Start MwP Spis treści MwP 3/2015
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2015

Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2015

Tematu numeru: Stereotypy w reklamie i marketingu

    • ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

       
    • Piękne ciało czy piękny umysł?

      Anita Chabrowska

      Świetna egzekucja reklamy! „This girl can” chwalona była za odwagę, oryginalność oraz autentyczność. Wzbudziła także gorącą dyskusję na temat wizerunku ludzi prezentowanych w reklamach w odniesieniu do rzeczywistości oraz realnego wyglądu większości społeczeństwa. Czy to coś zmieni?

    • Jak się goli brody starym dowcipom

      Andrzej Wojtuń

      Każdy z czytelników może teraz zrobić sobie mały test i spróbować odpowiedzieć na pytanie: Co wiem o małych drażetkach Tic-Tac? Czy ktokolwiek zastanawiał się, jaka firma jest ich producentem? Jakie substancje wchodzą w ich skład? Nie! A ile kalorii? No jasne, że dwie…

    • Męskość w sorento

      Magdalena Jaworowicz

      Tematyka płci była wyraźnie obecna w reklamach pokazywanych podczas tegorocznego Super Bowl – jeśli traktować to jako wyznacznik trendów, to możemy pożegnać się z typem macho. Czy na tym tle można jeszcze mówić o kwestii dyskryminacji płci w reklamie?

    • Jestem mądry, bo noszę okulary

      Lech C. Król

      Od jakiegoś czasu krajowych ustawodawców niepokoi obecność w reklamach kitla lekarskiego. Ale mało kto, patrząc na czworookiego, lekko szpakowatego mężczyznę o wypielęgnowanych dłoniach zastanawia się, czemu utożsamił go z intelektualistą bądź naukowcem i w jakim stopniu wpływa to na ocenę wiarygodności prezentowanej oferty reklamowej.

    • Natchnienie i wypocenie

      Piotr Wojciechowski

      To przez stereotypy kreatywność postrzegana jest jako coś dziecinnego i mało poważnego. Jako coś, czemu wielki i mały biznes nie poświęca uwagi, bo przecież my tu robimy poważne rzeczy. I nie jesteśmy już dziećmi.

    • Kobieta dzika i w kawałkach

      Magdalena Zubiel-Kasprowicz

      Bez wątpienia stereotypizacja wizerunku płci żeńskiej i męskiej jest stale obecna w reklamach. Trudno zresztą wyobrazić sobie komunikację marketingową bez zafiksowania na ciele, które stanowi jedno z kluczowych narzędzi w kampaniach reklamowych oraz procesie kształtowania marki. Ale…

    • Być grzecznym czy zadzierać?

      Marta Górazda

      Już sama myśl o kategorii produktowej wywołuje wyobrażenie o tym, jak może wyglądać komunikacja marki: cechy fizyczne, zaspokajane korzyści i do bólu wtórne sytuacje użycia. Względnie można zatrudnić celebrytę albo eksperta. Schematy i stereotypy powielane w reklamach to wina samych marek i ich agencji, które bezmyślnie naśladują konkurencję.

    • Stereotypie, daj żyć!

      Julia Izmałkowa

      Kobiety nie lubią, kiedy sprowadza się je do roli sprzątaczki, więc drażnią je takie reklamy. Ale jeszcze bardziej drażnią je te, które pokazują coś przeciwnego – coś, co z ich punktu widzenia jest tak nieprawdziwe, absurdalne – mężczyznę, który sprząta i pierze. Najgorsze, czyli najmniej skuteczne są te fantazje, które pochodzą od twórców reklam, a nie od konsumentów.  »

ANALIZY:

 

OPINIE:

 
    • Zmysłowa wiara w markę

      Piotr Bucki

      Moja wiara jest bardzo silna i zupełnie pozbawiona podstaw. I tak jest też często z markami, którym klienci wierzą.

    • Eliksir wieczności

      Bartek Kotowicz

      Wiek jako taki nie musi mieć dla marek praktycznego znaczenia. Ważne jest podejmowanie właściwych decyzji w odpowiednim momencie.

    • Kreatywnie do papieru

      Bartłomiej Juszczyk

      Czy nie zapomnieliśmy w tym pędzie ku nowoczesności o zwykłym Kowalskim, którego nowinki technologiczne niezbyt interesują?

NARZEDZIA:

 
  • Czego chce klient? Zapytaj!

    Monika Chodowicz, Maciej Kraus

    Warto zainwestować czas w analizę potrzeb klientów. Inwestycja ta zwróci się na pewno, prowadząc do wzrostu ich satysfakcji i przez to także przychodów firmy. Zadowoleni klienci są bowiem w stanie akceptować wyższe ceny.

  • Wzorzec promocji i sprzedaży

    Anna Romaniuk

    Dzięki MMM, mając dane historyczne o wielu kampaniach, dowiemy się, które media są efektywne; jak dobrać media mix; jaki jest optymalny czas trwania kampanii; który komunikat najsilniej buduje sprzedaż; jaki jest optymalny poziom inwestycji w dane medium.

  • Czy kupią auto w social mediach?

    Agnieszka Haponik

    Czy social media to skuteczny kanał sprzedaży? To pytanie od kilku lat nurtuje marketerów i sprzedawców, ale jednoznacznej odpowiedzi nadal nikt nie udzielił. Jedno jest pewne – społeczności zyskują coraz większą popularność, zatem warto to wykorzystać i przekuć na wzrastające słupki sprzedażowe. Czy można to zrobić w branży motoryzacyjnej?

  • Jak zapanować nad fenomenem

    Bartosz Fabianowicz

    Zabieg ten sprawił, że możliwości pozycjonowania SEO spadły niemalże do zera. Za to możemy teraz sami zadbać o to, by trafić do pierwszej dziesiątki wyszukiwarki Google, dostarczając taki kontent, który jest przez użytkowników najbardziej pożądany. Oznacza to mnóstwo pracy, ale i oszczędności. To działa dużo silniej niż reklama!

  • Reklama z wielkiej i małej litery

    Michał Hryniszyn

    Tekst reklamowy jest odbierany różnie przez różne osoby. Ale udowodniono, że łączenie elementów graficznych i tekstowych pomaga w zapamiętywaniu i podwyższa skuteczność dotarcia z komunikatem, bowiem angażuje obie półkule. Tworząc swój przekaz, warto więc znać i stosować opisane zasady.  »

  • Rekomendacje w e skrzynce

    Marek Włodarczyk

    Spersonalizowane rekomendacje produktów to jedne z najbardziej efektywnych działań e-mail marketingowych, jakie można zastosować w celu utrzymania i rozwijania relacji z klientem.

ZDANIEM SPECJALISTY:

 
  • Kto szuka, a kto kreuje trendy

    Karolina Liberka i Magda Mielczarek z Concept Box

     

CASE STUDY:

 
  • H+K Strategies/CI Games. Jak zdobyć wielkie media

    Krzysztof Rygiel

    Dotarcie do największych ogólnotematycznych mediów z informacjami o najdroższej polskiej produkcji – „Lords of the Fallen” było głównym wyzwaniem w czasie premiery gry.

  • Life Tube i AccessPro/Hoop Cola. Róbcie content marketing! Na YouTube!

    Karol Wyszyński

    Jeśli ktoś potrzebuje krótkiego tutoriala na skuteczną formułę content marketingu – proszę bardzo. Wystarczy zaprosić do współpracy nie jednego, nie dwóch, a np. czternastu topowych youtuberów!

  • Profeina/BEAUTIKON.com. Jak młody wygląd Koreanek ustawił markę w Polsce

    Zuzanna Szybisty

    Marki kosmetyczne są jednym z kluczowych reklamodawców w mediach kobiecych i lifestyle’owych, co wiąże się z większymi trudnościami w przebiciu się do nich z informacją o młodej marce. W tym przypadku młody wygląd Koreanek stał się główną osią całej komunikacji.

  • PDN Futura/Krakuski. Relaunch lidera kategorii

    Mateusz Koncewicz

    Dla ciastkożerców znad Wisły uginające się sklepowe półki to oczywiście ogromny plus. Dla brandów to spore wyzwanie, ponieważ muszą znaleźć sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

  • Digitalowa Żabka spodobała się

    Monika Mikowska, Patrycja Walencik

    Żabka Polska zdecydowała się na zaprojektowanie i wdrożenie własnej aplikacji mobilnej.

FELIETON MARKETINGOWY:

 
  • Pochwała stereotypów

    Jan Hartman

    Stereotypy mają złą sławę. A ściślej to pejoratywne określenie „stereotyp” bywa używane dość… stereotypowo. Tymczasem prawda na ten temat wcale nie jest stereotypowa.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij