Spis treści wydania drukowanego MwP 12/2014
Tematu numeru: Sztuka emocjonalnego brandingu
-
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Najsilniejszy bodziec zakupowy
Anna Ławrzyniak
Pozyskany lead w content marketingu może być o ponad 40 proc. tańszy niż przy użyciu tradycyjnych technik marketingowych. Bardziej opłacalny jest też zwrot z inwestycji. To dowód na to, że dzięki content marketingowi firmy zyskują i zaufanych klientów, i pieniądze.
-
Rdzeń, narzędzia i ludzie
Marcin Żukowski
Odpowiednia treść ruszała nasze babcie, ojców, dotyka nas i poruszy nasze dzieci. To narzędzie, którym dotrzesz do wszystkich pokoleń, do każdej grupy docelowej. Ale nie próbuj przekonywać wszystkich. Znajdź swoją niszę, stwórz kontentową strategię i działaj.
-
Miernik prawdę ci powie
Maciej Mazur
W marketingu efektywnościowym właśnie współczynnik wzrostu jest częstym powodem, dla którego klienci zmieniają agencje w poszukiwaniu lepszych wyników i optymalizacji kosztów.
-
Co wzmacnia przekaz?
-
Fan nie znaczy, że już klient
Marcin Żukowski
Fan miał być nowym Świętym Graalem. Miał nam dawać zyski. Cudownie, tylko dlaczego tak miało być? Dlaczego nas tak uwiódł? On sobie tylko zalajkował twój fan page i tyle.
-
Treści nierozwodnione
Rafał Knap
Sposoby konsumowania treści w internecie stale się zmieniają. Czas, w jakim marki mogą budować atencję konsumentów, ulega drastycznemu skróceniu.
-
Hybryda kontentu
Szymon Ślipko
Mam na myśli treści w internecie. Czy wartościowe wygrają z zalewem tych miernych? Czy da się na nich zarabiać?
-
Kontentowy rachunek sumienia
Bartłomiej Rak
Najlepiej swoją komunikację prowadzą pasjonaci. Ze względu na brak wiedzy, jak działa Facebook, nie uciekają się do marketingowych sztuczek. Nie korzystają z żebrolajków, nie robią konkursów, nie obniżają jakości komunikacji, żeby zwiększyć zaangażowanie, bo nie myślą przez pryzmat KPI.
-
Dwa królestwa obrazów
Anna Malczewska
Jakie działania i treści najlepiej sprawdzają się na Instagramie, a jakie na Pintereście? Oba serwisy są znane z tego, że króluje na nich kontent obrazowy, ale funkcjonują inaczej. Postaramy się to pokazać na przykładach polskich marek.
-
Wideo dla Janka
Katarzyna Szumańska-Kalisz
Video content marketing to machina, która rośnie w niesamowitym tempie. Za chwilę moda na wideo i przekonanie co do jego skuteczności na dobre wkroczy również do Polski – twierdzą specjaliści przyglądający się rynkowi amerykańskiemu.
ANALIZY:
-
Kłamstwa sprzedają
Jacek Kotarbiński
Nie. Marketing nie oszukuje ludzi. To ludzie oszukują innych, używając do tego cynicznie narzędzi marketingu. Marketerowi to się nie opłaca. A jeśli nawet skłamie z pazerności, to bolesne będzie jego przebudzenie się ze snu, że w ten sposób zyska potęgę.
-
Facebook dojrzewa
Oskar Berezowski
Na jednej szali mamy teorię, że Facebook się starzeje, młodzi uciekają, zasięgi spadają i niebawem nikogo tam nie będzie. Na drugiej dowody na to, że Facebook dojrzewa. Zawartość tej drugiej szali jest cięższa i bardziej wartościowa. Tym bardziej że w Polsce najwięcej przybywa na FB osób w wieku 45–54 lata.
-
Branding z wysoką stopą zwrotu
Adam Ambroży
Właściciele firm, menedżerowie marketingu i pracownicy agencji reklamowych marzą o stworzeniu marki ikony. Godziny warsztatów, tysiące wydane na badania rynku, pełna mobilizacja wszystkich działów firmy, kreatywnych i mediowych podwykonawców… Niestety, bardzo często bez pożądanych sukcesów. Jak zatem zwiększyć ROI z inwestycji w marketing? Wejść na ścieżkę wytyczoną przez Holta i Camerona!
-
Dobra luksusowe wirtualnie
Marcin Rupiński
Razem z rosnącą podażą towarów premium pojawia się pytanie o ich odpowiednią promocję. Ta, kojarzona dotąd w dużej mierze z prasą drukowaną, staje się w czasach ery elektronicznej niewystarczająca. Czy branża reklamowa w Polsce wykształci nowe modele pozwalające sprostać oczekiwaniom marek luksusowych?
-
Zaciekawić konsumenta dotykiem
OPINIE:
-
Internet potrzebuje emocji!
Damian Tokarczyk
Gigabajty bezbarwnych komunikatów! Dlaczego tak niewiele firm stosuje w internecie sprawdzone już narzędzia i metody marketingu emocjonalnego?
NARZĘDZIA:
-
Uwiedź shoppera!
Andrzej Kruk
Sto złotych będzie miało dla nas zupełnie inną wartość, gdy przed chwilą dowiedzieliśmy się o wygranej w Lotto, a zupełnie inną, gdy właśnie opłaciliśmy rachunki. Podobnie w marketingu – chęć zakupu produktu, gdy wygodnie siedzimy w fotelu i oglądamy TV, nie oznacza jeszcze, że ten produkt kupimy.
-
Warto chodzić z klientem
Izabela Strońska
Wyobraź sobie, że otwierasz kawiarnię. Oczywiście, zależy ci na jak najlepszym doświadczeniu klientów, wybierasz więc najważniejsze elementy procesu… Kupowanie kawy, picie kawy. Najlepsza cena i najlepszy produkt. I co? I fajnie, ale okazuje się, że pominąłeś właśnie całą ważną ścieżkę klienta, masę okazji na ulepszenie biznesu.
-
Klikany e-mailing sprzedażowy
Bartosz Majewski
W e-mail marketingu, na temat którego wydawałoby się wszystko zostało już powiedziane, ciągle jest wiele do zrobienia, by twoja wiadomość została odczytana, a adresat posłuchał call to action. Czy projektując e-mailing pamiętasz o 10 najistotniejszych elementach jego strategii?
-
Zaprojektowane narodziny marki
Mateusz Witański
Bardziej znane są batoniki Prince Polo, proszki Persil, tytuł prasowy „Newsweek”, samochód Smart niż producenci tych produktów. Chcąc przygotować się odpowiednio do procesu budowania marki, musimy zdecydować, markę czego budujemy – producenta, produktu, a może łącznie ich obu.
-
Po ciężkim dniu aplikacje!
Damian Tokarczyk, Gabriela Rakowska
W marketingu internetowym królową jest rozrywka, rządzi branded content. Zastanawiasz się, jak zwiększając rozpoznawalność swojej marki w nowych mediach pogodzić to z wymaganiami rynku? Pomyśl o kreatywnych aplikacjach!
-
Promocje na szali zysków i strat
Andrzej Wojtuń
Skoro producentowi opłaca się sprzedawać swój produkt w cenie promocyjnej z 50‑proc. zniżką, to sprzedaż w cenie regularnej traktowana jest niemal jak akt grabieży.
-
Nowa twarz marki
Michał Hryniszyn
Logo to twarz marki, z którą ludzie obcują, wchodzą w interakcję, interpretują, opiniują. Dlatego powinno być w pełni zgodne z jej charakterem, wartościami i kulturą organizacyjną.
-
Pomyśleć projektowo w urzędzie
Piotr Wojciechowski
Inicjatywa Design Silesia oraz projekt rządu Szkocji to tylko dwa przykłady, w których zastosowano proces i narzędzia service design thinking w sektorze administracji publicznej. Obszarów, w których możemy je wykorzystać, jest dużo więcej.
-
Żeby facet słuchał
CASE STUDY:
-
Biuro Podróży Reklamy/Dekoral Fashion
W jakim kolorze myślą PolacyMaciej Mazur
Dzięki połączeniu badań preferencji kolorystycznych z ambientem technologicznym mogliśmy skutecznie dotrzeć do konsumentów i przekazać im i mediom ciekawie informacje o tych raczej mało znanych upodobaniach Polaków.
FELIETON MARKETINGOWY:
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO