Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2015
Tematu numeru: Personalizacja w marketingu
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Marka potrzebuje Bogusia
Paweł Tkaczyk
Jaka jest różnica między Virgin Atlantic a Lufthansą? Obie linie zabiorą cię samolotem z Berlina do Chicago. Mało tego, obie zabiorą cię takim samym boeingiem 767. Stewardesy podadzą coś do jedzenia i powiedzą, żeby zapiąć pasy przy starcie i lądowaniu. A jednak każdy, kto leciał Lufthansą i Virgin, powie ci, że to nie jest to samo.
-
Kto dobrze markuje
-
Z aptekarską precyzją
Dariusz Goźliński
Rynek farmaceutyczny nieśmiało staje się polem działań kreatywnych marketerów.
-
Atut własnego języka
Michał Capiński
Zapomnijmy na moment o typowym rozumieniu personalizacji jako indywidualizacji produktów lub usług. Zamiast tego przypatrzmy się, w jaki sposób marki nabierają cech ludzkich.
-
Programmatic na gąszcz przekazów
Maciej Wyszyński
Dzięki programmatic firmy z precyzją docierają do klienta i wydają na reklamę mniej niż do tej pory, a użytkownik dostaje tylko te informacje, których naprawdę potrzebuje.
-
Jak w e-commerce obejść brak sprzedawcy
Jakub Cyran, Aleksandra Nowak
Każdy sklep może podnieść swoją konwersję i zwiększyć ROI z budżetu reklamowego dzięki personalizacji. Sam proces nie należy do najtrudniejszych i można go wdrożyć już w 10 dni.
-
Personalizacja… społeczności
Andrzej Kruk, Mateusz Miłobędzki
Reebok stał się dla ludzi uprawiających crossfit symbolem ich filozofii życia. Spoglądając na trójkątne logo, nie widzą firmy ani marki. Widzą siebie.
-
Kiedy wyda nas lodówka
Jacek Kotarbiński
Kiedy ze światem zaczną się komunikować nasza lodówka, telewizor, pralka, zmywarka i chip monitorujący zdrowie naszego kota i psa, prawdziwa zabawa z big data dopiero się rozpocznie!
-
Indywidualnie w masie
Paweł Sala
E-mail marketing, aby był naprawdę skuteczny, powinien sprawiać wrażenie komunikacji one-to-one pomiędzy marką a odbiorcą. Poznaj 10 zasad skutecznej personalizacji komunikacji e-mailingowej.
NARZĘDZIA:
-
Bądź bliżej o jeden klik!
-
Co dziś wpływa na decyzje zakupowe
Bartłomiej Rak
Facebook widzi ogromny potencjał w reklamie mobilnej i pewnie dlatego począwszy od Stanów Zjednoczonych wprowadza reklamy, które będą mogły być targetowane z dokładnością nawet do 1 kilometra. Łatwo sobie wyobrazić, jak wartościowy będzie to sposób promocji dla wszelkiego rodzaju sklepów i restauracji.
-
Sprzedaliśmy już 1000 torebek
-
Od metafory do strategii
Anna Mazerant
Konsument to człowiek bardziej odczuwający niż myślący, irracjonalny i doświadczający nawet najprostszych rzeczy w sposób bardziej głęboki, niż to się wydaje. Trzeba więc wsłuchiwać się w jego słowa i wejść w jego buty, aby stworzyć coś, co zwali go z nóg lub chwyci za serce.
-
Storytelling i seks tantryczny
Barbara Stawarz
Z opowiadaniem o marce jest jak z seksem tantrycznym – wiemy, że to coś dobrego, ale równocześnie tak enigmatycznego, że niewielu odważa się pójść w tym kierunku krok dalej i spróbować. Jednak warto się odważyć, bo tak jak tantra jest sztuką miłosną, tak storytelling jest przeniesieniem marketingu na wyższy poziom.
-
Wystrzel nagłówkiem
Artur Jabłoński
Jedno z najsłynniejszych stwierdzeń legendy świata reklamy Davida Ogilvy’ego brzmi: pięć razy więcej osób czyta tylko sam nagłówek niż treść przezeń zapowiadaną. W związku z tym – kontynuował mistrz – aż 80 proc. czasu poświęconego na tworzenie reklam powinniśmy przeznaczać na pracę nad przyciągającymi uwagę nagłówkami. Czy to wciąż aktualne?
-
Odświeżanie umysłu prototypem
Piotr Wojciechowski
Na najbliższe spotkanie poświęcone rozwojowi nowych pomysłów, działań, produktów czy usług przyjdź nie ze slajdami, ale z fizycznym, prostym prototypem twojego pomysłu. Podejmij ryzyko, a zobaczysz, na kim i na czym skupi się uwaga w trakcie tego spotkania.
-
10 prostych trików marketingowych
Joanna Iłłakowicz
Ta taktyka wykorzystuje dziwne ludzkie upodobanie do zaokrąglania kwot w dół – produkt kosztujący 1,99 rozpatrywany będzie jako kosztujący 1 zł, a nie 2 zł.
-
Jak zmierzyć króla kampanii
Agnieszka Dobosz, Aleksandra Gierybo-Paprota
Skąd taka skuteczność content marketingu w kampaniach B2B oraz B2C? Tradycyjna reklama mówi do ludzi, zaś content marketing z nimi rozmawia. To właśnie dialog jest dziś podstawą skutecznej komunikacji marketingowej.
-
Wzmacniacze rzeczywistości
Piotr Bucki
Dlaczego nasze neurony lustrzane każą nam myśleć, że jak kupimy te akurat konkretne dżinsy czy też tę bieliznę, to będziemy wyglądać jak Dawid Beckham czy Miranda Kerr?
-
Treści, którym ufają klienci
Aleksandra Andreasik
Wyniki testów są jednym z trzech, obok porównywarek cen i opinii innych użytkowników, źródeł informacji online najbardziej przydatnych przy podejmowaniu ostatecznej decyzji zakupowej.
-
Blogerze, chodź do nas!
Magda Szulc
Przez niektórych wyśmiewani, przez innych uwielbiani, a nawet idealizowani. Ale bez względu na gusty i opinie jedno jest pewne – blogerzy mają się dobrze.
DODATEK – PORADNIK SODEXO:
-
Program lojalnościowy (pod) okiem profesjonalistów
Dariusz Deszczka
W najbliższym czasie możemy się spodziewać wzrostu liczby podmiotów korzystających z pomocy profesjonalistów dysponujących najnowszymi rozwiązaniami. Dostawcy szybko i sprawnie przygotują, przeprowadzą i podsumują rezultaty każdej akcji wsparcia sprzedaży lub programu lojalnościowego.
RAPORT:
-
Na zakupach po partnersku
Agnieszka Zając
W jaki sposób Polacy robią dziś zakupy. Co wybierają, czym kierują się przy tych wyborach, o czym rozmawiają i jak postrzegają samych siebie w kontekście zakupów.
CASE STUDY:
-
Profeina/DietBox.pl. Ewangeliści na diecie
Magdalena Górek
DietBox.pl wszedł na rynek warszawski w ubiegłym roku, stawiając – jak i na ogół konkurencja – na wysoką jakość i różnorodność oferowanych posiłków. Co zrobili, by dotrzeć do klientów z informacją, że akurat pudełka od DietBox.pl są smaczniejsze, a osoby, które je komponują, mają solidną wiedzę o zdrowym odżywianiu?
-
Catvertiser/Befsztyk. Where’s the beef?
-
Design Thinking Poznań/IKEA. Innowacyjny Łoś Svenson
Iwona Gasińska
Osiem spotkań, 24 godz. wspólnej pracy, dwunastu studentów, czterech pracowników IKEA i dwóch ekspertów metody design thinking – oto recepta na niestandardowe podejście do projektowania usług, jak również sposób na zaprezentowanie się jako innowacyjny pracodawca.
OPINIE:
-
Dojrzali online
Wojciech Morawski
Promując swoją markę, nie zapominajmy o odbiorcach z najstarszych grup wiekowych. Często okazują się oni najbardziej dochodowi, chętnie konwertujący oraz posiadający znaczną życiową wartość klienta.
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Handel podwójny?
Jan Hartman
Będzie to, co już jest, tylko lepiej. Trendy są wyraźne, a możliwości technologiczne dawno już istnieją i tylko czekają na wykorzystanie.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO