Start MwP Spis treści MwP 7/2015
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2015

Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2015

Tematu numeru: Digitalny storytelling

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Dziewczynka patrząca na gruzy

    Grzegorz Kosson

    Dawno już żadna akcja nie rozpaliła polskiego internetu tak bardzo, jak próba odpowiedzi na pytanie – kim jest dziewczynka ze zdjęcia z 1946 r.? Akcja poszukiwania bohaterki zdjęcia była powiązana z zainspirowaną nim książką – „Gruzy, czyli obrazy zwycięstwa”, której twórcą jest autor tego case study.

  • K2Media/Costa Coffee. Inspirowanie kawą

    Joanna Troszyńska, Joanna Szwilling

    Przykładem niestandardowego podejścia do obecności na Instagramie jest COSTAgram. Na tym kanale instagramersi w zabawny, wizualny sposób mogą doświadczyć i zgłębić świat COSTA COFFEE i dowiedzieć się wiele o jej produktach.

  • Niekończąca się e-historia

    Michał Capiński, Irena Mrozek

    Kiedyś, dawno, dawno temu było tak, że to opowiadacz historii wybierał dla niej sposób narracji i okoliczności jej wygłaszania. Ale przyszła cyfryzacja i zburzyła stary porządek. Dzisiaj nie tylko opowiadający gra pierwsze skrzypce w przekazywaniu historii – coraz większą rolę odgrywa w niej słuchający, czyli użytkownik.

  • Opowieść na stronie

    Magdalena Marciniak

    Choć storytelling kojarzymy zwykle z rozbudowaną narracją, postaciami, konfliktami i dobrymi zakończeniami, w których marka zwycięsko wraca z pola bitwy, to ma on do zaoferowania dużo więcej – szczególnie na gruncie digitalu, w tym także w projektowaniu stron internetowych.

  • Skrojony pod buzz

    Szymon Ślipko

    Nie ma dobrego digital storytellingu bez skrojenia go pod social media i obecności w nich. Właśnie one generują buzz zdolny do przekazywania emocji i angażowania odbiorców. Tam nasz digitalowy przekaz może żyć drugim życiem, mieć kolejne odsłony, wersje.  »

  • Każdemu jego własny film

    Adam Gołub

    Za każdym razem, kiedy realizujemy kampanię spersonalizowanego wideo, to mamy rekordzistów, którzy po dwadzieścia kilka razy oglądają swój film.

  • Koty storytellingu

    Przemysław Fura

    Czy film obejrzany w kinie to storytelling, a ten sam oglądany e‑serwisie YouTube to już digital storytelling?

WYWIAD:

 

NARZĘDZIA:

 
  • Zero presji, czyli Snapchat

    Martyna Tarnawska

    Na czym polega fenomen Snapchata? Dlaczego miliony ludzi oszalały na punkcie tej aplikacji i już co 5. użytkownik social mediów jest jej zwolennikiem?

  • Lajk-apokalipsa

    Piotr Prajsnar

    Jakiej lekcji wielka ucieczka fanów udziela biznesowi, a zwłaszcza branży marketingowej? Czy da się odzyskać uciekinierów z Facebooka?

  • Zenon, który zaczął widzieć ceny

    Radoslaw Walczak, Wojciech Kaczmarek

    Oto może trochę dziwny, ale i pouczający przypadek Zenona, statystycznego mieszkańca Radomia, który stał się smart shopperem.  »

  • Miękki marketing różu

    Joanna Stopyra

    Jedne kobiety kochają różowy, inne go nienawidzą. Zaryzykuję tezę, że jednak większość pań ma choćby pojedyńczą rzecz, np. szminkę, szpilki, gadżet czy ubranie w odcieniu różowego. W czym zatem tkwi tajemnica sukcesu marketingowego tego dziewczyńskiego koloru?

  • Temat jako przynęta

    Kamila Majcher

    Mówi się, że aby zapobiec przekierowaniu wiadomości do folderu spam, trzeba unikać słów typu gratis czy darmowy. Niezupełnie, bo jak wskazują badania, istnieje niewielka zależność pomiędzy używaniem takich słów a spamowym wyrokiem.

  • Zanim stworzysz aplikację mobilną

    Patrycja Walencik

    Jeśli klient nie wykazuje się lojalnością wobec twojej marki, czy warto twórzyć dla niego kosztowną mobilną aplikację sprzedażową?

  • Cialdini mobilnie

    Piotr Biegun

    Sześć zasad Roberta Cialdiniego jest wciąż podstawą sprzedaży i działań marketingowych w wielu branżach. Mają głębokie podstawy psychologiczne, dlatego są takim skutecznym narzędziem w rękach sprawnych twórców gier i aplikacji.

  • 111 słów na stronie

    Artur Jabłoński

    Świadomość tego, jak internauci czytają, powinna całkowicie zmienić sposób, w jaki podchodzimy do pisania tekstu.  »

  • Startup, który dużo może

    Bartosz Filip Malinowski

    Cechy, które powinny stanowić litanię każdego przedsiębiorstwa chcącego wykorzystać narzędzia, trendy i wiedzę w realiach nowej ekonomii: oszczędność, otwartość i zaangażowanie.

  • Jak sprzedać wieżowiec nocą

    Patrycja Rabińska

    Nie każdy event pasuje do każdej branży, ale warto śledzić to, co się dzieje w mieście, co jest na czasie i starać się wpisywać z własnymi pomysłami na spotkania, które wyznaczają rytm miasta.

  • Jak pokazano figę dyktatorskiej marce

    Roman Szymczak

    Ku rozwadze producentów! Nie jest to bowiem przypadek wyjątkowy, odosobniony. Warto bacznie zwracać uwagę na zmiany polityki cenowej.

  • Paliwa i hot dogi

    Bartłomiej Dudka

    Stacje benzynowe zmieniły się nie do poznania. O sile marki decyduje już nie tylko jakość paliwa, ale też dostępne tam, atrakcyjne dla klientów rozwiązania.

ANALIZY:

 
  • Piękna dusza na sprzedaż

    Katarzyna Królak-Wyszyńska, Sargheve Sukumaran

    Wystarczyło 30 godzin, by klienci kupili milion zegarków! Każdy drobny szczegół doświadczenia podczas kupowania tego produktu był zaprojektowany i zrealizowany tak, aby klienci poczuli silną więź z marką. No i poczuli – i to jeszcze w fazie przedsprzedaży!

  • Jak klika 650 milionów Chińczyków

    Justyna Adamczyk

    Dzisiejsze Chiny są wielką areną e-biznesu otwartą na międzynarodowe relacje. To niekwestionowany lider, który kreuje i wyznacza nowe kanony na szybko rozwijającym się rynku e-commerce.

  • Samosia z Wrażliwcem na zakupach

    Joanna Stopyra

    Zabawny wiersz o Zosi Samosi Juliana Tuwima jest aktualny dziś bardziej niż kiedykolwiek. Wszak – jak wynika z raportu „Gender Factor – męskie branże w kobiecych rękach” – Zosie Samosie i Modni Wrażliwcy to nowy typ klientów, którzy wymykają się utartym stereotypom.

OPINIE:

 
  • Jak być wyjątkowym.

    Piotr Wojciechowski

    Marketing cech produktu się kończy. Idzie nowe. To marketing doświadczeń.

  • Zwaieszki i fame

    Przemysław Madajczyk

    Poprzez takie podejście programy lojalnościowe wydają się reliktem przeszłości.

  • Jak stracić sekundy i miliony

    Julia Izmałkowa

    Jeżeli nie możesz reklamy zrozumieć w biegu, jest ona albo ucałowaniem dla ego twórców, albo tylko ciekawą (lub nie) wariacją na temat rzeczywistości.

CASE STUDY:

 
  • NOMONO/Browar Solipiwko. Browarnik domowy rzuca wyzwanie

    Marta Michałowska

    Wojciech Solipiwko, doświadczony piwowar domowy, postanowił stworzyć swoje własne piwo i wyjść na polski rynek z profesjonalnym produktem. Ale dobry produkt nie obroni się sam.

  • VML Poland/Orange. Serce i Rozum w chmurze

    Ania Kostro, Łukasz Majewski

    Zostaliśmy poproszeni przez Orange Polska o stworzenie kampanii, która w niespotykany do tej pory sposób przyciągnęłaby odbiorców i utrwaliła główne cechy usługi, jaką jest Neostrada – szybkość, bezpieczeństwo i stabilność. Działanie skierowane miało być do wiernych fanów Serca i Rozumu.

RAPORT:

 
  • Kupujemy tu i tam

    Marcin Rutkowski

    Mamy bardzo dobry czas dla zakupów w sieci. Sektor e-commerce z roku na rok odnotowuje dwucyfrową stopę wzrostu. To wszystko dzięki zmianie przyzwyczajeń i zachowań Polaków kupujących w sieci. Postanowiliśmy sprawdzić, jaki wpływ będą miały te zmiany na cały handel.

TRENDY:

 
  • Siri i AGD nam nie odpuszczą

    Marcin Krawczyński

    Samochody nauczą się, jak wioząc nas do pracy nie przejechać kota, ominąć roboty drogowe, zatrąbić na rowerzystę i znaleźć ostatnie miejsce parkingowe w centrum Warszawy.

FELIETON MARKETINGOWY:

 
  • Nasz ślad

    Jan Hartman

    Ślad to znak, lecz jednocześnie trop. Ślad marki, odciśnięty w czyimś doświadczeniu, może zaprowadzić odbiorcę, uwiedzionego historią zapisaną w napotkanym przypadkiem filmiku, wprost do sklepu.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij