Start MwP Spis treści MwP 12/2014
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 12/2014

Spis treści wydania drukowanego MwP 12/2014

Tematu numeru: Sztuka emocjonalnego brandingu

    • ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

       
    • Najsilniejszy bodziec zakupowy

      Anna Ławrzyniak

      Pozyskany lead w content marketingu może być o ponad 40 proc. tańszy niż przy użyciu tradycyjnych technik marketingowych. Bardziej opłacalny jest też zwrot z inwestycji. To dowód na to, że dzięki content marketingowi firmy zyskują i zaufanych klientów, i pieniądze.

    • Rdzeń, narzędzia i ludzie

      Marcin Żukowski

      Odpowiednia treść ruszała nasze babcie, ojców, dotyka nas i poruszy nasze dzieci. To narzędzie, którym dotrzesz do wszystkich pokoleń, do każdej grupy docelowej. Ale nie próbuj przekonywać wszystkich. Znajdź swoją niszę, stwórz kontentową strategię i działaj.

    • Miernik prawdę ci powie

      Maciej Mazur

      W marketingu efektywnościowym właśnie współczynnik wzrostu jest częstym powodem, dla którego klienci zmieniają agencje w poszukiwaniu lepszych wyników i optymalizacji kosztów.

    • Co wzmacnia przekaz?

      Barbara Stawarz

      Nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo podświadomość kieruje nami każdego dnia. Dobrze wiedzieć, co na nią działa, szczególnie jeśli odpowiadamy za budowę komunikacji w firmie. »

    • Fan nie znaczy, że już klient

      Marcin Żukowski

      Fan miał być nowym Świętym Graalem. Miał nam dawać zyski. Cudownie, tylko dlaczego tak miało być? Dlaczego nas tak uwiódł? On sobie tylko zalajkował twój fan page i tyle.

    • Treści nierozwodnione

      Rafał Knap

       Sposoby konsumowania treści w internecie stale się zmieniają. Czas, w jakim marki mogą budować atencję konsumentów, ulega drastycznemu skróceniu.

    • Hybryda kontentu

      Szymon Ślipko

      Mam na myśli treści w internecie. Czy wartościowe wygrają z zalewem tych miernych? Czy da się na nich zarabiać?

    • Kontentowy rachunek sumienia

      Bartłomiej Rak

      Najlepiej swoją komunikację prowadzą pasjonaci. Ze względu na brak wiedzy, jak działa Facebook, nie uciekają się do marketingowych sztuczek. Nie korzystają z żebrolajków, nie robią konkursów, nie obniżają jakości komunikacji, żeby zwiększyć zaangażowanie, bo nie myślą przez pryzmat KPI.

    • Dwa królestwa obrazów

      Anna Malczewska

      Jakie działania i treści najlepiej sprawdzają się na Instagramie, a jakie na Pintereście? Oba serwisy są znane z tego, że króluje na nich kontent obrazowy, ale funkcjonują inaczej. Postaramy się to pokazać na przykładach polskich marek.

    • Wideo dla Janka

      Katarzyna Szumańska-Kalisz

      Video content marketing to machina, która rośnie w niesamowitym tempie. Za chwilę moda na wideo i przekonanie co do jego skuteczności na dobre wkroczy również do Polski – twierdzą specjaliści przyglądający się rynkowi amerykańskiemu.

ANALIZY:

 
    • Kłamstwa sprzedają

      Jacek Kotarbiński

      Nie. Marketing nie oszukuje ludzi. To ludzie oszukują innych, używając do tego cynicznie narzędzi marketingu. Marketerowi to się nie opłaca. A jeśli nawet skłamie z pazerności, to bolesne będzie jego przebudzenie się ze snu, że w ten sposób zyska potęgę.

    • Facebook dojrzewa

      Oskar Berezowski

      Na jednej szali mamy teorię, że Facebook się starzeje, młodzi uciekają, zasięgi spadają i niebawem nikogo tam nie będzie. Na drugiej dowody na to, że Facebook dojrzewa. Zawartość tej drugiej szali jest cięższa i bardziej wartościowa. Tym bardziej że w Polsce najwięcej przybywa na FB osób w wieku 45–54 lata.

    • Branding z wysoką stopą zwrotu

      Adam Ambroży

      Właściciele firm, menedżerowie marketingu i pracownicy agencji reklamowych marzą o stworzeniu marki ikony. Godziny warsztatów, tysiące wydane na badania rynku, pełna mobilizacja wszystkich działów firmy, kreatywnych i mediowych podwykonawców… Niestety, bardzo często bez pożądanych sukcesów. Jak zatem zwiększyć ROI z inwestycji w marketing? Wejść na ścieżkę wytyczoną przez Holta i Camerona!

    • Dobra luksusowe wirtualnie

      Marcin Rupiński

      Razem z rosnącą podażą towarów premium pojawia się pytanie o ich odpowiednią promocję. Ta, kojarzona dotąd w dużej mierze z prasą drukowaną, staje się w czasach ery elektronicznej niewystarczająca. Czy branża reklamowa w Polsce wykształci nowe modele pozwalające sprostać oczekiwaniom marek luksusowych?

    • Zaciekawić konsumenta dotykiem

      Anna Mazerant

      Spośród wszystkich ludzkich zmysłow dotyk należy do grupy tych bardziej zapomnianych i niewzbudząjacych specjalnego zainteresowania. Ale mam nadzieję, że niektórzy zadają sobie jednak np. takie pytanie: dlaczego nie należy dotykać królowej Elżbiety, a należy iPada? »

OPINIE:

 
    • Internet potrzebuje emocji!

      Damian Tokarczyk

      Gigabajty bezbarwnych komunikatów! Dlaczego tak niewiele firm stosuje w internecie sprawdzone już narzędzia i metody marketingu emocjonalnego?

NARZĘDZIA:

 
    • Uwiedź shoppera!

      Andrzej Kruk

      Sto złotych będzie miało dla nas zupełnie inną wartość, gdy przed chwilą dowiedzieliśmy się o wygranej w Lotto, a zupełnie inną, gdy właśnie opłaciliśmy rachunki. Podobnie w marketingu – chęć zakupu produktu, gdy wygodnie siedzimy w fotelu i oglądamy TV, nie oznacza jeszcze, że ten produkt kupimy.

    • Warto chodzić z klientem

      Izabela Strońska

      Wyobraź sobie, że otwierasz kawiarnię. Oczywiście, zależy ci na jak najlepszym doświadczeniu klientów, wybierasz więc najważniejsze elementy procesu… Kupowanie kawy, picie kawy. Najlepsza cena i najlepszy produkt. I co? I fajnie, ale okazuje się, że pominąłeś właśnie całą ważną ścieżkę klienta, masę okazji na ulepszenie biznesu.

    • Klikany e-mailing sprzedażowy

      Bartosz Majewski

      W e-mail marketingu, na temat którego wydawałoby się wszystko zostało już powiedziane, ciągle jest wiele do zrobienia, by twoja wiadomość została odczytana, a adresat posłuchał call to action. Czy projektując e-mailing pamiętasz o 10 najistotniejszych elementach jego strategii?

    • Zaprojektowane narodziny marki

      Mateusz Witański

      Bardziej znane są batoniki Prince Polo, proszki Persil, tytuł prasowy „Newsweek”, samochód Smart niż producenci tych produktów. Chcąc przygotować się odpowiednio do procesu budowania marki, musimy zdecydować, markę czego budujemy – producenta, produktu, a może łącznie ich obu.

    • Po ciężkim dniu aplikacje!

      Damian Tokarczyk, Gabriela Rakowska

      W marketingu internetowym królową jest rozrywka, rządzi branded content. Zastanawiasz się, jak zwiększając rozpoznawalność swojej marki w nowych mediach pogodzić to z wymaganiami rynku? Pomyśl o kreatywnych aplikacjach!

    • Promocje na szali zysków i strat

      Andrzej Wojtuń

      Skoro producentowi opłaca się sprzedawać swój produkt w cenie promocyjnej z 50‑proc. zniżką, to sprzedaż w cenie regularnej traktowana jest niemal jak akt grabieży.

    • Nowa twarz marki

      Michał Hryniszyn

      Logo to twarz marki, z którą ludzie obcują, wchodzą w interakcję, interpretują, opiniują. Dlatego powinno być w pełni zgodne z jej charakterem, wartościami i kulturą organizacyjną.

    • Pomyśleć projektowo w urzędzie

      Piotr Wojciechowski

      Inicjatywa Design Silesia oraz projekt rządu Szkocji to tylko dwa przykłady, w których zastosowano proces i narzędzia service design thinking w sektorze administracji publicznej. Obszarów, w których możemy je wykorzystać, jest dużo więcej.

    • Żeby facet słuchał

      Lejla Zaharan, Michał Korczak

      Współczesny facet to hybryda, która ma wszechstronne umiejętności i potrafi odnaleźć się praktycznie w każdej sytuacji czy roli, jaką przychodzi mu odgrywać w codziennym życiu. Co to za facet? Z reklamy? Z życia! »

CASE STUDY:

 
  • Biuro Podróży Reklamy/Dekoral Fashion
    W jakim kolorze myślą Polacy

    Maciej Mazur

    Dzięki połączeniu badań preferencji kolorystycznych z ambientem technologicznym mogliśmy skutecznie dotrzeć do konsumentów i przekazać im i mediom ciekawie informacje o tych raczej mało znanych upodobaniach Polaków.

FELIETON MARKETINGOWY:

 
 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij