Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2015
Tematu numeru: Digitalny storytelling
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Dziewczynka patrząca na gruzy
Grzegorz Kosson
Dawno już żadna akcja nie rozpaliła polskiego internetu tak bardzo, jak próba odpowiedzi na pytanie – kim jest dziewczynka ze zdjęcia z 1946 r.? Akcja poszukiwania bohaterki zdjęcia była powiązana z zainspirowaną nim książką – „Gruzy, czyli obrazy zwycięstwa”, której twórcą jest autor tego case study.
-
K2Media/Costa Coffee. Inspirowanie kawą
Joanna Troszyńska, Joanna Szwilling
Przykładem niestandardowego podejścia do obecności na Instagramie jest COSTAgram. Na tym kanale instagramersi w zabawny, wizualny sposób mogą doświadczyć i zgłębić świat COSTA COFFEE i dowiedzieć się wiele o jej produktach.
-
Niekończąca się e-historia
Michał Capiński, Irena Mrozek
Kiedyś, dawno, dawno temu było tak, że to opowiadacz historii wybierał dla niej sposób narracji i okoliczności jej wygłaszania. Ale przyszła cyfryzacja i zburzyła stary porządek. Dzisiaj nie tylko opowiadający gra pierwsze skrzypce w przekazywaniu historii – coraz większą rolę odgrywa w niej słuchający, czyli użytkownik.
-
Opowieść na stronie
Magdalena Marciniak
Choć storytelling kojarzymy zwykle z rozbudowaną narracją, postaciami, konfliktami i dobrymi zakończeniami, w których marka zwycięsko wraca z pola bitwy, to ma on do zaoferowania dużo więcej – szczególnie na gruncie digitalu, w tym także w projektowaniu stron internetowych.
-
Skrojony pod buzz
-
Każdemu jego własny film
Adam Gołub
Za każdym razem, kiedy realizujemy kampanię spersonalizowanego wideo, to mamy rekordzistów, którzy po dwadzieścia kilka razy oglądają swój film.
-
Koty storytellingu
Przemysław Fura
Czy film obejrzany w kinie to storytelling, a ten sam oglądany e‑serwisie YouTube to już digital storytelling?
WYWIAD:
NARZĘDZIA:
-
Zero presji, czyli Snapchat
Martyna Tarnawska
Na czym polega fenomen Snapchata? Dlaczego miliony ludzi oszalały na punkcie tej aplikacji i już co 5. użytkownik social mediów jest jej zwolennikiem?
-
Lajk-apokalipsa
Piotr Prajsnar
Jakiej lekcji wielka ucieczka fanów udziela biznesowi, a zwłaszcza branży marketingowej? Czy da się odzyskać uciekinierów z Facebooka?
-
Zenon, który zaczął widzieć ceny
-
Miękki marketing różu
Joanna Stopyra
Jedne kobiety kochają różowy, inne go nienawidzą. Zaryzykuję tezę, że jednak większość pań ma choćby pojedyńczą rzecz, np. szminkę, szpilki, gadżet czy ubranie w odcieniu różowego. W czym zatem tkwi tajemnica sukcesu marketingowego tego dziewczyńskiego koloru?
-
Temat jako przynęta
Kamila Majcher
Mówi się, że aby zapobiec przekierowaniu wiadomości do folderu spam, trzeba unikać słów typu gratis czy darmowy. Niezupełnie, bo jak wskazują badania, istnieje niewielka zależność pomiędzy używaniem takich słów a spamowym wyrokiem.
-
Zanim stworzysz aplikację mobilną
Patrycja Walencik
Jeśli klient nie wykazuje się lojalnością wobec twojej marki, czy warto twórzyć dla niego kosztowną mobilną aplikację sprzedażową?
-
Cialdini mobilnie
Piotr Biegun
Sześć zasad Roberta Cialdiniego jest wciąż podstawą sprzedaży i działań marketingowych w wielu branżach. Mają głębokie podstawy psychologiczne, dlatego są takim skutecznym narzędziem w rękach sprawnych twórców gier i aplikacji.
-
111 słów na stronie
-
Startup, który dużo może
Bartosz Filip Malinowski
Cechy, które powinny stanowić litanię każdego przedsiębiorstwa chcącego wykorzystać narzędzia, trendy i wiedzę w realiach nowej ekonomii: oszczędność, otwartość i zaangażowanie.
-
Jak sprzedać wieżowiec nocą
Patrycja Rabińska
Nie każdy event pasuje do każdej branży, ale warto śledzić to, co się dzieje w mieście, co jest na czasie i starać się wpisywać z własnymi pomysłami na spotkania, które wyznaczają rytm miasta.
-
Jak pokazano figę dyktatorskiej marce
Roman Szymczak
Ku rozwadze producentów! Nie jest to bowiem przypadek wyjątkowy, odosobniony. Warto bacznie zwracać uwagę na zmiany polityki cenowej.
-
Paliwa i hot dogi
Bartłomiej Dudka
Stacje benzynowe zmieniły się nie do poznania. O sile marki decyduje już nie tylko jakość paliwa, ale też dostępne tam, atrakcyjne dla klientów rozwiązania.
ANALIZY:
-
Piękna dusza na sprzedaż
Katarzyna Królak-Wyszyńska, Sargheve Sukumaran
Wystarczyło 30 godzin, by klienci kupili milion zegarków! Każdy drobny szczegół doświadczenia podczas kupowania tego produktu był zaprojektowany i zrealizowany tak, aby klienci poczuli silną więź z marką. No i poczuli – i to jeszcze w fazie przedsprzedaży!
-
Jak klika 650 milionów Chińczyków
Justyna Adamczyk
Dzisiejsze Chiny są wielką areną e-biznesu otwartą na międzynarodowe relacje. To niekwestionowany lider, który kreuje i wyznacza nowe kanony na szybko rozwijającym się rynku e-commerce.
-
Samosia z Wrażliwcem na zakupach
Joanna Stopyra
Zabawny wiersz o Zosi Samosi Juliana Tuwima jest aktualny dziś bardziej niż kiedykolwiek. Wszak – jak wynika z raportu „Gender Factor – męskie branże w kobiecych rękach” – Zosie Samosie i Modni Wrażliwcy to nowy typ klientów, którzy wymykają się utartym stereotypom.
OPINIE:
-
Jak być wyjątkowym.
Piotr Wojciechowski
Marketing cech produktu się kończy. Idzie nowe. To marketing doświadczeń.
-
Zwaieszki i fame
Przemysław Madajczyk
Poprzez takie podejście programy lojalnościowe wydają się reliktem przeszłości.
-
Jak stracić sekundy i miliony
Julia Izmałkowa
Jeżeli nie możesz reklamy zrozumieć w biegu, jest ona albo ucałowaniem dla ego twórców, albo tylko ciekawą (lub nie) wariacją na temat rzeczywistości.
CASE STUDY:
-
NOMONO/Browar Solipiwko. Browarnik domowy rzuca wyzwanie
Marta Michałowska
Wojciech Solipiwko, doświadczony piwowar domowy, postanowił stworzyć swoje własne piwo i wyjść na polski rynek z profesjonalnym produktem. Ale dobry produkt nie obroni się sam.
-
VML Poland/Orange. Serce i Rozum w chmurze
Ania Kostro, Łukasz Majewski
Zostaliśmy poproszeni przez Orange Polska o stworzenie kampanii, która w niespotykany do tej pory sposób przyciągnęłaby odbiorców i utrwaliła główne cechy usługi, jaką jest Neostrada – szybkość, bezpieczeństwo i stabilność. Działanie skierowane miało być do wiernych fanów Serca i Rozumu.
RAPORT:
-
Kupujemy tu i tam
Marcin Rutkowski
Mamy bardzo dobry czas dla zakupów w sieci. Sektor e-commerce z roku na rok odnotowuje dwucyfrową stopę wzrostu. To wszystko dzięki zmianie przyzwyczajeń i zachowań Polaków kupujących w sieci. Postanowiliśmy sprawdzić, jaki wpływ będą miały te zmiany na cały handel.
TRENDY:
-
Siri i AGD nam nie odpuszczą
Marcin Krawczyński
Samochody nauczą się, jak wioząc nas do pracy nie przejechać kota, ominąć roboty drogowe, zatrąbić na rowerzystę i znaleźć ostatnie miejsce parkingowe w centrum Warszawy.
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Nasz ślad
Jan Hartman
Ślad to znak, lecz jednocześnie trop. Ślad marki, odciśnięty w czyimś doświadczeniu, może zaprowadzić odbiorcę, uwiedzionego historią zapisaną w napotkanym przypadkiem filmiku, wprost do sklepu.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO