Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2015
Tematu numeru: Chwytliwe teksty reklamowe
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Drugie dno pobudza myślenie
Lech C. Król
Klienci nie płacą za żartobliwe dykteryjki, ekwilibrystykę słowną czy szaleńcze popisy kunsztu twórców. Dlatego najlepszymi hasłami są te, które w twórczy, zaskakujący i jednoznaczny sposób budują przekaz reklamy zgodnie z jej marketingowym celem.
-
Kuchnia reklamy perswazyjnej
Piotr Jakubowski
Dostajemy od agencji reklamowej propozycje kreatywne odpowiadające na brief: czy możemy jakoś zweryfikować ich siłę perswazyjności albo porównać, która z zaproponowanych linii kreatywnych będzie skuteczniej sprzedawała?
-
Konsumenci chcą być sterowani
Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek
Reklama kieruje konsumentem tylko do pewnego punktu. Do chwili, kiedy w swojej manipulacji jest wiarygodna. A jeśli przestaje, konsument bardzo szybko całą manipulację zweryfikuje.
-
Konsument w sloganie
Michał Capiński
Zamiast zastanawiać się, jak slogan wpływa na konsumentów, lepiej zapytać, jak konsumenci wpływają na slogan.
-
Rymujesz – więcej możesz
Piotr Bucki
Marketingowiec będący orędownikiem prawdy budzi podobne zainteresowanie co narodziny pandy w ogrodzie zoologicznym.
-
Nie kłamią, mamią!
Magdalena Czaja
Jestem w szalenie ciekawej sytuacji. Z jednej strony – sama pracuję w firmie tworzącej komunikaty reklamowe, z drugiej zaś – oceniam je pod kątem łamania Kodeksu Etyki Reklamy, a także jestem odbiorcą przekazów reklamowych (tzw. oświadczeń).Nie każdy z nas pracuje w marketingu, nie każdy pracuje w agencji reklamowej, ale każdy z nas jest konsumentem.
-
Dla kogo kreatywna reklama
Katarzyna Mierzwa
Bywa bowiem, że pośród salw śmiechu i ogólnego zachwytu nad genialną scenką ni stąd, ni zowąd gubią się gdzieś produkt i marka…
NARZĘDZIA:
-
Produkt cyfrowy a relacje ludzkie
Jacek Kotarbiński
Warto pamiętać, że żaden automat ani cokolwiek z automation w nazwie nigdy nie zbuduje prawdziwych, ludzkich relacji z klientem, nawet gdyby był cyborgiem wyjątkowej klasy i urody.
-
Jak solgaz uwiódł social media
Łukasz Jadaś
Przykłady firm takich jak Solgaz udowadniają, że nawet najbardziej niszowa i pozornie mało internetowa branża może odnaleźć się w mediach społecznościowych. »
-
Życie to jest na Twitterze
Agnieszka Stelmaszczyk, Daniel Biegaj
Twitter to pasjonujący, zmieniający się, pełen niespodzianek ląd, który cały czas czeka na swoich odkrywców.
-
Zachęcić gratisem
Piotr Sobczyk
Warto pamiętać o dwóch najważniejszych kwestiach, gdy stosujemy reguły Cialdiniego – o odpowiednim dostosowywaniu danego narzędzia promocyjnego do produktu, a także o tym, że po prostu nie warto oszukiwać klientów, wprowadzać ich w błąd. Chwilowy zysk po jakimś czasie może się nam odbić czkawką.
-
Jak działa e-mail marketing w B2B
Paweł Sala
Jeżeli wiadomość ma charakter mocno sprzedażowy, a nie jesteśmy pewni, czy osoba, która ją otrzyma, jest osobą decyzyjną – postarajmy się zrealizować wysyłkę na samym początku tygodnia.
-
Kto optymalizuje dostaje więcej
Elżbieta Brzóz
Ma dobrze wyglądać, serwować opis firmy i produktów oraz zawierać dane do kontaktu. Raz stworzona strona internetowa pozostaje zwykle w zawieszeniu – nikt się nią specjalnie nie interesuje. Takie podejście to marnowanie ogromnego potencjału!
-
Marki z zacięciem contentowym
Grzegorz Miłkowski
Za pomocą narzędzi w dużej części dziennikarskich marce udało się wykreować opowieść, która realnie zaangażowała uwagę jej konsumentów, budującą lojalność i przez kilkanaście miesięcy w kolejnych odsłonach przykuwającą uwagę do ekranów stacjonarnych i mobilnych.
-
Tak się tworzy digitalowe opowieści
Katarzyna Legutko
W mediach społecznościowych konsumenci mogą śledzić i komentować twoje działania w czasie rzeczywistym, dlatego nieudana opowieść może przynieść więcej strat niż pożytku.
-
Mapa oczekiwań klienta
Joanna Hirsz-Kropińska
Mapa podróży klienta sprzyja powstawaniu innowacji, bo odsłania nowe możliwości, ukryty potencjał naszej usługi czy produktu, nowe zastosowania, obszary, w których powinniśmy dopracować nasz proces obsługi, aby spełnić (przekroczyć!) oczekiwania klienta.
TRENDY:
-
Tatuś i mama dron
Barbara Frątczak-Rudnicka
Rodzicielstwo podlega rozlicznym trendom, dużym i małym. Jest też podatne na różnorodne mody, zjawiska mniej i bardziej efemeryczne. Modne stało się nawet organizowanie tzw. pee-parties. Tak, dobrze to zrozumieliście: chodzi o sikanie, sikanie na test ciążowy. Nie, nie w publicznym akcie, ale chodzi o odczytywanie testu w towarzystwie przyjaciół. Wyraźna jest potrzeba wsparcia w tym niewątpliwie przełomowym momencie życia i chęć celebrowania każdego momentu ciąży.
-
Brand hero znowu w grze!
Szymon Paroszkiewicz
Nic tak dobrze jak charakterystyczny bohater nie wyróżni dziś produktu spośród masy podobnych. Współczesny konsument lepiej niż kiedykolwiek czuje się w otoczeniu fikcyjnych postaci – dla wielu z nas stają się one niemalże częścią przyjaznej codzienności.
-
Głodni autentyzmu
Paulina Goch-Kenawy
Argument autentyzmu i prawdziwości rozgrywany jest przez głównych kulturowych graczy – marki, celebrytów czy szeroko pojętą popkulturę. Jeśli jajka na śniadanie, to tylko od kur z wolnego wybiegu, jeśli chleb, to jedynie na zakwasie. To zdrowo, to niemasowo, to autentycznie.
OPINIE:
-
Fundamenty strategii
Marcin Gieracz
Marketing to miękka forma przekonywania klientów do zakupu, choć szczerze mówiąc, najczęściej to oni sami się do niego przekonują.
-
Lifestyle w cenie
Sebastian Bryks
Chcemy się czuć wyjątkowi i oryginalni, ale dążąc do tego, mimo olbrzymich możliwości… stajemy się coraz bardziej podobni do siebie.
ANALIZY:
-
Motywuj i bądź szczery
Agata Mardosz
Niemal na każdej konferencji, w każdym istotniejszym raporcie czy publikacji, marketerzy mówią o kluczowej roli relacji z klientem, a z badań wynika, że konsumenci wcale nie czują, aby marki budowały z nimi jakąkolwiek więź!
CASE STUDY:
-
Symetria/Poczta WP. Oko w oko z personami
Monika Banach
Rozpoczynasz projekt, w którym jednym z twoich zadań jest stworzenie person? Aby nie były one tylko kreatywnym wyobrażeniem o rzeczywistych użytkownikach, lecz ich faktycznym odzwierciedleniem, musisz przeprowadzić rzetelne badania. My zrobiliśmy to tak… »
-
MOSQI.TO/NOVAGO. Odpady na sztandarze
Magdalena Szmidt
Początki były trudne. Naszym zadaniem było stworzenie zupełnie nowego i bardziej konkurencyjnego wizerunku firmy znanej lokalnie w Mławie i okolicach jako Zakład Usług Komunalnych USKOM. Musieliśmy zmierzyć się z nieznanym nam biznesem – gospodarowaniem odpadami. Należało go zrozumieć, oswoić i co najważniejsze – polubić.
-
Jak być liderem w wyszukiwarkach
Tomasz Sąsiadek, Marta Ostrowska
Można skutecznie poprawić ilość i jakość ruchu w serwisie, a w efekcie przełożyć to na zwiększoną sprzedaż. W internecie nie ma rzeczy niemożliwych, a transparentność, wzajemne zaufanie i długofalowa współpraca mogą przynieść same pozytywne efekty. Przedstawiona tu kampania otrzymała trzykrotną nominację do nagrody European Search Awards 2015.
-
Grandes Kochonos/ E. Wedel. Z czekoladą na wytrawnie
Marta Ulman Senior Account Manager 24/7 Communication
Zaskakująca idea kampanii „W kuchni z E. Wedel” to zaangażować konsumentów, by zaczęli eksperymentować ze słodkimi produktami w nietypowy sposób i dzielić się swoimi przepisami z innymi. Czy czekoladowym udało się wykorzystać modny kulinarny trend?
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Tekstowanie z klasą
Jan Hartman
Nie wszystkie emocje, które wzbudzamy, a w tym nie wszystkie emocje pozytywne, jak wzruszenie, współczucie czy podziw, dają się użyć jako tło dla call to action. Bardzo często na emocji się kończy, a konsument idzie kupić coś innego.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO