Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2015
Tematu numeru: Stereotypy w reklamie i marketingu
-
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Piękne ciało czy piękny umysł?
Anita Chabrowska
Świetna egzekucja reklamy! „This girl can” chwalona była za odwagę, oryginalność oraz autentyczność. Wzbudziła także gorącą dyskusję na temat wizerunku ludzi prezentowanych w reklamach w odniesieniu do rzeczywistości oraz realnego wyglądu większości społeczeństwa. Czy to coś zmieni?
-
Jak się goli brody starym dowcipom
Andrzej Wojtuń
Każdy z czytelników może teraz zrobić sobie mały test i spróbować odpowiedzieć na pytanie: Co wiem o małych drażetkach Tic-Tac? Czy ktokolwiek zastanawiał się, jaka firma jest ich producentem? Jakie substancje wchodzą w ich skład? Nie! A ile kalorii? No jasne, że dwie…
-
Męskość w sorento
Magdalena Jaworowicz
Tematyka płci była wyraźnie obecna w reklamach pokazywanych podczas tegorocznego Super Bowl – jeśli traktować to jako wyznacznik trendów, to możemy pożegnać się z typem macho. Czy na tym tle można jeszcze mówić o kwestii dyskryminacji płci w reklamie?
-
Jestem mądry, bo noszę okulary
Lech C. Król
Od jakiegoś czasu krajowych ustawodawców niepokoi obecność w reklamach kitla lekarskiego. Ale mało kto, patrząc na czworookiego, lekko szpakowatego mężczyznę o wypielęgnowanych dłoniach zastanawia się, czemu utożsamił go z intelektualistą bądź naukowcem i w jakim stopniu wpływa to na ocenę wiarygodności prezentowanej oferty reklamowej.
-
Natchnienie i wypocenie
Piotr Wojciechowski
To przez stereotypy kreatywność postrzegana jest jako coś dziecinnego i mało poważnego. Jako coś, czemu wielki i mały biznes nie poświęca uwagi, bo przecież my tu robimy poważne rzeczy. I nie jesteśmy już dziećmi.
-
Kobieta dzika i w kawałkach
Magdalena Zubiel-Kasprowicz
Bez wątpienia stereotypizacja wizerunku płci żeńskiej i męskiej jest stale obecna w reklamach. Trudno zresztą wyobrazić sobie komunikację marketingową bez zafiksowania na ciele, które stanowi jedno z kluczowych narzędzi w kampaniach reklamowych oraz procesie kształtowania marki. Ale…
-
Być grzecznym czy zadzierać?
Marta Górazda
Już sama myśl o kategorii produktowej wywołuje wyobrażenie o tym, jak może wyglądać komunikacja marki: cechy fizyczne, zaspokajane korzyści i do bólu wtórne sytuacje użycia. Względnie można zatrudnić celebrytę albo eksperta. Schematy i stereotypy powielane w reklamach to wina samych marek i ich agencji, które bezmyślnie naśladują konkurencję.
-
Stereotypie, daj żyć!
ANALIZY:
-
Lajki w świątyni luster
-
Dwa miliardy na smyczy
-
Zachwyt. Stan obcy sprzedawcom
Bartłomiej Sapała, Jerzy Paśnik, Andrzej Niemczyk
Jesteśmy wyczuleni na zachowania sprzedawców bardziej niż przeciętny klient. Analizując sytuację na polu wizerunku, jaki prezentowany jest przez polskie sklepy, doszliśmy do wniosku, że najbardziej szwankuje poziom obsługi. To przekonanie potwierdził przeprowadzony przez nas audyt.
-
Wielki trik z zegarkiem
Maciej Kraus, Bartosz Wołowiec
Apple wypływa na nowe wody – w swoim portfolio umieścił niedawno całkowicie nowatorski produkt – Apple Watch. Premierę zaplanowano właśnie na marzec. Czy firma przeprowadzi rewolucję bez swojego wielkiego wizjonera? A może Tim Cook boi się istotnych zmian w Apple?
OPINIE:
-
Zmysłowa wiara w markę
Piotr Bucki
Moja wiara jest bardzo silna i zupełnie pozbawiona podstaw. I tak jest też często z markami, którym klienci wierzą.
-
Eliksir wieczności
Bartek Kotowicz
Wiek jako taki nie musi mieć dla marek praktycznego znaczenia. Ważne jest podejmowanie właściwych decyzji w odpowiednim momencie.
-
Kreatywnie do papieru
Bartłomiej Juszczyk
Czy nie zapomnieliśmy w tym pędzie ku nowoczesności o zwykłym Kowalskim, którego nowinki technologiczne niezbyt interesują?
NARZEDZIA:
-
Czego chce klient? Zapytaj!
Monika Chodowicz, Maciej Kraus
Warto zainwestować czas w analizę potrzeb klientów. Inwestycja ta zwróci się na pewno, prowadząc do wzrostu ich satysfakcji i przez to także przychodów firmy. Zadowoleni klienci są bowiem w stanie akceptować wyższe ceny.
-
Wzorzec promocji i sprzedaży
Anna Romaniuk
Dzięki MMM, mając dane historyczne o wielu kampaniach, dowiemy się, które media są efektywne; jak dobrać media mix; jaki jest optymalny czas trwania kampanii; który komunikat najsilniej buduje sprzedaż; jaki jest optymalny poziom inwestycji w dane medium.
-
Czy kupią auto w social mediach?
Agnieszka Haponik
Czy social media to skuteczny kanał sprzedaży? To pytanie od kilku lat nurtuje marketerów i sprzedawców, ale jednoznacznej odpowiedzi nadal nikt nie udzielił. Jedno jest pewne – społeczności zyskują coraz większą popularność, zatem warto to wykorzystać i przekuć na wzrastające słupki sprzedażowe. Czy można to zrobić w branży motoryzacyjnej?
-
Jak zapanować nad fenomenem
Bartosz Fabianowicz
Zabieg ten sprawił, że możliwości pozycjonowania SEO spadły niemalże do zera. Za to możemy teraz sami zadbać o to, by trafić do pierwszej dziesiątki wyszukiwarki Google, dostarczając taki kontent, który jest przez użytkowników najbardziej pożądany. Oznacza to mnóstwo pracy, ale i oszczędności. To działa dużo silniej niż reklama!
-
Reklama z wielkiej i małej litery
-
Rekomendacje w e skrzynce
Marek Włodarczyk
Spersonalizowane rekomendacje produktów to jedne z najbardziej efektywnych działań e-mail marketingowych, jakie można zastosować w celu utrzymania i rozwijania relacji z klientem.
ZDANIEM SPECJALISTY:
-
Kto szuka, a kto kreuje trendy
Karolina Liberka i Magda Mielczarek z Concept Box
CASE STUDY:
-
H+K Strategies/CI Games. Jak zdobyć wielkie media
Krzysztof Rygiel
Dotarcie do największych ogólnotematycznych mediów z informacjami o najdroższej polskiej produkcji – „Lords of the Fallen” było głównym wyzwaniem w czasie premiery gry.
-
Life Tube i AccessPro/Hoop Cola. Róbcie content marketing! Na YouTube!
Karol Wyszyński
Jeśli ktoś potrzebuje krótkiego tutoriala na skuteczną formułę content marketingu – proszę bardzo. Wystarczy zaprosić do współpracy nie jednego, nie dwóch, a np. czternastu topowych youtuberów!
-
Profeina/BEAUTIKON.com. Jak młody wygląd Koreanek ustawił markę w Polsce
Zuzanna Szybisty
Marki kosmetyczne są jednym z kluczowych reklamodawców w mediach kobiecych i lifestyle’owych, co wiąże się z większymi trudnościami w przebiciu się do nich z informacją o młodej marce. W tym przypadku młody wygląd Koreanek stał się główną osią całej komunikacji.
-
PDN Futura/Krakuski. Relaunch lidera kategorii
Mateusz Koncewicz
Dla ciastkożerców znad Wisły uginające się sklepowe półki to oczywiście ogromny plus. Dla brandów to spore wyzwanie, ponieważ muszą znaleźć sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji.
-
Digitalowa Żabka spodobała się
Monika Mikowska, Patrycja Walencik
Żabka Polska zdecydowała się na zaprojektowanie i wdrożenie własnej aplikacji mobilnej.
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Pochwała stereotypów
Jan Hartman
Stereotypy mają złą sławę. A ściślej to pejoratywne określenie „stereotyp” bywa używane dość… stereotypowo. Tymczasem prawda na ten temat wcale nie jest stereotypowa.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO