniej z nas ogląda tradycyjną telewizję. Reklamy wideo i serwis YouTube mają natomiast coraz większy wpływ na świadomość produktów w naszych umysłach.
-
Projektujesz dla dzieci – włóż trampki
Izabela Strońska
Zacznijmy od sloganu: aby dobrze zaprojektować produkt czy usługę, należy wejść w buty użytkownika. Jasne. Ale w takim razie, w przypadku projektowania dla dzieci, należy wejść w buty dziecka. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić…
-
Bezpański klient 50+
Barbara Frątczak-Rudnicka
Myślenie o osobach w wieku 50+ jako o jednej grupie docelowej to tak, jakbyśmy chcieli uznać za jednorodną grupę osoby w wieku 0–49 lat. Nie ma żadnego sensu! »
OPINIE:
-
Dzieciaki, fejm, porno i hashtagi
Krzysztof Winnik
Łączy nas jedno – i my, i one nie wyobrażamy sobie życia bez social mediów. Ale dzieli bardzo dużo…
-
Trzecie oko
Agnieszka Haponik
Niekiedy słyszę opinie, że marketing wspierający działy sprzedaży nie jest prawdziwym marketingiem, że gra rolę służebną. Nie jest to prawdą.
-
CASE STUDY:
-
Procontent Communication/ Grupa Polpharma. Ciśnienie na życie
Edyta Płuciennik-Skalska
Wyzwaniem kampanii „Ciśnienie na życie” była nie tylko edukacja nt. profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego, lecz przede wszystkim nakłonienie Polaków do regularnej kontroli ciśnienia tętniczego krwi oraz skierowanie do lekarza osób, których wyniki odbiegają od normy.
ANALIZY:
-
Grzechy główne w obsłudze klienta
Artur Noga-Bogomilski
To jedno z kolejnych zaskoczeń w naszym rankingu. Prawie jedna piąta konsumentów bezustannie skarży się na niemiłą, nieuprzejmą i opryskliwą obsługę. Mają wrażenie, że obsługujący ich pracują jak za karę, skarżą się na kompletny brak zaangażowania i traktowanie klienta jak przeszkodę.
-
Prawdziwe relacje z detalistą
Marek Kosakowski
Większość producentów FMCG, tworząc strategię działania w punkcie sprzedaży, skupia swoją uwagę m.in. na: dostępności produktu, ekspozycji, strategii cenowej oraz rekomendacji zakupu. Za sterami każdego sklepu stoi jednak człowiek.
-
Kobiety w sieci są ostrożne
Agnieszka Łopatowska
Niemal zawsze robimy kilka rzeczy jednocześnie, jesteśmy ciekawe nowości, chcemy być oryginalne i móc wszystko wypróbować na własnej skórze. Nie inaczej kobiety podchodzą do reklamy w internecie. Multiscreening, mobilność, możliwość testowania produktów – to najważniejsze z najnowszych trendów w internetowej reklamie skierowanej do kobiet. »
-
Idealny marketing na 42 km
Anita Chabrowska
Maraton nowojorski (2 listopada) to największa na świecie masowa impreza biegowa. Tak perfekcyjnie jest zorganizowany, że warty analizy marketingowej.
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Frymark uczuć
Jan Hartman
Zwykły człowiek jest bez szans. Umiejętność manipulowania uczuciami innych ludzkość posiadła w stopniu imponującym. Każdego można omamić i omotać.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO