Start MwP Spis treści MwP 6/2015
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2015

Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2015

Tematu numeru: Chwytliwe teksty reklamowe

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Drugie dno pobudza myślenie

    Lech C. Król

    Klienci nie płacą za żartobliwe dykteryjki, ekwilibrystykę słowną czy szaleńcze popisy kunsztu twórców. Dlatego najlepszymi hasłami są te, które w twórczy, zaskakujący i jednoznaczny sposób budują przekaz reklamy zgodnie z jej marketingowym celem.

  • Kuchnia reklamy perswazyjnej

    Piotr Jakubowski

    Dostajemy od agencji reklamowej propozycje kreatywne odpowiadające na brief: czy możemy jakoś zweryfikować ich siłę perswazyjności albo porównać, która z zaproponowanych linii kreatywnych będzie skuteczniej sprzedawała?

  • Konsumenci chcą być sterowani

    Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek

    Reklama kieruje konsumentem tylko do pewnego punktu. Do chwili, kiedy w swojej manipulacji jest wiarygodna. A jeśli przestaje, konsument bardzo szybko całą manipulację zweryfikuje.

  • Konsument w sloganie

    Michał Capiński

    Zamiast zastanawiać się, jak slogan wpływa na konsumentów, lepiej zapytać, jak konsumenci wpływają na slogan.

  • Rymujesz – więcej możesz

    Piotr Bucki

    Marketingowiec będący orędownikiem prawdy budzi podobne zainteresowanie co narodziny pandy w ogrodzie zoologicznym.

  • Nie kłamią, mamią!

    Magdalena Czaja

    Jestem w szalenie ciekawej sytuacji. Z jednej strony – sama pracuję w firmie tworzącej komunikaty reklamowe, z drugiej zaś – oceniam je pod kątem łamania Kodeksu Etyki Reklamy, a także jestem odbiorcą przekazów reklamowych (tzw. oświadczeń).Nie każdy z nas pracuje w marketingu, nie każdy pracuje w agencji reklamowej, ale każdy z nas jest konsumentem.

  • Dla kogo kreatywna reklama

    Katarzyna Mierzwa

    Bywa bowiem, że pośród salw śmiechu i ogólnego zachwytu nad genialną scenką ni stąd, ni zowąd gubią się gdzieś produkt i marka…

NARZĘDZIA:

 
  • Produkt cyfrowy a relacje ludzkie

    Jacek Kotarbiński

    Warto pamiętać, że żaden automat ani cokolwiek z automation w nazwie nigdy nie zbuduje prawdziwych, ludzkich relacji z klientem, nawet gdyby był cyborgiem wyjątkowej klasy i urody.

  • Jak solgaz uwiódł social media

    Łukasz Jadaś

    Przykłady firm takich jak Solgaz udowadniają, że nawet najbardziej niszowa i pozornie mało internetowa branża może odnaleźć się w mediach społecznościowych.  »

  • Życie to jest na Twitterze

    Agnieszka Stelmaszczyk, Daniel Biegaj

    Twitter to pasjonujący, zmieniający się, pełen niespodzianek ląd, który cały czas czeka na swoich odkrywców.

  • Zachęcić gratisem

    Piotr Sobczyk

    Warto pamiętać o dwóch najważniejszych kwestiach, gdy stosujemy reguły Cialdiniego – o odpowiednim dostosowywaniu danego narzędzia promocyjnego do produktu, a także o tym, że po prostu nie warto oszukiwać klientów, wprowadzać ich w błąd. Chwilowy zysk po jakimś czasie może się nam odbić czkawką.

  • Jak działa e-mail marketing w B2B

    Paweł Sala

    Jeżeli wiadomość ma charakter mocno sprzedażowy, a nie jesteśmy pewni, czy osoba, która ją otrzyma, jest osobą decyzyjną – postarajmy się zrealizować wysyłkę na samym początku tygodnia.

  • Kto optymalizuje dostaje więcej

    Elżbieta Brzóz

    Ma dobrze wyglądać, serwować opis firmy i produktów oraz zawierać dane do kontaktu. Raz stworzona strona internetowa pozostaje zwykle w zawieszeniu – nikt się nią specjalnie nie interesuje. Takie podejście to marnowanie ogromnego potencjału!

  • Marki z zacięciem contentowym

    Grzegorz Miłkowski

    Za pomocą narzędzi w dużej części dziennikarskich marce udało się wykreować opowieść, która realnie zaangażowała uwagę jej konsumentów, budującą lojalność i przez kilkanaście miesięcy w kolejnych odsłonach przykuwającą uwagę do ekranów stacjonarnych i mobilnych.

  • Tak się tworzy digitalowe opowieści

    Katarzyna Legutko

    W mediach społecznościowych konsumenci mogą śledzić i komentować twoje działania w czasie rzeczywistym, dlatego nieudana opowieść może przynieść więcej strat niż pożytku.

  • Mapa oczekiwań klienta

    Joanna Hirsz-Kropińska

    Mapa podróży klienta sprzyja powstawaniu innowacji, bo odsłania nowe możliwości, ukryty potencjał naszej usługi czy produktu, nowe zastosowania, obszary, w których powinniśmy dopracować nasz proces obsługi, aby spełnić (przekroczyć!) oczekiwania klienta.

TRENDY:

 
  • Tatuś i mama dron

    Barbara Frątczak-Rudnicka

    Rodzicielstwo podlega rozlicznym trendom, dużym i małym. Jest też podatne na różnorodne mody, zjawiska mniej i bardziej efemeryczne. Modne stało się nawet organizowanie tzw. pee-parties. Tak, dobrze to zrozumieliście: chodzi o sikanie, sikanie na test ciążowy. Nie, nie w publicznym akcie, ale chodzi o odczytywanie testu w towarzystwie przyjaciół. Wyraźna jest potrzeba wsparcia w tym niewątpliwie przełomowym momencie życia i chęć celebrowania każdego momentu ciąży.

  • Brand hero znowu w grze!

    Szymon Paroszkiewicz

    Nic tak dobrze jak charakterystyczny bohater nie wyróżni dziś produktu spośród masy podobnych. Współczesny konsument lepiej niż kiedykolwiek czuje się w otoczeniu fikcyjnych postaci – dla wielu z nas stają się one niemalże częścią przyjaznej codzienności.

  • Głodni autentyzmu

    Paulina Goch-Kenawy

    Argument autentyzmu i prawdziwości rozgrywany jest przez głównych kulturowych graczy – marki, celebrytów czy szeroko pojętą popkulturę. Jeśli jajka na śniadanie, to tylko od kur z wolnego wybiegu, jeśli chleb, to jedynie na zakwasie. To zdrowo, to niemasowo, to autentycznie.

OPINIE:

 
  • Fundamenty strategii

    Marcin Gieracz

    Marketing to miękka forma przekonywania klientów do zakupu, choć szczerze mówiąc, najczęściej to oni sami się do niego przekonują.

  • Lifestyle w cenie

    Sebastian Bryks

    Chcemy się czuć wyjątkowi i oryginalni, ale dążąc do tego, mimo olbrzymich możliwości… stajemy się coraz bardziej podobni do siebie.

ANALIZY:

 
  • Motywuj i bądź szczery

    Agata Mardosz

    Niemal na każdej konferencji, w każdym istotniejszym raporcie czy publikacji, marketerzy mówią o kluczowej roli relacji z klientem, a z badań wynika, że konsumenci wcale nie czują, aby marki budowały z nimi jakąkolwiek więź!

CASE STUDY:

 
  • Symetria/Poczta WP. Oko w oko z personami

    Monika Banach

    Rozpoczynasz projekt, w którym jednym z twoich zadań jest stworzenie person? Aby nie były one tylko kreatywnym wyobrażeniem o rzeczywistych użytkownikach, lecz ich faktycznym odzwierciedleniem, musisz przeprowadzić rzetelne badania. My zrobiliśmy to tak…  »

  • MOSQI.TO/NOVAGO. Odpady na sztandarze

    Magdalena Szmidt

    Początki były trudne. Naszym zadaniem było stworzenie zupełnie nowego i bardziej konkurencyjnego wizerunku firmy znanej lokalnie w Mławie i okolicach jako Zakład Usług Komunalnych USKOM. Musieliśmy zmierzyć się z nieznanym nam biznesem – gospodarowaniem odpadami. Należało go zrozumieć, oswoić i co najważniejsze – polubić.

  • Jak być liderem w wyszukiwarkach

    Tomasz Sąsiadek, Marta Ostrowska

    Można skutecznie poprawić ilość i jakość ruchu w serwisie, a w efekcie przełożyć to na zwiększoną sprzedaż. W internecie nie ma rzeczy niemożliwych, a transparentność, wzajemne zaufanie i długofalowa współpraca mogą przynieść same pozytywne efekty. Przedstawiona tu kampania otrzymała trzykrotną nominację do nagrody European Search Awards 2015.

  • Grandes Kochonos/ E. Wedel. Z czekoladą na wytrawnie

    Marta Ulman Senior Account Manager 24/7 Communication

    Zaskakująca idea kampanii „W kuchni z E. Wedel” to zaangażować konsumentów, by zaczęli eksperymentować ze słodkimi produktami w nietypowy sposób i dzielić się swoimi przepisami z innymi. Czy czekoladowym udało się wykorzystać modny kulinarny trend?

FELIETON MARKETINGOWY:

 
  • Tekstowanie z klasą

    Jan Hartman

    Nie wszystkie emocje, które wzbudzamy, a w tym nie wszystkie emocje pozytywne, jak wzruszenie, współczucie czy podziw, dają się użyć jako tło dla call to action. Bardzo często na emocji się kończy, a konsument idzie kupić coś innego.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij