Spis treści wydania drukowanego MwP 2/2015
Tematu numeru: Perspektywiczne zarządzanie marką
-
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Human przyszłości
-
Kultura spływa z góry
Bartosz Fabianowicz/p>
Risk uważa, że w stolicy po prostu nie wypada nie być glam dresiarzem. Trudno o lepszy przykład budowania kultury marki i lifestyle’u z naszego rynku.
-
Zacznij od lunchu z klientem
Paweł Tkaczyk
Tak naprawdę to tylko kultura stanowi na konkurencyjnym rynku źródło przewagi nie do podrobienia…
-
Przyspieszona ewolucja marki
Krzysztof Najder
Żyjemy w czasach, w których marki podlegają przyspieszonej ewolucji. My jednakże nadal, jakbyśmy nie zauważyli, co się dzieje, używamy w stosunku do nich pojęć i narzędzi z przeszłości: „USP”, „korzyść konsumencka”, „obietnica”, „przekaz”…
-
Empatia zawsze wygrywa!
Piotr Wojciechowski
Wciąż istnieją firmy, które hołdują zasadzie, że to nie one są dla klienta, lecz klient dla nich…
-
Kiedy produkt staje się marką
Krzysztof Polak
Wyobraźmy sobie nowy produkt wprowadzany właśnie na rynek. Ma on nazwę, logotyp, opakowanie, unikalne cechy użytkowe – wszystko to, co jest potocznie kojarzone z marką, ale… tak naprawdę marka jeszcze nie istnieje.
-
Planowanie scenariuszowe dla marek
Grzegorz Osóbka, Lucjan Paszkiewicz, Jarosław Lis
Wiele projektów strategii marketingowych i pozycjonowania marek bardzo szybko ląduje w koszach, ponieważ zakładają ciągłość trendów i jednoznaczność celów rynkowych, a nie uwzględniają interakcji zachowań wszystkich graczy.
-
Książka skarg i zażaleń
Agnieszka Warzybok, Arkadiusz Wódkowski
Pomysł, by z jakości obsługi klientów uczynić branding kulturowy, z dzisiejszej perspektywy wydaje się w Polsce szalony, a może nawet ekstremalnie szalony.
-
Wejść na trzeci poziom konkurowania
Robert Kozielski
Pozwolę sobie na odrobinę futurologii – wskazanie kilku trendów, które będą miały kluczowy wpływ na budowanie i rozwój marek.
NARZĘDZIA:
-
Jak mówić – bo warto! – do 50+
Tadeusz Żurawski
Według badań GfK w 2013 r. siła nabywcza ludzi w wieku 50–59 lat wynosiła 32 605 zł rocznie w przeliczeniu na jedną osobę; w grupie 15–59 było to 26 634 zł, a w grupie 15–49 o około 25 proc. mniej niż w segmencie dojrzałych – 24 859 zł.
-
Emocje mają płeć
-
Jak Jaś i Ola odkurzacz kupowali
-
Doświadczaj i twórz plemiona
Michał Pawlik
W czasach postępującej personalizacji przekazu i dojrzałości klientów, za którymi często marketerzy nie nadążają, najważniejsze jest zrozumienie potrzeb osób chcących skorzystać z naszej oferty.
-
Stwórz, opakuj, sprzedaj
Bartłomiej Gajda
Dzisiaj produkuje się masowo opakowania, które wyglądają jakby były ręcznie wykonane. Zmieniły się również koszty. Nie są to już tak zawrotne ceny, jak jeszcze kilka lat temu.
-
Jak projektować satysfakcję klienta
Damian Tokarczyk
Niestety, instytucje, a także firmy usługowe, planując procesy usprawniające, wciąż – przez swoją ignorancję – nakierowują je na własnych pracowników zamiast na klientów. Szybko okazuje się, że to, co jest udogodnieniem dla firmy, zazwyczaj stanowi barierę dla klienta jako odbiorcy.
-
Uparty e-mail marketing
Michał Leszczyński
Warto wysyłać wiadomości, również w przypadku, gdy subskrybenci nie dokończą zakupów i opuszczą koszyk z produktami. Wiadomości takie powinno się wysyłać trzykrotnie, w różnych odstępach czasu, aby zwiększyć szansę na dokończenie zamówienia.
-
Co daje marce bloger
Dominika Kaczorowska-Spychalska
Bywa często, że profesjonalni trendsetterzy kreują nie tylko same marki, ale też nowe trendy, sugerując, co jest racjonalne, modne i warte uwagi.
-
Wideo oglądane, bo spersonalizowane
Adam Gołub
Spersonalizowane wideo jest jednym z elementów klientocentrycznego podejścia do obsługi. Ma wspomóc marketera w doprowadzeniu do jeszcze lepszego doświadczania przez klientów produktu lub marki, nad którą ma pieczę.
-
Wizerunek wyćwierkany
Barbara Stawarz
Twitter jest jak czysta karta. Możemy napisać wszystko, ale niekoniecznie będzie to chciał ktoś czytać. Jak więc w 140 znakach zbudować społeczność i wizerunek, zaangażować odbiorców i jeszcze się przy tym dobrze bawić?
-
Ekoplusy i ściema
Bartłomiej Kotowicz
Na rynku brakuje regulacji dotyczących tego, czym jest prawdziwa postawa proekologiczna, a czym nieuczciwe wykorzystywanie ekologii w działaniach marketingowych.
ANALIZY:
-
DOOH zyskuje moc
Maciej Świątek
Od paru lat mówi się o czekającej nas ekspansji cyfrowych nośników reklamy Out of Home. Ich zadanie to wyprzeć z rynku standardowe plakaty i zrewolucjonizować reklamę. W jakim miejscu jest dziś polski rynek DOOH? Jak wygląda z perspektywy klienta, a jak domu mediowego?
-
Świetlana perspektywa YT
Anna Miotk
Warto traktować YouTube nie tylko jako narzędzie służące bliżej nieokreślonemu budowaniu wizerunku marki, ale również jako bardzo mierzalne narzędzie sprzedaży.
-
Zet nie ceni małych kroków
Iga Michałkiewicz
Jak śpiewa zespół Kombi: „Każde pokolenie ma własny czas, każde pokolenie chce zmienić świat”. Czy to się uda generacji urodzonych po 1990 r. – pokoleniu Z? Jedno jest pewne – zmienić się muszą firmy, które chcą widzieć Zetów w swoich szeregach.
CASE STUDY:
-
Lucky You Interactive/Cud miód box. Polskie smaki z adrenaliną
Krzysztof Świtoński
Cud miód to boks subskrypcyjny z lokalnymi produktami od polskich producentów. Podstawowym założeniem jego działania jest dostarczanie klientom comiesięcznie paczek niespodzianek. W każdej znajduje się przynajmniej pięć różnych produktów spożywczych. Jakich – subskrybent dowiaduje się dopiero po otwarciu przesyłki. Zarówno pomysł, jego realizacja, jak i samo działanie boksu stanowią ciekawe doświadczenie kreatywne.
-
Direct Publishing Group/OBI. Z ręki do ręki się opłaca!
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Marketing humanistyczny
Jan Hartman
Marketing powinien być inteligentnym i twórczym składnikiem inteligentnego, wolnego świata. Dlatego marketerzy powinni być ludźmi wysokiej kultury i nie byle jakiego wykształcenia.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO