Start MwP Spis treści MwP 1/2015
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 1/2015

Spis treści wydania drukowanego MwP 1/2015

Tematu numeru: Konsument w sklepie

    • ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

       
    • Podgrzewanie konsumpcji

      Piotr Bucki

      W całej marketingowej narracji, która ma doprowadzać do zakupu, a także do podgrzewania atmosfery konsumpcji, nie wolno nam zapominać o podsuwaniu klientom racjonalnych argumentów, które pozwolą im wyjaśnić sobie… często zupełnie irracjonalne decyzje.

    • Wszystko dozwolone – z umiarem!

      Anna Przybylska

      Od trzech do maksymalnie ośmiu sekund! Właśnie tyle czasu ma witryna sklepu na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. To bardzo krótko, zatem nie można pozwolić sobie na błędy.

    • Wejść. Kupić. Wrócić

      Bartłomiej Dudka

      Większość polskich firm nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne jest modelowanie i zarządzanie doświadczeniem klienta w ich placówkach. »

    • Klient posegmentowany

      Andrzej Gołoś

      Badanie segmentacyjne pokazało, że zdecydowana większość konsumentów należy do jednego z dwóch typów postaw: Łowców Okazji lub Unikających Straty. Reprezentantów tych grup można w wielu wypadkach dość łatwo zidentyfikować.

    • Gdy promocja nie zadziała

      Mateusz Miłobędzki

      Ocenę skutków promocji zaczyna się zwykle od diagnozy stanu rzeczy i szukania przyczyn słabych wyników akcji w czynnikach zewnętrznych. To błąd.

    • Matrix w sklepie

      Piotr Mądry

      Dzięki coraz bardziej nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym są dostępne pierwsze wysoce precyzyjne narzędzia służące do liczenia, śledzenia i angażowania klienta w określonej przestrzeni zakupowej.

    • Jak stymulować do zakupu

      Maciej Kraus, Bartosz Wołowiec

       Klienci postrzegają firmy w kategorii tanie/drogie w oparciu o niepełne i często błędne dane dotyczące cen. Świadomi tego przedsiębiorcy, bez wywoływania wojen cenowych i rezygnowania z osiąganej marży, są w stanie skłaniać kolejnych klientów do kupowania ich towarów lub usług.

    • Impulsy na zakupach

      Katarzyna Anders

      Nawet 95 proc. decyzji podejmowanych w sklepie zapada w naszej podświadomości. Producent, czy też właściciel sklepu, chcąc optymalizować swoją sprzedaż, powinien wykorzystać ten potencjał. A może to robić na wiele sposobów.

ANALIZY:

 
    • Po co marketingowi gender

      Magdalena Zubiel-Kasprowicz

      Obok niej w prowokującej pozie leży nagi młody mężczyzna, łup bohaterki, która skuteczność uwodzenia zawdzięcza bezsprzecznie działaniu stosowanego przez nią kremu redukującego procesy starzenia. W komunikacji marketingowej istnieje już wiele przykładów, które uwalniają płeć z okowów biologii.

    • Co męskie, a co nie

      Julia Izmałkowa

      Jedna rzecz w tym samym czasie jest dla mężczyzny ważna. A jeśli ma mecz lub dziecko do wyboru? Co wybierze? »

    • Zmiany nie pytają o zgodę

      Jacek Kotarbiński

      Marketing już nigdy nie będzie taki sam! Jeśli tkwisz mentalnie w analogowym rozumieniu jego zasad – nie masz szans, by przetrwać. Fale dynamicznych, rewolucyjnych procesów zaleją cię, porwą i wyrzucą gdzieś na zarośnięty brzeg. Jeśli rzeczywiście chcesz być konkurencyjny na rynku, nie możesz opierać się zmianom.

    • No norm is a new norm?

      Joanna Bartkowska

      Czy to reklamowe disruption jest zwiastunem prawdziwych zmian? Zapowiedzią angażowania się marek w ważne społecznie tematy, koniecznością inwestycji w storytelling, content marketing i coraz większymi wymaganiami świadomego konsumenta? A może jest tylko ładnym ubrankiem dla czegoś innego?

    • Storytelling zdrowia i choroby

      Krzysztof Polak

      Dziś równie wyraźnie jak w bajkach walka dobra ze złem rysuje w naszym życiu podział na kulturę zdrowia i kulturę choroby. Rozpoznanie i zrozumienie obu tych kultur pozwala na umieszczenie opowieści o produkcie farmaceutycznym we właściwym kontekście.

NARZĘDZIA:

 
    • Dynamit w cenach

      Maciej Kraus, Maciej Kroenke

      Dynamiczna strategia cenowa to doskonały sposób na zwiększenie marży. Jednak w ciągu ostatnich lat firmy praktykujące takie działania znalazły się w ogniu krytyki konsumentów. Okazuje się, że rynek nie jest na to gotowy…

    • Na co patrzą, co czytają

      Michał Madura

      Zastosowanie metodologii eyetracking do badania newsletterów pozwoliło uzyskać sporo interesujących obserwacji. Przede wszystkim dało możliwość spojrzenia oczami użytkowników na tego typu komunikaty. Dzięki temu twórcy kampanii e-mail marketingowych mogą tworzyć skuteczniejsze kreacje.

    • Marketing doświadczeń i 50+

      Magdalena Mazurkiewicz

      Obserwując rosnący udział konsumentów 50+, specjaliści od promocji muszą teraz odkrywać najważniejsze wartości i sposoby zachowania swojej nowej grupy docelowej. Warto pamiętać o tym, co ich odróżnia od młodszych klientów: że są bardziej wymagający, kierują się innymi wartościami niż oni i trudniej jest ich przekonać do zmiany przyzwyczajeń zakupowych.

    • Rekomendacje on site

      Sławomir Kornicki

      Aż 35 proc. sprzedaży w Amazon.com dokonywanych jest w wyniku rekomendacji na stronie i ich udział utrzymuje się na podobnym poziomie od lat. Dla wielu polskich sklepów internetowych ten poziom jest także osiągalny, lecz niewielu właścicieli sklepów/marketerów zdaje sobie z tego sprawę.

    • Reklama za rogiem

      Piotr Krawiec

      Polskie przedsiębiorstwa najwyraźniej wciąż nie są świadome, jak ważne jest wprowadzanie rozwiązań mobilnych. Tymczasem aż 90 proc. rodzimych posiadaczy smartfonów wyszukuje za ich pomocą informacje związane z firmami znajdującymi się w bliskim zasięgu.

    • Niesztampowo w społecznościach

      Małgorzata Bednarek

      Pomysł na kampanię był świetny, ale nie byłaby tak popularna, gdyby nie YouTube i portale społecznościowe, które umożliwiają szybkie i wirusowe rozprzestrzenianie się niesztampowej reklamy.

    • Wyprowadzić pomysł na ludzi

      Piotr Wojciechowski

      Twórca platformy Behance Scott Belsky, powiedział, że „z pomysłami jest jak z dziećmi. Nie wystarczy wpaść. Trzeba je jeszcze wyprowadzić na ludzi”, czyli wprowadzić w życie. I tutaj właśnie często pojawiają się schody. »

    • Prostota promocji konsumenckiej

      Wojciech Walczak

      Prostota promocji to przede wszystkim sam przekaz: jeden zachęcający komunikat, zachęcające nagrody i informacja, co trzeba zrobić, by je wygrać. I koniec.

OPINIE:

 
    • Przeciąganie kontentu

      Marta Anna Wasilewska

      Praca w dziedzinie marketingu kontentu wymaga olbrzymiego wyczucia i umiejętności. Warto też mieć wypracowane drogi ucieczki w przypadku ataku rozdrażnionych pracowników innych działów.

    • Szufladkowanie do szuflady!

      Katarzyna Gawlik

      Żyjemy w czasach, kiedy przekraczanie własnej metryki nie tylko stało się możliwe i akceptowalne, ale wręcz modne.

CASE STUDY:

 
  • Freshmail/ Perhapsme.com. Segmentacja, marketerze!

    Filip Kłodawski

    Pół roku temu opisałem w „Marketingu w Praktyce” precyzyjną (bo poprzez analizę RFM) segmentację bazy adresowej. Freshmail przeprowadził ją dla sklepu z branży fashion Perhapsme.com. Z perspektywy czasu widać, że analiza się opłaciła. W ramach dalszej strategicznej współpracy przeprowadziliśmy bardzo skuteczną kampanię sprzedażową opartą na rabatach.

  • INSIGNIA/ Jurajska. Woda dla pracoholików

    Łukasz Skotnicki

    Jak wyróżnić markę w gąszczu silnej konkurencji? Czasem nawet wysoki budżet nie wystarczy, jeśli nie idzie za nim kreatywny pomysł, oparty na znajomości rynku. Przykład kampanii prowadzonej przez agencję INSIGNIA dla marki Jurajska pokazuje, że podstawą jest dobra strategia trafiająca idealnie w target.

FELIETON MARKETINGOWY:

 
 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij